damien 215 Report post Posted May 20, 2014 Witajcie, czytaliście dzisiejszy mailing od Aftermarket? Piszą, że jedna z konkurencyjnych firm podwyższyła ceny. O jaką firmę chodzi?Bo jeśli chodzi o Premium, nie pamiętam, jakie były ceny wcześniej... Share this post Link to post Share on other sites
Maku Maku 310 Report post Posted May 20, 2014 Premium od 1.06 podnosi ceny. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted May 20, 2014 W premium.pl od 2 czerwca zmieniają się ceny odnowień w cenniku detalicznym. Informacja o tym została wysłana wczoraj do wszystkich klientów, których zmiana cen dotyczy (tj. wszystkich detalistów oraz tych, którzy są blisko dolnego progu cennika 20+). Dropped wykorzystał tę okazję do wysłania mailngu mającego na celu wprowadzenie w błąd poprzez sugestię, że zmiana dotyczy wszystkich klientów oraz że ceny w AM są niższe, obie te rzeczy są nieprawdą. Na dowód przytoczę porównanie cenników wg progów: Detal: premium.pl: 59 zł netto (po podwyżce), AM: 59,95 zł netto (obecnie) Hurt: 20+ P: 48, AM: 50,95 50+ P: 46, AM: 46,95 100+ P: 44, AM: 44,45 200+ P: 42, AM: 41,95 500+ P 41, AM: 40,95 1000+ P 40, AM: 39,95 Powtórzę, zmiana cennika dotyczy wyłącznie cen odnowień w cenniku detalicznym, a nawet po zmianie, ceny pozostaną jednymi z najniższych na rynku, z całą zaś pewnością będą niższe niż u konkurencji odwołującej się do tak wątpliwych metod "marketingowych". Oczywiście w mailu nie jest wymienione, o którą firmę chodzi, może np. o godaddy ;-) albo ale jak widać po pierwszym poście, skojarzenia są jednoznaczne, stąd czuję potrzebę sprostowania. Proponuję aby AM wysłał erratę do swojego maila: Jest: "Konkurencja podwyższa ceny - u nas są nadal niskie!" Powinno być: "Konkurencja podwyższa ceny - u nas są nadal wyższe!" 1 Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted May 20, 2014 (edited) Premium od 1.06 podnosi ceny. Widzę, że cel dropped został osiągnięty. Kłamstwo zaczęło żyć własnym życiem. Smutne. http://pl.wikipedia.org/wiki/FUD Edited May 20, 2014 by pb Share this post Link to post Share on other sites
szogun 633 Report post Posted May 20, 2014 Dla mnie to darmowa reklama dla Premium.pl. Nie wiem o co się tutaj gniewać Share this post Link to post Share on other sites
Maku Maku 310 Report post Posted May 20, 2014 (edited) Miałem w Premium odnowienie peelki po 50 netto będę miał po 59 netto - dla mnie od 2.06 jest drożej. I to jest odpowiedź na zadane pytanie. Edited May 20, 2014 by Maku Maku 3 Share this post Link to post Share on other sites
lukas22333 10 Report post Posted May 20, 2014 Widzę, że cel dropped został osiągnięty. Kłamstwo zaczęło żyć własnym życiem. Smutne. http://pl.wikipedia.org/wiki/FUD Jakie kłamstwo? Czyli jednak nie podnosicie cen? Share this post Link to post Share on other sites
Bazyli 1,444 Report post Posted May 20, 2014 Jakie kłamstwo? Czyli jednak nie podnosicie cen? Czytaj ze zrozumieniem...załapiesz o co biega... Share this post Link to post Share on other sites
