Jump to content
Sign in to follow this  
przemowild

Domena .co głownym keywordem GoDaddy

Recommended Posts

GoDaddy jeden z największych registrarów na świecie, uczyniło końcówkę .co podstawowym rozszerzeniem dla nowych rejestracji. Nie wiadomo czy to na stałe wprowadzona zmiana, ale świadczy to o tym, iż domeny .co stają się oficjalnie substytutem .com: http://thenextweb.com/us/2010/11/13/huge-v...-registrations/

 

 

Są smakosze koniaku i denaturatu , to ich wybór. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
denaturatu , to ich wybór. ;)

 

Raczej ich nie stać na coś droższego...

 

Podobnie wielu nie stać na dobrą domenę w .com ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal
GoDaddy jeden z największych registrarów na świecie, uczyniło końcówkę .co podstawowym rozszerzeniem dla nowych rejestracji. Nie wiadomo czy to na stałe wprowadzona zmiana, ale świadczy to o tym, iż domeny .co stają się oficjalnie substytutem .com: http://thenextweb.com/us/2010/11/13/huge-v...-registrations/

Z ich punktu widzenia jest to bardzo logiczne posunięcie. Przecież oni głównie zarabiają na rejestracjach i przedłużeniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z ich punktu widzenia jest to bardzo logiczne posunięcie. Przecież oni głównie zarabiają na rejestracjach i przedłużeniach.

Zwłąszcza tak drogich jak domen .co I niech nikt nie tłumaczy, że to po to, aby ograniczać cybersquatting. Po prostu trzeba już na starcie wydusić jak najwięcej, bo to chwilowy trend tylko. Za rok nowe rejestracje .co będa w promocji za 1/4 obecnej ceny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GoDaddy jeden z największych registrarów na świecie, uczyniło końcówkę .co podstawowym rozszerzeniem dla nowych rejestracji. Nie wiadomo czy to na stałe wprowadzona zmiana, ale świadczy to o tym, iż domeny .co stają się oficjalnie substytutem .com

 

zastanów się co za bzdety wypisujesz ;)

"stają się oficjalnie substytutem .com" ?

Od kiedy to chęć, że tak się obrazowo wyrażę, "wydojenia" fanboy'ów na bazie chwilowych trendów jest wykładnią budowania substytutów dla jakiejkolwiek końcówki?

 

Jest popyt wsród fanboy'ów to znalazł się taki który chce zarobić. Nic nowego , nic specjalnego. Prawo popytu i podaży w relacji rejestrator domeniarz.

Ostatecznie o sukcesie końcówek i tak decyduje ich popularność wśród KK, ich rozpoznawalność i przede wszystkim serwisy stawiane na tych końcówkach.

 

Jak na razie duże firmy skutecznie zabijają .co uzywając ją co najwyżej na przekierowania. Przykład ...wielka grupowa "masturbacja" fanów .co na wieść o zakupie o.co przez Overstock.... i co się stało? po niecałym miesiącu Overstock przekierował o.co na Overstock.com. Tyle pieniędzy i cała para poszła w gwizdek.To samo wiekszość firm które zakupiła wersje .co. Albo blokują albo przekierowują. Inne odbiorą sobie domeny z TM w arbitrażu. Keywordy dawno wykupione przez domeniarzy, którzy nic nie budują, a KK mają końcówkę daleko w D.

 

To ma być ten substutut? .KO? Z czym z kilkoma stronami które tak szybko znikają jak się pojawiają?

 

phleeease ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zastanów się co za bzdety wypisujesz ;)

"stają się oficjalnie substytutem .com" ?

Od kiedy to chęć, że tak się obrazowo wyrażę, "wydojenia" fanboy'ów na bazie chwilowych trendów jest wykładnią budowania substytutów dla jakiejkolwiek końcówki?

 

Jest popyt wsród fanboy'ów to znalazł się taki który chce zarobić. Nic nowego , nic specjalnego. Prawo popytu i podaży w relacji rejestrator domeniarz.

