Jump to content
Sign in to follow this  
J23

Reklama a Trade Mark - nowe stanowisko Google'a i UE

Recommended Posts

Bardzo ciekawa informacja:

 

"Google ogłosiło ważną zmianę w zasadach dotyczących znaków towarowych. Nie będzie już możliwości blokowania znaków towarowych na poziomie słów kluczowych. Już we wrześniu wszystkie firmy reklamujące się w Google na terenie Europy będą mogły korzystać ze słownych znaków towarowych innych firm jako swoich własnych słów kluczowych.

 

Jak informuje Google, nowe zasady mają wejść w życie już 14 września 2010. Zmiana zasad jest wynikiem wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, który kilka miesięcy temu orzekł, że reklamodawcy mogą zgodnie z prawem używać słownych znaków towarowych innych firm by wyświetlać swoje reklamy."

 

Cała informacja prasowa na twoja-firma.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak informuje Google, nowe zasady mają wejść w życie już 14 września 2010. (...) reklamodawcy mogą zgodnie z prawem używać słownych znaków towarowych innych firm by wyświetlać swoje reklamy."

Przede wszystkim wrzucam link do strony z tym wyrokiem w polskiej wersji językowej ( C-558/08 ).

 

Przy okazji proponuję zwrócić uwagę na fragment newsa w artykule:

Nadal pozostaje jednak problem przestrzegania polskiego prawa. (...) w Polsce reklama, w której korzysta się z oznaczeń przynależnych innym przedsiębiorcom, nie jest dozwolona.

 

Wyrok dotyczy reklamy kontekstowej w internecie ( AdWords ) - wyświetlania ogłoszeń reklamowych wg słów kluczowych identycznych ze znakiem towarowym.

Czy będzie tutaj stosowana analogia do tagów ?

Edited by Kangur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam ale nie wiem dlaczego zniknął cały mój poprzedni post, w tym link ?

Edited by Kangur

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIektórzy mają pecha i muszą niestety zapłacić - np. tutaj zwycięstwo właściciela znaku tow. "Powerball" nad pozwaną, która poprzez Google Adwords kierowała do sklepu internetowego Pearl.de na stronę ze swoimi produktami, gdzie w tytule strony było bezprawne użycie słów "Powerball" i "power ball".

 

http://www.internet-law.de/2010/08/bgh-mar...ergebnisse.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bardzo ważny wyrok, choć dotyczy na razie reklamy AdWords, pokazuje nowy kierunek w ustawodawstwie.

 

Czy znacie jakiś wyrok gdzie kwestionowano by użycie w rozszerzeniu adresu www Trade Mark'a - jako przyjaznego linka lub subdomeny?:

 

domena.pl/trade-mark

trade-mark.domena.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×