szdarek 17 Report post Posted January 16, 2016 Zna ktoś temat tego przejęcia? Bo nie chce mi się wierzyć żeby Tchibo ot tak sobie zapomniało opłacić domenę. http://www.chip.pl/news/internet-i-sieci/tworzenie-stron-www/2016/01/jak-tchibo-stracilo-domene-kawa.pl Sam artykuł niczego nie wyjaśnia bo widać, że osoba wypowiadająca się z OVH chyba nie za wiele wie w tym temacie. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Report post Posted January 16, 2016 Zna ktoś temat tego przejęcia? Tak, zna - wlasciwie to chyba wszyscy znaja http://di.pl/topic/12471-zrealizowane-opcje/page-166?do=findComment&comment=620790 Share this post Link to post Share on other sites
cp24 98 Report post Posted January 16, 2016 Oczywiście, istnieją mechanizmy pozwalające na zabezpieczenie się przed taką sytuacją - podstawową jest wykupienie opcji na domenę, którą już się posiada. To daje jej właścicielowi pierwszeństwo wykupu, nawet gdyby zapomniał o jej odnowieniu na czas. MADE MY DAY! 3 Share this post Link to post Share on other sites
szdarek 17 Report post Posted January 16, 2016 ok, nie zauważyłem, że taki temat pojawił się w gąszczu zrealizowanych opcji ale sama pomoc specjalisty OVH powala. Share this post Link to post Share on other sites
exallwave 123 Report post Posted January 16, 2016 Teraz już na opcję leci aukcja, na ten moment "pińcet pińdziesiąt"... ...i na tym też jeszcze ktoś chce ponownie zarobić... ...ależ ten biznes jest marnotrawny... ...kto bogatemu zabroni marnotrawić?... ...nie zapominajmy dlaczego bogaty jest bogaty i wtedy już nie jest to tak obojętne... ...pieniądze to anty-zasób - bariera rozwojowa... ...i co dalej?... 2 Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted January 17, 2016 A wystarczy że PiS wyda dekret (oczywiście po nocnym posiedzeniu), opublikowany już rano w Naszym Dzienniku, tfu, w Naszym Dzienniku Ustaw , że likwiduje się opcje, bo nie może być tak, żeby się domenowi obszarnicy bogacili kosztem drobnych polskich ciułaczy! 1 Share this post Link to post Share on other sites
lechoo 266 Report post Posted January 17, 2016 A wystarczy że PiS wyda dekret (oczywiście po nocnym posiedzeniu), opublikowany już rano w Naszym Dzienniku, tfu, w Naszym Dzienniku Ustaw , że likwiduje się opcje, bo nie może być tak, żeby się domenowi obszarnicy bogacili kosztem drobnych polskich ciułaczy! Mów to po cichu, bo jeszcze usłyszą i jutro to już będzie fakt dokonany. Share this post Link to post Share on other sites
tomon 134 Report post Posted January 17, 2016 A ja jestem ciekawy jednej rzeczy apropo domeny Bartka. Może zdradzi nam jaki ma plan na najbliższy czas na nią a mianowicie, czy pozwoli jej istnieć w sieci w obecnej formie czy może powstanie tak mniejszy lub większy projekt ? 2 Share this post Link to post Share on other sites
networker 822 Report post Posted January 17, 2016 na dzień dzisiejszy planem jest postawienie serwisu/sklepu. ma to większy sens niż na dotychczas łapanych domenach: przyprawy drobnica, gaz chyba jeszcze za wcześnie. a kawa.pl wydaje się idealna. rynek się rozwija... 9 Share this post Link to post Share on other sites
tomon 134 Report post Posted January 17, 2016 Dzieki Bartek. W takim razie czekam na nową odsłonę domeny. ... rynek się rozwija a Ty dzięki zrealizowanej opcji znasznie przyśpieszyłes i wyprzedzasz "konkurencję" Domena jest piękna. Zrób konkurs na logotyp nowej strony # ziarna_pl 1 Share this post Link to post Share on other sites
szdarek 17 Report post Posted January 17, 2016 ciekawe czy tchibo już się z Tobą skontaktowało czy nawet nie zauważyli dopóki nie przeczytali, że ją stracili. Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted January 17, 2016 ciekawe czy tchibo już się z Tobą skontaktowało czy nawet nie zauważyli dopóki nie przeczytali, że ją stracili. Podejrzewam, że Tchibo nawet nie wiedziało że ją miało. Kiedyś zarówno tchibo.pl jak i kawa.pl były zarejestrowane na Tchibo Warszawa Sp. z o.o., potem tchibo.pl została przeniesiona Tchibo GmbH, a kawa.pl wisiała nadal na warszawską spółkę. A więc, jako że jej nie używali, ani nie była na "korporacyjnym" koncie z domenami, to pewnie nietrudno im przyszło przegapienie przedłużenia... 4 Share this post Link to post Share on other sites
