Jump to content
CzarnyElo

Nowa wersja giełdy AfterMarket.pl + promocje od Lipca 2013

Recommended Posts

Chciałem wystawić domeny na aukcje last minute.

Pojawia się komunikat: Brak wystarczającej ilości środków na koncie!

Mam minusowe saldo, ale za to mam troche bonusowej kasy.

Jak wykorzystać bonus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym podziękować za bonus, jednak miałbym pewną propozycję. Jako, że nie wszyscy sprzedają domeny poprzez aukcje, ani nie korzystają z promocji na giełdzie miałbym propozycje, aby dorzucić możliwość wykorzystania tego bonusu na dołączenie do aukcji domen przechwyconych. Uważam, że byłoby to dobre uzupełnienie.

Dobry pomysł, aczkolwiek wymagałoby to zmiany warunków trwającej promocji - pomyślę jak to zrobić.

 

Jak zmiany dodają możliwości nic nie ograniczając/zabierając z promocji to chyba nie powinno być problemu ;)

 

Ogólnie muszę powiedzieć, że promocje bardzo korzystne i dobrze przemyślane. Nie ingerują tak bardzo w działanie giełdy jak np. punkty na Premium.pl i problem zawyżonych cen domen przechwyconych na aukcjach, chociaż obecnie jest to mniej odczuwalne. Dają korzyści danemu użytkownikowi nie ograniczając ich pośrednio innym użytkownikom. Przy promocjach transferowych można skorzystać z dwóch jednocześnie, czy trzeba wybrać jedną bardziej nam odpowiadającą? Jedynie promocja na odnowienia pół roku do przodu chyba średnio trafiona i nie przewiduję większego zainteresowania. Z tego co zrozumiałem to pieniądze są pobierane od razu, a domena przedłużana w dniu wygasania? Jeżeli w między czasie domena zostanie sprzedana lub wytransferowana to opłata za przedłużenie jest zwracana, czy przepada? Jeśli jest zwracana to można tak odnowić najpewniejsze domeny mając jakieś znaczne nadwyżki w budżecie na daną chwilę...

 

PS. Które promocje planujecie przedłużyć? ;)

Edited by CzarnyElo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zmiany dodają możliwości nic nie ograniczając/zabierając z promocji to chyba nie powinno być problemu ;)

 

Ogólnie muszę powiedzieć, że promocje bardzo korzystne i dobrze przemyślane. Nie ingerują tak bardzo w działanie giełdy jak np. punkty na Premium.pl i problem zawyżonych cen domen przechwyconych na aukcjach, chociaż obecnie jest to mniej odczuwalne. Dają korzyści danemu użytkownikowi nie ograniczając ich pośrednio innym użytkownikom. Przy promocjach transferowych można skorzystać z dwóch jednocześnie, czy trzeba wybrać jedną bardziej nam odpowiadającą? Jedynie promocja na odnowienia pół roku do przodu chyba średnio trafiona i nie przewiduję większego zainteresowania. Z tego co zrozumiałem to pieniądze są pobierane od razu, a domena przedłużana w dniu wygasania? Jeżeli w między czasie domena zostanie sprzedana lub wytransferowana to opłata za przedłużenie jest zwracana, czy przepada? Jeśli jest zwracana to można tak odnowić najpewniejsze domeny mając jakieś znaczne nadwyżki w budżecie na daną chwilę...

 

PS. Które promocje planujecie przedłużyć? ;)

 

Nie powinno, ale użytkownicy mogą chcieć ten bonus sobie inaczej rozłożyć... Może po prostu wprowadzę dodatkową opcję pozwalającą te punkty wykorzystać także na inne rzeczy (np. dołączenie), i kto będzie chciał, ten skorzysta.

 

W przypadku promocji na odnowienia, opłata za przedłużenie nie jest zwracana przy wytransferowaniu. Natomiast przy transferze wewnętrznym trzeba dopłacić różnicę w cenach, zaś przy sprzedaży ta różnica będzie pobrana z kwoty sprzedaży. W promocji jest predłużanych na razie po kilkadziesiąt domen dziennie, węc zainteresowanie jest :)

 

Po dwóch dniach ciężko ocenić, jakie promocje warto będzie przedłużyć w 2014 :) Gdybym miał dzisiaj wybierać, to przedłużyłbym promocję "Sprzedawaj za darmo", ale zobaczymy za jakiś czas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Nie powinno, ale użytkownicy mogą chcieć ten bonus sobie inaczej rozłożyć... Może po prostu wprowadzę dodatkową opcję pozwalającą te punkty wykorzystać także na inne rzeczy (np. dołączenie), i kto będzie chciał, ten skorzysta.

