Jump to content
korneliusz.com

Domenowe mity i stereotypy.

Recommended Posts

Nie offtopujcie. Póki co, podano tylko 4 dobre przykłady.

 

mitem jest to:

- że istnieje firma która rzetelnie może wycenić domenę

- że ceny domen podlegają jakimś regułom.*

- że warto brać od uwagę ceny domen z działu wycena

 

- wg mnie mitem jest to ze domanerzy zarabiaja duzo kasy... no nie liczac kilka osob

 

* na ten temat dyskutujecie

Share this post


Link to post
Share on other sites
kolejny mit: idny mają jakąś wartość i w przyszłości wyprą nonidn.

 

Pierwsze słyszę.

IDN'y mają wartość, ale nigdy nie wyprą nonidn - przecież to jest logiczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kolejny mit: idny mają jakąś wartość i w przyszłości wyprą nonidn.

Pierwsza część tego "mitu" to nie mit, tylko czysta prawda. Wystarczy spojrzeć na sprzedaże IDN i po sprawie. Drugie to sprawa dyskusyjna. Ale jeśli tak się nie stanie, to wcale nie znaczy, że będą mało warte. Co jest pewne, to że ich wartość będzie wzrastać.

 

rekino: O tym się przekonamy.

Edited by kubolo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co jest pewne, to że ich wartość będzie wzrastać.

 

Zapomniales dodac - tylko i wylacznie dla domainerow. A to duza roznica.

Edited by rekino

Share this post


Link to post
Share on other sites
uwielbiam Misiu sytuacje, kiedy ktoś nie odpowiada na pytanie.

 

nie nic nie próbuję dowieść, zadałem CI tylko proste w moim rozumieniu pytanie i będę wdzięcnzy za odpowiedź, nie musi byc poparta 100 stronnicową analizą, ale taka zwykła intuicyjna

 

ok już odpowiadam :lol:

 

naprawdę nie wiesz ?

 

uszereguj prosze wg wartości twoim zdaniem domeny:

 

wakacje.pl, wakacje.info, wakacje.com, wakacj.eu,w akacje.com.pl, wakacje.tv

i

 

zdrowie.info, zdrowie.com, zdrowie.pl, zdrowie.eu, zdrowie.tv

 

na dzień dzisiejszy wartość domen ustawiłbym tak

 

wakacje.pl > wakacje.info > wakacje.com = wakacje.eu = wakacje.tv > wakacje.com.pl

 

zdrowie.pl = zdrowie.com = zdrowie.info = zdrowie.eu = zdrowie.tv

 

tak jak pisałem, mówimy o wartości nei popularności końcówek. Na wiekszości z tych domen nic nie ma albo nie ma nic wyrazistego na tyle aby dokładnie określić faktyczny dochód oparty na fakcei posiadania konkretnej domeny. Pozostaje też fakt o którym nei wpominałem wcześniej a mianowicie rozwój technologii internetowej o nowe media jak video / tv. W tym świetle np. domeny .tv z odpowiednimi treściami, mają potencjał przyciagnąć więcej potencjalnych klientów niż inne rozszerzenia (to jest oczywiscie ścisle powiązane z content)

 

 

... no ale skoro rozmawiamy o wartości domen w oparciu o ich końcówki to posłuże się odmiennym przykładem, abu pokazaćci dywersyfikację tego problemu,

jak uporządkowałbyś wg wartości te domeny:

 

 

gogle.info | google.net | google.pl | google.com

 

 

 

 

 

 

kolejny mit: idny mają jakąś wartość i w przyszłości wyprą nonidn.

 

 

IDNy to dopełnienie domeny. Ja osobiscie nie zaczynałbym marketingu offline bez IDNa - i to nie tylko z powodów estetyczno-wizualnych choć te są tu bardzo wazne.

Lepiej promować sądy.pl czy złoto.pl posiadajac obie, niż sady.pl czy zloto.pl posiadajac tylko non IDN.

 

Po pierwsze lepiej wyglada słowo w oryginalnej pisowni a nie okaleczone brakiem znaku

Po drugie istnieje rzesza ludzi wpisujacych z rozpedu polskie znaki

Po trzecie część słów tkj. sady vs sądy , zmienia znaczenie bez IDN

 

 

 

 

Tak.

 

domena: xn--bg-5ja.pl (bóg.pl)

utworzony: 2007.10.01 13:04:10

 

bardziej trafnej i charakterystycznej odpowiedzi domeniarz nie mógł udzielić :)

Edited by MisUszatek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal
...rozumiem że próbujesz dowieść że .pl przebija wartością wszystkie inne.