lukas22333 10 Report post Posted May 20, 2014 Czytaj ze zrozumieniem...załapiesz o co biega... Ty też czytaj ze zrozumieniem. To że kolega napisał 1.06 zamiast 2.06 to raczej nie kłamstwo prawda? może być zwykła literówka. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted May 20, 2014 "Ty też czytaj ze zrozumieniem. To że kolega napisał 1.06 zamiast 2.06 to raczej nie kłamstwo prawda? może być zwykła literówka." Oczywiście że nie jest to zwykła literówka. 1 czerwca ma w naszej kulturowej świadomości konotacje pozytywne (dzień dziecka) i ta data została w mailingu dropped użyta najprawdopodobniej celowo. Niezależnie od tego, pisanie "premium podnosi ceny" bez wyszczególnienia, o które ceny chodzi, sugeruje ogólną podwyżkę cen, co również jest celowym wprowadzaniem w błąd. Trochę się zgadzam z szogunem, że wysyłanie takich mailingów zbędnie zwraca uwagę konkurencję, ale wszyscy dobrze wiemy, że mailing nie był skierowany do osób, których podwyżka dotyczy, a do Was - domainerów, jako przytoczony już przeze mnie FUD. Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted May 20, 2014 W premium.pl od 2 czerwca zmieniają się ceny odnowień w cenniku detalicznym. Informacja o tym została wysłana wczoraj do wszystkich klientów, których zmiana cen dotyczy (tj. wszystkich detalistów oraz tych, którzy są blisko dolnego progu cennika 20+). Dropped wykorzystał tę okazję do wysłania mailngu mającego na celu wprowadzenie w błąd poprzez sugestię, że zmiana dotyczy wszystkich klientów oraz że ceny w AM są niższe, obie te rzeczy są nieprawdą. Na dowód przytoczę porównanie cenników wg progów: Detal: premium.pl: 59 zł netto (po podwyżce), AM: 59,95 zł netto (obecnie) Hurt: 20+ P: 48, AM: 50,95 50+ P: 46, AM: 46,95 100+ P: 44, AM: 44,45 200+ P: 42, AM: 41,95 500+ P 41, AM: 40,95 1000+ P 40, AM: 39,95 Czy ja już aby kilkukrotnie nie pisałem, iż podawanie cen wyłącznie netto w Polsce (gdy oferta skierowana jest do osób fizycznych) nie jest zgodne z prawem? NIe wiem, chyba jednak trzeba będzie trzeba zgłosić to do odpowiednich instytucji, bo w sklepach online ceny są brutto, wszedzie ceny brutto, tylko jakoś tak usługi hostingowe i domenowe w tym kraju nie potrafią dostosować się do przepisów prawnych. No nic, trzeba będzie wyjaśnić tę kwestię. Że tak powiem, ch.j mnie obchodzą ceny netto. Czemu dopiero przy podsumowaniu zamówienia mam się dowiadywać prawdziwych kosztów usługi? Czy to jest zgodne z prawem? 7 Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted May 20, 2014 Widać, że nie korzystasz z premium.pl, bo w cenniku, jak i w każdym kroku zamówienia masz podaną zarówno cenę netto, jak i brutto. Jak już chcesz prowadzić krucjatę, to proponuję pytanie: dlaczego dropped sprzedaje (rejestruje, utrzymuje) domeny osobom fizycznym jako firma amerykańska, nie pobierając VAT ani nie informując o konieczności odprowadzenia VAT od takich zakupów, a wręcz sugerując w pomocy, że "ceny są cenami brutto", tym samym świadomie robiąc że swoich klientów przestępców podatkowych? Jestem pewien, że to będzie równie ciekawy temat dla Twoich rozważań. ;-) Share this post Link to post Share on other sites
Maku Maku 310 Report post Posted May 20, 2014 (edited) pb - fajnie, że za mnie odpowiadasz czy to była literówka czy nie... Co do cen netto to : Drogi Użytkowniku!Informujemy, że z dniem 2 czerwca 2014 nastąpi zmiana cennika detalicznego w zakresie cen odnowień.Nowe ceny, w zależności od końcówki domeny, wyniosą:- domeny .pl - 59 zł netto- domeny funkcjonalne (np. .com.pl, .net.pl) - 49 zł netto- domeny regionalne (np. .waw.pl, .wroclaw.pl) - 29 zł netto- domeny .eu - 49 zł netto- domeny globalne (np. .com, .net) - 49 zł nettoNie zwlekaj i przedłuż swoje domeny jeszcze w starej cenie, tylko do końca miesiąca!Zachęcamy do odnowienia domen na dłuższy okres, możesz je opłacić nawet na 10 lat z góry.Promowane na stronie oferty "bajecze" przechwytywania i odnowień też są podane netto. I też mnie to wnerwia... Edited May 20, 2014 by Maku Maku Share this post Link to post Share on other sites
