Jump to content
CzarnyElo

Nowa wersja giełdy AfterMarket.pl + promocje od Lipca 2013

Recommended Posts

Masakra.

Ja też jestem za możliwością korzystania ze starszej wersji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie się nowy AM podoba.

 

Nie jestem natomiast przekonany czy to główne miejsce na głównej dotyczące ostatnich zmian na giełdzie (lewa strona tuż pod formularzem wyszukiwarki), to najlepszy sposób na zagospodarowanie tego miejsca.

 

DD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andro: Mam wrażenie, że masz dość mocno nierealistyczne wyobrażenie o rynku domen i funkcjonujących na nim giełdach. Opierasz je na dwóch dość mocno i często artykułowanych, a zupełnie błędnych założeniach:

 

Błędne założenie nr 1: Klienci końcowi tabunami zaglądają na giełdy domen i przeszukują je pod kątem słów kluczowych, zastanawiając się "jaką domenę bym sobie dzisiaj kupił, możliwie jak najdroższą?"

 

Nie wiem, na czym opierasz takie przeświadczenie, ale jest ono całkowitą mrzonką. Klienci końcowi nie działają w ten sposób - w ten sposób działają inwestorzy. Klient końcowy, jeśli już przychodzi na giełdę, to zwykle dlatego że ma już jakąś domenę upatrzoną i wie, że można ją kupić na giełdzie. Może ma kilka wariantów wymyślonych i szuka, czy można któryś z nich odkupić. My od czasu do czasu dzwonimy do klientów, którzy dokonali zakupu na giełdzie, i pytamy ich skąd się wzięli, dlaczego wybrali taką właśnie domenę itp. I zwykle jest właśnie tak, że mieli upatrzoną jakąś domenę i na szczęście wiedzieli również, że funkcjonuje coś takiego jak giełdy domen. Albo też była to transakcja bezpośrednia zainicjowana przez sprzedawcę, który znalazł nabywcę na swoją domenę i ściągnął go na giełdę. Takie są dwa główne źródła klientów końcowych na giełdzie. Trzecim, które coraz częściej się pojawia, jest to że klient nie opłaci z jakichś powodów domeny, ona mu wygaśnie i chce ją odkupić. Potem jest długo, długo nic. Oczekiwanie, że klienci końcowi będą przeszukiwać giełdę zadając sobie pytania typu "a jaką by tu sobie kupić dziś domenę ze słowem 'kredyty'?" jest całkowicie oderwane od rzeczywistości.

 

W naszym serwisie przyjęliśmy więc inną strategię na przyciąganie klientów końcowych. Tak czy owak, czy tego chcemy czy nie, z racji różnych publikowanych w Internecie tekstów i raportów, AfterMarket funkcjonuje w świadomości wielu ludzi w kategorii "rejestrator domen". Widziałem osobiście ludzi, którzy chcieli u nas zarejestrować sobie po prostu swoją domenę pod jakiś serwis (co nie było do tej pory wcale takie proste ;) ). I to właśnie chcemy im umożliwić - niech zarejestrują sobie domenę, hosting, certyfikat SSL, proszę bardzo. Może to są dzisiaj głodni studenci, którzy chcą mieć tanie odnowienia więc mają dość rozumu aby nie iść do Home. Jutro ci studenci będą informatykami w firmach, a studentki w tych firmach sekretarkami. I przypomną sobie wtedy, że AfterMarket to jest giełda domen, gdzie można kupić różne domeny, których może właśnie firma potrzebuje. I to jest nasza prawdziwa przewaga nad Premium - Premium nie może pójść w tym kierunku, ponieważ zaczęłoby podgryzać swoją spółkę-matkę. Premium może tylko iść w drugą stronę - kierować swoje domeny do wyszukiwarki Home, co kompletnie nie działa (o czym później w innym wątku) i działać nie może, ponieważ opiera się na tym samym błędnym założeniu które opisałem powyżej.

 

Promocja "sprzedawaj bez prowizji", do której się odnosisz, ma też właśnie na celu przyciągnięcie klientów końcowych. Z tej prostej przyczyny, że bardzo wielu inwestorów robi transakcje sprzedaży bezpośrednio, z pominięciem giełd - aby nie płacić prowizji właśnie. Dzięki tej promocji chcemy część tych transakcji ściągnąć na giełdę, a przez to też pokazać giełdę klientom. Następnym razem, gdy będą potrzebować jakiejś domeny, będą już wiedzieli gdzie jej szukać.

 

Błędne założenie nr 2: Klienci końcowi nie chcą płacić realnych cen za dobre domeny, bo obok na giełdzie widzą że można przechwycić domenę za 45 zł albo zalicytować w aukcji od 10 zł.

 

Prawdziwym powodem, dla którego klienci końcowi mają nierealne oczekiwania co do cen domen, jest wieloletnie i permanentne psucie rynku "domenami za złotówkę" przez Home i im podobnych. To właśnie dlatego klienci oczekują że każda domena będzie kosztować grosze, ponieważ na każdym kroku są bombardowani tymi reklamami "domeny za 0 zł" i oczekują że z każdą domeną tak będzie. Zanim przyjdą na giełdę domen cokolwiek kupić, mają już tak głowę nabitą tą koncepcją "darmowych domen", że twierdzenie jakoby nagle nabierali takiej niechęci do płacenia normalnych cen dopiero gdy przyjdą na giełdę i zobaczą jakieś domeny w niższych cenach, jest fantazją.