 

2. W przypadku promocji na odnowienia, opłata za przedłużenie nie jest zwracana przy wytransferowaniu. Natomiast przy transferze wewnętrznym trzeba dopłacić różnicę w cenach, zaś przy sprzedaży ta różnica będzie pobrana z kwoty sprzedaży. W promocji jest predłużanych na razie po kilkadziesiąt domen dziennie, węc zainteresowanie jest :)

 

3.Po dwóch dniach ciężko ocenić, jakie promocje warto będzie przedłużyć w 2014 :) Gdybym miał dzisiaj wybierać, to przedłużyłbym promocję "Sprzedawaj za darmo", ale zobaczymy za jakiś czas.

 

1. Można wprowadzić dodatkową opcję, jasne. Nie rozumiem jak użytkownicy mogą chcieć sobie inaczej rozłożyć ten bonus? Przecież mogą wykorzystać bonus dowolnie na co chcą i w chwili dodania opcji tylko zwiększają się im możliwości. Jakie inne rzeczy poza dołączeniem do aukcji domeny przechwyconej masz na myśli? Płacenie bonusem na aukcjach domen przechwyconych nie wchodzi w grę, bo może pojawić się problem zawyżonych cen podobnie jak w Premium.pl... Ewentualnie można dodać jeszcze np. opłacenie domeny przechwyconej niższym priorytetem (lite) bez konkurencji?

 

2. No to jednak jest spore zainteresowanie ;) Czyli rozumiem, że w takiej sytuacji przy transferze wewnętrznym muszę dopłacić różnicę w cenie przedłużeń, natomiast domena jest przedłużana od razu w chwili transferu, nie dopiero w dniu wygaśnięcia?

 

3. Zapomniałem o tej promocji, która jest chyba najlepiej pomyślana i nie trzeba spełniać szeregu warunków dla obniżenia prowizji, a wystarczy tylko jeden - bycie stałym klientem.

 

4. Ponawiam zapytanie o promocje transferowe i możliwość skorzystania z obu naraz?

Edited by CzarnyElo

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. W sumie moze faktycznie na jedno wychodzi. Zrobie w piatek.

 

2. Tak jest.

 

4. Wszystkie promocje mozna laczyc, takze obie transferowe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy dodaję domeny do przechwycenia, to pojawia się komunikat:

 

 

Domeny do przechwycenia

xxxxxxxxxxxxxxxx.pl Domena została dodana do listy domen do przechwycenia.

 

 

I generalnie jest ŁYSO. Myślę, że naturalnym follow-upem powinien być gdzieś obok dodany link:

 

"przejdź do swojej listy domen do przechwycenia"

Edited by umberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

dwóch dniach ciężko ocenić, jakie promocje warto będzie przedłużyć w 2014 :) Gdybym miał dzisiaj wybierać, to przedłużyłbym promocję "Sprzedawaj za darmo", ale zobaczymy za jakiś czas.

 

Osobiście zmieniłbym nazwę tej promocji np. na "Zero prowizji", sprzedawać wolałbym jak najdrożej ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny błąd techniczny:

 

W cenniku widzę ceny rejestracji dla .pl 10.95 zł i 8.45 zl np dla .com.pl, a na stronie Lista zdarzeń już jest jakoś dziwnie zaokrąglone do 11 zł i 8 zł (odpowiednio). Mam nadzieję, ze z konta pobrałoby właściwą kwotę, tylko która to jest? :)

 

***

 

I podobnie w nawiązaniu do tego, o czym pisałem tutaj:

 

Gdy załącza się pole do rejestracji i po sprawdzeniu dostępności domen wyskakuje

 

v18o.png

 

To fajnie by było, aby np po prawej stronie przy eksportuj też była jakaś ikonka lub link do możliwości otwarcia w tym samym tabie lub w innym tabie/oknie nowego okna do wpisywania domen do rejestracji.

 

W starym AM menu było rozsuniete i wystarczyło prawym przyciskiem kliknąć w link i było nowe okno do rejestracji np w nowym tabie, teraz trzeba wykonać 1 krok więcej (zakładając, ze nie przyzwyczaiłem się jeszcze do shortkodów), gdyż trzeba wybrać Domeny > Rejestruj domeny (D), czyli za każdym razem trzeba rozsuwac menu, co jest stratą na usability moim zdaniem, a jest to chyba jeden z najczęściej klikanych linków, zakładam.

