Naming 72 Report post Posted October 5, 2016 Witam Parę razy w roku udaje mi się odsprzedać domeny zarejestrowane w Polsce, w promocji, za ciekawą sumę. W przypadku klientów zagranicznych wybieram Escrow.com i wnoszę o cesję do obecnego Rejestratora, a to, że ja sprzedaję domenę, jest poza jego (rejestratora) wiedzą. No i tym razem zaczynają się "podejrzane" schody... w firmie AZ.pl Smród niekompetencji pracowników tej firmy jest porażający. Już miałem 3 razy problemy w tym roku... Tym razem mam podejrzenia, że ktoś chce mi ukraść domeny z panelu. Jak firmie Home.pl, właścicielowi AZ.pl i tym @#$%^ Krawaciarzom na samej górze nie wstyd zatrudniać jakichś p*eprzonych studentów do wysoce odpowiedzialnego Działu Technicznego (?) Jakaś duża firma może stracić domeny przez Niekompetentnego pracownika, który w 2015r. rozpoczął studiowanie informatyki, a po gębie widać, jakby wyskoczył z trybun Kibolstwa. 24money.eu 24money.pl Wczoraj całe popołudnie ktoś przetwarzał mój SupportTicket o wnioskowaną przeze mnie Zmianę Abonenta Domeny. ...i darmo minął dzień. Dzisiaj pracownik wykonał kilka kontrowersyjnych rzeczy. 1. Zmienił abonenta domeny .pl na mojego kontrahenta ze Szwecji 2. Po 5 minutach powrotnie zmienił abonenta domeny .pl Na Mnie. 3. Dokonał zmiany w domenie .eu TAKIEJ, że ta domena jest obecnie w Kwarantannie i wygasa 14 listopada 2016r., mimo, iż była i powinna być ważna do 15 marca 2017r. 4. Oznajmił, że cesja nie może zostać wykonana z powodów technicznych. Jakichś tajemniczych. 4. Obecnie w moim Panelu Klienta, w/w domeny widnieją jako "Anulowane" (Usunięte ?) ________________________________________ Re: [#MBUA-16538-458] Wniosek o Cesję domen 24money.eu, 24money.pl Kacper Cieślak Time: Wed, 05 Oct 2016 14:33:45 +0200 From: Zespół Obsługi Klienta AZ.pl <domena@az.pl> To: k.cieslak@runbox.com Tags: Dzień dobry, Uprzejmie informuję, iż cesja nie może zostać wykonana ze względów technicznych. Obydwie domeny nie znajdują się już w AZ.pl. Chciałbym przeprosić za taką sytuację, system nie usunął ich automatycznie. XXX XXX Zespół Obsługi Klienta AZ.pl Infolinia 801 044 443 lub *70 60 60 Fax 914 243 799 Prosimy o zachowanie ciągłości korespondencji poprzez odpowiedź na wiadomość. Ułatwia nam to śledzenie korespondencji oraz skróci czas obsługi zgłoszenia. ____________________________________________________ Odpowiedziałem łajdakowi "na poważnie", bo nie pracuje w jakiejś firmie PHU Ziutex, tylko u największej z firm w Kraju. ____________________________________________________ Re: [#MBUA-16538-458] Wniosek o Cesję domen 24money.eu, 24money.pl Kacper Cieślak Time: Wed, 05 Oct 2016 15:10:15 +0200 (CEST) From: "Kacper Cieslak" <k.cieslak@runbox.com> To: "Zespół ObsÅ‚ugi Klienta AZ.pl" <domena@az.pl> Tags: Skoro nie może Pan wykonać cesji, to Kto Pana upoważnił do przeprowadzania zmian w domenach ? Dlaczego domena 24money.eu zmieniła status w dniu 5.10.2016 na "w kwarantannie" i ma wygasnąć 14 listopada 2016r.?, mimo iż zarejestrowałem ją na rok i powinna być ważna do 15 marca 2017r. ? Z tego co wiem, zmiana abonenta w .eu wymaga opłacenia jej na kolejny rok. - Dlaczego nie udziela Pan szczegółowych informacji na ten temat i dokonuje zmian w domenie .eu poza moją wiedzą ? Bardzo proszę o Imię i Nazwisko Pana przełożonego ! Z poważaniem, Kacper Cieślak ____________________________________________________ Re: [#MBUA-16538-458] Wniosek o Cesję domen 24money.eu, 24money.pl Kacper Cieślak Time: Wed, 05 Oct 2016 15:27:07 +0200 (CEST) From: "Kacper Cieslak" <k.cieslak@runbox.com> To: "Zespół ObsÅ‚ugi Klienta AZ.pl" <domena@az.pl> Tags: Druga sprawa. 