 

Poza tym, nie sądzisz chyba, że klienci końcowi są wszyscy w czambuł ograniczeni umysłowo, i gdy widza jakąś ofertę sprzedaży domeny za 1000 czy 10000 zł to w ogóle im nawet do głowy nie przyjdzie by poszukać tańszych? Nieprawda. Klienci końcowi, tak samo jak Ty i ja, zanim wydadzą każdą złotówkę, obejrzą ją z każdej strony kilka razy i zastanowią się czy taniej się nie da. Więc jeśli klient chce coś kupić tanio, to będzie szukał tak długo, aż coś taniego znajdzie. I nie ma tu znaczenia czy ma przed oczami link "aukcje od 10 zł" czy musi dwa czy trzy razy przeklikać aby te tańsze domeny znaleźć. Zapewniam Cię, że zanim coś kupi, dobrze się naszuka czy na pewno musi zapłacić aż tyle, i czy będzie tego szukał w menu, czy w Google, czy na Księżycu, to znajdzie.

 

Dlatego linki "Przechwytywanie" czy "Aukcje od 10 zł" są w menu, ponieważ ich obecność nie ma żadnego wpływu na sprzedaż domen klientom końcowym. Wręcz przeciwnie, link "Przechwytywanie" jest bardzo potrzebny, ponieważ (na szczęście) rynek jest coraz lepiej wyedukowany, i coraz więcej ludzi wie że w AfterMarket przechwytuje się domeny - i idą tutaj, aby taką usługę znaleźć, gdy np. nie mają możliwości by przedłużyć swoją domenę i potrzebują ją przechwycić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Wyszukiwarka domen powinna wyświetlać więcej "przykładów" np gdy wpiszę "meble" to powinno wyświetlać wyniki z giełdy dla domen ze słowem "meble" a nie tylko "suchą" domenę meble + rozszerzenia.

2. Po wejściu w ofertę jest trochę "ubogo", według mnie poprzednia wersja była bardziej przejrzysta.

3. Domeny "premium" są za bardzo ukryte (po zalogowaniu się)

4. Nie widzę nigdzie zakładki "szukam domeny" (po zalogowaniu się)

5. co ze skróceniem czasu wypłat ? (zadeklarowanie tego w regulaminie)

6. Według mnie powinniście zmienić sprawdzanie dostępności domen - coś jak w premium :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klienci końcowi nie działają w ten sposób - w ten sposób działają inwestorzy. Klient końcowy, jeśli już przychodzi na giełdę, to zwykle dlatego że ma już jakąś domenę upatrzoną i wie, że można ją kupić na giełdzie. Może ma kilka wariantów wymyślonych i szuka, czy można któryś z nich odkupić. My od czasu do czasu dzwonimy do klientów, którzy dokonali zakupu na giełdzie, i pytamy ich skąd się wzięli, dlaczego wybrali taką właśnie domenę itp. I zwykle jest właśnie tak, że mieli upatrzoną jakąś domenę i na szczęście wiedzieli również, że funkcjonuje coś takiego jak giełdy domen. Albo też była to transakcja bezpośrednia zainicjowana przez sprzedawcę, który znalazł nabywcę na swoją domenę i ściągnął go na giełdę. Takie są dwa główne źródła klientów końcowych na giełdzie. Trzecim, które coraz częściej się pojawia, jest to że klient nie opłaci z jakichś powodów domeny, ona mu wygaśnie i chce ją odkupić. Potem jest długo, długo nic.

Pierwszą i absolutnie dominującą drogą, którą KK trafiają na giełdę jest wpisanie domeny w pasek adresu, po czym następuje przeniesienie na ofertę sprzedaży i mam na to solidne dowody. Taki klient, czyli na oko 80-90% ze zbioru klientów w ogóle, ma jeden cel, jak najprościej i jak najszybciej kupić daną domenę, nie interesują go żadne serwery, przechwytywanie, certyfikaty ssl, itd. nie interesują go również inne domeny. Wszystko, co odciąga uwagę od kupna tej konkretnie domeny i wszystkie niedogodności radykalnie zmniejszają prawdopodobieństwo sprzedaży ponieważ sporo domen kupowanych jest pod wpływem impulsu. Dlatego właśnie tak ważna jest prosta strona oferty sprzedaży i szybka możliwość finalizacji transakcji. To domeny przyciągają klientów na giełdę, a nie odwrotnie, klientów końcowych oczywiście. Tak przynajmniej jest w Aftermarket, w Premium jest nieco inaczej.

Drugie źródło klientów to Ci, którzy zostali ściągnięci przez sprzedających i tutaj znów w 80-90% trafia poprzez wpisanie domeny w pasek adresu, tyle tylko że domena była wystawiona na innej giełdzie lub umieszczony był formularz kontaktowy, a nie aftermarketowska oferta sprzedaży jak w pierwszym przypadku.

Inne możliwości w jaki sposób klient mógł trafić na giełdę to margines nie przekraczający 10% przypadków.

 

Dużym błędem z Waszej strony jest pójście na wojnę z Premium poprzez podniesienie prowizji od sprzedaży domen zewnętrznych oraz obniżenie prowizji za sprzedaż domen wewnętrznych. Po pierwsze nie zmusicie tym sposobem tych domainerów, którzy trzymają domeny w Premium do przeniesienia ich do Aftermarket, ponieważ jeżeli ktoś utrzymuje domeny w Premium, a sprzedaje w Aftermarket to robi to świadomie i z jakichś ważnych przyczyn, a manipulacja prowizjami tego nie zmieni. Po drugie, ani podwyższenie prowizji od domen zewnętrznych nie przyniesie dodatkowych profitów, nie tylko pieniężnych, ani tym bardziej nie sprawi tego likwidacja prowizji od sprzedaży domen wewnętrznych. Mam nadzieję, że obie giełdy w końcu zaakceptują fakt istnienia konkurenta i przestaną stawiać na wojnę pozycyjną bo w końcu będziemy mieli do czynienia z podwójnym nokautem.

