Jump to content
ryskadow

premium.pl - uwagi i sugestie

Recommended Posts

Po raz kolejny mam problem z pobraniem kodu authinfo. Nie będę pisał do bok bo odpowiedź przyjdzie jutro albo wcale, a ja potrzebuję ten kod dziś :/

 

Miałeś przypadek w premium.pl, w którym nie uzyskałeś żadnej odpowiedzi? A problemy z pobraniem kodu to w 95% przypadków po prostu problemy w NASK, które po chwili mijają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałeś przypadek w premium.pl, w którym nie uzyskałeś żadnej odpowiedzi? A problemy z pobraniem kodu to w 95% przypadków po prostu problemy w NASK, które po chwili mijają.

 

Tak miałem przypadek. zwracam honor, odpowiedziałem jednak otrzymałem (sprawdziłem w historii korespondencji). przepraszam.

Po dwóch godzinach otrzymałem link potwierdzający pobranie kodu authinfo, więc czy to na pewno problemy Nask-u ?

Edited by zabaco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie odpowiedzi, to naprawdę chętnie pociągnę wątek dalej. Podeślij mi proszę jeśli możesz numer automatycznej odpowiedzi (ID) lub dokładną datę i adres nadawcy. Dbamy o to, aby żadna wiadomość, która wymaga lub oczekuje odpowiedzi, nie została bez odzewu. Dzięki temu możemy sprawdzić czy i kto zawinił. Słyszałem tylko o jednym przypadku bez odpowiedzi w całej historii premium.pl, a problem leżał w kliknięciu złego przycisku w panelu obsługi. Oczywiście chodzi o wiadomości, które zawierały jakiekolwiek pytanie.

 

Odnośnie kodu - filtr poczty mógł przetrzymać wiadomość przez te dwie godziny. Jeśli podeślesz sprawę do DOKu, otrzymasz dokładną godzinę wyjścia wiadomości z naszych serwerów oraz ewentualne odpowiedzi od serwera poczty. Nie widzę żadnych problemów w logach modułu wysyłkowego w ciągu ostatnich kilku godzin. Czasami użytkownicy chcą ustalić gdzie leży problem i okazuje się, że wina rzeczywiście leżała u operatora poczty (zwykle zbyt wrażliwe filtry).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co prawda 1,5 miesiąca po terminie płatności, ale domena sprzedana przez premium.pl została opłacona. Trochę popracowałbym nad komunikacją w takich sytuacjach, ale cieszę się, że premium.pl ostatecznie udało się wypracować z Nabywcą rozwiązanie, które doprowadziło do szczęśliwego końca.

 

Rada dla wszystkich - pilnujcie swoich interesów, a jeśli już ktoś kupi od Was domenę, która będzie potwierdzona umową (choćby w formie elektronicznej), to macie prawo egzekwować wykonanie umowy. W tym konkretnym przypadku myślę, że gdyby nie mój upór i determinacja, do zapłaty by pewnie nie doszło.

 

DD

 

Dzięki Daniel za informacje, ale np. jaki sposób egzekucji należności proponujesz kiedy potencjalny KK kupuje domenę wartą np. 1000 PLN na podstawie zawarcie umowy elektronicznej i jej nie opłaca ? Czy warto w ogóle rozpoczynać jakieś starania o zapłatę przy takie kwocie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Daniel za informacje, ale np. jaki sposób egzekucji należności proponujesz kiedy potencjalny KK kupuje domenę wartą np. 1000 PLN na podstawie zawarcie umowy elektronicznej i jej nie opłaca ? Czy warto w ogóle rozpoczynać jakieś starania o zapłatę przy takie kwocie ?

Czy warto? To pytanie już każdy musi sobie sam zadać :) Już samo zainteresowanie się tematem zabiera nam czas. Jeśli zgłosimy się po radę do prawnika, to dojdą jeszcze pieniądze. Ale z drugiej strony wspomniane przez Ciebie przykładowe 1000 PLN piechotą nie chodzi ;) Dla jednych to drobne "na waciki", a dla innych zapłata za tydzień (albo i dwa) ciężkiej pracy. Także każdy musi rozpatrzyć takie kwestie indywidualnie :)

 