damien 215 Report post Posted May 20, 2014 (edited) Dzięki @pb za wyjaśnienia.@umberto to jest zwykła dyskusja na forum, a nie oferta, więc biorąc uwagę profil forum pb dobrze założył, że większość osób interesują ceny netto. Tym bardziej, że inaczej nie da się czysto porównać z AM, które obowiązek zapłaty podatku VAT przerzuca na swoich klientów, którzy są osobami fizycznymi nieprowadzącymi DG.@pb żeby być do końca uczciwym, AM jest tańsze w odnowieniach, jeśli odnowimy domeny odpowiednio wcześniej. Edited May 20, 2014 by damien Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted May 20, 2014 @MakuMaku, chodziło mi o datę podaną w mailu dropped, choć faktycznie nie było to oczywiste, przepraszam za nieprecyzyjne wyrażenie się. Co do mailingu, rzeczywiście mogliśmy podać też od razu ceny brutto, nie pomyślałem o tym niestety. Tak czy inaczej jest to tylko informacja, a nie oferta. W cenniku oraz przy składaniu zamówienia w serwisie, ceny brutto są pokazane na każdym kroku. Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted May 20, 2014 (edited) Widać, że nie korzystasz z premium.pl, bo w cenniku, jak i w każdym kroku zamówienia masz podaną zarówno cenę netto, jak i brutto. Na stronie to na stronie. Prawo obowiązuje wszędzie, w każdym kanale komunikacji! Jak już chcesz prowadzić krucjatę, to proponuję pytanie: dlaczego dropped sprzedaje (rejestruje, utrzymuje) domeny osobom fizycznym jako firma amerykańska, nie pobierając VAT ani nie informując o konieczności odprowadzenia VAT od takich zakupów, a wręcz sugerując w pomocy, że "ceny są cenami brutto", tym samym świadomie robiąc że swoich klientów przestępców podatkowych? Jestem pewien, że to będzie równie ciekawy temat dla Twoich rozważań. ;-) To też jest ciekawy temat do rozważan. Warto też zapytać o to GoDaddy, nameCheap i innych rejestratorów z innych krajów., W ogóle to warto zaznajomic je z polskim fiskusem i jego metodami działania i sposobem myślenia. Na razie wolę skupić się jednak na firmach z siedzibą w Polsce, bo te obowiązują przepisy RP. Nie wiem, czy to coś pomoże, bo znalezione na szybko (z 2013 r) , a trzeba by zrobić skomplikowaną analizę prawną Od 1 grudnia 2008 r. jeżeli osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, posiadająca stałe miejsce zamieszkania na terytorium kraju, nabywa usługi od kontrahenta zagranicznego, to nie ma ona obowiązku rozliczania VAT z tytułu importu usług. VAT powinien rozliczyć usługodawca http://www.porady.egospodarka.pl/VAT/10112-Import-uslugi-z-USA-na-prywatne-cele.html A jak niby osoba fizyczna ma zmusić firmę z USA do zapłacenia VAT-u? Podkreślenia wymaga fakt, że przez „usługi elektroniczne” ustawa o VAT rozumie: a) ogólnie produkty w formie cyfrowej łącznie z oprogramowaniem, jego modyfikacjami i nowszymi wersjami oprogramowania; b ) usługi umożliwiające lub wspomagające obecność przedsiębiorstw lub osób w sieci elektronicznej, takie jak witryna lub strona internetowa; c) usługi generowane automatycznie przez komputer i przesyłane Internetem lub siecią elektroniczną w odpowiedzi na określone dane wprowadzone przez usługobiorcę; d) odpłatne przekazywanie prawa do wystawiania na aukcji towaru lub usługi za pośrednictwem witryny