 

Edit: Dziwie się, że obie giełdy nie rozumieją jednej rzeczy, którą doskonale rozumie np. SEDO, że najlepiej zarabiać wkładając w to jak najmniejszy wysiłek. Dlatego na SEDO najmniejszą prowizją obarczona jest sprzedaż domen, które wcześniej nie pojawiały się na ich giełdzie. Aftermarket odwrotnie próbuje wziąć na siebie obowiązek utrzymywania domen, a zamknąć się na możliwość sprzedaży domen utrzymywanych u innych rejestratorów. Z tego nie ma zarobku, tylko koszty i dodatkowe obowiązki, ale co ja tam wiem. :/

Edited by Pan_Grzegorz
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszą i absolutnie dominującą drogą, którą KK trafiają na giełdę jest wpisanie domeny w pasek adresu, po czym następuje przeniesienie na ofertę sprzedaży i mam na to solidne dowody. Taki klient, czyli na oko 80-90% ze zbioru klientów w ogóle, ma jeden cel, jak najprościej i jak najszybciej kupić daną domenę, nie interesują go żadne serwery, przechwytywanie, certyfikaty ssl, itd. nie interesują go również inne domeny.

 

Wszystko, co odciąga uwagę od kupna tej konkretnie domeny i wszystkie niedogodności radykalnie zmniejszają prawdopodobieństwo sprzedaży ponieważ sporo domen kupowanych jest pod wpływem impulsu. Dlatego właśnie tak ważna jest prosta strona oferty sprzedaży i szybka możliwość finalizacji transakcji. To domeny przyciągają klientów na giełdę, a nie odwrotnie, klientów końcowych oczywiście. Tak przynajmniej jest w Aftermarket, w Premium jest nieco inaczej.

 

Drugie źródło klientów to Ci, którzy zostali ściągnięci przez sprzedających i tutaj znów w 80-90% trafia poprzez wpisanie domeny w pasek adresu, tyle tylko że domena była wystawiona na innej giełdzie lub umieszczony był formularz kontaktowy, a nie aftermarketowska oferta sprzedaży jak w pierwszym przypadku.

Inne możliwości w jaki sposób klient mógł trafić na giełdę to margines nie przekraczający 10% przypadków.

 

Dużym błędem z Waszej strony jest pójście na wojnę z Premium poprzez podniesienie prowizji od sprzedaży domen zewnętrznych oraz obniżenie prowizji za sprzedaż domen wewnętrznych. Po pierwsze nie zmusicie tym sposobem tych domainerów, którzy trzymają domeny w Premium do przeniesienia ich do Aftermarket, ponieważ jeżeli ktoś utrzymuje domeny w Premium, a sprzedaje w Aftermarket to robi to świadomie i z jakichś ważnych przyczyn, a manipulacja prowizjami tego nie zmieni. Po drugie, ani podwyższenie prowizji od domen zewnętrznych nie przyniesie dodatkowych profitów, nie tylko pieniężnych, ani tym bardziej nie sprawi tego likwidacja prowizji od sprzedaży domen wewnętrznych. Mam nadzieję, że obie giełdy w końcu zaakceptują fakt istnienia konkurenta i przestaną stawiać na wojnę pozycyjną bo w końcu będziemy mieli do czynienia z podwójnym nokautem.

 

No właśnie - piszesz o tych samych dwóch sposobach, w jakie klienci trafiają na giełdę, które ja podałem.

 

A jednocześnie wydaje mi się, że sam sobie przeczysz. Bo skoro "klient chce kuppić daną domenę i nie interesują go inne", to małe odnośniki "Przechwytywanie" w menu na górze go właśnie nie interesują i w niczym mu one nie przeszkodzą. On chce kupić tę domenę. A więc nie klika gdzieś po menu zajmujące niewielki pasek na ekranie, tylko w wielki, pomarańczowy, przykuwający całą uwagę przycisk "Kup Teraz", który jest teraz kilka razy większy niż poprzednio ;) Albo wyciąga telefon i dzwoni do Darka na infolinię, aby dopytać się co i jak - numer telefonu pod który dzwonią klienci końcowi został także znacznie wyeksponowany na ofercie (i oni naprawdę tam dzwonią, z przeróżnymi pytaniami dotyczącymi opłat, procesu kupna, faktur itp).

 

Poza tym, czy myślisz, że naprawdę dużo domen w cenach np. 10000 zł jest kupowanych pod wpływem impulsu? Chciałbym mieć tyle pieniędzy, żeby takie zakupy robić pod wpływem impulsu :P

 

Co do prowizji i promocji - czas pokaże :) Najfaniej byłoby, aby nie było wojen na transfery i promocje, no ale jak powiedział pewien sławny Polak: "business is war"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie - piszesz o tych samych dwóch sposobach, w jakie klienci trafiają na giełdę, które ja podałem.

 

A jednocześnie wydaje mi się, że sam sobie przeczysz. Bo skoro "klient chce kuppić daną domenę i nie interesują go inne", to małe odnośniki "Przechwytywanie" w menu na górze go właśnie nie interesują i w niczym mu one nie przeszkodzą. On chce kupić tę domenę. A więc nie klika gdzieś po menu zajmujące niewielki pasek na ekranie, tylko w wielki, pomarańczowy, przykuwający całą uwagę przycisk "Kup Teraz", który jest teraz kilka razy większy niż poprzednio ;) Albo wyciąga telefon i dzwoni do Darka na infolinię, aby dopytać się co i jak - numer telefonu pod który dzwonią klienci końcowi został także znacznie wyeksponowany na ofercie (i oni naprawdę tam dzwonią, z przeróżnymi pytaniami dotyczącymi opłat, procesu kupna, faktur itp).