Moim zdaniem spróbować nie zaszkodzi. Jest wiele sposobów, żeby "zachęcić" takiego nieroztropnego oferenta do zapłaty. I to zanim jeszcze sprawa trafi do sądu.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jak w końcu z tym netto i brutto? ;)

 

Przy transakcji bez FV od premium.pl netto=brutto, bo nie dochodzi VAT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uporządkujcie informacje wyświetlające się jak trzeba wgrać fakturę do premium. W instrukcjach wyświetla wtedy tytuł "Nabycie nazwy domeny xxxxx", a jak się przy danej domenie przejdzie w szczegóły to wyświetla "Aukcja domeny xxxx na giełdzie", czy jakoś tak. Forma nabycie nazwy domeny xxxx jesty chyba poprawna, bo fakturek nie muszę poprawiać. Oprócz tego: poprawcie słowo "odznaczeniem", przy info wyświetlanym że firma jest zaufana. Poprawcie, bo 3 razy czytałem czy jestem zaufany czy nie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy byłaby możliwość udostępnienia tagów {domena}, {b} itd. dla wszystkich opisów domen, nie tylko w przypadku szablonów? Chodzi mi o możliwość ustawienia takiego samego opisu przykładowo dla 100 domen, zaznaczając je na liście i wybierając "Zmień opis na giełdzie" z listy rozwijanej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy Premium ma w planach rozbudować bardzo ubogą zakładkę "Ostatnio sprzedane" ??

Nie planujemy zmian w tym zakresie. Jedyną informacją jest i będzie nazwa domeny oraz data sprzedaży.

 

Dziś zauważyłem, że jednak coś w tym temacie się zmieniło :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic się nie zmieniło - jedynie ilość (co wcześniej też nie było większym problemem dla chcącego).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic się nie zmieniło - jedynie ilość (co wcześniej też nie było większym problemem dla chcącego).

 

i sposób sprzedaży ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie - czy premium.pl wie o tym, że może być problem z księgowaniem faktur z serwisu premium.pl i czy planujecie w przyszłości jakieś zmiany w fakturach w związku ze zmianami podatkowymi od 2013 roku? Ja dopiero zwróciłem na to uwagę przy księgowaniu faktury kosztowej z premium.pl (w sumie uczciwie będzie dodać, że nie ja, a księgowa). Zmiany są dobrze opisane w artykule http://pkfo.pl/2013/01/10/przedsiebiorco-wazne-zmiany-podatkowe

 

Podatek dochodowy ( osoby fizyczne/osoby prawne)

Uzależnienie zaliczenia faktury kosztowej do kosztów uzyskania przychodu - od faktycznej zapłaty za nią.

 

Co to oznacza?

Masz faktury kosztowe z określonym terminem płatności. Jeżeli od ostatecznego terminu płatności w przeciągu 30 dni powstał brak płatności za fakturę/faktury kosztowe natychmiast musisz lub Twoje biuro rachunkowe usunąć ją/je z kosztów uzyskania przychodu. To oznacza, że faktury nieopłacone automatycznie będą podlegały korekcie.

 

Recepta?

Do faktur kosztowych, które opłaciłeś od 01.01.2013 powinieneś dołączać potwierdzenia zapłaty.

 

Dlaczego powinieneś tak postępować?

Od 2013 r. w przypadku kontroli urzędu skarbowego firma oprócz dokumentów zakupu będzie musiała jeszcze przedstawić dokumenty z których wynika zapłata za faktury (potwierdzenia zapłacenia gotówką, wyciągi bankowe, dokumenty kompensat itp.). W związku z tym istnieje konieczność ich przechowywania przez okres 6 lat.

 

Jeszcze w 2012 roku nie było potrzeby trzymania potwierdzenia przelewów za każdą jedną fakturę ani nie będzie dla takich faktur potrzeby przedstawiania potwierdzeń płatności w czasie kontroli US (dla firm z uproszczoną księgowością czyli Księga Przychodów i Rozchodów). Co w praktyce to oznacza z punktu widzenia rozliczeń z premium.pl? Otóż moja księgowość doradza nie księgowania / odmawia księgowania (na jedno wychodzi z punktu widzenia zapłaty podatku) faktur kosztowych z premium.pl (kilka tysięcy zł więcej dla mnie podatku do zapłacenia), bo nie jestem w stanie uzasadnić w żaden sposób opłacenia takiej faktury - część była płacona zasileniem konta przez PayU, a część z salda w serwisie - przelewem nic (a na fakturze jest informacja, że opłacono w całości przelewem).