ynd 27 Report post Posted January 17, 2016 Podejrzewam, że Tchibo nawet nie wiedziało że ją miało. Kiedyś zarówno tchibo.pl jak i kawa.pl były zarejestrowane na Tchibo Warszawa Sp. z o.o., potem tchibo.pl została przeniesiona Tchibo GmbH, a kawa.pl wisiała nadal na warszawską spółkę. A więc, jako że jej nie używali, ani nie była na "korporacyjnym" koncie z domenami, to pewnie nietrudno im przyszło przegapienie przedłużenia... Teraz to już chyba wiedzą, że ją mieli.. Ciekawe, czy sami coś zaproponują. Share this post Link to post Share on other sites
szdarek 17 Report post Posted January 17, 2016 http://bezprawnik.pl/tchibo-kawa-pl-stracona-domena/ a tu już o prawnikach gadają Share this post Link to post Share on other sites
ynd 27 Report post Posted January 17, 2016 Jednakże akurat w przypadku historii kawa.pl przepisy raczej nie sprzyjałyby popularnemu producentowi kawy Tchibo. Gapiostwo będzie ich teraz sporo kosztować, a domenę pewnie niebawem odkupi od domainera jakiś konkurent. True story. Swoją drogą, nie zdziwię się jeśli zgłosi się ktoś z konkurencji, oczywiście z interesującą ofertą, zwłaszcza po coraz większej burzy w sieci. Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted January 17, 2016 Teraz to już chyba wiedzą, że ją mieli.. Ciekawe, czy sami coś zaproponują. Oj mieli mieli, mielim kawę. Share this post Link to post Share on other sites
tomon 134 Report post Posted January 17, 2016 ciekawe czy tchibo już się z Tobą skontaktowało czy nawet nie zauważyli dopóki nie przeczytali, że ją stracili. Zakładając ze Tchibo ma nieograniczony budżet na odzyskanie domeny - pojawia sie pytanie : Jak kwota byłaby ta ostateczną ? Share this post Link to post Share on other sites
cp24 98 Report post Posted January 18, 2016 tyle jej nie używali to po co im teraz odkupować i dalej trzymać niewykorzystaną? stwierdzili że nie używamy to niech kto inny może coś postawi na niej Share this post Link to post Share on other sites
ynd 27 Report post Posted January 18, 2016 tyle jej nie używali to po co im teraz odkupować i dalej trzymać niewykorzystaną? stwierdzili że nie używamy to niech kto inny może coś postawi na niej Wątpię, żeby ktoś z głową na karku tak stwierdził i puścił ją wolno. Share this post Link to post Share on other sites
cp24 98 Report post Posted January 18, 2016 Wątpię, żeby ktoś z głową na karku tak stwierdził i puścił ją wolno. ___ ___ Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted January 18, 2016 (edited) Tchibo w Polsce od pewnego czasu coraz bardziej zmienia skojarzenia ze swoją marką. Kawa to przeżytek Edited January 18, 2016 by Kangur Share this post Link to post Share on other sites
ynd 27 Report post Posted January 18, 2016 Tchibo w Polsce od pewnego czasu coraz bardziej zmienia skojarzenia ze swoją marką. Kawa to przeżytek Masz na myśli, że celowo jej jednak nie przedłużyli? To, że zmieniają postrzeganie swojej marki widać, chociaż i tak ciężko się do tego przyzwyczaić. Share this post Link to post Share on other sites
vul 983 Report post Posted January 18, 2016 Co by nie było i cokolwiek ktoś powie to i tak nadal mają aromatyczne ziarenko kawy w logo Share this post Link to post Share on other sites
epson 370 Report post Posted January 18, 2016 Co w tej domenie jest takiego nadprzyrodzonego? Czym się tu jarać? Każdy wie że, kawa to czibo, dzakobs czy jakaś tam prima. Nazwa nijaka, żadnych pozytywnych wrażeń hmm co najwyżej pod sklep z.......... kubkami, filiżankami, szklankami do kawy i różnymi kawami (sukcesów nie wróżę ) ;-P Po za tym... teraz się kupuje na allegro Nie dziwię się że jej nie chcieli. (kilka lat temu była domeną premium... teraz firmy mają swoje nazwy i nie zamierzają ich zmieniać na nazwy słownikowe - "generyki" Czas na "premiumy" minął) 1 Share this post Link to post Share on other sites
ynd 27 Report post Posted January 18, 2016 Co by nie było i cokolwiek ktoś powie to i tak nadal mają aromatyczne ziarenko kawy w logo W rebranding ciężko byłoby uwierzyć. Co w tej domenie jest takiego nadprzyrodzonego? Czym się tu jarać? Każdy wie że, kawa to czibo, dzakobs czy jakaś tam prima. Nazwa nijaka, żadnych pozytywnych wrażeń hmm co najwyżej pod sklep z.......... kubkami, filiżankami, szklankami do kawy i różnymi kawami (sukcesów nie wróżę ) ;-P Po za tym... teraz się kupuje na allegro Nie dziwię się że jej nie chcieli. (kilka lat temu była domeną premium... teraz firmy mają swoje nazwy i nie zamierzają ich zmieniać na nazwy słownikowe - "generyki" Czas na "premiumy" minął) Hmm.., a może coś w tym jest. Share this post Link to post Share on other sites