Jump to content
Paweł Krzyworączka

30 tipów domenowych, które musisz znać

Recommended Posts

odwieczne dwa obozy....temat stary jak swiat i sie ciagnie....jedno musze przyznac że Paweł K. ma gadane i cierpliwość, natomiast chętnie bym widział taka debate na MeetDomainers 2010 na żywo:

 

WARTOSC DOMEN GENERYCZNYCH - PRAWDA CZY MIT i

 

np. Paweł Krzyworączka vs Theo Goral albo Pawel Krzyworaczka vs Fredrik Schiwek :) jestem ciekaw wyniku - może w końcu by się wyjaśniło :)

 

 

Daniel - co Ty na to :)??

Share this post


Link to post
Share on other sites

juz lepiej jakiegoś namingowca z prawdziwego zdarzenia, tym bardziej, że i całkowicie możliwa jest współpraca między namingowcem a domainerem

Share this post


Link to post
Share on other sites
juz lepiej jakiegoś namingowca z prawdziwego zdarzenia, tym bardziej, że i całkowicie możliwa jest współpraca między namingowcem a domainerem

Popieram! Namingowcy nie są tacy źli :) I też mają problem z nazewnictwem swojego zawodu - zupełnie jak my :)

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyli co? robimy debatę na żywo :)?? na MD2010?

Tutaj wcale nie chodzi o współzawodnictwo czy udowodnienie czyja opcja jest słuszna.

Problem należy ująć całościowo i warto przyjrzeć się domenom trochę z innej strony.

Zawsze należy bacznie obserwować - powiedzmy - konkurencję (jeśli chodzi o poglądy). Można się nie zgadzać ale nie należy lekceważyć.

Edited by maryuse

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że światy namingu i domainingu mogą i będą współistnieć. Każdy z biznesów ma coś do zaoferowania i żaden samodzielnie nie wyczerpuje wszystkich możliwości. Ja widzę duże pole do współpracy na płaszczyźnie naming - domaining.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale czy Paweł napisał cokolwiek co by było NOVUM z obozy ludzi którzy twierdza ze rynek domen wtornych to nadmuchiwany balon?

 

skoro juz patrzymy na wielkie koncerny i to co sie dzieje za ocenanem to propnuje zerknac na to male zestawienie ponizej. Co robia duze firmy?? KUPUJA GENERYKI choc maja wlasne marki to jednak wydaja duuuzo kasy by te generyki kierowaly na ich strone. Paweł powiedz mi: dlaczego ONI to robia?? Nie czytali Twojego kursu czy o co chodzi?

 

Contacts.com (1800 Contacts)

Gout.com (Abbott Labs)

InfantFormula.com (Abbott Labs)

RA.com (Abbott Labs)

Director.com (Adobe)

Flash.com (Adobe)

Aluminum.com (Alcoa)

Checking.com (Amtrust)

HomeEquity.com (Amtrust)

Games.com (AOL)

AcidRefulx.com (AstraZeneca)

GERD.com (AstraZeneca)

Mobile.com (AT&T)

AutoRental.com (Avis Budget)

RentaCar.com (Avis Budget)

Loans.com (Bank of America)

Book.com (Barnes & Noble)

Books.com (Barnes & Noble)

Hunting.com (Bass Pro Shops)

Aspirin.com (Bayer)

Impotence.com (Bayer)

MultipleSclerosis.com (Bayer)

Incontinence.com (BMS)

Platinum.com (CA)

Security.com (CA)

Auto.com (Cars.com)

Car.com (Cars.com)

Warehouse.com (CDW)

Finance.com (Citigroup)

Mortgage.com (Citigroup)

StudentLoan.com (Citigroup)

Burgers.com (CKE Restaurants)

Bleach.com (Clorox)

Grease.com (Clorox)

Salad.com (Clorox)

Malts.com (Diageo)

Rum.com (Diageo)

Scotch.com (Diageo)

Animal.com (Discovery Comm.)