 

Księgowałem ze stycznia kilkanaście faktur kosztowych (zapłaconych jednym przelewem i potwierdzenie przelewu załączone do faktur nie było problemem) i miesięczna faktura z premium.pl jest jedyną problematyczną fakturą u mnie. Czy premium.pl w porozumieniu ze swoim działem księgowym mógłby się odnieść do tego zagadnienia?

Piszę o temacie na forum tylko dlatego, że pewnie więcej osób, które handlują na działalności gospodarczej może natrafić na taki problem.

 

EDIT: literówki

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej nie dotyczy faktur, które są opłacone już w momencie wystawiania (adnotacja "opłacona"), ale przekażę pytanie do księgowości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytania/propozycje dotyczące escrow w premium. Nie wiem jak wyglada w praktyce od strony kupującego domenę w escrow, ale zauważyłem następujące kwestie, które mogłyby ułatwić i dodatkowo przyspieszyć tą procedurę:

 

1. Czy kupujący dostaje powiadomienie mailowe (jeszcze lepiej przez sms) gdy upływa ważność escrow? Miałem sytuację, gdy osoba zupełnie o takim escrow zapomniała. W moim przypadku to nie problem, ale gdy ktoś ma więcej escrow wystawionych w jednym czasie to lepiej gdy pilnuje ich ważności automat pośrednika.

 

2. Druga sytuacja, to wprowadzenie dla nowo zakładanych kont w premium (często klienci końcowi) opcji aby wszystkie escrow były automatycznie opłacane po zasileniu konta. Spotkałem się bowiem z sytuacją, że kupujący zasilił konto, i kwota widniała w jego saldzie,ale wymagało to dodatkowej czynności, a ja sądziłem, że nie dokonał w ogóle wpłaty - w efekcie powoduje to niepotrzebne nieporozumienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thomaso - przeczytałem jeszcze dwa razy Twój post i jest tam wyraźnie napisane: "Masz faktury kosztowe z określonym terminem płatności." - a na fakturze od premium (FV - nie proformie) nie ma terminu płatności. Jest data wystawienia, data sprzedaży, informacja o formie płatności oraz informacja że jest opłacona. Więc problemem jest raczej oporność / nadmierna ostrożnośc Twoich księgowych. ;-) Niemniej przekazałem Twoje pytanie do naszej księgowości dla pewności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej nie dotyczy faktur, które są opłacone już w momencie wystawiania (adnotacja "opłacona"), ale przekażę pytanie do księgowości.

 

No właśnie wygląda na to, że wymóg udokumentowania opłacenia faktury dotyczy wszystkich - nawet tych z adnotacją "opłacona". Nawet "na szybko" - po samych frazach w Google można znaleźć kilka biur (poza moim), które też tego wymagają od 2013 roku, aby potwierdzać opłacenie faktur - i to wszystkich faktur:

 

http://www.ac.poznan.pl/aktualnosci/91-zmiany-w-2013-roku-osoby-fizyczne

 

Począwszy od dokumentów za miesiąc styczeń 2013 roku zwracamy się również z prośbą o dołączanie potwierdzenia zapłaty do każdej faktury kosztowej/zakupu. Jest to niezbędne dla prawidłowego rozliczenia podatku dochodowego oraz podatku VAT.

 

http://activum.boo.pl/web/?page_id=585

 

- dla faktury opłaconych na poczcie/ w banku: potwierdzenie dokonania wpłaty

- dla faktur przelewowych proponujemy dwa rozwiązania:

 

1. Do każdej faktury dołączać przelew(wydruk z konta o dokonaniu płatności).

2. Na każdej fakturze notujemy: nazwę banku z którego dokonaliśmy przelew, data, kwota i dołączamy wyciąg za cały miesiąc. Na wyciągu zaznaczamy, które płatności dotyczą faktur z poprzednich miesięcy.

