Jump to content
Sign in to follow this  
DD

Jak Rick Schwartz negocjował sprzedaż candy.com

Recommended Posts

Co prawda newsem jest sprzedaż domeny talk.com za pół miliona dolarów, ale ciekawszy jest opis procesu negocjacyjnego Ricka Schwartza w sprawie candy.com, która została sprzedana w zeszłym miesiącu na 3 miliony dolarów.

 

A tak to dokładnie wyglądało:

 

“Greg skontaktował się ze mną po raz pierwszy 8 lutego tego roku. Jako, że oferta przyszła z bezpłatnego emaila obsługiwanego przez Hotmail, chciałem od razu ją zignorować. Jednak podpis pod emailem z pełnym imieniem i nazwiskiem, nazwą firmy oraz danymi kontaktowymi sprawiły, że tego nie zrobiłem. Uprzedziłem, że w przypadku candy.com rozmawiamy o wielomilionowej transakcji, na co Greg odpisał, że dysponuje budżetem 500 tys. do jednego miliona dolarów. Napisałem, że każdego miesiąca otrzymuję ofertę na milion dolarów i moja cena wynosi 3,5 miliona dolarów. Następnie po wielu dniach negocjacji udało się dojść do porozumienia przy kwocie 3 miliony dolarów i dodatkowych profitów z działania serwisu. Od 18 marca do początku czerwca minęło jednak jeszcze dwa i pół miesiąca, kiedy prawnicy konstruowali umowę potrzebną do zawarcia transakcji.”

 

Cały wpis na blogu:

http://danieldryzek.pl/2009/07/01/talk-com...iliona-dolarow/

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
[...] i dodatkowych profitów z działania serwisu.

 

DD

Myślę, że to ciekawa opcja, nie wiem na ile nasz rodzimy rynek jest gotowy na takie rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślę, że to ciekawa opcja, nie wiem na ile nasz rodzimy rynek jest gotowy na takie rozwiązanie.

Nie jest. Ale to właśnie my jesteśmy pionierami na tym rynku i to my wyznaczamy standardy.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślę, że to ciekawa opcja, nie wiem na ile nasz rodzimy rynek jest gotowy na takie rozwiązanie.

 

 

Nie jest. Ale to właśnie my jesteśmy pionierami na tym rynku i to my wyznaczamy standardy.

 

DD

 

Jak widac na przykladzie games.pl czy urlop.pl chyba powoli takie rozwiazania przmuja sie na naszym rynku. Co prawda z tego co pisal Theo nie doszlo do sprzedazy ale chyba bardziej licza sie stale profity :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fly.com $1,76M

 

dobry wpis, ale Fly.com to jakby mocno tanio w porównaniu do innych sprzedaży

Share this post


Link to post
Share on other sites
dobry wpis, ale Fly.com to jakby mocno tanio w porównaniu do innych sprzedaży

 

Wg mnie takie candy.com w porownaniu z top.com to klasyczna ninja... Wg mnie ktos kto kupil top.com zrobil interes zycia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wg mnie takie candy.com w porownaniu z top.com to klasyczna ninja... Wg mnie ktos kto kupil top.com zrobil interes zycia.

 

ja ostatnio zaproponowałem firmie (partnerstwo publiczno-prywatne) zarządzającej pewnym przedsięwzieciem nie tylko odsprzedaż, ale również warunek umieszczenia na stronie tego "przedsięwziecia" baneru do mojego serwisu (który tematycznie się ładnie komponuje z profilem tego "przedsięzwzięcia"). Na razie po kilkukrotnej wymanie maili do transakcji nie doszło, co tylko podroży cenę domeny, gdy będziemy negocjować warunki nastepnym razem. A będziemy na pewno, bo termin otwarcia "przedsięzwzięcia" coraz bliżej i trzeba bedzie wpisać na wizytówkach domenę dla inwestorów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywiad z Rickiem, w którym wspomina też o sprzedaży candy.com, którą kupił w 2002 roku. Niestety nie mówi za ile, ale myślę, że można się domyślać, że wydał wtedy na domenę nie więcej niż kilkadziesiąt tysięcy dolarów, a być może tylko kilkanaście.

 

http://www.ozdomainer.com/audio/OZDP10-Oz-...-Episode-10.mp3

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wywiad z Rickiem, w którym wspomina też o sprzedaży candy.com, którą kupił w 2002 roku. Niestety nie mówi za ile, ale myślę, że można się domyślać, że wydał wtedy na domenę nie więcej niż kilkadziesiąt tysięcy dolarów, a być może tylko kilkanaście.