Tylko zapytam .....wartością czy popularnoscią? Bo nie wiem czy wiesz ale istnieją też serwisy na innych końcówkach które bez względu na końcówkę radzą sobie znakomicie.

 

Żeby nie być gołosłownym:

 

bigpoint.com - 15,674,447 odsłon w miesiacu (wersja pl)

zylom.com - 23,004,972 odsłon w miesiącu (wersja pl)

dojazd.org - 288,327 odsłon w miesiącu

forumprawne.org - 906,447 odsłon w miesiącu

oferty.net - 4,868,390 odsłon w miesiacu

styl.fm - 43,769,251 odsłon w miesiącu

grono.net - 295,084,254 odsłon w miesiącu

Bigpoint.pl przekierowuje na .com, tak samo jak zylom.pl.

 

Grono.net sobie dobrze radzi bo nie mało wysiłku poszło na marketing tego czegoś.

 

Domeny dojazd.org, forumprawne.org i oferty.net to małe projekty z niskimi ilościami odsłon więc nie nadają się do analizy tego typu.

 

Styl.fm będzie tracił jeżeli będzie prowadził kampanię reklamową werbującą domenę "styl.fm" gdyż nie posiadają stylfm.pl.

 

nawet najlepsza domena .pl ze słabą treścią lub parkingiem przegra z .net czy .com który posiada traffic i dobry content.

 

przykład: zeglarze.pl vs. zeglarze.net

W przypadku domen .pl chodzi m.in. o to, że dobre keywordy w .pl posiadają największy ruch z palca "od urodzenia". Na pączki.pl miałem w tłusty czwartek i dzień przed w sumie ponad 100 wejść, bez jakiejkolwiek reklamy. Na innych końcówkach sytuacja na pewno wyglądała inaczej. M.in. za ten efekt płacę więcej kupując domenę .pl (oczywiście również za to, że łatwiej odbiorca sobie zapamięta nazwę w .pl niż w innej końcówce gdyż .pl w Polsce jest po prostu standardem).

 

 

naprawdę nie wiesz ?

 

uszereguj prosze wg wartości twoim zdaniem domeny:

 

wakacje.pl, wakacje.info, wakacje.com, wakacj.eu,w akacje.com.pl, wakacje.tv

i

 

zdrowie.info, zdrowie.com, zdrowie.pl, zdrowie.eu, zdrowie.tv

  1. wakacje.pl
  2. wakacje.com
  3. wakacje.info
    wakacje.net
  4. wakacje.eu
  5. wakacje.tv
  6. wakacje.com.pl

Tak samo z keywordem "zdrowie".

 

... no ale skoro rozmawiamy o wartości domen w oparciu o ich końcówki to posłuże się odmiennym przykładem, abu pokazaćci dywersyfikację tego problemu,

jak uporządkowałbyś wg wartości te domeny:

 

 

gogle.info | google.net | google.pl | google.com

Bardzo proste zadanie :lol:

 

  1. google.com (posiada najwięcej ruchu)
  2. google.pl (posiada więcej ruchu niż pozostałe)
  3. google.net (.net jest starsza i m.in. przez to też bardziej znana na świecie; posiada dzięki temu bardzo prawdopodobnie więcej ruchu type-in niż .info; więcej sensownych możliwości wykorzystania niż .info)
  4. google.info

Edited by Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok już odpowiadam :lol:

 

 

na dzień dzisiejszy wartość domen ustawiłbym tak

 

wakacje.pl > wakacje.info > wakacje.com = wakacje.eu = wakacje.tv > wakacje.com.pl

 

zdrowie.pl = zdrowie.com = zdrowie.info = zdrowie.eu = zdrowie.tv

też tak myślę chociaż DD( a ekspertem jest bez wątpienia) nie wierzy w .info

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

gogle.info | google.net | google.pl | google.com

 

 

zalezy o jakim rynku mówiy. zakładam, że mówimy o rynlu polskim to kolejność bedzie

 

 

google.com

google.pl

google.net

google.info

 

niestet przykłąd Twoj ejst trochenietypowy, bo nie jest polskim generykiem, o których rozmawiamy ( przynajmniej tak sądziłem )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bigpoint.pl przekierowuje na .com, tak samo jak zylom.pl.

 

Grono.net sobie dobrze radzi bo nie mało wysiłku poszło na marketing tego czegoś.