1. Skoro nie może Pan wykonać cesji z powodów Technicznych, to proszę wymienić te powody. 2. Skoro są jakieś przeszkody techniczne, to Kto Panu pozwolił zmieniać dane domeny i ustawiać datę wygaśnięcia 24money.eu na 14 listopada 2016r., mimo, iż jej pierwotna data wygaśnięcia to 15 marca 2017r. (?) Proszę o szybką i jasną odpowiedź. Kacper Cieślak ___________________________________ To jest właśnie efekt Rynku kapitałowego i zarządzania na odległość, choć to bardziej "polskość", czyli oszczędzanie na pracownikach, tak jak ostatnio Pesa pozatrudniała Ukraińców, a teraz grozi jej 35 mln zł kary za niedostarczenie tramwajów do Wa-wy na czas, wcześniej było opóźnienie do Niemiec. Żeby pracować w Dziale Technicznym Rejestratora Domen o wysokiej pozycji rynkowej, należy mieć odpowiednią wiedzę o domenach i co najmniej skończone studia. A tutaj mam dodatkowo pewne p :angry:dejrzenia... Poradźcie, Co zrobić i do Kogo się zgłosić w AZ.pl, by złapał ktoś tego kolesia z głowę, ponieważ szybki i nieprofesjonalny obrót Tej Sprawy ma złe znamiona. Serdecznie dziękuję, Kacper Share this post Link to post Share on other sites
szmiko 557 Report post Posted October 5, 2016 (edited) Co zrobić i do Kogo się zgłosić w AZ.pl, by złapał ktoś tego kolesia z głowę, ponieważ szybki i nieprofesjonalny obrót Tej Sprawy ma złe znamiona. Serdecznie dziękuję, Kacper Naród wspaniały, tylko ludzie ****y. Współczuję sytuacji, bo wiem ile to kosztuje nerwów. Ja bym zaczął od złożenia skargi poprzez infolinię. Ewentualnie poprosił o rozmowę z przełożonym, o ile taki istnieje... Edited October 5, 2016 by szmiko Share this post Link to post Share on other sites
Naming 72 Report post Posted October 5, 2016 (edited) Żeby lepiej zrozumieć Sedno Problemu, (odnosząc się do wspomnianych punktów przebiegu wydarzeń): Kontrahent/Nabywca praw do Domen, generalnie zainteresowany był tylko .eu, a .pl-kę mu zgratisowałem, oczywiście formując 2 oddzielne Wnioski o przeniesienie praw by az.pl. I ta owa domena .eu zmieniła dziś status na QUARANTINE Kontrahent dostał zapewne maila o zmianie abonenta domeny .pl, potem zauważył, że domena nie należy do niego. W takim efekcie to "Ja" wychodzę na Idiotę, a w powietrzu przeciąga się transakcja w formule uwierzytelniania Escrow.com Edited October 5, 2016 by Naming Share this post Link to post Share on other sites
szogun 633 Report post Posted October 5, 2016 Współczuję Naming bo patowa sytuacja, ale dlaczego nie zrezygnowales z uslug rejestratora, skoro wczesniej miewales z nim problemy? Az to juz nie to samo Az co kiedys, chociazby w latach 2008, trzymanie u nich domen w mojej opinii to psucie sobie zdrowia na wlasne życzenie. Kiedys tutaj udzielal sie support Az, ale to juz chyba zamierzchle czasy. Share this post Link to post Share on other sites
Naming 72 Report post Posted October 5, 2016 (edited) Współczuję Naming bo patowa sytuacja, ale dlaczego nie zrezygnowales z uslug rejestratora, skoro wczesniej miewales z nim problemy? Az to juz nie to samo Az co kiedys, chociazby w latach 2008, trzymanie u nich domen w mojej opinii to psucie sobie zdrowia na wlasne życzenie. Kiedys tutaj udzielal sie support Az, ale to juz chyba zamierzchle czasy. Tyle, że mamy Rynek Kapitałowy i jednym z wyznaczników jego Jakości, jest Profesjonalizm dokonywania Przejęć Częściowych albo Całkowitych. Obecnie jest to subsidiary of HOME.pl Jeżeli firma Matka, ma