Każdy dodatkowy element w nieznanym dla większości obszarze jakim jest tematyka domen może wprowadzać zamieszanie, które nie służy procedurze zakupu. Zwłaszcza, że taki element wcale nie jest mały gdyż po najechaniu okazuje się być rozwijanym menu. Działa to podobnie na zasadzie gwiazdki i małego druczku w umowie, które mogą powodować niepokój i przerwać proces zakupu.

 

 

 

Poza tym, czy myślisz, że naprawdę dużo domen w cenach np. 10000 zł jest kupowanych pod wpływem impulsu? Chciałbym mieć tyle pieniędzy, żeby takie zakupy robić pod wpływem impulsu :P

Może to się wydawać absurdalne, ale coś w tym jest. Znaczna większość domen kupionych przez KK nie zostaje zagospodarowana, co może wskazywać że ich zakup nie był do końca przemyślany i nie był etapem zwieńczającym działania zmierzające do otwarcia danej strony internetowej. Podobnie jak z zakupami w hipermarkecie, tak tutaj klienci kupują domenę "bo może się przyda", a jeżeli jest to domena z ich tematyki to czasami robią to w atmosferze pośpiechu, zagrożenia utraty możliwości zakupu i z lekką ręką. Nie wykorzystanie tego momentu jest błędem.

 

 

Co do prowizji i promocji - czas pokaże :) Najfaniej byłoby, aby nie było wojen na transfery i promocje, no ale jak powiedział pewien sławny Polak: "business is war"...

Tak jak dopisałem w edycji SEDO potrafi przyciągać nowych użytkowników zarabiając na nich, tak jak to jest przy sprzedaży domen pozagiełdowych, kasując 3% od sprzedaży przy jednoczesnym przerzuceniu całości kłopotów związanych z utrzymaniem domen na rejestratorów - prawdziwa żyła złota.

AM i Premium przyciąga użytkowników tracąc na nich na zasadzie podkupienia konkurencji. Jeżeli Wy zaakceptujecie fakt, że niektórzy wolą utrzymywać domeny gdzie indziej, ale chcą sprzedawać po normalnej prowizji tak jak to było kiedyś to tylko skorzystacie na tym, podobnie jak zyska Premium, jeżeli otworzy się na domeny zewnętrzne.

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszą i absolutnie dominującą drogą, którą KK trafiają na giełdę jest wpisanie domeny w pasek adresu, po czym następuje przeniesienie na ofertę sprzedaży i mam na to solidne dowody. Taki klient, czyli na oko 80-90% ze zbioru klientów w ogóle, ma jeden cel, jak najprościej i jak najszybciej kupić daną domenę, nie interesują go żadne serwery, przechwytywanie, certyfikaty ssl, itd. nie interesują go również inne domeny. Wszystko, co odciąga uwagę od kupna tej konkretnie domeny i wszystkie niedogodności radykalnie zmniejszają prawdopodobieństwo sprzedaży ponieważ sporo domen kupowanych jest pod wpływem impulsu. Dlatego właśnie tak ważna jest prosta strona oferty sprzedaży i szybka możliwość finalizacji transakcji. To domeny przyciągają klientów na giełdę, a nie odwrotnie, klientów końcowych oczywiście. Tak przynajmniej jest w Aftermarket, w Premium jest nieco inaczej.

Drugie źródło klientów to Ci, którzy zostali ściągnięci przez sprzedających i tutaj znów w 80-90% trafia poprzez wpisanie domeny w pasek adresu, tyle tylko że domena była wystawiona na innej giełdzie lub umieszczony był formularz kontaktowy, a nie aftermarketowska oferta sprzedaży jak w pierwszym przypadku.

Inne możliwości w jaki sposób klient mógł trafić na giełdę to margines nie przekraczający 10% przypadków.

 

Dużym błędem z Waszej strony jest pójście na wojnę z Premium poprzez podniesienie prowizji od sprzedaży domen zewnętrznych oraz obniżenie prowizji za sprzedaż domen wewnętrznych. Po pierwsze nie zmusicie tym sposobem tych domainerów, którzy trzymają domeny w Premium do przeniesienia ich do Aftermarket, ponieważ jeżeli ktoś utrzymuje domeny w Premium, a sprzedaje w Aftermarket to robi to świadomie i z jakichś ważnych przyczyn, a manipulacja prowizjami tego nie zmieni. Po drugie, ani podwyższenie prowizji od domen zewnętrznych nie przyniesie dodatkowych profitów, nie tylko pieniężnych, ani tym bardziej nie sprawi tego likwidacja prowizji od sprzedaży domen wewnętrznych. Mam nadzieję, że obie giełdy w końcu zaakceptują fakt istnienia konkurenta i przestaną stawiać na wojnę pozycyjną bo w końcu będziemy mieli do czynienia z podwójnym nokautem.

 

Z pierwszą częścią Twojej wiadomości zgadzam się w 1000% i podpisuję się dwiema rękami i nogami... "jeden cel, jak najprościej i jak najszybciej, możliwie najtaniej kupić daną domenę" dołożyłem jeszcze to co pogrubione, bo jednak z mojego doświadczenia tylko 10% klika "Kup Teraz", zdecydowana większość korzysta z kontaktu lub złóż ofertę. Także, aby właśnie osiągnąć cel "najprościej i jak najszybciej" postulowałem niedawno w tym temacie o zniesienie prowizji od szybkich płatności dla nowego użytkownika kupującego pierwszą domenę, czyli ewidentnie dla KK. Aftermarket.pl ma to wprowadzić co mnie bardzo cieszy, można to zrobić bardzo łatwo, np. każde nowe konto może korzystać z szybkich płatności bez prowizji przez pierwsze 30 dni. Co masz na myśli, że w Premium jest nieco inaczej? Według mnie jest identycznie i home.pl ma bardzo niewielki wpływ liczony może w kilku procentach.

