piad2 2 Report post Posted March 21, 2017 Witam, Dzisiaj wygasła mi domena, po 30 dniowy okresie ochronnym. Z rana chciałem ją opłacić, lecz nie udało mi się, ponieważ otrzymałem komunikat, że domena wygasła ponad 30 dni temu. Dodatkowo, gdy chciałem w okolicach południa zalogować się do panelu ovh pojawił się jakiś błąd zrobiłem screena, który całkowicie uniemożliwił dostęp do panelu ovh. Czy to normalne, że nie mogłem opłacić domeny w dniu dzisiejszym, chociaż dzisiaj minął całkowity termin wygaśnięcia? Share this post Link to post Share on other sites
Guest Lateralus Report post Posted March 21, 2017 Tak. Share this post Link to post Share on other sites
piad2 2 Report post Posted March 21, 2017 (edited) Domenę chciałem opłacić jeszcze przed wygaśnięciem. Chciałem to zrobić o godzinie 7:00 domena została uwolniona około godziny 16:00. Wcześniej z nerwów nie napisałem , o której godzinie domena trafiła do puli możliwych do rejestracji. Dlatego ponawiam pytanie. Edited March 21, 2017 by piad2 Share this post Link to post Share on other sites
Guest Lateralus Report post Posted March 21, 2017 No to nie, to nie normalne. Przedłużenia na ostatnią chwilę to nie najlepszy pomysł, ale swoją drogą, panel powinien działać i niejako powinno być to podstawą do reklamacji. Share this post Link to post Share on other sites
piad2 2 Report post Posted March 23, 2017 Okazało się, że w regulaminie mają napisane, że mogą usunąć domenę po 3 dniach po nie opłacaniu. Nie mam pojęcia więc po co jest 30 dniowy okres kwarantanny, jeżeli mogą usunąć domenę po 3 dniach. Myślałem, że NASK narzuca na partnerów biznesowych taki okres kwarantanny, cóż człowiek dotkliwie uczy się na błędach. Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted March 24, 2017 Po pierwsze, można się jedynie domyślić, że chodzi o domenę .pl. Czy my tu mamy uruchomić pion śledczy, bo tobie nie chce się napisać, o jaką domenę chodzi? PO drugie, domenę trzeba opłacać w terminie, najlepiej gdy jeszcze nie wejdzie w okres wygasania. Tyle. 1 Share this post Link to post Share on other sites
pozmu 0 Report post Posted November 27, 2018 Spotkało mnie to samo. Dostałem jakąś dziwną odpowiedź, że daty wygasania domen są "zaokrąglane", ale nie wiem czy to nie jest spychologia, bo nieprawidłowa data wygasania jest widoczna tylko w panelu na ich stronie, w przychodzących od nich e-mailach daty są prawidłowe. Poza tym w przypadku domeny wygasającej o godz. 22 (jak moja) powinno się zaokrąglać do następnego dnia. Efektem tego jest brak możliwości odnowienia domeny w ostatnim dniu statusu BLOCKED (wygasa po nieopłaceniu odnowienia). Np. domena: di.pl created: 2006.04.27 09:19:59 last modified: 2018.03.15 13:17:10 renewal date: 2019.04.27 09:19:59 W Panelu byłaby oznaczona Wygasa 26 kwi 2019 Jednakże w e-mailach od OVH podana byłaby data 27 marca. Niestety przy próbie odnowienia obowiązuje data z panelu :/ Share this post Link to post Share on other sites
przemowild 1,026 Report post Posted November 27, 2018 Ten panel jest bardzo przyjazny posiadaczom opcji I like it 1 1 1 Share this post Link to post Share on other sites
pozmu 0 Report post Posted November 27, 2018 Tylko pytanie jakich klientów OVH ma więcej - abonentów domen czy opcji? Chyba raczej tych pierwszych i takie coś nie powinno mieć miejsca (w ogóle, niezależnie od liczby poszczególnych klientów). Właśnie przypomniałem sobie, że raz z kolei OVH uratował moją domenę - była już po 30 dniowej blokadzie ale dalej wisiała, nie pamiętam w jakim statusie, może DELETE_BLOCKED, no nie można jej było ani odnowić ani zarejestrować - napisałem do nich i ją przywrócili do życia. Share this post Link to post Share on other sites
przemowild 1,026 Report post Posted November 27, 2018 (edited) 1 hour ago, pozmu said: Tylko pytanie jakich klientów OVH ma więcej - abonentów domen czy opcji? Oh gosh.. przecież ja nie mówię o klientach OVH, tylko o domainerach którzy mają opcje na ich domeny. Przez kiepski panel ludzie tracą domeny które planowali przedłużyć w ostatniej chwili i najlepiej na tym wychodzą posiadacze opcji. Posiadam nieco opcji, nie korzystam z OVH, więc jak dla mnie to one wszystkie mogą spaść Edited November 27, 2018 by przemowild 1 Share this post Link to post Share on other sites
pozmu 0 Report post Posted November 30, 2018 No przecież rozumiem LOL Share this post Link to post Share on other sites
pozmu 0 Report post Posted January 4, 2019 Nowy rozdział tego tematu. Wysłałem do NASK zapytanie, czy rejestrator może regulaminem skrócić 30 dni statusu BLOCKED w którym można odnowić domenę do 3 dni, tak jak jest w regulaminie OVH. Otóż OVH odpisało NASKowi, że te 3 dni to tylko taki ogólny termin odnoszący się do ogółu domen a nie konkretnie do .pl, dla których stosują okres 30 dniowy (mi pomoc techniczna odpisała, że i dla polskich domen obowiązują 3 dni - tak samo jak forumowiczowi @piad2) NASK zaprasza mnie do złożenia reklamacji, tylko sam nie wiem czy najpierw do nich składać czy jeszcze raz do OVH uderzać, no ale coś zrobić trzeba. Share this post Link to post Share on other sites