Movie.com (Fandango, formerly Disney)

Movies.com (Fandango, Formerly Disney)

Video.com (Disney)

Beauty.com (Drugstore.com)

IceCream.com (Dryer’s)

Pipeline.com (EarthLink)

ADHD.com (Eli Lilly)

BipolarDisorder.com (Eli Lilly)

Fleas.com (Eli Lilly)

RentalCar.com (Enterprise Rent-A-Car)

Birthdays.com (eToys.com)

Toys.com (eToys.com)

401k.com (Fidelity)

Funds.com (Fidelity)

Retire.com (Fidelity)

YourRetirement.com (Fidelity)

Snacks.com (Frito-Lay)

VirusProtection.com (F-Secure)

Florist.com (FTD)

AutoLeasing.com (GE)

CarLeasing.com (GE)

ReInsurance.com (General Re)

Asthma.com (GSK)

Bipolar.com (GSK)

Depression.com (GSK)

Diabetes.com (GSK)

Heartburn.com (GSK)

HeartHealth.com (GSK)

Osteoporosis.com (GSK)

Reflux.com (GSK)

RestlessLegs.com (GSK)

SkinInfection.com (GSK)

ToothBrush.com (GSK)

Acne.com (Guthy-Renker)

Easter.com (Hallmark)

Greetings.com (Hallmark)

Stores.com (Hammacher Schlemmer)

Casinos.com (Harrah’s)

Game.com (Hasbro)

Motorcycles.com (Honda)

Scooters.com (Honda)

Chips.com (Intel)

PC.com (Intel)

Apps.com (Intuit)

Banking.com (Intuit)

Baby.com (J&J)

Cancer.com (J&J)

Cholesterol.com (J&J)

GetWell.com (J&J)

Hepatitis.com (J&J)

Obesity.com (J&J)

Pregnancy.com (J&J)

ThePill.com (J&J)

WomansHealth.com (J&J)

Gift.com (JCPenney)

SUVs.com (Kia Motors)

CreamCheese.com (Kraft)

Mayonnaise.com (Kraft)

TennisShoes.com (K-Swiss)

DryWall.com (Lafarge)

RealEstate.com (LendingTree.com)

Floors.com (Mannington Mills)

PetCare.com (Mars)

FirstAid.com (McAfee)

Construction.com (McGraw-Hill)

Sweets.com (McGraw-Hill)

Flu.com (MedImmune)

Back.com (Medtronic)

CervicalCancer.com (Merck)

Word.com (Merriam-Webster)

GPS.com (Microsoft)

Juice.com (Microsoft)

Economy.com (MIS Quality Management)

Navigation.com (Navteq)

Vitamins.com (NBTY)

Meals.com (Nestlé)

LifeInsurance.com (Northwestern Mutual)

AlzheimersDisease.com (Novartis)

GenitalHerpes.com (Novartis)

RespiratoryHealth.com (Novartis)

Shingles.com (Novartis)

Lettuce.com (Nunes Co.)

Salads.com (Nunes Co.)

Vegetables.com (Nunes Co.)

Winery.com (NY Times)

OfficeSupplies.com (Office Depot)

School.com (Office Depot)

Retail.com (Oracle)

Sales.com (Oracle)

Lodging.com (Orbitz)

Trip.com (Orbitz)

Cavities.com (P&G)

Clean.com (P&G)

Dandruff.com (P&G)

DentalCare.com (P&G)

Dentures.com (P&G)

Laundry.com (P&G)

Toothpaste.com (P&G)

Coffee.com (Peet’s Coffee)

DogFood.com (PetSmart)

Dogs.com (PetSmart)

Pet.com (PetSmart)

Pets.com (PetSmart)

Arthritis.com (Pfizer)

SemiConductors.com (Philips)

Speech.com (Philips)

Shirt.com (Phillips-Van Heusen)

Pharma.com (Purdue Pharma)

FundRaising.com (Reader’s Digest)

Film.com (Real Networks)

RheumatoidArthritis.com (Roche)

Weightloss.com (Roche)

Dictionary.com (RR Donnelley & Sons)

Reference.com (RR Donnelley & Sons)

Thesaurus.com (RR Donnelley & Sons)

Allergy.com (Sanofi-Aventis)

Hypertension.com (Sanofi-Aventis)

Parkinsons.com (Sanofi-Aventis)

Stroke.com (Sanofi-Aventis)

IcedCoffee.com (Sara Lee)

Ticks.com (SC Johnson)

AllergyRelief.com (Schering-Plough)

Food.com (Scripps Networks)

Beds.com (Select Comfort)

LNG.com (Sempra Energy)

Benzene.com (Shell)

Ultrasound.com (Siemens)

Gasoline.com (Speedway SuperAmerica)

Network.com (Sun Microsystems)

ServiceProvider.com (Sun Microsystems)

Shades.com (Sunglass Hut)

Educate.com (Sylvan Learning)

Van.com (Symantec)

