Andro 152 Report post Posted February 24, 2010 Trzeba przejrzeć cały raport, w raporcie są podane dokładne dane za każdy kwartał, na podstawie tych danych wyliczyłem liczbę nowych rejestracji. Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted February 24, 2010 (edited) Trzeba przejrzeć cały raport, w raporcie są podane dokładne dane za każdy kwartał, na podstawie tych danych wyliczyłem liczbę nowych rejestracji. Masz rację, już widzę, jest błąd na początku raportu, rejestracji było trochę mniej w 2009 roku. choć nie zgadza się to z informacją z raportu NASK, tu jest podane:Q1 2009 - 66,06% Q2 2009 - 61,85% Q3 2009 - 60,17% Q4 2009 - 58,12% To chyba wynika z metodologii NASK podawania danych "kwartał do kwartału". Stąd te różnice. DD Edited February 24, 2010 by Daniel Dryzek Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted March 3, 2010 Nie wiedziałem gdzie umieścić... http://antyweb.pl/e-biznes-z-poczta-polska...w-kilku-aktach/ Tak to już jest z monopolami. DD Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted March 3, 2010 Nie wiedziałem gdzie umieścić... http://antyweb.pl/e-biznes-z-poczta-polska...w-kilku-aktach/ Łeee, a myślałem że będzie o tym jak NASK odmówił Poczcie Polskiej rejestracji poczta.pl „bo jest zbyt ogólna”, a potem zarejestrował ją na rzecz swojego (chyba już wtedy byłego) pracownika. [edit] jakby ktoś przegapił: http://www.di.pl/index.php?s=&showtopi...st&p=292965 Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted March 7, 2010 Prezentacja NASK ze spotkania CENTR w Warszawie: http://www.bartosiewicz.pl/2010_01_31_WAW.pdf Dwa ciekawe fakty: - w NASK pracuje 350+ osób, z czego 24 w dziale domen (miło wiedzieć, że domena .pl utrzymuje 350 osób - grupą docelową dla opcji są top domainers DD Share this post Link to post Share on other sites
korneliusz.com 501 Report post Posted March 8, 2010 conferences for domainers (2008, 2009) Chyba dla tych co całują w tyłek. Plans for 2010 NASK.TV – new channel to communicate with industry – presentation of new services (DNSSEC educational series, Registry Lock service). – more background (basic) presentations A na forum to nie łaska odpisać? Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted March 9, 2010 P.S Właśnie zauważyłem, że Andrzej Bartosiewicz właśnie zablokował mi możliwość "śledzenia" jego konta na Twitterze - ktoś tu chyba nie lubi konstruktywnej krytyki No cóż - będę musiał z tym żyć. Przynajmniej wiem, że czyta moje wpisy i komentarze i mu na nich zależy O, Andrzej się od-obraził W myśl zasady zgoda buduje, niezgoda rujnuje DD Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted March 14, 2010 Kody AuthInfo już wkrótce dostępne bezpośrednio na stronie NASK i przesyłane emailem na adres właściciela domeny? http://abartosiewicz.blogspot.com/2010/03/...i-authinfo.html DD Share this post Link to post Share on other sites
mishel 3 Report post Posted March 14, 2010 Kody AuthInfo już wkrótce dostępne bezpośrednio na stronie NASK i przesyłane emailem na adres właściciela domeny? http://abartosiewicz.blogspot.com/2010/03/...i-authinfo.html DD Podejrzewam, że sprawa uktwi na proteście któregoś z "ważnych" partnerów. Podobnie jak giełda domen... Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted March 14, 2010 (edited) To dobre rozwiązanie. Czas sprowadzić niektórych rejestratorów na ziemię. Skończą się promocje za 0 zł, ale może też niektórzy obudzą się, że czas już urealnić cenniki przedłużeń i że czas dojenia konsumentów minął. W życiu przedłużyłem tylko raz domenę w Home.pl za ponad stówę, gdyż wtedy jeszcze miałem nikłe pojęcie o domenach, a nie było jeszcze tych opcji po 30-50 zł. A tak to dziękuję Nazwa.pl i Home.pl, że dali mi tę możliwość zapłacić kilka razy za domenę w porywach do 1,22 zł za sztukę Edited March 14, 2010 by umberto Share this post Link to post Share on other sites
Kangur 1,649 Report post Posted March 14, 2010 (edited) Zakładając hipotetycznie, że wydanie AuthInfo będzie kosztowało 20 zł + VAT... Czyżby to kolejny sposób na poprawę wyników finansowych NASK ? Ile jest rocznie wydawanych kodów authinfo ? edit: Widzę, że na blogu już wcześniej zostało to napisane. Edited March 14, 2010 by Kangur Share this post Link to post Share on other sites