w nosie, co się dzieje wewnątrz firmy Córki, to równie dobrze można zrobić czarną promocję przez tydzień albo miesiąc. Aż.pl h@me of sh!tness Aż tak fatalne "Mergers and Acquisitions" Z moich obserwacji wynika, że po przejęciu przybyło tylko reklam w firmie, a zamknęli też giełdę domen. Obsługa zdziadziała. . Moja opinia jest jednoznaczna. To efekt prz*jebanych Krawaciarzy na szczycie, ktorzy średnio znają się na biznesie i nie rozumieją, że w niektórych działach nie ma miejsca na dziadostwo. Wiara w czyjąś Pomyślność, to Era Zmierzchu. Za moment będą już tylko "Efekty i Odcinanie Kuponów ", w krótkim wymiarze czasowym, jak w Ameryce. Postęp, Pomysły, Przychód, Zysk, Wizerunek, Jakość Obsługi. Przy tym wszystkim strzałka musi iść skośnie cały czas w górę. Przydałby się w tym Azet jakiś nowy dyrektor operacyjny. To nie jest Bar FastFood, że obsługa nie jest w Nim ważna, a liczy się zdrowy i szybki posiłek. W świecie domen, zrabiasz przez efekt skali i to OBSŁUGA obok cen domen i przejrzystosci panelu jest najważniejsza. Możesz mieć fajny panel i niskie ceny, ale kiepską obsługę. Życie jest zbyt krótkie i cenne, by tracić czas przez błaznów. Edited October 5, 2016 by Naming Share this post Link to post Share on other sites
apze 1,062 Report post Posted October 5, 2016 Ja na authinfo w az.pl zawsze czekam średnio 5 dni. Moim zdaniem masz szczęście, że odpowiedź przyszła dnia następnego. Odnośnie samej sytuacji - szok. Pozostaje czekać na szczegóły techniczne. Możesz też napisać skargę do EURID. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Naming 72 Report post Posted October 5, 2016 (edited) Ja na authinfo w az.pl zawsze czekam średnio 5 dni. Moim zdaniem masz szczęście, że odpowiedź przyszła dnia następnego. Odnośnie samej sytuacji - szok. Pozostaje czekać na szczegóły techniczne. Możesz też napisać skargę do EURID. W tym roku z 3 razy wyciągałem Authinfo i zajmowało to max 2-3 dni. Problemy przy tym to brak wnikliwości. Odnowiłem, wysłałem Request Ticket, a potem w środku dnia panienka odpisywała, że domena nieopłacona albo, że skan dowodu z 2 stron, a nie widziała 2 str w PDFie. To chleb powszedni. Ja zadzwoniłem do AZ na Infolinię po notyfie z Escrow.com i Człowiek zaspokoił moje wątpliwości, czy przypadkiem nie muszę robić cesji Pocztą Tradycyjną, czy "nie muszę" odnowić wpierw domen. - Oznajmił, że NIE. No to "go"... Aż tu trafiłem na palanta. Na razie daję sobie spokój z EURID. Liczę, że ktoś go złapie za głowę i z nim na spokojnie porozmawia. Można mu dać jakąś tolerancję jak wyprostuje szczękę i wytłumaczy, co zaszło i dlaczego skwitował Ticket słowami "Przepraszam, nie pomogę", zamiast zaproponować "coś", lub też kazać oczekiwać kolejne dni. Z kontekstu wynika "sam nie wiem co", że "domeny gdzieś sobie poszły". Dzięki za chęć pomocy. Edited October 5, 2016 by Naming Share this post Link to post Share on other sites
zabaco 1,339 Report post Posted October 5, 2016 Możesz też napisać skargę do EURID. Od tego bym zaczął. Trzeba głośno upominać się o swoje, a tym bardziej przy tak rażących błędach pracownika. 