 

https://kancelariagospodarcza.brinfo.pl/aktualnosci/index/artykul/157

 

Dokumenty księgowe niezbędne do prawidłowego zaksięgowania kosztów przez Biuro Rachunkowe:

- wyciąg bankowy z rachunku firmowego (dokonując przelewów prosimy o dokładny opis jakiej faktury dotyczy)

- pojedyncze potwierdzenia dokonanych operacji bankowych podpięte pod poszczególne dokumenty kosztowe

- w przypadku zakupów gotówkowych zwrócenie uwagi na adnotację na fakturze (np. "zapłacono", "zapłacono gotówką", "do zapłaty 0,00zł"

 

W przypadku braku potwierdzenia zapłaty Biuro będzie automatycznie dokonywało ustawowej korekty kosztów w 2 terminach:

- w miesiącu, w którym upłynie 30 dni od daty upływu terminu płatności określonego na zaksięgowanej uprzednio fakturze (rachunku, w umowie lub innym dokumencie)

- w miesiącu, w którym upłynie termin 90 dni od daty zaliczenia wydatku do kosztów

zgodnie z ww. regulacjami.

 

Może to być nadmierna ostrożność, ale coś mi mówi, że problem dotyczący rozliczenia faktur raczej będzie masowy niż niszowy, bo bardziej wygląda jakby wynikało z jakiegoś rozporządzenia. To raczej nie jest przypadek - moja księgowa mówiła, że była na szkoleniu w Urzędzie Skarbowym i informacje ma z tego szkolenia (więc jest to możliwie "pierwsza ręka").

 

Ja w każdym razie mam już stuprocentową informację od kierowniczki mojego biura rachunkowego, która zapoznała się ze sprawą (a w ogóle jest licencjonowanym doradcą podatkowym), że faktury od Was w takiej formie jak ona jest (że jest tam podana kwota zapłacona przelewem i nie można jej jakoś sensownie wytłumaczyć) bez potwierdzenia zapłaty w ogóle nie mogę wrzucić w koszty, bo biuro nie chce ponosić za to odpowiedzialności. Ewentualnie mogą zaksięgować w całości na styczeń, a w marcu (po 30 dniach) zgodnie z tą dziwną ustawą wyrzucić z kosztów tę fakturę jako nieopłaconą - niewielka różnica, bo tylko przerzucenie zapłaty części podatku w czasie o miesiąc lub dwa, a której w ogóle nie powinienem płacić.

 

W każdym razie gdyby była jakaś informacja / pomysł od Was z księgowości czy można tu jednak jakoś rozsądnie coś wymyślić to bym poprosił o info.

 

EDIT: literówki, pogrubienia w cytatach

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy księgowa może podać podstawę, na której twierdzi że trzeba będzie wyksięgować fakturę opisaną jako "opłacona"? To pomoże mi zrozumieć w czym problem, bo czytam o tych wszystkich zmianach i problemu nie widzę. Znalazłem jedynie taką informację: "Zdarza się często, że strony nie zawrą w umowie oraz na fakturze terminu płatności. Pojawia się wówczas problem, gdyż płatności należy dokonać niezwłocznie po wezwaniu dłużnika do jej dokonania, nie później niż w terminie wskazanym w wezwaniu. Oznacza to, że nie można formalnie określić terminu płatności lub że zaczyna on biec od daty doręczenia podatnikowi wezwania zapłaty (art. 455 Kodeksu cywilnego)." - czyli jeśli NIE MA terminu płatności na fakturze i nie zostanie doręczone wezwanie do zapłaty, to wtedy nigdy nie upływa 30 dni od daty zapłaty, więc kosztu nigdy nie trzeba wyksięgowywać. A wiadomo że dla faktury opłaconej takiego wezwania nigdy nie będzie. Niestety póki co nie znalazłem jednoznacznej interpretacji co z fakturami opłaconymi przed wystawieniem (z zapisem "opłacona"), z wyjątkiem tego że przy formie płatności "gotówka" zapis "opłacona" załatwia sprawę (strach pomyśleć co jeśli ktoś dostanie fakturę z formą płatności "gotówka" i terminem zapłaty - będzie musiał ze świadkami do US chodzić się tłumaczyć? no ale to nie problem klientów premium.pl). Tak czy inaczej, póki co wciąż wygląda mi to na nadgorliwość księgowych, być może wynikającą z bezmyślności urzędników prowadzących szkolenie, acz jestem też skłonny uwierzyć w to, że całość jest zamierzona przez ustawodawcę w celu zwiększenia wpływów z podatku dochodowego... :-/

 