amfre 0 Report post Posted March 15, 2010 (edited) Komentarz daję tutaj oraz w blogu P. Andrzeja. Fakt jest taki, że nawet najwięksi gracze łamią zapisu z umowy z NASK która ich wiąże. Przykładowo home.pl nie wyda kodu bez przedłużenia domeny zakupionej w promocji. Nie wiem dlaczego NASK nie interweniuje w tej sytuacji - największy partner który JAWNIE łamie prawa Abonenta. Nazwa.pl przykładowo już tego nie robi i kody wydaje jednocześnie informując o konieczności przedłużenia usługi. Az.pl jeśli nie dopłacisz do kodu również go nie wyda, więc znów JAWNE łamanie zasad NASK. Rozwiązanie proponowane przez Andrzeja. Wszystko OK ale Partnerzy musieliby mieć zablokowaną możliwość edycji kodu (bo co z tego że NASK wyda kod jak partner może go zmienić). Druga kwestia kluczowa dla tematu to wysyłka. E-mail moim zdaniem absolutnie odpada ze względów bezpieczeństwa (pamiętajcie o catch-all'ach oraz możliwościach podsłuchu wiadomości). Wysyłka pocztą to byłoby dla NASK ogromne obciążenie czasowe i personalne w związku z tym opłaty są praktycznie konieczne i pytanie czy te właśnie opłaty nie uśmiercą tematu i sensu całej akcji. @DomeNBrokeR.pl - rozwiązania abstrakcyjne. Weź pod uwagę, że część partnerów to fikcyjne konta na własne potrzeby lub do łapania domen, które mają jedynie strone informacyjną z cennikiem. Chcesz na nich wymusić interfejs do pobierania kodów zgodnych z kodami NASK? Życzę szczerze powodzenia. Kolejna kwestia - kody na SMS - absolutnie odpada ze względów wymienionych wcześniej (nie są to dane obowiązkowe a co za tym idzie musiałaby być poza SMS alternatywa więc po co w ogóle mieszać SMS'ami?). Poza tym pamiętajcie, że numery telefonów wracają z czasem do puli wolnych i mogą należeć całkiem do kogoś innego. Kto z Was nie otrzymywał na jakiś numer telefonów kierowanych do poprzedniego Abonenta (dotyczy szczególnie atrakcyjnych numerów telefonów)? Panel dla "end-usera" ma już EurID i powiem Wam, że to może i dobre rozwiązanie ale trochę nie fair wobec Partnerów. Po to jest Partner żeby całkowita obsługa odbywała się u niego. Tymczasem obecnie Abonent domeny .eu może namieszać przez "End-user extranet", a w razie czego EurID umywa ręce i zaleca kontakt z Partnerem. Wóz albo przewóz Panowie, a nie takie rozdrabnianie. Może gdyby NASK wyciągał stanowczo konsekwencje wobec Partnerów to tematu by w ogóle nie było? Edited March 15, 2010 by amfre Share this post Link to post Share on other sites
maryuse 83 Report post Posted March 15, 2010 Naświetliłeś sprawę, dziękuję: Czyli reasumując... zdyscyplinowanie partnerów, wymuszenie obsługi AuthInfo w ich panelach i pełna, najlepiej automatyczna obsługa domeny. Domena powinna należeć do abonenta a nie do rejestratora a kwestie finansowe uregulują się same, gdy jeśli klienci kilka razy zapłacą za wydanie kodów w nazwa czy home. Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted March 15, 2010 Ciekawe dane na blogu Andrzeja Bartosiewicza: w miniony tydzień zarejestrowano w sumie 22.080 domen .pl, liderem był NetArt. Co ciekawe - było aż 6.194 transferów między rejestratorami. Gdyby taka średnia się utrzymała to w tym roku mielibyśmy 300 tysięcy transferów (w zeszłym roku 100 tysięcy). http://abartosiewicz.blogspot.com/2010/03/...erow-domen.html DD Share this post Link to post Share on other sites
networker 822 Report post Posted March 15, 2010 ponad 1100000 nowych domen Share this post Link to post Share on other sites
maryuse 83 Report post Posted March 16, 2010 (edited) cytat z bloga http://andrzej.mobi/ PISZCIE REKLAMACJE NA PIŚMIE DO NASK - INACZEJNIE BĘDZIECIE MOGLI DOCHODZIĆ SKUTECZNIE SWOICH PRAW! zamiast wylewać żale na forach Nie ma dokumentu/dowodu - nie ma łamania zapisów umowy z NASK... Problem jest jeszcze taki, że wielu klientów nie zdaje sobie sprawy z "rozdzielności" usług tj.: utrzymanie nazwy domeny i hosting - vide jaskrawy przykład domeny o orkach. Edited March 16, 2010 by maryuse Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted March 16, 2010 Ponad 1/3 rynku rejestracji .pl w marcu 2010 to klienci indywidualni - moim zdaniem to bardzo dużo. Źródło: http://abartosiewicz.blogspot.com/2010/03/...i-domen-pl.html DD Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted March 22, 2010 Nowe staty NASK dotyczące ubiegłego tygodnia: http://abartosiewicz.blogspot.com/2010/03/...na-przysza.html DD Share this post Link to post Share on other sites