Trademark.com (Thomson)

Lasik.com (TLC Vision)

Jobs.com (TMP Worldwide)

Vacations.com (Travelocity)

AntiVirus.com (Trend Micro)

Trailer.com (U-Haul)

BakingSoda.com (Unilever)

Eat.com (Unilever)

MouthWash.com (Unilever)

Sauce.com (Unilever)

Softener.com (Unilever)

Soup.com (Unilever)

Data.com (United Business Media)

Plaster.com (USG)

Bras.com (Warnaco)

Underwear.com (Warnaco)

Weather.com (Weather Channel)

Weddings.com (WeddingChannel.com)

ConsumerFinance.com (Whirlpool)

FoodProcessors.com (Whirlpool)

TrashCompactor.com (Whirlpool)

Ammunition.com (Winchester)

ColorPrinters.com (Xerox)

Documents.com (Xerox)

Word.com Merriam Webster dictionary

Eat.com Ragu

Scooters.com Honda

Dogfood.com Petsmart

Motorcycles.com Honda

Dish.com Dawn soap

Collectibles.com ShopatHometv.com

Gear.com Overstock

Lasik.com TLC lasik

Salad.com hidden Valley Ranch

Drills.com Grizzly Industial

Gravy.com Gravy Master

Homeloans.com WellsFargo (no site)

Cartires.com Firestone.com

Trucktires.com Firestone/Bridgestone

DentalSupply.com Sullivan - Shein

LifeInsurance.com NorthWesternMutual

Trailer.com uHaul

RentalCar.com Enterprise.com

Hotels.com IAC

Property.com Foreclosure.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
skoro juz patrzymy na wielkie koncerny i to co sie dzieje za ocenanem to propnuje zerknac na to male zestawienie ponizej. Co robia duze firmy?? KUPUJA GENERYKI choc maja wlasne marki to jednak wydaja duuuzo kasy by te generyki kierowaly na ich strone. Paweł powiedz mi: dlaczego ONI to robia?? Nie czytali Twojego kursu czy o co chodzi?

Ciekawa lista :)

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
...dlaczego ONI to robia??

Są przynajmniej 2 powody:

- kupują domeny tzw. wyszukiwarkowe - tu też należą generyki,

- "spychają konkurencję z półki" - co oznacza, że jeśli Oni kupią, Ich konkurencja będzie miała większą barierę wejścia na rynek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to wiem - pytanie czy Paweł to wie :)?? a jeżeli tak to czemu tego nie umieści w swoim kursie - w końcu pisze że jest obiektywny i opisuje rynek takim jaki jest - no więc właśnie rynek TAKI JEST :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
np. Paweł Krzyworączka vs Theo Goral ...

 

 

Daniel - co Ty na to :) ??

Daniel może się zgodzić ale nie wydaje mi się, że Theo będzie czuł potrzebę brać udział w cyrku promującym autora tego wątku.

 

Zresztą po co ma udawadniać, że domeny generyczne mają wartość skoro widzi to w otrzymywanych ofertach ?

 

Poza tym fakt, że domeny generyczne są wartościowe nie musi wykluczać istniejącego zapotrzebowania na domeny niegeneryczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale na przyklad debata na żywo Daniel vs Pawel - dwa obozy na MD2010 :)??

Takiej debaty raczej nie będzie :) To nie wybory :)

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
a co bedzie ;) ??

Mecz piłki siatkowej na plaży: namingowcy kontra domainerzy ;) ;)

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mecz piłki siatkowej na plaży: namingowcy kontra domainerzy ;) ;)

 

DD

czyli jednak Sopot ??

 

a co do siatkówki, wolałbym basket niz siatkówkę plażową, ale też dam radę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale na przyklad debata na żywo Daniel vs Pawel .

 

Nie chcialbym tutaj nikogo urazic, ale kogo, w odniesieniu do domen, a w szczegolnosci w odniesieniu do domen generycznych, obchodzi opinia jakiegos pana, ktory nagle (byc moze po ktoryms tam kieliszku z rzedu ;) ) zdecydowal, iz zostanie domenowym ekspertem (autorytetem) ?