Edited by umberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajjj zabrakło w tym wszystkim jeszcze jednej promocji dotyczącej rzeczy, która mnie irytuje... Zniesienia prowizji od szybkich płatności przynajmniej dla KK, który kupuje za pośrednictwem Aftermarket.pl pierwszą domenę. Męczy mnie to każdorazowe wyjaśnianie opcji opłacania i wysłuchiwania reakcji KK, że cena nie okazała się ostateczna. Wkurza mnie to dłuższe oczekiwanie i niepewność co do opłacenia transakcji jak KK płaci zwykłym przelewem.

EDIT: Nie działają odnośniki w mailach "Oferta kupna domeny xxx.pl za XXX PLN" - Błąd 404 Not Found...

 

EDIT2: Gdzie w nowym panelu jest opcja "Importuj domeny" do wystawienia domen zewnętrznych?

Edited by CzarnyElo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam jeszcze pytanie. Czy klient otrzymuje mailowe powiadomienie o kontrofercie sprzedawcy / odrzuceniu oferty ? czy może to sprawdzić tylko w panelu ? wydaje mi się że powinna być opcja powiadamiania mailowego.

 

Co więcej wiem, że sprzedawca nie otrzymuje mailowo powiadomienia o odrzuconej kontrofercie od kupującego a to także powinno być ( przynajmniej opcjonalnie )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy dodaję domeny do przechwycenia, to pojawia się komunikat:

 

I generalnie jest ŁYSO. Myślę, że naturalnym follow-upem powinien być gdzieś obok dodany link:

 

"przejdź do swojej listy domen do przechwycenia"

 

Istotnie, dodamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny błąd techniczny:

 

W cenniku widzę ceny rejestracji dla .pl 10.95 zł i 8.45 zl np dla .com.pl, a na stronie Lista zdarzeń już jest jakoś dziwnie zaokrąglone do 11 zł i 8 zł (odpowiednio). Mam nadzieję, ze z konta pobrałoby właściwą kwotę, tylko która to jest? :)

 

***

 

I podobnie w nawiązaniu do tego, o czym pisałem tutaj:

 

Gdy załącza się pole do rejestracji i po sprawdzeniu dostępności domen wyskakuje

 

 

To fajnie by było, aby np po prawej stronie przy eksportuj też była jakaś ikonka lub link do możliwości otwarcia w tym samym tabie lub w innym tabie/oknie nowego okna do wpisywania domen do rejestracji.

 

W starym AM menu było rozsuniete i wystarczyło prawym przyciskiem kliknąć w link i było nowe okno do rejestracji np w nowym tabie, teraz trzeba wykonać 1 krok więcej (zakładając, ze nie przyzwyczaiłem się jeszcze do shortkodów), gdyż trzeba wybrać Domeny > Rejestruj domeny (D), czyli za każdym razem trzeba rozsuwac menu, co jest stratą na usability moim zdaniem, a jest to chyba jeden z najczęściej klikanych linków, zakładam.

 

Dodamy. Możesz też nacisnąć Alt+Shift+D w tym miejscu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajjj zabrakło w tym wszystkim jeszcze jednej promocji dotyczącej rzeczy, która mnie irytuje... Zniesienia prowizji od szybkich płatności przynajmniej dla KK, który kupuje za pośrednictwem Aftermarket.pl pierwszą domenę. Męczy mnie to każdorazowe wyjaśnianie opcji opłacania i wysłuchiwania reakcji KK, że cena nie okazała się ostateczna. Wkurza mnie to dłuższe oczekiwanie i niepewność co do opłacenia transakcji jak KK płaci zwykłym przelewem.

 

EDIT: Nie działają odnośniki w mailach "Oferta kupna domeny xxx.pl za XXX PLN" - Błąd 404 Not Found...

 

EDIT2: Gdzie w nowym panelu jest opcja "Importuj domeny" do wystawienia domen zewnętrznych?

 

Nad tym trzeba pomyśleć. Rzeczywiście można by znieść tę prowizję np. dla nowych klientów kupujących pierwszą domenę.

 

Odnośniki już zleciłem wczoraj programistom.

 

Importownaie domen jest tutaj: Sprzedawaj domeny -> Importuj ceny domen (X = 2, Y = 1). Alternatywnie z poziomu listy swoich domen możesz kliknąć na zakładkę "Import".

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam jeszcze pytanie. Czy klient otrzymuje mailowe powiadomienie o kontrofercie sprzedawcy / odrzuceniu oferty ? czy może to sprawdzić tylko w panelu ? wydaje mi się że powinna być opcja powiadamiania mailowego.

