Jump to content
pb

Świąteczne zmiany w premium.pl!

Recommended Posts

No więc zajrzałem i widzę:

 

bruttobrutto.png

 

i nie rozumiem, któa cena jest która :o

 

jakbyś jeszcze napisał *gdzie* to widzisz, bo ja widzę netto/brutto, to byśmy jutro z rana poprawili ten błąd

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakbyś jeszcze napisał *gdzie* to widzisz, bo ja widzę netto/brutto, to byśmy jutro z rana poprawili ten błąd

 

To jest w "Obserwowanych domenach"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, poprawimy. Absolutnie nic nie kupuj z obserwowanych póki nie zmienimy na netto. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi trochę przeszkadza pokazywanie listy netto i brutto przy np: 100 domenach z ceną KT dostaję oczopląsu i gubię się na liście. Może opcja gdy najedziemy na cenę netto to pokaże się brutto, albo pogrubienie.

Reszta na wielki plus.

 

premiumlista.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Sugeruję umieścić niedaleko listy domen przełącznik, który zmienia ceny netto/brutto, tak jak jest to zrobione w przypadku walut.

Co ważne, dobrze byłoby, gdyby ceny brutto były innego koloru, niż netto (tak jak jest teraz), żeby się to nie myliło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kroku płatności jest ZAWSZE podana kwota brutto, jaka zostanie odliczona z salda.

Gwoli doprecyzowania: czy z salda kupującego zawsze odliczana jest kwota brutto, bez względu na status sprzedawcy (rodzaj konta i sposób rozliczenia z nabywcą)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gwoli doprecyzowania: czy z salda kupującego zawsze odliczana jest kwota brutto, bez względu na status sprzedawcy (rodzaj konta i sposób rozliczenia z nabywcą)?

 

Jeśli transakcja odbywa się bezpośrednio między stronami (np. dwie osoby fizyczne, bez faktury od premium.pl), wtedy oczywiście nie jest doliczany VAT do transakcji. Chodziło mi o transakcje, gdzie sprzedawcą jest premium.pl - czy bezpośrednio (rejestracje, przedłużenia, złapane, wyprzedaż), czy jako pośrednik (zakup na giełdzie z fakturą od premium.pl) - wtedy zawsze podawana jest kwota netto oraz brutto, zaś z salda odliczana jest ta druga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statystyki są naliczane, z tym że nastąpiło opóźnienie z powodu kilku domen z bardzo dużym ruchem. Właśnie nad tym pracujemy i niedługo system nadrobi zaległości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli transakcja odbywa się bezpośrednio między stronami (np. dwie osoby fizyczne, bez faktury od premium.pl), wtedy oczywiście nie jest doliczany VAT do transakcji. Chodziło mi o transakcje, gdzie sprzedawcą jest premium.pl - czy bezpośrednio (rejestracje, przedłużenia, złapane, wyprzedaż), czy jako pośrednik (zakup na giełdzie z fakturą od premium.pl) - wtedy zawsze podawana jest kwota netto oraz brutto, zaś z salda odliczana jest ta druga.

Jeśli sprzedam domenę za 1k netto i nie mam aktywowanego fakturowania premium, rozumiem, że na moje konto wpłynie kwota 1k netto, chociaż interesuje mnie kwota 1230 zł brutto (na którą sam wystawię kupującemu fakturę)? Co w tej sytuacji zrobić, żeby prawidłowo i bezproblemowo przeprowadzić transakcję sprzedaży (w dogodny dla siebie i kupującego sposóB)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli sprzedam domenę za 1k netto i nie mam aktywowanego fakturowania premium, rozumiem, że na moje konto wpłynie kwota 1k netto, chociaż interesuje mnie kwota 1230 zł brutto (na którą sam wystawię kupującemu fakturę)? Co w tej sytuacji zrobić, żeby prawidłowo i bezproblemowo przeprowadzić transakcję sprzedaży (w dogodny dla siebie i kupującego sposó B)?

 