 

Z drugą częścią Twojej wypowiedzi natomiast zdecydowanie nie mogę się zgodzić. Konkurencja jest wielką korzyścią dla nas, a także poniekąd dla samych giełd. Jest rozwój i jest walka o klienta poprzez konkurencję cenową. Na obecnie wprowadzonych promocjach przez Aftermarket mamy możliwość oszczędzenia naprawdę sporych pieniędzy i uwierz mi, że większość skorzysta. Podniesienie prowizji od sprzedaży domen zewnętrznych to dodatkowa mobilizacja. Aftermarket dokładnie to sobie przeanalizowało. Zobaczcie jakie mamy ceny przechwytów?! Kocham konkurencję i czekam jeszcze na to kiedy AZ ruszy z odsieczą ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli, że w Premium jest nieco inaczej? Według mnie jest identycznie i home.pl ma bardzo niewielki wpływ liczony może w kilku procentach.

Procentowy stopień KK w stosunku do domainerów z moich obserwacji jest znacznie wyższy na Premium.pl, co oczywiście nie znaczy że na Premium jest więcej potencjalnych kupców na daną domenę, ale nie ma sensu na ten temat tutaj dyskutować bo temat dotyczy czegoś innego.

 

Z drugą częścią Twojej wypowiedzi natomiast zdecydowanie nie mogę się zgodzić. Konkurencja jest wielką korzyścią dla nas, a także poniekąd dla samych giełd. Jest rozwój i jest walka o klienta poprzez konkurencję cenową. Na obecnie wprowadzonych promocjach przez Aftermarket mamy możliwość oszczędzenia naprawdę sporych pieniędzy i uwierz mi, że większość skorzysta. Podniesienie prowizji od sprzedaży domen zewnętrznych to dodatkowa mobilizacja. Aftermarket dokładnie to sobie przeanalizowało. Zobaczcie jakie mamy ceny przechwytów?! Kocham konkurencję i czekam jeszcze na to kiedy AZ ruszy z odsieczą ;)

Niestety, ale życie jest tak brutalne że, aby była konkurencja to muszą istnieć podmioty konkurujące, a żeby one mogły istnieć to muszą występować finansowe przesłanki ich funkcjonowania, czyli muszą zarabiać. Chciałbym, żeby struktura tych zarobków bardziej pochodziła z mnogości zawieranych transakcji, a nie wysokiej prowizji na pojedynczych sprzedażach - tak jak próbuje to kształtować AM teraz w przypadku sprzedaży domen zewnętrznych, czyli w przeciwieństwie jak jest w SEDO o czym pisałem wcześniej. Również dobrze, aby te przychody kierowały rynek we właściwym kierunku dlatego miałem nadzieję, że podwyższona zostanie opłata za wystawienie aukcji, co spowodowałoby ich ostrzejszą selekcję, a zarobione tym sposobem pieniądze mogłyby pójść właśnie na zniesienie prowizji od szybkich płatności dla pierwszej transakcji dokonanej przez KK.

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda że przy okazji nie posprzątano w "szukam domeny"

Pojawiają się tam oferty sprzedaży a nie poszukiwanych domen.

To taka lewa promocja z 1 zł dla "cwaniaków".

Szkoda że nikt tam nie zagląda aby posprzątać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to pytanie już było to przepraszam, ale nie mogę poszukać opcji gdzie można zobaczyć "Poszukuję domeny" w sensie listy ogłoszeń, kto jakie domeny z jakiej branży chce/poszukuje...

 

Gdzie jest taka ikona w panelu AfterMarket.pl ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pan_Grzegorz:

 

1. Mam wrażenie, że tak czy owak gdybamy sobie tylko na temat tych dodatkowych opcji i odnośników. Ja mam pewien pogląd na sprawę tego jak powinna wyglądać oferta sprzedaży, Ty masz swój, wywodzimy go z pewnych przesłanek które sa czysto teoretyczne, jako że nikt tego nigdy nie sprawdził (a nawet jeśli sprawdził, np. Premium giełda vs. sklep, to się nie pochwalił).

 

Może więc po prostu zróbmy taki test A/B. Akurat podczas wdrażania nowej szaty graficznej przygotowałem też wersję bez żadnych menu, ozdobników itp. Tylko nazwa domeny, cena, przyciski Kup Teraz i złóż ofertę, i numer do infolinii. Skierujmy połowę domen na taką ofertę sprzedaży, a połowę na normalną i zobaczmy co nam wyjdzie?

 

2. To, że domena po kupnie nie jest od razu zagospodarowana, nie znaczy że była kupiona pod wpływem impulsu. Ja mam domeny, które kupiłem kilka lat temu i nadal nie są zagospodarowane. Ale to nie znaczy, że kupiłem je impulsywnie. Kupiłem je pod konkretne projekty, które nadal mam w głowie, a na które po prostu nie miałem jeszcze czasu. Może nigdy nie będę miał na nie czasu, i w końcu sprzedam te domeny. Ale kupiłem je zawsze w konkretnym celu i przemyślałem 3 razy, zanim to zrobiłem. Stawiam na to, że nie inaczej jest z KK.

