Jump to content
DD

Nie zapomnij o wyścigu Kubicy :)

Recommended Posts

GP Abu Dhabi. Robert Kubica z czwartej lini. Jest to pierwszy w historii wyścig o GP na tym torze. Zapowiada się bardzo ciekawie, ze względu na najdłuższą prostą, która może umożliwiać wyprzedzanie...

...oraz ze wzgledu na to, że częśc toru wiedzie przez... hotel Yas.

 

hamilton-hotel-13856643-qf,templateId=renderScaled,property=Bild,height=349.jpg

 

17--Yas-Marina-Hotel.jpg__13814996__MBQF-1256563386,templateId=renderScaled,property=Bild,height=349.jpg

 

Formel_201_20-_20GP_20Abu_20Dhabi_20-_20Feature__13833249__MBQF-1256729800,templateId=renderScaled,property=Bild,height=349.jpg

 

 

a Tak wyglądał tor Yas Marina Circuit w lutym 2007 roku

 

Photo-1-Aerial-View-Before-Construction-Started-.j__13814978__MBQF-1256563680,templateId=renderScaled,property=Bild,height=349.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
a Tak wyglądał tor Yas Marina Circuit w lutym 2007 roku

 

O_O moze trzeba ich zaprosic zeby nam stadiony na euro 2012 pobudowali? :D

 

Zaraz start, zdecydowanym faworytem jest Hamilton, ktory jedzie z pole position. Kubica (p7), ma lekki bolid i wg ekspertow bedzie zjezdzal do boksu juz po 15 okrazeniu.

Edited by rok1978

Share this post


Link to post
Share on other sites

News dnia to powrót Schumachera, ciekawy sezon się zapowiada: mocny Vettel w RedBullu, dwóch mistrzów w Mclarenie, Alonso w Ferrari, Schumacher w Mercedesie.... a Kubica w niepewnym Renault

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak nie Szwab, to Rusek. Czy zawsze jeden z tych dwóch wstrętnych zaborców musi pilnować Polaka? No normalnie katastrofizm dziejowy, choć przecież tak uwielbiany w kraju nad Wisłą. A może to jakiś międzynarodowy spisek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak nie Szwab, to Rusek. Czy zawsze jeden z tych dwóch wstrętnych zaborców musi pilnować Polaka? No normalnie katastrofizm dziejowy, choć przecież tak uwielbiany w kraju nad Wisłą. A może to jakiś międzynarodowy spisek?

 

Wiesz, zawsze mogło trafić na Żyda, więc uspokójmy emocje i nie narzekajmy. Również węszę tutaj spisek z niemałym udziałem masonerii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiesz, zawsze mogło trafić na Żyda, więc uspokójmy emocje i nie narzekajmy.

No wiesz, a jak myslisz, kto kieruje tą całą formułą 1 i czerpie korzyści oferując tłumowi rozrywkę z udziałem bolidowych pacynek? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pietrov bedzie pomagierem Kubicy - bedzie robil wszystko zeby pomoc Kubicy. Renault zatrudnilo go tylko dla 15mln euro.

 

 

Swoja drogoa podobno Renowka szykuje nam niezla niespodzianke :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pietrov bedzie pomagierem Kubicy - bedzie robil wszystko zeby pomoc Kubicy. Renault zatrudnilo go tylko dla 15mln euro.

 

 

Swoja drogoa podobno Renowka szykuje nam niezla niespodzianke :)

 

Niezły cyrk jest z tym wkupnym do renault .Ojciec jego zaciągnął kredyt w wysokości 7,5mln . Zostały tez wysłane listy z prośbami do organów wyższych w jego kraju aby dofinansowały go

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pietrov bedzie pomagierem Kubicy - bedzie robil wszystko zeby pomoc Kubicy. Renault zatrudnilo go tylko dla 15mln euro.

 

 

Swoja drogoa podobno Renowka szykuje nam niezla niespodzianke :)

 

 

 

 

 

...ponadto jest podobnego wzrostu, co jest także nie bez znaczenia dla Kubicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już 14 marca pierwszy wyścig sezonu, który przynosi wiele zmian. Jak wiadomo KUB zmienił zespół, będzie jeździł z Rosjaninem a ciekawostką jest też zaangażowanie polskich firm w F1 w roli sponsorów. N-gine to marka napoju energetycznego, który będzie sponsorował Roberta mając emblematy na ubraniach (i Kubica będzie się przechadzał po paddocku z ich napojem;) ) a X-Trade Brokers ma sponsorować inny zespół i w tym przypadku logo będzie już widoczne na bolidzie (wyłożyli większą sumę).

