Jump to content
epson

Miesięcznik "Aftermarket"

Recommended Posts

W sumie zawsze to jakaś nowa inicjatywa, więc dla mnie wydanie miesięcznika to duży +

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anubis

Mówcie co chcecie ale i tak najlepsze jest zdjęcie Korneliusza :P

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajna inicjatywa, ale z inne beczki - zwróciłem uwagę na reklame domen .co.pl i zerknąłem sobie na stronę ze statystykami. Domena widać mocno wymiera. Z początkowej sumy 10 000 spadło do 1900 aktywnych domen, nie wróży to za dobrze temu produktowi. Chyba jednak Michał wtopił kasę kupując tą domenę....

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Można gdzieś dostać wersję drukowaną?

2. Według jakiego klucza dobierane są domeny na listę do sprzedaży? :)

1 napadnij na jakąś agencję której wysłali;p

2 finansowego ;) można było kupić promocje domeny

 

Jeśli chodzi o punkt 2 to chyba część trafiła tam losowo bo jedna z moich domen znalazła się na liście ale nie wykupywałem żadnej promocji domeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inicjatywa ok. Są pewne niedociągnięcia, ale nie popełnia błędów ten, co nic nie robi.

 

BTW zupełnie nie przekonuję mnie końcowy wniosek-teza w artykule o nowych domenach, że staną się one za kilka lat "chlebem powszednim". Ich popularność wzrośnie, ale będzie to tylko alternatywa dla domen narodowych i .com, a także nowe pole pomysłowych domian hacków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brakuje mi zestawienia największych sprzedaży domen w końcówce .pl. Co prawda jest tam mała wzmianka o sprzedażach z listopada ale to tylko jakaś dziwna, wybiórcza notka która nie pokazuje za wiele. (...) Oczywiście co miesiąc powinno pojawić się zestawienie największych sprzedaży poprzedniego miesiąca.

 

Popieram sugestie sebka.

A co do gazetki to oczywiście fajny pomysł by zwiększyć świadomość potencjalnych kupujących w sprawie domen.

Oczywiście mam na myśli te lepsze domeny, a nie ninje za 20zł (promowane w tabeli na czasopiśmie).

 

życzę samych sukcesów dla miesięcznika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetny pomysł, całość wygląda bardzo dobrze. (...) Brakuje mi zestawienia największych sprzedaży domen w końcówce .pl. (...) Takie zestawienie pokazałoby jak wygląda rynek domen .pl i jakie ceny osiągają domeny bo jak inaczej to pokazać ? Oczywiście co miesiąc powinno pojawić się zestawienie największych sprzedaży poprzedniego miesiąca.

 

Podpisuję się pod w/w. Szoda, że numer już "poszedł" i wrażenie niedosytu wśród domeniarzy to nie najmniejsza szoda, jaką może wyrządzić branży. (...) Niemniej chociaż nawet jestem przeciw - jestem też ZA. Inicjatywa mimo wszystko chwalebna.

 

Też zwróciłem na to uwagę. Myślę, że wydawcy zabrakło odrobinę PR-owskiego podejścia - jak "sprzedać" pewne informacje. Generalnie, jeśli jakaś informacja jest nie tak korzystna jak chcielibyśmy, to lepiej ją pominąć. W tym przypadku, jeśli ujawnione sprzedaże listopadowe na giełdzie były takie sobie, może niepotrzebnie je publikowano, bo mogą takie tabelki w osobach nie związanych z domenami (potencjalni KK) wywołać wrażenie, że ceny na domeny generalnie nie powinny przekraczać bardzo niskiego xxxx.

 

(...) chyba część trafiła tam losowo bo jedna z moich domen znalazła się na liście ale nie wykupywałem żadnej promocji domeny.

 

To oznacza duże prawdopodobieństwo zamieszczenia przez wydawcę domen bez opłaty, tak aby zapełnić tabelki z domenami w tych branżach, w których było zbyt mało płatnych zgłoszeń. Nie ma w tym nic złego, bo czasem w przypadku startu różnych projektów tak się robi. Wyjaśnia to też moje wcześniejsze zdziwienie co do opłacalności zamieszczenia sprzedaży domen za xx.

Pozostaje oczywiście w dalszym ciągu pytanie o wizerunkowe korzyści (czy raczej braku takowych) z zamieszczania sprzedaży za xx. Może raczej (ewentualna sugestia na przyszłość) zamiast pięciu po xx, na tej samej powierzchni wyróżnić jedną szczególnie ciekawą ofertę na zasadzie "domena miesiąca w tej branży".