 

Co więcej wiem, że sprzedawca nie otrzymuje mailowo powiadomienia o odrzuconej kontrofercie od kupującego a to także powinno być ( przynajmniej opcjonalnie )

 

Tak, klient dostaje mailem informację o kontrofercie.

 

Sprwdzę powiadomienia dla sprzedawcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najgorsza jest strona oferty sprzedaży, niepotrzebne elementy jak np. rozwijane menu dotyczące serwerów, czy przechwytywania. Na takiej podstronie powinny być tylko i wyłącznie najważniejsze informacje w pełni zrozumiałe dla każdej osoby, nawet takiej która nie wie co to jest domena: adres, kontakt z kupującym, kontakt z serwisem, opis procedury sprzedaży najlepiej z obrazkami tak jak na escrowdomen.pl, krótki opis dlaczego warto kupić domenę + opcjonalnie ruch i jego źródła jeżeli sprzedający tak ustawi. Nic ponad to.

 

Zgadza się, szczególnie informacja o przechwytywaniu i tanich aukcjach sugeruje "właściwą" drogę dla klienta. AM powinien przemyśleć sprawy, by nie przegrać z Premium, a to jest coraz bardziej realne, już straciło przewagę jaką miało. Wynika to z filozofii działania, mało działań marketingowych, a wiele sprzecznych z celem giełdy, czyli sprzedawaniem domen.

 

Najważniejsze, główna strona - wyszukiwarka domen, w odpowiedzi powinny być sensownie przedstawione oferty z giełdy, statystyka wyszukań klientów, możliwość promowania się. Natomiast jest propozycja rejestracji domen, tak samo jak w Home, i zawsze jest wtedy wolne co.pl, sugerowany wybór. Płacenie wtedy za reklamę w serwisie mija się z celem, jak domeny z giełdy widzi ciągle parę tych samych osób i brak jest statystyki wejść na ofertę. Cały wysiłek poszedł w kolejną zmianę grafiki, zamiast w konkretne działania zwiększające sprzedaż do klientów końcowych. Takie pomysły miałyby sens, gdyby rynek i gospodarka dobrze się rozwijały, a nie gdy jest kierunek odwrotny. Przy rosnącej gospodarce klienci sami pchaliby się i kluczową kwestią byłyby rozwiązania techniczne.

 

Zamiast przeznaczyć pieniądze na reklamę serwisu na portalach fachowych, rezygnuje się z prowizji. Zachęca się do obserwacji domen i konkurencji, a nie do kupowania. Teraz nawet jak kupujący kliknie cenę kup teraz, dalej jest molestowany, by obserwować, z informacją, że jest szansa na niższą cenę. To, że jest coraz więcej sprzedaży z niską ceną podawanych na forum, wynika z tego, że taki klimat wynika z giełd domen (aukcje FM, LM, itd.), tak ukształtował się ten rynek, ludzie tylko dostosowują się. I zamiast podążać tym trendem, warto pomyśleć jak go zmienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najważniejsze, główna strona - wyszukiwarka domen, w odpowiedzi powinny być sensownie przedstawione oferty z giełdy, statystyka wyszukań klientów, możliwość promowania się.

Również sądzę, że dobrze by było większą uwagę dla szukajacych domeny przywiązać do ofert z rynku wtórnego ( nie jakaś mała tabelka po boku i tylko część domen ) przydał by się większy box pokazujący jakie domeny powiązane są na giełdzie. Rozumiem, że promowanie swojej .co.pl jest priorytetem, jednak chociaż taki sam nacisk przydałby się dla ofert z rynku wtórnego

Share this post


Link to post
Share on other sites

W polu składania oferty są strzałki, którymi można podwyższać oraz obniżać wpisaną cenę o 1 zł. Po wpisaniu kwoty i przejściu do następnego kroku przegląda się z uwagą ofertę, czy wszystko jest ok, a po kliknięciu "Złóż ofertę" pojawia się komunikat Kwota musi być wielokrotnością 5 PLN!. Można byłoby ten komunikat umieścić już wcześniej w polu składania oferty, a strzałki mogłyby zmieniać cenę tylko o wielokrotność 5 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na liście dostępnych opcji promocji data podana jest w formacie [miesiąc].[dzień]. Chyba gdyby było odwrotnie, to byłoby bardziej intuicyjnie.

 

Obecnie to wygląda np. tak: 07.04 07.05 07.06 07.07 07.08 07.09

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×