 

3. Porównanie z SEDO jest o tyle chybione, że SEDO nie jest rejestratorem domen. Więc funkcjonuje na zupełnie innych zasadach. Drugą zaś sprawą jest to, że polski rynek domen jest na tyle mały, że na prowadzeniu giełdy domen się nie zarabia. Nawet jeśli weźmiesz 200k czy 300k PLN miesięcznego obrotu, to 5% prowizji z tego nie wystarczy na pokrycie kosztów funkcjonowania giełdy (serwery, support itp). Być może dla SEDO giełda jest źródłem zarobku (choć głównym jest oczywiście parking domen). W Polsce giełda jest przede wszystkim narzędziem do przyciągnięcia kientów do kupna innych usług, bądź jest po prostu zrobiona na zasadzie "inni mają, to my też". Do giełdy w Polsce się dopłaca - jedni dopłacają z hostingu, inni z dotacji od spółki-matki, itp. Tak więc sytuacja w Polsce jest całkowicie odwrotna do SEDO, i porownywać się nie da.

W polu składania oferty są strzałki, którymi można podwyższać oraz obniżać wpisaną cenę o 1 zł. Po wpisaniu kwoty i przejściu do następnego kroku przegląda się z uwagą ofertę, czy wszystko jest ok, a po kliknięciu "Złóż ofertę" pojawia się komunikat Kwota musi być wielokrotnością 5 PLN!. Można byłoby ten komunikat umieścić już wcześniej w polu składania oferty, a strzałki mogłyby zmieniać cenę tylko o wielokrotność 5 zł.

 

Zrobione.

Na liście dostępnych opcji promocji data podana jest w formacie [miesiąc].[dzień]. Chyba gdyby było odwrotnie, to byłoby bardziej intuicyjnie.

 

Obecnie to wygląda np. tak: 07.04 07.05 07.06 07.07 07.08 07.09

 

DD

 

Hm, dla mnie zdecydowanie bardziej czytelne jest gdy najpierw jest miesiącm a potem dzień... Może by po prostu wyszarzyć miesiąc, aby bardziej rzucał w oczy się dzień?

Szkoda że przy okazji nie posprzątano w "szukam domeny"

Pojawiają się tam oferty sprzedaży a nie poszukiwanych domen.

To taka lewa promocja z 1 zł dla "cwaniaków".

Szkoda że nikt tam nie zagląda aby posprzątać.

 

Rzeczywiście, zaraz się tym zajmiemy.

Jeśli to pytanie już było to przepraszam, ale nie mogę poszukać opcji gdzie można zobaczyć "Poszukuję domeny" w sensie listy ogłoszeń, kto jakie domeny z jakiej branży chce/poszukuje...

 

Gdzie jest taka ikona w panelu AfterMarket.pl ?

 

Giełda domen -> Szukam domeny (X = 2, Y = 2) - dla niezalogowanych.

Kupuj -> Szukam domeny (X = 1, Y = 6) - dla zalogowanych.

Gdy załącza się pole do rejestracji i po sprawdzeniu dostępności domen wyskakujeTo fajnie by było, aby np po prawej stronie przy eksportuj też była jakaś ikonka lub link do możliwości otwarcia w tym samym tabie lub w innym tabie/oknie nowego okna do wpisywania domen do rejestracji.

 

Dodałem, tak samo przy dodawaniu do przechwycenia.

 

Skoro mamy już tak fajny mechanizm do tych linków, to może jeszcze masz jakieś miejsca gdzie możnaby je dodać? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to właśnie chcemy im umożliwić - niech zarejestrują sobie domenę, hosting, certyfikat SSL, proszę bardzo. Może to są dzisiaj głodni studenci, którzy chcą mieć tanie odnowienia więc mają dość rozumu aby nie iść do Home. Jutro ci studenci będą informatykami w firmach, a studentki w tych firmach sekretarkami. I przypomną sobie wtedy, że AfterMarket to jest giełda domen, gdzie można kupić różne domeny, których może właśnie firma potrzebuje. I to jest nasza prawdziwa przewaga nad Premium - Premium nie może pójść w tym kierunku, ponieważ zaczęłoby podgryzać swoją spółkę-matkę. Premium może tylko iść w drugą stronę - kierować swoje domeny do wyszukiwarki Home, co kompletnie nie działa (o czym później w innym wątku) i działać nie może, ponieważ opiera się na tym samym błędnym założeniu które opisałem powyżej.

 

Moja główna teza jest inna, niż kierunek, w którym poszła większość odpowiedzi, gdyż to co najważniejsze ma charakter bardziej ogólny niż konkretne rozwiązania. Choć dyskusja o nich także jest istotna i pomaga zrozumieć sposób myślenia o serwisie. Skupię się bardziej na pozytywach, co może ułatwi zrozumienie. Rozumiem plan polegający na odsunięciu giełdy na tor boczny, postawieniu na sprzedaż różnych usług oraz zdobyciu jak największej liczby klientów. Ten kierunek wydaje się być jak najbardziej właściwy.

 

W moim przekonaniu przewaga AM polegała na tym, że serwis wystartował jako pierwszy i skupił wokół siebie wielu aktywnych klientów, dzięki elastycznemu i otwartemu podejściu. To procentowało długo, i skutki tego są do dzisiaj, ale ta przewaga znacznie zmalała, gdyż nie poszły za tym określone działania podtrzymujące tę przewagę. To jest właśnie główna teza, że za bardzo dominuje filozofia działania o charakterze technicznym, niż handlowym czy marketingowym, a potrzebna jest równowaga w tej kwestii.