 

Chciałbym wyraźnie podkreślić, że te życzliwe uwagi wskazujące na pewne potknięcia pierwszego numeru nie przekreślają ogólnie pozytywnego wrażenia.

 

Podobnie jak większość wypowiadających się gratuluję pomysłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie zastanawia kiedy AM zajmie się porządnie tym po co powstał...Żenada...

 

Przypomina mi to Katona Starszego, który zawsze musiał dodać "A poza tym sądzę, że Kartagina musi być zniszczona" :wacko:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówcie co chcecie ale i tak najlepsze jest zdjęcie Korneliusza :P

Jeżeli zdjęcie nie pochodzi z prywatnej kolekcji, a zostało zrobione na potrzeby wydania, to fotograf zasłużył na urwanie mu "jajków" za portret rodem z rodziny Adamsów. Wystarczyło użyć światła wypełniającego, lub chociaż rozjaśnić cienie w odpowiednim programie i portret byłby całkiem w porządku...

 

Odnośnie tematu...

Projekt ciekawy, jednak kierowany przede wszystkim do agencji reklamowych / interaktywnych - czyli często naszych KK. Opisany w numerze instruktaż przechwytywania z pewnością nie będzie obojętny dla kieszeni domeniarzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jakie macie doświadczenia z tzw, agencjami interaktywnymi, ale jak kontaktują się ze mną i szukają domeny dla klienta, to zawsze odnoszę wrażenie, że im więcej wydadzą na domenę, to tym mniej zostanie im za ich pracę. ;) Finalnie, chyba jeszcze żadna agencja interaktywna nie kupiła ode mnie domeny. Nie raz widziałem potem różne .com.pl, albo wynalazki pod .pl, jako wybór domeny dla klienta.

Agencje reklamowe, które bardziej globalnie obsługują klienta, to już inny temat i mam bardziej pozytywne doświadczenia w tym temacie.

Edited by SELES
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję, że za jakiś czas nie okaże się ,że sprzedaż tej domeny to fake.

 

Ciekawa uwaga, bo w zasadzie to nie wiadomo kto sprzedał tę domenę i czy nie był jakoś powiązany z serwisem showup.tv

Jakby ktoś sprzedał z forum to łatwiej można było przyjąć na wiarę taką sprzedaż.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję, że za jakiś czas nie okaże się ,że sprzedaż tej domeny to fake.

 

Nie zdziwłbym się :) Ogólnie nie rozumiem jaki był sens wrzucenia tego pseudo wywiadu do tego wydania.

Edited by plachcik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na listopadowym krakowskim Internet Estate można było porozmawiać z bardzo kompetentną osobą z pulsu biznesu która miała redagować tę gazetę - ghostwriting? Nie sądzę bo w tekstach widać charakterystyczny styl Michała znany chociażby z "Rajów", ja rozumiem że "redaktor naczelny" papierowej gazety to prestiż którym mogą pochwalić się wybrani ale czy nie lepiej byłoby pozostać "wydawcą magazynu" a sprawę tekstów oddać komuś z zacięciem? Także kwestia szaty graficznej jest dyskusyjna - dymki na stronie 10 pojawiają się tylko i wyłącznie w magazynach dla dziewczyn 10-13, dla eksperta wygląda to śmiesznie (a pamiętajcie że gazeta poleciała prosto do osób bezpośrednio działających w DTP) a wystarczyłoby zwiększyć czcionkę o 3 rozmiary i wypowiedzi umieścić na wycieniowanych kwadratach. Obawiam się że jakaś agencja zrobi zestawienie "10 najgorzej złożonych gazetek reklamowych" i "aftermarket.pl - biznes zaczyna się od domeny" będzie zajmować w nim wysokie miejsce.

Sama wysyłka kurierem + druk w tej jakości to 1/3 ceny lekarze.pl, za to chylę się w pas bo trzeba być prawdziwym wizjonerem żeby widzieć w tym jakikolwiek interes, ale czy w tym przypadku nie warto sprawdzić każdy szczegół 10 razy? A wszystko na końcu jeszcze raz skonsultować z ekspertami? Z drugiej strony doskonale świadczy to o branży domen skoro może sobie pozwolić na takie ekstrawagancje w dramatycznych dla prasy drukowanej czasach. Żałuję Michał że nie wyciągnąłeś ręki do społeczności - mógłbyś być zaskoczony spontaniczną reakcją. Nam też zależy ale nie mamy milionów, a może nie warto o nie walczyć skoro koniec końców nic to nie daje?