2 Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted October 5, 2016 Taki tam offtopic: Ja ostatnio walcze z InPostem. Sqrvysyny nie dostarczyli listu z Allegro do drzwi tylko od razu do punktu odbioru. Zero awizo, nic, od razu,zebym sobie sam odebrał. Nawet e-mailem nic nie przyszło jaki status ma przesyłka, tylko przypadkiem odkryłem, bo już długo czekałem. A chyba nie taka usługa była opłacona. No to na infolinię, zgłaszam roszczenie, miała być odpowiedź w 48 godzin roboczych. Mija pięć dni, ja telefon do srinpostu i paniusia, że "ale o co loto?" - bo ona nie ma żadnego zgłoszenia tutaj w systemie i poza tym dopytuje się mnie o dane adresata, o dane nadawcy, sobie myślę, że noż k...a, to chyba jest operator pocztowy, to takie dane musi mieć w swoim systemie i musi być w stanie odnaleźć przesyłkę skoro nie pamiętam, nie mam przy sobie numeru przesyłki (który ma chyba z 30 cyfr!). No i dalej paniusia brnie, więc się wkurzyłem i powiedziałem, że oczekuję tylko zwrotu 6 zł na konto za koszt przesyłkk, bo na zwykłe przepraszam od sqrvysyna Brzóski nie ma co liczyć, musi zajumać 6 zł milionom klientów, żeby miał na kolejną willę. No i paniusia brnie na infolinii i powiedziałem, że tam do nich przyjadę, jak za 15 minut nie zgłosi się do mnie osoba, z którą rozmawiałem 5 dni wcześniej a w ogóle to wszystko jest nagrane,więc niech sobie paniusia odsłucha. No i szok, za 15 min telefon od wystarszonego pana, z którym gadałem 5 dni temu (czyli nagrywanko się na coś przydało). No ale niestety, kolejny etap walki o 6 zł trwa i mają teraz 30 dni na pisemną odpowiedź na moją reklamację. Czekam do końca października na przynajmniej "przepraszam". Przepraszam za to, że ta firemka-krzak naraziła jedną chorą osobe na dymanie 2 kilometry w upał 35 stopni po odbiór paczki. Tak więc wygląda w tym kraju walka o zwykłe przepraszam wyceniane na jedynie 6 zł. A AZ.pl to już nawet uznana marka-chwast wśród firm - że też home.pl przytuliło taki barszcz sosnowskiego.. Share this post Link to post Share on other sites
makombo 11 Report post Posted October 5, 2016 (edited) Sam możesz zarządzać zarejestrowaną na Ciebie domeną eu w eurid. https://enduser.eurid.eu/pl/user/login Edited October 5, 2016 by makombo 2 Share this post Link to post Share on other sites
Naming 72 Report post Posted October 6, 2016 Sam możesz zarządzać zarejestrowaną na Ciebie domeną eu w eurid. https://enduser.eurid.eu/pl/user/login Dzięki Orzełku, z nieba mi spadłeś.... Udało się w 5 minut zrobić transfer do AfterMarket, tej "skasowanej" wygasającej w kwarantannie domeny. Jestem takim typem, który najpierw szuka okrężnych rozwiązań, by odciąć możliwości ucieczki, nazwijmy to "stracie", ale jednak wiedza jest ważniejsza od takich rzeczy, bo mniej stresu i więcej zdrowia zostaje. Choć uważam, że ten adres jest z kategorii "dla dorosłych" i w ogóle powinien być lepiej ukryty. Haker mający dostęp do Twojego mailboxa, może zrobić TransferRequest, bez potrzeby logowania się do panelu Rejestratora Komercyjnego. To wszystko jest takie "europeyske". Z historii poczynań wynika, że .eu została skasowana, a .pl zatrzymana. Muszę poprosić kogoś starszego z Supportu o przywrócenie .pl-ki, zrobić odnowę i transfer-out. Serdeczne dzięki za pomoc, K. Cieślak Share this post Link to post Share on other sites
az.pl 1 Report post Posted October 6, 2016 Witam,jest nam niezmiernie przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Błąd był ewidentnie po stronie naszego konsultanta, chciałbym również dodać, że błąd ten był nieumyślny. Oczywiście jak najbardziej przepraszam za zamieszanie i niepotrzebny stres związany ze zmianą abonenta domeny. Podejmiemy stosowne kroki, aby tego typu zdarzenia nie miały już miejsca w przyszłości.Podejmiemy próbę kontaktu telefonicznego z autorem wątku i zaproponujemy dogodne rozwiązanie dla domeny .pl (domena .eu została wytransferowana). Chciałbym równiez nawiązac do kilku