 

Domeny dojazd.org, forumprawne.org i oferty.net to małe projekty z niskimi ilościami odsłon więc nie nadają się do analizy tego typu.

 

Styl.fm będzie tracił jeżeli będzie prowadził kampanię reklamową werbującą domenę "styl.fm" gdyż nie posiadają stylfm.pl.

 

co to znaczy "będzie tracił" ? ... wiesz o czymś o czym inni nie wiedzą? Jak na razie obserwując statystyki publikowane przez Gemius, ta domena ma coraz wiecej odsłon a nie coraz mniej.

 

Przykładowo,....portal zeglarze.net nie ma domeny .pl a trafic jest o wiele wiekszy niz na .pl

 

Co do reszty to są tylko przykłady znalezione na predce, ale uwieżmi, nie jest to kilka stron :)

 

 

W przypadku domen .pl chodzi m.in. o to, że dobre keywordy w .pl posiadają największy ruch z palca "od urodzenia". Na pączki.pl miałem w tłusty czwartek i dzień przed w sumie ponad 100 wejść, bez jakiejkolwiek reklamy. Na innych końcówkach sytuacja na pewno wyglądała inaczej. M.in. za ten efekt płacę więcej kupując domenę .pl (oczywiście również za to, że łatwiej odbiorca sobie zapamięta nazwę w .pl niż w innej końcówce gdyż .pl w Polsce jest po prostu standardem).

 

Zgadzam się w 100%, ale my mówimy o wartości a nie popularności. Wystawiajac na sprzedaż domenę / serwis powiedzmy grono.net dostaniesz wiecej niż za grono.pl .... z prostego względu że liczy się traffic który można spieniężyć a nie końcówka.

 

Popularność końcówki a ich wartość to odmienne rzeczy.

 

 

Bardzo proste zadanie :lol:

 

  1. google.com (posiada najwięcej ruchu)
  2. google.pl (posiada więcej ruchu niż pozostałe)
  3. google.net (.net jest starsza i m.in. przez to też bardziej znana na świecie; posiada dzięki temu bardzo prawdopodobnie więcej ruchu type-in niż .info; więcej sensownych możliwości wykorzystania niż .info)
  4. google.info

 

i o to własnie chodzi :) W tym przypadku .com ma wieksząwartość w Polsce nawet od rodzimej .pl właśnie ze względu na traffic.

Każda domena jest inna i nazwa czy koncówka .pl nie jest jedynym faktorem składajacym sięna jej sukces

 

 

 

 

 

 

też tak myślę chociaż DD( a ekspertem jest bez wątpienia) nie wierzy w .info

 

to nie kwestia wiary ale faktycznych sprzedazy. Ktośmoże nie lubieć czy nie wierzyć w .info ale życie nie raz pokazało że dobrze przygotowany business plan i pomysł może zaowocować bez względu na końcówkę.

Choćby w przypadku praca.info

 

oczywiście należy tu zaznaczyć że nie kazda domena ma potencjał i pasuje do końcówki.

Edited by MisUszatek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal

Najbardziej rozpowszechniony mit to moim zdaniem, że domena jest zawsze warta tylko tyle, ile ktoś jest w stanie za nią zapłacić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najbardziej rozpowszechniony mit to moim zdaniem, że domena jest zawsze warta tylko tyle, ile ktoś jest w stanie za nią zapłacić.

Tez mnie denerwuje jak widzę ten tekst, to jak ktoś chce dać mi 15 zł za generyka to znaczy, że jest on tyle wart? :) To takie zniżanie roli domainerów - bierz jak Ci dają i się ciesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal
Zle to pojmujecie.... tu chodzi o górną granicę, dolną oczywiście sami sobie ustalamy :)

Wiem, że chodzi o górną :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal
Ja bym powiedział że domena jest tyle warta ile potencjału jest w stanie wycisnąć z niej jej abonent

O to chodzi. Domena jest warta tyle jaką jest w stanie stworzyć wartość. A jak ktoś chce dać za nią więcej niż ona jest w stanie stworzyć wartości to jest tyle warta ile ten gość chce za nią zapłacić :)

Edited by Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zle to pojmujecie.... tu chodzi o górną granicę, dolną oczywiście sami sobie ustalamy :)

No tak, tylko praktycznie zawsze podmiot, który mógłby zaoferować najwyższą sumę za domenę nie jest nią aktualnie zainteresowany. Patrząc z drugiej strony wartość domeny można też przewartościować. Konkluzja jest taka, że wartość domeny nie jest powiązana z ofertami klientów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×