Paulinho 22 Report post Posted June 12, 2009 witam, mam nadzieję, że okres długiego weekendu sprzyja takim rozmowom. według mnie i moich obserwacji na cenę domeny mają wpływ: parametry oczywiste: od rozszerzenia czy np. „.pl” dla Polska Występowanie znaków typu: (-), cyfr (np. 24), liter q, v, x czy jest to domena z polskimi znakami diakrytycznymi (IDN) Od długości (ilości znaków) czy jest generyczna (np. rzeczownik występujący w słowniku języka polskiego) branża ostatnie spektakularne, wysokie sprzedaże parametry typu "może mieć wpływ" Ile ma wyszukań w google i czy fraza ta ma reklamy adwords i jak drogie Występowanie określonych liter (to dziwo i potwierdzone statystycznie) parametry typu "umiejętności i znajomości" czyli kto sprzedaje (jak mocny sprzedawca) oraz komu sprzedaje (jak duży budżet mam kupujący) Co jeszcze Waszym zdaniem może mieć wpływ na ustalanie ceny sprzedaży domeny? Zapraszam do dyskusji :-) Pozdrawiam Paulinho Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted June 12, 2009 Co jeszcze Waszym zdaniem może mieć wpływ na ustalanie ceny sprzedaży domeny? szczęście Share this post Link to post Share on other sites
Jaca869 4 Report post Posted June 12, 2009 Co jeszcze Waszym zdaniem może mieć wpływ na ustalanie ceny sprzedaży domeny? Mysle ze kapital i wyczekanie... Tak na prawde gdy mamy duze, dobre portfolio i pieniazki na przedluzenia, mozemy dopiero dyktowac warunki Share this post Link to post Share on other sites
networker 822 Report post Posted June 12, 2009 znajomości w branży marketingu i reklamy Share this post Link to post Share on other sites
student 0 Report post Posted June 12, 2009 Do szczęścia bym dodał jeszcze historię. Domeny z historią i dorobkiem są dużo więcej warte. Share this post Link to post Share on other sites
Gierek_01 0 Report post Posted June 12, 2009 Moim zdaniem zwlaszcza poprzez fora tego typu na sprzedaz domeny jak i jej oceny wplywa w bardzo duzym stopniu nick sprzedajacego tzn kto jest wlascicielem danej domeny - smutne ale prawdziwe. Share this post Link to post Share on other sites
tmi 728 Report post Posted June 12, 2009 Myślę, że jednym z podstawowych czynników to wiedza kupującego Share this post Link to post Share on other sites
Domenno.pl 1 Report post Posted June 12, 2009 Myślę, że jednym z podstawowych czynników to wiedza kupującego Wszyscy mają rację Share this post Link to post Share on other sites
przemowild 1,026 Report post Posted June 12, 2009 (edited) * szczęście, zbieg sprzyjających okoliczności, duży kapitał pozwalający na odrzucanie ofert oraz stopień desperacji klienta chcącego mieć tę domenę to kwestie od których zależy cena domeny wg. mnie * potencjalna wartość natomiast zależy od popularności keywordu i możliwości szerokiego zastosowania w generującycm duże dochody biznesie. No i stara prawda forumowa... najwyższe ceny otrzymujemy za te domeny, które ktoś chce od nas kupić a nie za te które my chcemy sprzedać Edited June 12, 2009 by przemowild Share this post Link to post Share on other sites
pto 0 Report post Posted June 13, 2009 No i stara prawda forumowa... najwyższe ceny otrzymujemy za te domeny, które ktoś chce od nas kupić a nie za te które my chcemy sprzedać Nie zgadzam się z ta teorią. Moim zdaniem po części jest przekłamana. Czasem trzeba wyjść do klienta z własną domeną, bo on nawet nie ma świadomości o istnieniu adresu i pewnie długo by jej nie miał jakby ktoś mu o tym nie powiedział. Dwa tygodnie temu sprzedałem domenę za 8k na którą miałem oferty po 2-3 k. Sprzedałem ją facetowi do którego sam się zgłosiłem, który nie miał strony a co za tym idzie dobrej domeny. Dogadałem się z nim w dwa dni przez telefon. Gość jest dealerem sprzętu który określała domena. Jako ciekawostkę podam, że ta duża firma składała mi oferty na domenę. Można to rozpatrywać w kategoriach indywidualnego przypadku, ale to po części obala teorię, że więcej się uzyskuje jak ktoś się sam zgłosi. Share this post Link to post Share on other sites