uwag, które wygłosił autor wątku. Otóż nie możemy tolerować języka nienawiści, w tym takich określeń jak, cytując "niekompetentny gnój", "Odpowiedziałem łajdakowi "na poważnie"" itd.. Rozumiemy zdenerwowanie sytuacją, aczkolwiek są to epitety uderzające nie tylko w dobro firmy, ale również dobra osobiste naszego pracownika. Drugą kwestia jest ujawnienie danych osobowych pracownika AZ.pl, co jest sprzeczne z obecnym prawem związanych z ochroną tego typu danych.W związku z powyższym prosimy użytkownika Naming o edycję posta, w tym usunięcie danych pracownika. W przypadku braku reakcji będziemy zmuszeni do podjęcia działań na drodze prawnej. Jeszcze raz pragnę podkreślić, że podczas realizacji zgłoszenia doszło do pomyłki - nie było w tym złej woli, jak również nie było w tym próby jakiegokolwiek wyłudzenia danych, kradzieży itp. Liczymy na zrozumienie. [Adam z AZ.pl] 1 Share this post Link to post Share on other sites
dariush 54 Report post Posted October 6, 2016 (edited) Drugą kwestia jest ujawnienie danych osobowych pracownika AZ.pl, co jest sprzeczne z obecnym prawem związanych z ochroną tego typu danych. Przepraszam, że się wtrącę, ale przecież to są dane ogólnodostępne w wyszukiwarce. Każdy na świecie mający internet odnajdzie ten profil w sieci. Więc o co chodzi z tym ujawnianiem danych osobowych pracownika AZ.pl ? Przecież pracownik sam się ujawnił. Edited October 6, 2016 by dariush 1 Share this post Link to post Share on other sites
xpert17 107 Report post Posted October 6, 2016 Drugą kwestia jest ujawnienie danych osobowych pracownika AZ.pl, co jest sprzeczne z obecnym prawem związanych z ochroną tego typu danych. A można tak prosić konkretnie o wskazanie miejsca w ustawie o ochronie danych osobowych, które dotyczy tej sytuacji. Z góry dziękuję. 2 Share this post Link to post Share on other sites
mindryl 43 Report post Posted October 6, 2016 A można tak prosić konkretnie o wskazanie miejsca w ustawie o ochronie danych osobowych, które dotyczy tej sytuacji. Z góry dziękuję. Może była jakas nowelizacja dodająca punkt obrona przez atak. Pogrążajcie się dalej az, bo chyba tylko to wam zostalo. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Guest Lateralus Report post Posted October 6, 2016 Panie A***** z **.pl (dane ukryłem żeby mnie nikt nie pozwał), największym uderzeniem w dobro firmy o którym Pan pisał jest Pana post tutaj. Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted October 6, 2016 Drugą kwestia jest ujawnienie danych osobowych pracownika AZ.pl, co jest sprzeczne z obecnym prawem związanych z ochroną tego typu danych. W związku z powyższym prosimy użytkownika Naming o edycję posta, w tym usunięcie danych pracownika. W przypadku braku reakcji będziemy zmuszeni do podjęcia działań na drodze prawnej. To Państwo nie przyznajecie się do swojego pracownika? No ja p...ę, niezłe jaja! Proszę też wykreślić z KRS-u dane wspólników spółki, bo to ...ujawnienie danych osobowych!!! Szybciutko! Firma krzak to i pod palmą na Kajmanach się miejsce w ukrytym rejestrze firm dla was znajdzie . 2 Share this post Link to post Share on other sites
szmiko 557 Report post Posted October 6, 2016 Wstyd i żenada. Pora odejść z az.pl na dobre z takim podejściem po drugiej stronie. Share this post Link to post Share on other sites
PiotrSz 84 Report post Posted October 6, 2016 Powiązanie imienia i nazwiska z nazwą firmy nie podlega ustawie o ochronie danych osobowych, zarówno w interpretacji NSA, jak i SN. Co jednak nie daje prawa do publicznego ubliżania. 2 Share this post Link to post Share on other sites