Jesli mialbym w ogole liczyc sie w tym temacie z opinia jakiegokolwiek Pawla, to wolalbym wysluchac, co na temat domen generycznych, ma do powiedzenia pan Pavel Simon z Pragi ? Czlowiek, posiadajacy niesamowita intuicje, ktory to w doslownym slowa tego znaczeniu, już wiele, wiele lat temu pozamiatal rynek pierwotny domen w Czechach . Co prawda, natychmiast tez zostal okrzyczany przez tamtejszych pismakow mianem najwiekszego spekulanta w dziejach czeskiego internetu, ale ze nam rowniez przyszlo zyc i funkcjonowac w postkomunistycznym kraju, wiec znamy ten bol ;) .

Pan Pavel, kilka miesiecy temu, otrzymal od pewnej firmy internetowej zza wielkiej wody, oferte zakupu czesci posiadanego przez niego portfolio (chodzilo tylko i wylacznie o domeny generyczne) . Gdyby pan Pawel Krzywaraczka, zdawal sobie sobie sprawe o jaka kwote sie sprawa rozgrywa, juz nigdy wiecej nie zasmiecalby naszego forum, tego typu rozwazaniami ;) .

 

Diky a pekny den .

Share this post


Link to post
Share on other sites
to wolalbym wysluchac, co na temat domen generycznych, ma do powiedzenia pan Pavel Simon z Pragi

 

no to już wiemy co zrobić żeby keyword był obecny na tegorocznym MD2010 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy temat się zrobił - w przerwie od jedzenia, przeczytałem cały. Nie chcę się odnosić do strony merytorycznej kursu, bo jest tutaj wystarczająco dużo osób bardziej kompetentnych, które wyraziły swoja opinię. Uważam, że każda inicjatywa mająca na celu uświadamianie zwykłych śmiertelników o potencjalne e-biznesu i domen internetowych, jest dobra. Z tym, że wygłaszanie śmiałych teorii bez dobrych podstaw merytorycznych, może wyrządzić więcej szkód. Obawiam się, że w tym przypadku, autor kieruje się swoim interesem(próbuje kreować siebie na eksperta i sztucznie zwiększać wartość swoich domen), a nie dobrem inwestorów domenowych.

 

Zestawianie domen typu: reloj.pl, celeber.pl, Darmowy-Kurs-Pozycjonowania.pl, TajemnicePozycjonera.pl

z domenami:

onet.pl, nazwa.pl, home.pl, google.com, yahoo.com, godaddy.com

jest po prostu... (jedyne słowo, które mi się ciśnie na usta) żałosne. To obraża nas, odbiorców tego typu treści.

 

Chciałbym powiedzieć o skutkach tego kursu, skutkach z życia codziennego.

 

Otóż, pod koniec roku zgłosił się do mnie klient w sprawie pewnej generycznej domeny (nie była bardzo mocna, ale moim zdaniem miała potencjał). W negocjacjach osoba ta, kierując się pokrętną logiką - rodem z tego kursu - starała się udowodnić, że moja generyczna domena jest praktycznie nic nie warta. (Pomijam ruch type-in, łatwą do zapamiętania nazwę, etc). Przyznam, że nawet przez chwilę chciałem oddać domenę w cholerę i skupić się na innych projektach, ale ten klient tak mnie zirytował, że po prostu przerwałem negocjacje. Nieco ponad miesiąc później zgłosił się kolejny klient, dość dobrze zorientowany, domena została sprzedana za 2x większą kwotę.

 

Wracając jeszcze do domeny reloj.pl, która ma być przykładem domenowego majstersztyku. Otóż, o ile się nie mylę to z hiszpańskiego zegarek, ale wymawia się to: reloh. Sam właściciel sklepu mówi o nim: reloj, rozumiem, że przez telefon też dyktuje: reloj. Jak powie to hiszpańskim, portugalskim klientom? Czy w związku z tym google.pl powinniśmy wymawiać jako: gogle.pl?

 

Brak logiki, pobieżnie zlepione informacje to za mało, żeby zaistnieć w e-biznesie. Gratuluję wytrwałości, bo na pewno kosztowało to autora wiele wysiłku, ale niestety - uważam, że nie ma się czym szczycić. Szczególnie jeżeli poskutkuje to masowymi rejestracjami nindż i ignorowaniem dobrych, topowych domen.

Edited by smut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z takich ciekawostek, w Krakowie 11 lipca będzie można posłuchać autora tego tematu :) Po więcej szczegółów odsyłam na www.myslecjakmilionerzy.pl.

 

być może ktoś z na forum zda relacje jak temu panu udaje się myśleć jak milioner, gdyż wiemy już, że myślenie jak domainer nie jest takie jakie mogłoby się wydawać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×