przemowild 1,026 Report post Posted June 13, 2009 ja bym to raczej nazwał wyjątkiem od reguły Share this post Link to post Share on other sites
Alex 83 Report post Posted June 13, 2009 witam, mam nadzieję, że okres długiego weekendu sprzyja takim rozmowom. według mnie i moich obserwacji na cenę domeny mają wpływ: parametry oczywiste: od rozszerzenia czy np. „.pl” dla Polska Występowanie znaków typu: (-), cyfr (np. 24), liter q, v, x czy jest to domena z polskimi znakami diakrytycznymi (IDN) Od długości (ilości znaków) czy jest generyczna (np. rzeczownik występujący w słowniku języka polskiego) branża ostatnie spektakularne, wysokie sprzedaże parametry typu "może mieć wpływ" Ile ma wyszukań w google i czy fraza ta ma reklamy adwords i jak drogie Występowanie określonych liter (to dziwo i potwierdzone statystycznie) parametry typu "umiejętności i znajomości" czyli kto sprzedaje (jak mocny sprzedawca) oraz komu sprzedaje (jak duży budżet mam kupujący) Co jeszcze Waszym zdaniem może mieć wpływ na ustalanie ceny sprzedaży domeny? Zapraszam do dyskusji :-) Pozdrawiam Paulinho parametry oczywiste: ostatnie spektakularne, wysokie sprzedaże parametry typu "może mieć wpływ": Ile ma wyszukań w google parametry typu "umiejętności i znajomości": czyli kto sprzedaje (jak mocny sprzedawca) ? ? ? Co mają "spektakularne sprzedaże" do ceny innych domen? Ilość zapytań jest mniej ważna od "spektakularnych sprzedaży" ? A już kompletnie nie mam pojęcia co ma do wartości domeny fakt kto ją sprzedaje IMO główne czynniki wartości domeny to: jej potencjał komercyjny (keyword, SEO, PR, traffic, Google) extension (odpowiednie dla odpowiedniego projektu i nazwy domeny) branding (jak łatwo domenęmożna przeczytać, zapamietać, promować) Kompletnie nie interesuje mnie czy sprzedaje ją Michael Jackson czy Jan Kowalski. Jeżeli cena jest dobra i potencjał domeny jest warty tej ceny to jest to dobry wstęp do negocjacji. "Spektakularne sprzedaże" kompletnei nie wpływająna mój osąd bo jest to moim zdaniem nielogiczne. Rozpatruje takie news'y spod kata ciekawostek ale kieruję sie konkretnymi danymi świadczacymi o ewentualnym zsku jakie posiadanie / wykorzystanie lub sprzedaż domeny może przynieść . Share this post Link to post Share on other sites
monty 167 Report post Posted June 14, 2009 parametry oczywiste: ostatnie spektakularne, wysokie sprzedaże parametry typu "może mieć wpływ": Ile ma wyszukań w google parametry typu "umiejętności i znajomości": czyli kto sprzedaje (jak mocny sprzedawca) domeny)[/color][/color] spektakularne sprzedaże - czyli przykłady tego typu, żeby daleko nie szukać: mieszkania-online.pl i wpływ na cenę mieszkaniaonline.pl i na pozostałe online "..jak mocny jest sprzedawca" - chyba w sensie jak mocny jest w negocjacjach bo dla end usera nie ma znaczenia czy to domenowy wyjadacz czy posiadacz 10 domen. Obaj dla niego są anonimowi. Share this post Link to post Share on other sites