szogun 633 Report post Posted October 6, 2016 (edited) Ale wiocha Panie Adamie bo jak inaczej mozna to spuentowac. Epitety faktycznie byly niepotrzebne bo wina najwyrazniej lezy po stronie kierownictwa, a nie pracownika, ktory staral sie udzielic pomocy Waszym klientom bez odpowiedniego przygotowania merytorycznego. Edited October 6, 2016 by szogun Share this post Link to post Share on other sites
Warszawiak 110 Report post Posted October 6, 2016 Otóż nie możemy tolerować języka nienawiści [...] Pomylił Pan to forum z TVN24. Użytkownik "naming" poniósł szkody finansowe (bezprawnie skrócony okres użytkowania domeny), a także wizerunkowe (utrudniona sprzedaż domen), spowodowane przez Państwa postawę. Sprawa ta pokazuje, że nie tylko AZ ma poważne problemy z odpowiednim traktowaniem klienta, ale może to także dotyczyć spółki-matki Home.pl . 4 Share this post Link to post Share on other sites
sebastian0000 177 Report post Posted October 6, 2016 Az.pl oraz home.pl Wam już podziękujemy. Nigdy w życiu nie polecę Waszych usług moim klientom... Share this post Link to post Share on other sites
az.pl 1 Report post Posted October 7, 2016 Szanowni Państwo, opisana sytuacja nie ma związku z próbą zastraszania, czy wypierania się pracownika. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2016 r. poz. 922)., przetwarzając dane, które uważane są za dane osobowe (tj. imię i nazwisko), należy przestrzegać wymogów ustawowych określonych w przywołanej ustawie (dotyczy to wszelkiego rodzaju przetwarzania np. przekazania treści zgłoszenia mailowego tutaj na forum). Dane służące do identyfikacji naszej tożsamości podlegają szczególnej ochronie prawnej. Jeszcze raz chciałbym podkreślić, że naszym celem jest wyłącznie wyjaśnienie zaistniałego problemu, dlatego prosimy tylko o usunięcie danych pracownika z treści postu, który realizował zgłoszenie a nie usunięcie wątku. Wspomniany pracownik został już pouczony. W kwestii przygotowania merytorycznego chciałbym zapewnić że ten pracownik posiada już odpowiednie doświadczenie (nie jest nowym pracownikiem, jest także po licznych szkoleniach technicznych - dlatego też wrzucanie go do worka typu "student-kibol" jest naszym zdaniem bardzo nie na miejscu). Został popełniony zwyczajny błąd, ale nie miał on związku z brakiem dostatecznej wiedzy. Za wszystko naturalnie jeszcze raz przepraszam w imieniu firmy AZ.pl. Share this post Link to post Share on other sites
az.pl 1 Report post Posted October 7, 2016 Pomylił Pan to forum z TVN24. Użytkownik "naming" poniósł szkody finansowe (bezprawnie skrócony okres użytkowania domeny), a także wizerunkowe (utrudniona sprzedaż domen), spowodowane przez Państwa postawę. Sprawa ta pokazuje, że nie tylko AZ ma poważne problemy z odpowiednim traktowaniem klienta, ale może to także dotyczyć spółki-matki Home.pl . Rozumiemy poniesioną szkodę i podjęliśmy już próbę kontaktu z użytkownikiem. Jak wspomniałem wyżej - istotą problemu dla nas jest wyjaśnienie sprawy, przy czym sprawa ochrony danych naszych pracowników jest także ważna. Prosiłbym również o niewiązanie obsługi AZ.pl z home.pl. Share this post Link to post Share on other sites
zabaco 1,339 Report post Posted October 7, 2016 (edited) Prosiłbym również o niewiązanie obsługi AZ.pl z home.pl. Sam pracownik podaje jednak inaczej w Linkedln. Technical Support Consultant at home.pl Edited October 7, 2016 by zabaco 3 Share this post Link to post Share on other sites