internetowej działającej jako rynek on-line, na którym potencjalni kupcy przedstawiają swoje oferty przy wykorzystaniu automatycznych procedur oraz na którym strony są informowane o dokonaniu sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej generowanej automatycznie przez komputer; e) pakiety usług internetowych oferujących dostęp do informacji, w których aspekty telekomunikacyjne są natury pomocniczej lub drugorzędnej (czyli pakiety wykraczające poza oferowanie samego dostępu do Internetu i obejmujące inne elementy, takie jak strony, które umożliwiają dostęp do aktualnych wiadomości, informacji meteorologicznych lub turystycznych; gier; umożliwiają hosting witryn internetowych; dostęp do grup dyskusyjnych) Czytaj więcej na Infor.pl: http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/transakcje-zagraniczne/261736,Gdzie-jest-opodatkowana-usluga-elektroniczna-dla-klienta-w-USA.html Edited May 20, 2014 by umberto Share this post Link to post Share on other sites
lukas22333 10 Report post Posted May 20, 2014 Żeby być precyzyjnym, AM informuje o konieczności zapłacenia VATu przez nabywce. Takie info znajduje się na każdej fakturze. Czy to wystarczające to nie wiem. The VAT tax is to be paid by the buyer (article 196 of Directive 2006/112/EC) / Podatek VAT rozlicza nabywca (artykul 196 dyrektywy 2006/112/EC) Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted May 20, 2014 (edited) Na stronie to na stronie. Prawo obowiązuje wszędzie, w każdym kanale komunikacji! Nie przesadzajmy. Ten wątek na forum jest raczej miejscem dyskusji niż faktycznej sprzedaży a w miejscu sprzedaży, zgodnie z ustawą o cenach należy umieścić informację o faktycznych cenach. W miejscach sprzedaży detalicznej i świadczenia usług Edited May 20, 2014 by Kangur Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted May 20, 2014 To też jest ciekawy temat do rozważan. Warto też zapytać o to GoDaddy, nameCheap i innych rejestratorów z innych krajów., W ogóle to warto zaznajomic je z polskim fiskusem i jego metodami działania i sposobem myślenia. Nie trzeba pytać GoDaddy, bo oni pobierają VAT od klientów z UE i wyraźnie informują o tym na stronie: http://support.godaddy.com/help/article/3407/why-do-i-have-to-pay-value-added-tax Natomiast w przypadku AM mówimy o firmie skierowanej przede wszystkim na rynek polski, która na swoich stronach pomocy pisze: "Osoby fizyczne oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą, ale niezarejestrowane jako płatnicy VAT, płacą tylko cenę uwidocznioną w serwisie. W tym przypadku jest to cena brutto." - http://pomoc.aftermarket.pl/article/AA-00706/0/Czy-ceny-w-serwisie-to-ceny-brutto-czy-netto.html jednocześnie wystawiając osobom fizycznym faktury na kwoty netto jako firma amerykańska. Tymczasem od takiej faktury należy samodzielnie rozliczyć i odprowadzić VAT. @lukas22333 - mówimy tu o zupełnie innej sytuacji, to co przytaczasz, to zapisek znajdujący się na fakturze od firmy cypryjskiej, wystawianej dla firmy polskiej, w takim przypadku wszystko jest prawidłowo. W dropped jest to zorganizowane tak, że jeśli ktoś poda w danych konta prawidłowy NIP (VAT-ID), wówczas otrzymuje fakturę na kwotę netto od firmy z Cypru. Jeśli zaś ktoś nie poda VAT-ID lub nie znajduje się on w bazie VIES, a więc nie jest zarejestrowany w obrocie unijnym, wówczas firma cypryjska musiałaby klientowi wystawić fakturę na kwotę brutto, więc zamiast tego dropped