Paulinho 22 Report post Posted June 14, 2009 spektakularne sprzedaże - czyli przykłady tego typu, żeby daleko nie szukać: mieszkania-online.pl i wpływ na cenę mieszkaniaonline.pl i na pozostałe online "..jak mocny jest sprzedawca" - chyba w sensie jak mocny jest w negocjacjach bo dla end usera nie ma znaczenia czy to domenowy wyjadacz czy posiadacz 10 domen. Obaj dla niego są anonimowi. @monty dzięki za interpretację, jest to dokładnie to co mi chodziło w pierwszym poście. "..jak mocny jest sprzedawca" to także, jak długo może czekać no osiągnięcie satysfakcjonującej ceny. zapewne są i tacy dla których maks. to xxx zł a inni zaczynają odpisywać na maile gdy cena ma 4 x :-) jeśli chodzi o liczbę wyników w google, to tak jak pisałem w którymś poście. po analizie bazy 6 tys sprzedanych pomiędzy nazwą domeny a ilością wywołań w g nie ma żadnych znaczących i trwałych zależności. Jakie inne, mierzalne cechy mają wpływ na wartość? Paulinho Share this post Link to post Share on other sites
Alex 83 Report post Posted June 14, 2009 (edited) @montydzięki za interpretację, jest to dokładnie to co mi chodziło w pierwszym poście. "..jak mocny jest sprzedawca" to także, jak długo może czekać no osiągnięcie satysfakcjonującej ceny. zapewne są i tacy dla których maks. to xxx zł a inni zaczynają odpisywać na maile gdy cena ma 4 x :-) Trzeba było tak zaczać i napisać po Polsku że chodzi o cierpliwego sprzedawcę. Mocny to nie jest właściwe słowo. Zresztą abstrachujac od słownictwa, mocny , cierpliwy ....co to ma za zwiazek z wartoscią domeny? Nic. Domena albo wartość ma albo nie, bez wzgledu na sprzedawcę. On może ją co najwyżej niedowartościować lub przewartosciować. jeśli chodzi o liczbę wyników w google, to tak jak pisałem w którymś poście. po analizie bazy 6 tys sprzedanych pomiędzy nazwą domeny a ilością wywołań w g nie ma żadnych znaczących i trwałych zależności. no to sie ubawiłem (rozumiem że jeden z moich .com na który z Google search wchodzi ~25,000 uu/mieś i ~15,000 z palca, nie jest wiele warty) możesz powiedzieć co to za "baza 6 tys sprzedanych" ? (sprzedanych czego?) Edited June 14, 2009 by MisUszatek Share this post Link to post Share on other sites
Paulinho 22 Report post Posted June 15, 2009 (edited) Trzeba było tak zaczać i napisać po Polsku że chodzi o cierpliwego sprzedawcę. Mocny to nie jest właściwe słowo. Zresztą abstrachujac od słownictwa, mocny , cierpliwy ....co to ma za zwiazek z wartoscią domeny? Nic. Domena albo wartość ma albo nie, bez wzgledu na sprzedawcę. On może ją co najwyżej niedowartościować lub przewartosciować. no to sie ubawiłem (rozumiem że jeden z moich .com na który z Google search wchodzi ~25,000 uu/mieś i ~15,000 z palca, nie jest wiele warty) możesz powiedzieć co to za "baza 6 tys sprzedanych" ? (sprzedanych czego?) 1. eh, przymiotniki i ich interpretacja. mocny w tym sensie dobry. cierpliwy, pewnie chodzi nam o to samo. cały czas mówimy rzeczach niemierzalnych i faktem jest to, że dobry sprzedawca (w sensie nie ulegający jakiejkolwiek presji typu czas, brak funduszy na przedłużenie domen może dłużej czekać na kupca, tym samym osiągając oczekiwaną, najczęściej wyższą cenę 2. moi zamiarem, bynajmniej, nie było wprawiać Ciebie w dobry humor. włącz tv, program tvp 19.30 :-) ja napisałem, że nie zależności pomiędzy wysokością sprzedaży a liczbą wywołań w g. nie pisze, że to nic nie warte ale że nie ma zależności. Twój przypadek może i jest wyjątkiem. 3. baza 6 tys sprzedanych = baza 6 tys sprzedanych domen .pl 4. lubię Twoje posty bo dużo wnoszą ale w tym przypadku generalnie mylisz sprawy albo źle interpretujesz słowa napisane w języku polskim. jeśli jest inaczej, dywagacje przenieśmy na PW, tam wszystko wyjaśnię, jesli jest taka potrzeba. Edited June 15, 2009 by Paulinho Share this post Link to post Share on other sites