Ostatecznie o sukcesie końcówek i tak decyduje ich popularność wśród KK, ich rozpoznawalność i przede wszystkim serwisy stawiane na tych końcówkach.

 

Jak na razie duże firmy skutecznie zabijają .co uzywając ją co najwyżej na przekierowania. Przykład ...wielka grupowa "masturbacja" fanów .co na wieść o zakupie o.co przez Overstock.... i co się stało? po niecałym miesiącu Overstock przekierował o.co na Overstock.com. Tyle pieniędzy i cała para poszła w gwizdek.To samo wiekszość firm które zakupiła wersje .co. Albo blokują albo przekierowują. Inne odbiorą sobie domeny z TM w arbitrażu. Keywordy dawno wykupione przez domeniarzy, którzy nic nie budują, a KK mają końcówkę daleko w D.

 

To ma być ten substutut? .KO? Z czym z kilkoma stronami które tak szybko znikają jak się pojawiają?

 

phleeease ;)

 

jeden wielki bełkot z którego nic treściwego wynika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jeden wielki bełkot z którego nic treściwego wynika.

 

Przykro mi w takim razie, że zrozumienie tak prostego tekstu, sprawia Ci tyle kłopotu.

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak na razie duże firmy skutecznie zabijają .co uzywając ją co najwyżej na przekierowania. Przykład ...wielka grupowa "masturbacja" fanów .co na wieść o zakupie o.co przez Overstock.... i co się stało? po niecałym miesiącu Overstock przekierował o.co na Overstock.com.

Nie żebym bronił .co :) Ale w kwestii Overstock.com to jednak mają plan wykorzystania domeny o.co:

 

20101110_oco_logo.gif

 

Ale nie o to nawet chodzi. Domena .co to ciekawy case i warto mu się przyglądać.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały eksperyment pewnie odbił się negatywnym echem :)

Zresztą jak GoDaddy tak chce promować .co to niech sam się "przebranduje" na GoDaddy.co

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czym sie podniecacie. GoDaddy testuje co pewien czas rozne rozwiazania. To sie nazywa optymalizacja konwersji. Tu troche background info:

http://www.cointernet.co/blog/exciting-co-...default-godaddy

 

Wczorajszy test pozwolil na to, zeby GoDaddy umiescilo .co trwale na 2gim miejscu po .com, jako pierwsza alternatywe, przed .info, .net i .org

 

Co do Overstock:

Overstock prowadzi tez szeroko zakrojona kampanie TV, gdzie promuje sie pod adresem O.co

 

@DD:

Jak widzisz Twoje proby ograniczenia tematu .co do jednego watka skazane sa na niepowodzenie, bo w .co po prostu zbyt wiele sie dzieje. Zgodze sie z toba: "Domena .co to ciekawy case i warto mu się przyglądać." i dodam, ze niektorym niestety nic innego nie pozostalo niz PRZYGLADAC sie temu co ROBIA inni :)

 

@Alex:

ciekawe jak dlugo jeszcze bedziesz walczyl zaprzeczajac faktom i naginajac rzeczywistosc do swoich teorii ;) i... w ktorym momencie przejdziesz do "korygowania historii". ja sie narazie spokojnie przygladam Twoim poczynaniom, bo sa mi one na reke :)

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wczorajszy test pozwolil na to, zeby GoDaddy umiescilo .co trwale na 2gim miejscu po .com, jako pierwsza alternatywe, przed .info, .net i .org

Tak już było wcześniej. Test niczego tu nie zmienił.

 

Ja bym trochę inaczej skomentował natomiast fakt, że domena .co już od dawna jest na drugim miejscu po .com na GoDaddy. Oznacza to, że niespecjalnie mimo wszystko ludzie chcą kupować domenę .co, skoro największy rejestrator tak ją promuje, a ilość rejestracji .co zbliża się do 1000 dziennie (spada).