Ciekawostką z "domenowego" punktu widzenia jest to, że X-Trade Brokers ma stronę na domenie xtb.pl - to sygnał dla wszystkich, którzy uważają, że domeny z niepożądanymi znakami mają wartość czysto kolekcjonerską ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
No to Panowie sezon czas zacząć :blush:

 

Transmisja LIVE

O, nawet podtytuł wątku wyjątkowo się zgadza :blush:

 

Szkoda, że np ipla nie ma transmisji Formuły 1 na swojej platformie.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze gwoli ścisłości zmiany regulaminowe, które nastąpiły w stosunku do poprzedniego sezonu:

 

Wykaz wszystkich zmian w regulaminie przed sezonem 2010.

 

1. Zespoły będą mogły zakupić pakiet silników na cały sezon, za kwotę nieprzekraczającą 5 milionów euro. Będą one dostarczane przez niezależnego dostawcę wyłonionego w drodze przetargu. Przetarg na dostawę standaryzowanych silników wygrała brytyjska firma Cosworth

 

2. Podtrzymano zamrożenie prac nad nowymi jednostkami napędowymi. Potrwa ono co najmniej do 2012 roku. Zespoły będą jeździć na tych samych silnikach co w 2009 roku. Dozwolone są jedynie drobne modyfikacje osprzętu.

 

3. Zostanie wykonana dokładna lista wszystkich elementów zastosowanych w nadwoziu. Następnie, co do każdego z nich zostanie podjęta osobna decyzja, czy dany element, będzie mógł decydować o różnicy w osiągach. Elementy, które nadal będą mogły różnicować osiągi bolidów, będą musiały uzyskać homologację na okres całego sezonu. Ponadto, niektóre z nich, w celu redukcji kosztów, zostaną wyprodukowane z odpowiednio tanich materiałów. Elementy, które nie będą mogły różnicować osiągów zostaną ustandaryzowane. Zespoły będą mogły je zakupić lub samodzielnie wyprodukować, ale tylko w taki sposób, aby maksymalnie zredukować koszty produkcji.

 

4. System komunikacji radiowej z kierowcą oraz telemetria zostaną ustandaryzowane.

 

5. Wprowadzono dalsze ograniczenia dotyczące badań prowadzonych za pomocą tuneli aerodynamicznych.

 

6. Stanowiska służące do testowania siły działającej na oponę zostaną zakazane. Wyjątek stanowią jedynie stanowiska badające siłę pionową.

 

7. Została zmodyfikowana forma kwalifikacji. Od tej pory w pierwszej i w drugiej części będzie odpadać po ośmiu kierowców (ma to związek ze zwiększeniem limitu zespołów do trzynastu). Ponadto, w ostatniej sesji zawodnicy będą mogli brać udział w bolidach zatankowanych dowolną ilością paliwa.

 

8. Wprowadzony zostanie zakaz tankowania bolidów podczas wyścigu.

 

9. Minimalna waga bolidów została zwiększona z 605 do 620 kg, z uwzględnieniem ciężaru systemu KERS. Technologia ta nadal będzie dozwolona, pomimo, że osiem zespołów zrzeszonych w FOTA zdecydowało się z niej nie korzystać w przyszłym sezonie.

 

10. Zmiana skali punktowej według klucza 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Punktować będzie dziesięciu najlepszych kierowców. Ma to związek z powiększeniem stawki do 13 zespołów.

 

11. Wprowadzono przymus stosowania przez dziesiątkę najlepszych kierowców w kwalifikacjach opon używanych w ostatniej ich części.

 

12. Przednie opony zostały zwężone, poprawi to znacznie możliwości wyważenia bolidu przez zespoły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale pkt 1 chyba dotyczy jedynie teamów, które nie są zależne od producenta silników. Przecież na cosworthach jeżdżą tylko 4 pomniejsze załogi, no i nie wyobrażam sobie sytuacji żeby takie tuzy inżynierii jak Ferrari czy Mercedes miały od kogokolwiek kupować napędy.

http://en.wikipedia.org/wiki/2010_Formula_...ams_and_drivers

 

Najwięcej do samej rozgrywki wprowadzi chyba zmiana nr 8, od 1993 nie było takiego przepisu.

 

 

Ja w każdym razie mam bilet na GP Chin w Szanghaju za miesiąc i nie mogę się doczekać, to będzie mój pierwszy wyścig na żywo.

Edited by Pluton

Share this post


Link to post
Share on other sites

GP Australii - bardzo ciekawy wyścig. 30 okrążenie, Kubica na 2 miejscu

Edited by krystekm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opłacało się wstać wcześnie, emocjonujący, świetny wyścig i drugie miejsce KUB po bezbłędnej jezdzie!! ;):P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×