 

Dlatego istotna jest ocena rozwoju rynku i giełdy przez te lata, gdyż początek był eksplodujący, potem był okres boomu, kiedy wprowadzono nawet debet pod zastaw domen, ale potem wygląda, że było bardziej z górki, a dzisiaj potrzeba znieść w ogóle prowizję, by ożywić rynek. Czy można było inaczej prowadzić działania i kształtować rynek, by dziś było dla kogo tworzyć wyszukiwarkę domen na giełdzie, i nie chodzi tu o kk, ale inwestorów. Czy zamiast tabunów kk, nie powinno być dzisiaj więcej inwestorów na giełdzie, a ceny domen lepiej trzymać swoją wartość. Chodzi o ocenę przeszłości, ale tak samo o wnioski na przyszłość dla serwisu, tak by wiedzieć czy w ogóle warto inwestować w domeny. Może warto zwiększyć działania marketingowe, ale tak by móc mierzyć je konkretnymi sprzedażami. Ocenić czy pomysł z facebookiem jako głównym polem działania marketingowego był trafiony. A przy konstrukcji serwisu bardziej kierować się podejściem handlowym, nie odstawiać zupełnie giełdy na tor boczny tworząc główną stronę, a także dopracować system negocjacji pomiędzy kupującym i sprzedającym.

 

Nadal przewagą AM jest bardziej elastyczne podejście do wyboru rozwiązań, stale nowe pomysły, reagowanie na zgłoszenia klientów, to jest główna przewaga, a niekoniecznie jest to cena. Tak jak teraz, plan zniesienia opłaty za szybką płatność dla nowych klientów, bardzo dobry pomysł. Istotna kwestia, to stawianie na opcję wyboru dla sprzedawcy, w konkretnym przypadku czy pozwala na obserwowanie, bo to dotyczy działań związanych z jego domeną. A szczególnie, kiedy klient składa ofertę, sprzedający powinien móc wyłączyć moduł służący do obserwacji. Wprowadzenie wyboru formularza kontaktowego, może także prezentacji oferty sprzedaży, oraz dokładnej statystyki wejść na domenę. I nie chodzi tutaj o same rozwiązania techniczne, ale głównie, by dawać sprzedającemu możliwość wyboru i realizowania własnej wizji działania.

Edited by Andro

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Wyszukiwarka domen powinna wyświetlać więcej "przykładów" np gdy wpiszę "meble" to powinno wyświetlać wyniki z giełdy dla domen ze słowem "meble" a nie tylko "suchą" domenę meble + rozszerzenia.

2. Po wejściu w ofertę jest trochę "ubogo", według mnie poprzednia wersja była bardziej przejrzysta.

3. Domeny "premium" są za bardzo ukryte (po zalogowaniu się)

4. Nie widzę nigdzie zakładki "szukam domeny" (po zalogowaniu się)

5. co ze skróceniem czasu wypłat ? (zadeklarowanie tego w regulaminie)

6. Według mnie powinniście zmienić sprawdzanie dostępności domen - coś jak w premium :P

 

1. Ale przecież wyświetla (z prawej storny, do 12 domen w tej chwili)?

2. Dla mnie poprzednia strona oferty była chaotyczna i naćkana. Ogólnie jak widzisz w tym wątku przewżają opinie, że na ofercie sprzedaży powinno być jak najmniej elementów więc powinna być "uboga" :)

3. Pamiętam o poprawieniu tego.

4. Jest w Kupuj. Rzeczywiście lepiej byłoby też dodać w Sprzedaj.

5. Tzn?

6. Nie wiem jak jest w Premium, podpowiedz? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Dlaczego domeny z panelu wystawione na sprzedaż, z konkretnymi cenami i dns-ami AM nie widnieją w AM jako na sprzedaż (lecz tylko z informacją Skontaktuj się z właścicielem domeny..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Dlaczego domeny z panelu wystawione na sprzedaż, z konkretnymi cenami i dns-ami AM nie widnieją w AM jako na sprzedaż (lecz tylko z informacją Skontaktuj się z właścicielem domeny..)

 

Właśnie chłopaki to sprawdzają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, dla mnie zdecydowanie bardziej czytelne jest gdy najpierw jest miesiącm a potem dzień... Może by po prostu wyszarzyć miesiąc, aby bardziej rzucał w oczy się dzień?

Pierwsze dwie cyfry nie dają żadnej informacji, bo zwykle tu będzie ta sama cyfra (ten sam miesiąc). Ale może się czepiam.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pan_Grzegorz:

 

1. Mam wrażenie, że tak czy owak gdybamy sobie tylko na temat tych dodatkowych opcji i odnośników. Ja mam pewien pogląd na sprawę tego jak powinna wyglądać oferta sprzedaży, Ty masz swój, wywodzimy go z pewnych przesłanek które sa czysto teoretyczne, jako że nikt tego nigdy nie sprawdził (a nawet jeśli sprawdził, np. Premium giełda vs. sklep, to się nie pochwalił).

 

Może więc po prostu zróbmy taki test A/B. Akurat podczas wdrażania nowej szaty graficznej przygotowałem też wersję bez żadnych menu, ozdobników itp. Tylko nazwa domeny, cena, przyciski Kup Teraz i złóż ofertę, i numer do infolinii. Skierujmy połowę domen na taką ofertę sprzedaży, a połowę na normalną i zobaczmy co nam wyjdzie?

