Jump to content
Sign in to follow this  
keyword

Ludzie nie chcą klikać

Recommended Posts

Ciekaw jestem jak wyglądał ten odsetek przed wprowadzeniem "live search", czy jak to się nazywa. Przez tę "usługę", zanim wpiszę pełną frazę której szukam, w międzyczasie przewinie mi się już kilka stron wyników na różne "częściowe" frazy, oczywistą oczywistością jest że na nich w żadne wyniki nie klikam - więc jeśli liczą je do statystyki, to 50% jest i tak bardzo dobrym wynikiem.

 

Inną sprawą jest, że klików faktycznie wszędzie jest coraz mniej. Ludzie już się opatrzyli z reklamami w google, z adsensem, parkingami, i nie dają się na to "nabrać" tak często jak kiedyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem jest nie tylko z klikaniem w SERPach.

Konwersja ruchu w reklamie kontekstowej też notuje spadki.

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie klikają, bo uzyskują to czego szukali już na poziomie odpowiedzi zwróconej przez wyszukiwarkę. Sprawdźcie np. frazę "godzina" lub "czas". Po co ludzie mają klikać, gdy wyszukiwarka pokazuje im od razu to czego szukają. To samo z zapytaniem "kurs euro", "kurs dolara", "pogoda nazwa miasta". Mi się to nie podoba, bo wyszukiwarka, zamiast przeszukiwać zasoby internetu konkuruje ze stronami.

Edited by ArturZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inną sprawą jest, że klików faktycznie wszędzie jest coraz mniej. Ludzie już się opatrzyli z reklamami w google, z adsensem, parkingami, i nie dają się na to "nabrać" tak często jak kiedyś.

 

1. Ludzie już kojarzą strony parkingowe - zwłaszcza te standardowe szablony Sedo i wiedzą, że są to reklamy.

2. Zwiększa się ogólna świadomość reklam kontekstowych. Wg mnie w rozwiniętych częściach świata ludzie już wiedzą co to znaczy właściwie to "linki sponsorowane". Kiedyś czytałem, że właśnie 70% userów nie rozróżnia podczas wyszukiwania linków sponsorowanych od wyników wyszukiwania.

3. Restrykcje w stosunku do umieszczania reklam w Adsense. Zauważcie, że jeszcze do niedawna w Adsense można było umieszczać reklamy obok kierującej grafiki albo zupełnie wkomponowane kolorystycznie w stronę. Podobnie jak rygor stron reklamowanych się zwiększa.

4. Adblock - ale myślę, że wkrótce gdy problem się nasili zostanie on rozwiązany ;)

 

Nie ma tego problemu w krajach takich jak Indie Wietnam - tam CTR jest naprawdę konkret :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Ludzie już kojarzą strony parkingowe - zwłaszcza te standardowe szablony Sedo i wiedzą, że są to reklamy.

2. Zwiększa się ogólna świadomość reklam kontekstowych. Wg mnie w rozwiniętych częściach świata ludzie już wiedzą co to znaczy właściwie to "linki sponsorowane". Kiedyś czytałem, że właśnie 70% userów nie rozróżnia podczas wyszukiwania linków sponsorowanych od wyników wyszukiwania.

3. Restrykcje w stosunku do umieszczania reklam w Adsense. Zauważcie, że jeszcze do niedawna w Adsense można było umieszczać reklamy obok kierującej grafiki albo zupełnie wkomponowane kolorystycznie w stronę. Podobnie jak rygor stron reklamowanych się zwiększa.

4. Adblock - ale myślę, że wkrótce gdy problem się nasili zostanie on rozwiązany ;)

 

Nie ma tego problemu w krajach takich jak Indie Wietnam - tam CTR jest naprawdę konkret :P

Wszystko co opisałeś oprócz punktu 4 można określić jednym ogólnym terminem "banner blindness" (polecam przeszukać useit.com za tym hasłem).

 

Co do punktu 4: to nie jest wielki problem w "szerokim" internecie. Z adblocka w PL wg statystyk (niestety nie umiem odnaleźć już źródła) korzysta około 500k osób. Na 16 mln internautów to niewiele. Większym natomiast problemem jest to w dla serwisów około-technicznych - tam mają zdecydowanie najbardziej obeznaną z Internetem widownię i to głównie ci ludzie korzystają z adblocków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wszystko co opisałeś oprócz punktu 4 można określić jednym ogólnym terminem "banner blindness" (polecam przeszukać useit.com za tym hasłem).

w życiu "offline" sam zauważyłem podobne zjawisk.Wczoraj zdziwiłem się przy kasie gdy zapłaciłem 20% mniej za bluze pani mnie oświeciła że ....20 % zniżki do któregoś tam i jak się obróciłem od kasy dopiero wtedy zauważyłem na każdym wieszaku baner z tą informacją a wcześniej w ogóle tego nie zanotowałem.

 

 

Ze stronami jest pewnie tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×