 

DD

 

Prawdy nie znamy ile wydał wtedy ale tak czy inaczej niezła przebitka :unsure: Czy to oznacza, że ta sama domena candy.com za 7 lat będzie też miała dużo większą wartość (ale np. 2-3 krotnie) czy jest jednak jakiś limit w tych astronomicznych cenach..?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prawdy nie znamy ile wydał wtedy ale tak czy inaczej niezła przebitka ;) Czy to oznacza, że ta sama domena candy.com za 7 lat będzie też miała dużo większą wartość (ale np. 2-3 krotnie) czy jest jednak jakiś limit w tych astronomicznych cenach..?

Teraz domenę kupił klient końcowy, który zapłacił już cenę, która faktycznie odzwierciedla wartość domeny - przynajmniej wartość, którą przyjął sobie Rick Schwartz, która go zadowalała.

 

Teraz wartość będzie rosła bardziej ze względu na serwis i przychody, które będą generowane pod domeną candy.com niż sam wzrost wartości domeny.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz domenę kupił klient końcowy, który zapłacił już cenę, która faktycznie odzwierciedla wartość domeny - przynajmniej wartość, którą przyjął sobie Rick Schwartz, która go zadowalała.

 

Teraz wartość będzie rosła bardziej ze względu na serwis i przychody, które będą generowane pod domeną candy.com niż sam wzrost wartości domeny.

 

DD

Wiem wiem że EU, pytam ogólnie o te wysokie sprzedaże, przyjmując, że ktoś chciałby przetrzymać taką top domenę i odsprzedać za powiedzmy okres 7 lat - do jakich kwot dojdą takie transakcje? sky is the limit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiem wiem że EU, pytam ogólnie o te wysokie sprzedaże, przyjmując, że ktoś chciałby przetrzymać taką top domenę i odsprzedać za powiedzmy okres 7 lat - do jakich kwot dojdą takie transakcje? sky is the limit?

Gdyby ktoś to umiał przewidzieć to byłbym już miliarderem i na pewno nie podzieliłby się taką wiedzą ;)

 

Domeny to nie lokata w banku (choć jak ostatnio widać banki to też nie najpewniejsza inwestycja..), nie wiadomo ile można na nich zarobić lub stracić - szczególnie w ciągu 7 lat. W Internecie taki okres to wieczność. Google planuje na rok, półtora do przodu. Mówię o planach przewidywalnych, bo oczywiście strategiczne na okres 10 lat też się robi, ale to bardziej takie "co byśmy chcieli, co oczekujemy" a nie co będzie.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tu nie widzę żadnych negocjacji. Król domen miał swoją cenę, której się trzymał i żeby nie stracić przy końcu odpuścił "pół bańki" Bardziej skuteczniejszy był SELES który miał swoją cenę AED i choć otrzymywał kwoty poniżej 30k to jednak trzymał się uparcie swojej ceny i wygrał. Czy to oznacza że SELES jest takim naszym polskim Rickiem Schwartzem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@domainer Nie ma wątpliwości, że SELES jest świetnym negocjatorem i umie z polskich domen wydusić konkretne kwoty.. ale jednak nie porównujmy transakcji w Stanach i w Polsce jako takich. Nie można wrzucać do jednego worka domeny sprzedanej za 3 miliony dolarów i 10 tysięcy dolarów..

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy to oznacza że SELES jest takim naszym polskim Rickiem Schwartzem?

Przeciwnie, to znaczy, że Rick Schwartz jest takim amerykańskim SELES-em. ;)

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przeciwnie, to znaczy, że Rick Schwartz jest takim amerykańskim SELES-em. ;)

 

Ciekawe ile SELES by z candy.com wydusił ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy wywiad i historie niektórych domen, m.in. dick.com ;)

 

A Daniel wyciąga nie raz więcej od swojej pierwszej zadeklarowanej kwoty, więc stawiam, że też by mu nieźle poszło.

Edited by kubolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za słowa uznania i porównanie. ;)

Nie ma co porównywać jednak rynku w USA i w PL, nie mówiąc już o budżecie i zasobach domenowych Ricka i moich, to dwa światy.

Nie wykluczone, że podobnie myśleliśmy o swoich domenach.

Byłem przekonany że za rok oferował bym swoją domenę drożej i o tym poinformowałem szczerze klienta, odrzucając początkową ofertę 5000 zł netto, potem 20 000 netto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Candy.com gets more than 1,000 hits a day without any marketing or content on the site, according to the company.

 

Taaa... 90% ruchu z newsów o sprzedaży domeny za 3M ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taaa... 90% ruchu z newsów o sprzedaży domeny za 3M ;)

Myślę, że tyle ruchu generowało przed informacją o zakupie. Skoro wydali 3 bańki na domenę, to pewnie wcześniej sprawdzili jaki ruch generuje..

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal
Taaa... 90% ruchu z newsów o sprzedaży domeny za 3M ;)

Jeżeli w Safari do paska adresu wpiszę "candy" to mnie automatycznie przekierowuje na candy.com (w IE chyba jest tak samo). Na pewno trochę ludzi tak robi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×