wystawia takiemu klientowi fakturę netto jako firma amerykańska, tym samym efektywnie spychając obowiązek rozliczenia VAT na kilenta - tylko go o tym nie informując... @umberto - wracając do obowiązku zapłaty VAT przez szczęśliwych nabywców usług (np. rejestracji domen) od firmy LLC z Delaware, to pozwolę sobie przytoczyć opinię eksperta, który udzielał się też tutaj na forum: http://blog.firmadelaware.com/spolka-w-delaware-usa-a-vat-osoby-fizycznej/ "Reasumując, powyższy wywód, wskazujemy iż w przypadku zakupu towaru, lub usług od przedsiębiorców prowadzących swoją działalności poza krajami Unii Europejskiej, na osobie fizycznej może ciążyć także obowiązek uiszczenia podatku VAT." Jeśli więc korzystasz czynnie z usług dropped, to polecam Ci telefon do Krajowej Informacji Podatkowej i wypytanie o tę konkretną sytuację, bo jak już się siedzi na minie, to chyba warto o tym wiedzieć... Share this post Link to post Share on other sites
lukas22333 10 Report post Posted May 20, 2014 @pb, Być może jest tak jak piszesz. Akurat u mnie ten zapisek jest na fakturze od firmy z USA. Domain Aftermarket, LLC16192 Coastal HighwayDE 19958 LewesUSA Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted May 20, 2014 @pb, Być może jest tak jak piszesz. Akurat u mnie ten zapisek jest na fakturze od firmy z USA. Ok, a więc dodali taką informację na fakturach. Tyle dobrego, choć i tak wątpię aby klienci AM - osoby fizyczne - pobierali te faktury i się w nie wczytywali. No i też pytanie, czy tę fakturę dostałeś jako firma, czy jako osoba fizyczna? Bo o to tu przede wszystkim chodzi - dokładnie informowanie osób fizycznych o konieczności samodzielnego rozliczenia VAT. Zamiast tego, dropped reklamuje swoje ceny jako "brutto"... Share this post Link to post Share on other sites
alpine5 178 Report post Posted May 20, 2014 Nie dostałem żadnego mailingu z Premium, a mam tam obecnie tylko 21 domen Z AM również nie otrzymałem żadnego mailingu... Sebastian alpine5 Share this post Link to post Share on other sites
Luke 84 Report post Posted May 20, 2014 Nic nie straciłeś Sebastian 1 Share this post Link to post Share on other sites
mdi 31 Report post Posted May 20, 2014 Nie dostałem żadnego mailingu z Premium, a mam tam obecnie tylko 21 domen Z AM również nie otrzymałem żadnego mailingu... Sebastian alpine5 Są 2 możliwości: W pierwszym przypadku w Premium masz 21 domen co oznacza, że podlegasz pod cennik hurtowy a nie detaliczny i dlatego nie otrzymałeś informacji. W drugim - co raczej bardziej prawdopodobne - to twoja skrzynka mailowa potraktowała wiadomości z Premium i Aftermarket jako spam i tam bym szukał tych wiadomości Share this post Link to post Share on other sites
alpine5 178 Report post Posted May 21, 2014 Są 2 możliwości: W pierwszym przypadku w Premium masz 21 domen co oznacza, że podlegasz pod cennik hurtowy a nie detaliczny i dlatego nie otrzymałeś informacji. W drugim - co raczej bardziej prawdopodobne - to twoja skrzynka mailowa potraktowała wiadomości z Premium i Aftermarket jako spam i tam bym szukał tych wiadomości Spam zawsze sprawdzam, bo wiem, że często lądują tam różne wiadomości, które akurat dla mnie nie są spamem. Podlegam niby (jeszcze) pod cennik hurtowy, ale PB pisał, że mailing poszedł do wszystkich "detalistów" oraz tych, którzy utrzymują w Premium liczbę domen zbliżoną do 20 szt. Sebastian alpine5 Share this post Link to post Share on other sites