Oczywiście niezależnie ode mnie, sprawę analizują nasi księgowi, więc póki co *należy* normalnie księgować faktury w koszty, a rozwiązanie (jeśli będzie jakieś potrzebne) przedstawimy tak szybko jak to możliwe. Osobiście mam dwa pomysły, więc coś na pewno można zrobić. Swoja drogą dobrze że w grudniu wprowadziliśmy pełne fakturowanie, dzięki czemu za każdy zakup można dostać fakturę od premium.pl - bo byłoby jeszcze ciekawiej przy próbie rozliczenia faktury od sprzedającego wobec braku płatności bezpośrednio na jego konto, tylko zapłaty z salda premium.pl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy księgowa może podać podstawę, na której twierdzi że trzeba będzie wyksięgować fakturę opisaną jako "opłacona"?

 

Wysłałem to pytanie do swojej księgowości.

Sam w sumie też jestem ciekaw z czego to wynika - jakaś ustawa może, źródło.

 

byłoby jeszcze ciekawiej przy próbie rozliczenia faktury od sprzedającego wobec braku płatności bezpośrednio na jego konto, tylko zapłaty z salda premium.pl...

 

No dokładnie - to byłby bardzo podobny problem, brak przelewu a faktura od sprzedającego na jakąś kwotę jako opłacona w całości. Znaczy wszystko opłacone, a udokumentować to już problem. Tutaj właśnie jest problem z tym, że te przepisy nie są "życiowe" znaczy dostosowane do rzeczywistości i nie pasują do mechanizmu salda, nie zawsze płatność jest tylko gotówka / przelew i nie zawsze potwierdzenie przelewu można wtedy dołączyć. A jak ktoś wymaga, żeby zawsze było i nie zawsze da się do zrobić to jest maksymalna sprzeczność w przepisach jaka może być.

 

Jak będę miał odpowiedź z księgowości to napiszę.

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

Dołączanie przelewu czy potwierdzenia zapłaty faktury nie jest nigdzie zapisane jak obowiązek podatnika. Jest to po prostu na rękę księgowości i (w przypadku kontroli) urzędu skarbowego.

 

Poniesienie kosztów na fakturze księgujemy dla daty sprzedaży, a termin płatności nie ma nic do tego - możemy nieopłaconą jeszcze fakturę normalnie rozliczyć. Jeśli natomiast taka faktura nie zostanie opłacona to musi zostać zrobiona korekta w przyszłym miesiącu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po jakim czasie przedawnia sie okres platnosci za domene zakupiona w premium.pl ?

 

Sprzedalem domene, klient nie zaplacil i uchyla sie od zaplaty za domene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

Przydałaby się też informacja przy zakupie domeny lub rejestracji że faktura za zakup domeny zostanie wystawiona od Premium.pl na takie dane jak zostaną podane przy rejestracji bo klienci kupują domenę, a później mi maile piszą z prośbą o wystawienie faktury na takie i takie dane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Najnowsze posty na forum

    • foldery.pl profes.pl crx.pl szkatulka.pl   Zapraszam na aukcje domen od 69 PLN bez ceny minimalnej:   foldery.pl   https://ddregistrar.pl/aukcje/10347/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-05-12 14:00:25) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 89 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-05-21 godz. 19:00   profes.pl   https://ddregistrar.pl/aukcje/10348/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-05-12 14:00:25) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 89 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-05-21 godz. 19:00   crx.pl   https://ddregistrar.pl/aukcje/10349/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-05-12 14:05:33) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 69 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-05-21 godz. 19:00   szkatulka.pl   https://ddregistrar.pl/aukcje/10350/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-05-12 18:15:44) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 69 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-05-21 godz. 19:05   DD
    • motogotowka.pl   Sprzedam domene
    • podgrzewane.pl odrestaurowany.pl   jak oceniacie domeny? Będzie coś z tego?
    • Estibot.com wycenił vplay.pl na 3000$, a Wy jak wyceniacie vplay.pl ?
    • Stajnia.eu   https://www.aftermarket.pl/domena/stajnia.eu/?utm_source=market_redirect&_track=12a366f67063e7f9c52492542ac5b2cd
    • Dziś koniec aukcji na domenę.
    • Defloracja.pl   Aukcja BCM
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Member Statistics

    • Total Members
      19,182
    • Most Online
      902

    Newest Member
    garfieldfilm
    Joined
×