 

Wywiad z ShowUp.tv jest o tyle ciekawy że normalnie właściciel tego serwisu Supler robi wszystko żeby uniknąć medialnego rozgłosu swojego dosyć nietypowego interesu. Z drugiej strony jest to jedna z niewielu Polskich domen ero która osiągnęła jakąkolwiek znaczącą wartość. Gdybym to ja był targetem gazety (pracował w agencji interaktywnej?) i miał przed sobą ten wywiad i trochę oleju w głowie pomyślałbym że ktoś próbuje zrobić mnie w konia/obrazić/naciąć "Zapłaciłem za tą domenę tak jakby zależało od tego moje życie. Zrobiłem z niej absurdalnie drogi przekierowanie, domeny .pl nie mogę tak naprawdę wykorzystać (Rafał Agnieszczak z powodów prawnych też musiał uciec ze swoją porno stroną na fotka.tv a i tak pikselowali mu twarz w TVN ;)) ale było warto" Kup domenę drogo, czuj się jak przestępca. Jeżeli rozmówca nie chce odpowiadać na pytania, zastrzega swoją anonimowość to zgodnie z definicją formy nie jest to wywiad. BTW - Czemu abonentem tej domeny jest aktualnie firma Michała?

 

Pierwszy numer poświęciłbym w całości podstawom, ładnie napisanemu felietonowi opisującemu historię domen http://www.ap.krakow.pl/papers/historia.html (te informacje są znane tylko przez niewielu), wywiadowi z kimś kto tak naprawdę stworzył XXI w. naciągając rząd na zainwestowanie w infrastrukturę sieciową, a także temu jak wyglądała historia rynku wtórnego, kto go spopularyzował, udostępnił bym więcej danych statystycznych pogłębiając przesłanie (agencje naprawdę potrzebują cyferek żeby cokolwiek komukolwiek sprzedać, jedna błędna liczba podważa całą resztę - jeżeli nie mają dostępu do danych to nie przekonają żadnego marketera do swoich racji, stracą wiarygodność), myślę że każdy inwestor by sobie taką gazetę, porządnie wykonaną perełkę powiesił nad łóżkiem i byłby to znaczący wkład w edukację Polski czym jest domena. Czas pokaże która wizja była lepsza, ale mówiąc realistycznie i wprost każdy jeden wydawca powiesiłby redaktora naczelnego który dopuściłby się wypuszczenia czegoś takiego na rynek, a sam redaktor (gdyby złamała się gałąź i jakoś przeżył) byłby zawodowo spalony do końca życia. True story :) Po ostatecznym namyśle mam do całości bardzo mieszane uczucia a nie wspomniałem nawet o sekcji ogłoszeń która niekonsekwencją burzy każdą postawioną tezę. Osobiście najbardziej podoba mi się trademark onet.biz w cenie 200 000 PLN - idealna podstawa do odebrania tego adresu. 1000x lepiej byłoby wywalić ogłoszenia i w to miejsce wstawić case pojedynczej domeny np. historia.pl tłumaczący dlaczego zakup jej za 500 000 PLN można uważać za bardzo atrakcyjny.

Edited by Adelard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie nie rozumiem jaki był sens wrzucenia tego pseudo wywiadu do tego wydania.

 

To chyba ma na celu pokazanie, iż istnieją ludzie gotowi zapłacić bajońskie sumy za kiepskie domeny i jeszcze się z tego cieszyć. Dobry argument dla klientów oferujących za domenę 50 pln z komentarzem "nikt Panu więcej nie da" czy "nikt poza mną od Pana tego nie kupi".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie nie rozumiem jaki był sens wrzucenia tego pseudo wywiadu do tego wydania.

...przecież to nie był wywiad (w pełnym tego słowa znaczeniu) a info podane w formie "ciekawostki" Edited by epson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję pomysłu i zaangażowania w pierwszą branżową gazetę poświęconą domenom.

 

Redakcji życzę, aby kolejne wydania czasopisma:

 

1. uczyły czytelnika,

2. przekazywały wartościowe informacje, tak z lokalnego jak i globalnego rynku,

3. były lepsze pod względem graficznym,

4. zwiększały zainteresowanie rynkiem domen,

5. sprawiały, że czytelnicy czekali na kolejne numery gazety.

Edited by Antoni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×