Wybór faktury od premium.pl przy zakupie od osoby fizycznej zależy *wyłącznie* od kupującego. Z kolei w przypadku gdy sprzedawcą jest firma (polska lub "unijna"), zakup z fakturą od premium.pl (w kwocie brutto) jest jedyną możliwością, więc nie masz się o co martwić. Nowy system fakturowania został zaprojektowany tak, by ujednolicić system rozliczeń, umożliwić wszystkim stronom w pełni legalny i bezpieczny handel domenami, tym samym dążąco do zwiększenia zaufania biznesu do rynku wtórnego jako takiego. Kupując w premium.pl, nabywca ma pewność że po zapłaceniu dostanie domenę oraz polską fakturę, więc nie musi się niczym innym martwić. Od strony sprzedającego - dla firm taki system oznacza wygodę w postaci miesięcznych faktur zbiorczych za wszystkie transakcje, zaś dla osób fizycznych, możliwość bezproblemowych transakcji bez zastanawiania się kto jest kupującym (jeśli kupuje firma - wybierze fakturę, jeśli osoba fizyczna - zapewne będzie wolała zakupić bez faktury i bez dopłacania vat; w obu przypadkach transakcja będzie prosta i przyjemna). Kolejną istotną zaletą jest brak problemu niezależnie od lokalizacji geograficznej kupującego. Np. sprzedając na sedo trzeba uważać żeby się nie naciąć na osobę fizycznę z EU, bo wtedy trzeba sobie odliczyć vat od kwoty, co nieraz oznacza sporą stratę. Tutaj takiego problemu nie będzie - wystawiając za 1000 zł netto, masz pewność że za sprzedaż dostaniesz 1230 brutto (minus prowizja) - niezależnie od tego czy kupi firma polska (za 1230) czy firma spoza Polski (za 1000 zł), czy osoba fizyczna z Polski, czy też z zagranicy itd. Podobnie kupując i wybierając FV od premium.pl wiesz dokładnie ile zapłacisz netto i ile vatu, i że dostaniesz polską fakturę, niezależnie od tego, kto jest "po drugiej stronie".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co w przypadku jeśli sprzedałbym domenę "na raty", powiedzmy 10 rat, a kupujący zapłaciłby dwie miesięczne raty i dalej nie płacił, a potem nie odpowiadał na żadne maile czy coś? Się zdarza, że ludzie kredytów za sprzęt nie płacą, a co dopiero za wirtualny towar typu domena? Co się dzieje z taką domeną? Co z należnością?

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wybór faktury od premium.pl przy zakupie od osoby fizycznej zależy *wyłącznie* od kupującego. Z kolei w przypadku gdy sprzedawcą jest firma (polska lub "unijna"), zakup z fakturą od premium.pl (w kwocie brutto) jest jedyną możliwością, więc nie masz się o co martwić. Nowy system fakturowania został zaprojektowany tak, by ujednolicić system rozliczeń, umożliwić wszystkim stronom w pełni legalny i bezpieczny handel domenami, tym samym dążąco do zwiększenia zaufania biznesu do rynku wtórnego jako takiego. Kupując w premium.pl, nabywca ma pewność że po zapłaceniu dostanie domenę oraz polską fakturę, więc nie musi się niczym innym martwić. Od strony sprzedającego - dla firm taki system oznacza wygodę w postaci miesięcznych faktur zbiorczych za wszystkie transakcje, zaś dla osób fizycznych, możliwość bezproblemowych transakcji bez zastanawiania się kto jest kupującym (jeśli kupuje firma - wybierze fakturę, jeśli osoba fizyczna - zapewne będzie wolała zakupić bez faktury i bez dopłacania vat; w obu przypadkach transakcja będzie prosta i przyjemna). Kolejną istotną zaletą jest brak problemu niezależnie od lokalizacji geograficznej kupującego. Np. sprzedając na sedo trzeba uważać żeby się nie naciąć na osobę fizycznę z EU, bo wtedy trzeba sobie odliczyć vat od kwoty, co nieraz oznacza sporą stratę. Tutaj takiego problemu nie będzie - wystawiając za 1000 zł netto, masz pewność że za sprzedaż dostaniesz 1230 brutto (minus prowizja) - niezależnie od tego czy kupi firma polska (za 1230) czy firma spoza Polski (za 1000 zł), czy osoba fizyczna z Polski, czy też z zagranicy itd. Podobnie kupując i wybierając FV od premium.pl wiesz dokładnie ile zapłacisz netto i ile vatu, i że dostaniesz polską fakturę, niezależnie od tego, kto jest "po drugiej stronie".

Dziękuję za obszerne wyjaśnienie, ale...

Prowadzę działalność. ale mam konto w premium na osobę fizyczną (tak mi pasuje) i zaznaczoną opcję: fakturę/rachunek wystawiam kupującemu sam. Dotychczas było tak (przed ostatnimi zmianami w premium): sprzedałem domenę, na moje konto wpływała kwota brutto (minus prowizja), wtedy ze swojej strony wystawiłem i wysłałem kupującemu fakturę - i tyle. Rozumiem, że teraz będzie to wyglądać dokładnie tak samo? Podkreślam, że sprzedaję z konta ustawionego na osobę fizyczną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co w przypadku jeśli sprzedałbym domenę "na raty", powiedzmy 10 rat, a kupujący zapłaciłby dwie miesięczne raty i dalej nie płacił, a potem nie odpowiadał na żadne maile czy coś? Się zdarza, że ludzie kredytów za sprzęt nie płacą, a co dopiero za wirtualny towar typu domena? Co się dzieje z taką domeną? Co z należnością?