Michał, AM to jest Twoja firma, zrobisz jak uważasz, ja mogę jedynie przyjąć to do wiadomości. Nie znam żadnej firmy, która zarządzana byłaby demokratycznie przez klientów i nawet wyobrazić sobie tego nie potrafię. Sugeruję jedynie pewne rozwiązania tylko i wyłącznie dlatego, że leży to w moim interesie. Szczerze mówiąc los Aftermarket.pl byłby mi zupełnie obojętny gdybym przypadkiem nie czerpał korzyści z istnienia tejże giełdy. ;)

 

3. Porównanie z SEDO jest o tyle chybione, że SEDO nie jest rejestratorem domen. Więc funkcjonuje na zupełnie innych zasadach. Drugą zaś sprawą jest to, że polski rynek domen jest na tyle mały, że na prowadzeniu giełdy domen się nie zarabia. Nawet jeśli weźmiesz 200k czy 300k PLN miesięcznego obrotu, to 5% prowizji z tego nie wystarczy na pokrycie kosztów funkcjonowania giełdy (serwery, support itp). Być może dla SEDO giełda jest źródłem zarobku (choć głównym jest oczywiście parking domen). W Polsce giełda jest przede wszystkim narzędziem do przyciągnięcia kientów do kupna innych usług, bądź jest po prostu zrobiona na zasadzie "inni mają, to my też". Do giełdy w Polsce się dopłaca - jedni dopłacają z hostingu, inni z dotacji od spółki-matki, itp. Tak więc sytuacja w Polsce jest całkowicie odwrotna do SEDO, i porownywać się nie da.

Piszesz, że do giełdy się dopłaca tym bardziej nie mogę zrozumieć dlaczego nie dąży się do maksymalizacji zysku i minimalizacji kosztów. Niejednokrotnie sugerowałem rozwiązania, które pomogłyby zwiększyć zyski, np. nie tak dawno przez BOK proponowałem, żeby wprowadzić dla użytkowników 2 możliwości odnawiania opcji istniejące równolegle.

1 - tak jak jest obecnie - przedłużenie w NASK w cenie 40 PLN, czyli bez zmian. 2 kasuj- rejestruj w cenie 35 PLN. W chwili obecnej nie zarabiacie na odnowieniach opcji nawet złotówki, po wprowadzeniu zmian osiągnelibyście zysk w wysokości 5 PLN/szt. przynajmniej od części operacji, również my moglibyśmy zaoszczędzić te 5 PLN. Klasyczna sytuacja win-win.

Dlaczego nie jest to realizowane nigdy nie zrozumiem, tak samo jak nigdy nie zrozumiem jaki sens ma zastępowanie lepszego designu gorszym. Musicie być bardzo bogatymi ludźmi, że pozwalacie sobie na takie rzeczy. ;) No, ale jak wcześniej pisałem mogę jedynie sugerować pewne rozwiązania i to robię.

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

6. Według mnie powinniście zmienić sprawdzanie dostępności domen - coś jak w premium :P

Nie!

Nie mam czasu tyle poczekać na informacji, które mi nie interesują (premium ma też mocne strony, ale sprawdzanie dostępności IMHO nie należy do nich).

 

Sprawdzać np. 1000 domen .pl AM jest mój TOP1, to proszę tak trzymać :)

Edited by seomi

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzanie domen wolnych - wg mnie niepotrzebne .

Juz dawno nie sprawdzałem czy jest jakas wolna domena a jesli juz to są do tego lepsze iu wygodniejsze narzedzia jesli ktos robi to czesto.

Nie AM idzie w kierunku platformy sprzedażowej - jesli zostaniesz specjalistą w jednej z dzien do tego będziesz oferować jakościowo najlepszy serwis - klienci sami się wokół ciebie zgromadza i będą korzystac z Twoich usług - takie jest moje zdanie.

 

Zmiana AM jest dla mnie na plus, podoba mi się nowa strona.

To co teraz jakoś do mnie dotarło i przerodziło się w fajną rzecz to ten box z auktalnymi akcjami na giełdzie - tylko dlaczego tylko 3 wiersze sie pojawiają - myśle ze coś takiego w fajny sposób dodaje życia portalowi. Moze dałoby sie utworzyć oddzielną podstronę z listą statnio wykonanych akcji aby sobie przejrzec tak z nudów czy coś sie przypadkiem ciekawego nie pojawiło na giełdzie - taka moja propozycja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobione.

 

Jeszcze tylko dwie sugestie dot. składania oferty:

1) Po wpisaniu kwoty niebędącej wielokrotnością 5 zł wyświetla się komunikat "Nieprawidłowa wartość" - nie jest jednak wyjaśnione dlaczego nieprawidłowa. Klient, który wpisze np. 1234 zł jest zmuszony sam "pokombinować" co jest nie tak, zapewne sobie z tym poradzi, ale w tak newralgicznym momencie jak składanie oferty może lepiej uszczegółowić wyświetlany komunikat (np. Proponowana przez Ciebie kwota musi być wielokrotnością 5 zł).

 

2) Można wpisać lub strzałkami ustawić cenę ujemną (np. -10 zł) i przejść do przeglądania szczegółów oferty. Kolejnego kroku "Złóż ofertę" już nie sprawdzałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie chłopaki to sprawdzają.

 

Ok już działa. Swoją drogą oferta sprzedaży domeny z kup teraz jest obecnie znacznie bardziej czytelna. :) Wołami KK widzi, ofertę i nic go nie rozprasza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok już działa. Swoją drogą oferta sprzedaży domeny z kup teraz jest obecnie znacznie bardziej czytelna. :) Wołami KK widzi, ofertę i nic go nie rozprasza ;)

 

Tak. Kulfony tez mi się podobają :). Zwłaszcza, że mnie samemu wzrok się pogorszył więc znam ten ból.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok już działa. Swoją drogą oferta sprzedaży domeny z kup teraz jest obecnie znacznie bardziej czytelna. :) Wołami KK widzi, ofertę i nic go nie rozprasza ;)

 

dokładnie tak jak piszesz - rewelacja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×