 

Są kilkukrotne przypomnienia do kupującego, a także 7 dni "buforu", w trakcie którego można jeszcze ratę lub dzierżawę opłacić. Jeśli mimo to rata nie zostanie opłacona, domena wraca do właściciela i dotychczasowe wpłaty nie ulegają zwrotowi.

 

0cff292d3c3e48d5a5e3465.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, jeśli sprzedasz domenę i kupujący wybierze transakcję bez faktury od premium.pl - wówczas otrzymasz kwotę bez vat i rozliczysz się z kupującym sam. Jeśli zaś kupujący wybierze fakturę od premium.pl, wówczas taką fakturę otrzyma, Ty zaś będziesz musiał rozliczyć się z premium.pl przysyłając umowę - jako że prowadzisz dg w zakresie domen, to będziesz musiał raczej wystawić fakturę, ale nie zmieni to faktu, że otrzymasz tylko kwotę bez vat. Tak że ogólnie nie polecam takiego rozwiązania. Firma powinna mieć konto firmowe. Dla firm nievatowych obecnie lepiej by pasowało konto "osoba fizyczna", bo mechanizm będzie podobny, z tym że zamiast umowy firma wgrywałaby rachunek, natomiast w przeciągu kilku dni będzie gotowe dedykowane rozwiązanie dla takich firm.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, jeśli sprzedasz domenę i kupujący wybierze transakcję bez faktury od premium.pl - wówczas otrzymasz kwotę bez vat i rozliczysz się z kupującym sam. Jeśli zaś kupujący wybierze fakturę od premium.pl, wówczas taką fakturę otrzyma, Ty zaś będziesz musiał rozliczyć się z premium.pl przysyłając umowę - jako że prowadzisz dg w zakresie domen, to będziesz musiał raczej wystawić fakturę, ale nie zmieni to faktu, że otrzymasz tylko kwotę bez vat. Tak że ogólnie nie polecam takiego rozwiązania. Firma powinna mieć konto firmowe. Dla firm nievatowych obecnie lepiej by pasowało konto "osoba fizyczna", bo mechanizm będzie podobny, z tym że zamiast umowy firma wgrywałaby rachunek, natomiast w przeciągu kilku dni będzie gotowe dedykowane rozwiązanie dla takich firm.

 

Możecie mi zmienić konto z osoby fizycznej na firmowe ? Mam ponad 500 domen i w tym ponad 200 ustawionych kontakt jako firma, a teraz wszystkie ceny stały się cenami netto, więc musiałbym siedzieć z kilka dni, aby pozmieniać opisy ofert i ceny.... mówię o ustawieniach fabrycznych, napisałem już do Intersona oraz na e-amil pomoc w Premium.pl i czekam na rozwój sytuacji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla firm nievatowych obecnie lepiej by pasowało konto "osoba fizyczna", bo mechanizm będzie podobny, z tym że zamiast umowy firma wgrywałaby rachunek, natomiast w przeciągu kilku dni będzie gotowe dedykowane rozwiązanie dla takich firm.

Odnośnie firm niebędących płatnikami VAT:

1. Z wgrywaniem rachunku uważam, że rozwiązanie super.

2. Co do pozostawienia konta "osoba fizyczna" dla firm niebędących płatnikami VAT widziałbym potrzebę umożliwienia wyświetlenia statusu "firma", zamiast 'osoba fizyczna" w profilu.

3. Kto w tym przypadku decydowałby o fakturowaniu Premium - firma czy klient?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możecie mi zmienić konto z osoby fizycznej na firmowe ? Mam ponad 500 domen i w tym ponad 200 ustawionych kontakt jako firma, a teraz wszystkie ceny stały się cenami netto, więc musiałbym siedzieć z kilka dni, aby pozmieniać opisy ofert i ceny.... mówię o ustawieniach fabrycznych, napisałem już do Intersona oraz na e-amil pomoc w Premium.pl i czekam na rozwój sytuacji...

 

Ale jak zmienimy konto na firmowe, to ceny nadal będą netto. ;-) Aby zmienić hurtowo, przejdź do ustawień sprzedaży, zaznacz domeny i z rozwijanki na dole po prawej wybierz "brutto -> netto". Nie zapomnij zapisać potem. Jeśli opisy masz bazujące na zmiennych, to przekonwertują się automatycznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie firm niebędących płatnikami VAT:

1. Z wgrywaniem rachunku uważam, że rozwiązanie super.

2. Co do pozostawienia konta "osoba fizyczna" dla firm niebędących płatnikami VAT widziałbym potrzebę umożliwienia wyświetlenia statusu "firma", zamiast 'osoba fizyczna" w profilu.

3. Kto w tym przypadku decydowałby o fakturowaniu Premium - firma czy klient?

 

Użytkownik określa czy jest vatowcem czy nie, otrzymując potem odpowiedni status w systemie. Robi to oczywście na własną odpowiedzialność, nie mamy możliwości tego zweryfikować w żadnym rejestrze (gdyby tak było, moglibyśmy status nadawać automatycznie - ale przecież firma może przejść na vat albo na ryczałt bez informowania o tym, więc klient sam musi pilnować aktualności statusu). Rozwiązanie jest już prawie gotowe, ale nie gwarantuję że dziś będzie udostępnione. Rozwiązanie obejmuje traktowanie kont jako firmowe (m.in. ikonka teczki przy nicku) oraz model rozliczeń umożliwiający kupującemu wybór czy chce otrzymać fakturę vat (+23%) czy rozliczyć się bezpośrednio (bez vat).

Edited by pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak zmienimy konto na firmowe, to ceny nadal będą netto. ;-) Aby zmienić hurtowo, przejdź do ustawień sprzedaży, zaznacz domeny i z rozwijanki na dole po prawej wybierz "brutto -> netto". Nie zapomnij zapisać potem. Jeśli opisy masz bazujące na zmiennych, to przekonwertują się automatycznie.

 

Ale mam taką samą sytuację jak kolega wyżej... jak teraz ktoś złoży mi ofertę kupna i nie będzie wiedział, ze wystawiam sam faktury to dostanie z Premium.pl, a jak do tej pory chcę sam wystawiać fakturę z firmy... jak klikam w ustawieniach, że "fakturę wystawiam sam" to zaraz pojawia się drobniejszym drukiem pod ceną komunikat "brak możliwości otrzymania faktury" i to dla KK będzie odstraszające.... najlepiej zmienić ustawienia pierwotne konta na firmowe, wtedy nie ma problemów.... dacie radę coś z tym zrobić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale mam taką samą sytuację jak kolega wyżej... jak teraz ktoś złoży mi ofertę kupna i nie będzie wiedział, ze wystawiam sam faktury to dostanie z Premium.pl, a jak do tej pory chcę sam wystawiać fakturę z firmy... jak klikam w ustawieniach, że "fakturę wystawiam sam" to zaraz pojawia się drobniejszym drukiem pod ceną komunikat "brak możliwości otrzymania faktury" i to dla KK będzie odstraszające.... najlepiej zmienić ustawienia pierwotne konta na firmowe, wtedy nie ma problemów.... dacie radę coś z tym zrobić ?

 

Jako firma - płatnik vat - nie będziesz już miał możliwości wystawiania faktury bezpośrednio klientowi. Klient dostanie fakturę od premium.pl, a Ty wystawisz FV dla premium.pl. Niezależnie od tego, Twój typ konta zostanie za chwilę zmieniony na firmowy, jak tylko sprawdzimy czy nie spowoduje to żadnych komplikacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozwiązanie obejmuje traktowanie kont jako firmowe (m.in. ikonka teczki przy nicku).

 

Czy będzie można zatem samodzielnie zmienić swój status z "osoba fizyczna" na "firma", mając firmę, która NIE jest płatnikiem VAT? Jest to istotne, ponieważ teraz klienci widzą, czy mają do czynienia ze sprzedawcą, który jest osobą fizyczną czy firmą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako firma - płatnik vat - nie będziesz już miał możliwości wystawiania faktury bezpośrednio klientowi. Klient dostanie fakturę od premium.pl, a Ty wystawisz FV dla premium.pl. Niezależnie od tego, Twój typ konta zostanie za chwilę zmieniony na firmowy, jak tylko sprawdzimy czy nie spowoduje to żadnych komplikacji.

 

 

KLASA sama w sobie :) DZIĘKUJĘ PB oraz Intersonowi i całemu działowi technicznemu Premium.pl za zmianę formy konta oraz za szybkość działania... bez powodowania komplikacji w moich ofertach...

 

Tak powinna postępować każda firma... wzór godny naśladowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak prowadzę firmę i od samego początku jestem czynnym podatnikiem VAT to w przypadku sprzedaży domeny jak rozliczam się z Premium.pl ? VAT normalnie płacę do Urzędu Skarbowego ? Wystawiam fakturę VAT dla Premium.pl ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×