 

@DD:

Jak widzisz Twoje proby ograniczenia tematu .co do jednego watka skazane sa na niepowodzenie, bo w .co po prostu zbyt wiele sie dzieje. Zgodze sie z toba: "Domena .co to ciekawy case i warto mu się przyglądać." i dodam, ze niektorym niestety nic innego nie pozostalo niz PRZYGLADAC sie temu co ROBIA inni :)

Nie zaczynaj od nowa ;)

 

Nie, domena .co nie jest nowym .comem i mimo tych wszystkich newsów w mediach - aż tak bardzo bym się nią nie zachwycał.. Ale każdy robi jak lubi :) A zamiast przyglądać się innym lepiej samemu decydować o tym, co się robi i w co inwestuje.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie, domena .co nie jest nowym .comem i mimo tych wszystkich newsów w mediach - aż tak bardzo bym się nią nie zachwycał..

 

Przeciez nikt tu na forum nie twierdzi ze .co jest nowym .comem :)

A tak na marginesie: Ludzie ktorzy reprezentuja poglad, ze wszystko co nie jest .comem, nie jest warte inwestycji, powinni byc na tyle konsekwentni i sami tez nie inwestowac w .eu .pl .sk .tv .info i podobne. Nie sadzisz? :)

 

A zamiast przyglądać się innym lepiej samemu decydować o tym, co się robi i w co inwestuje.

 

Oj, placzesz sie w zeznaniach :) To jak w koncu jest dla Ciebie: Warto jest PRZYGLADAC SIE .co, czy nie warto? ;)

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie, domena .co nie jest nowym .comem i mimo tych wszystkich newsów w mediach - aż tak bardzo bym się nią nie zachwycał.. Ale każdy robi jak lubi :) A zamiast przyglądać się innym lepiej samemu decydować o tym, co się robi i w co inwestuje.

 

DD

 

Jak to nie - dzisiaj wyczytałem na internetstandard.pl news pod tytułem "Niedługo .co zastąpi dotcom" :)

 

Link - http://www.internetstandard.pl/news/363931...api.dotcom.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
dzisiaj wyczytałem na internetstandard.pl news pod tytułem "Niedługo .co zastąpi dotcom" :)

 

Niektore media maja nieco trzezwiejsze podejscie do tematu niz czarno-biale wizje pseudotechnicznej "prasy brukowej" albo (w przeciwnym kierunku) ideologicznie nasycone opinie samozwanczych "ekspertow".

 

Tutaj przykladowo komentarz Mashable:

http://mashable.com/2010/11/14/godaddy-co-test/

 

"Regardless of whether it was permanent or temporary, GoDaddy’s switch was a signal that the American and international web is moving away from the now-crowded .COM standard. "

...

The move away from .COM is inevitable because there simply aren’t that many .COM domains left. You’d be hard-pressed to find your first choice without going for something else — it’s just a question of which extension will be the most popular successor. Right now .CO is a promising contender."

 

Ja mysle, ze to tylko cisza przed burza, jesli chodzi o to co bedzie sie dzialo w domenach w nadchodzacych latach. I nie mowie tu (tylko) o .co, ale o gwaltownosci nadchodzacych zmian. Mysle ze niejeden utarty poglad, niejedna od lat obowiazujaca regula runie w gruzach. Radzilbym niezaleznie od "domenowego wyznania" i od obecnego portfolio na czas zorientowac sie w temacie i poddac swoja strategie inwestycyjna racjonalnej reewaluacji.

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Alex:

ciekawe jak dlugo jeszcze bedziesz walczyl zaprzeczajac faktom i naginajac rzeczywistosc do swoich teorii :) i... w ktorym momencie przejdziesz do "korygowania historii". ja sie narazie spokojnie przygladam Twoim poczynaniom, bo sa mi one na reke :)

 

zamiast "przyglądać się moim poczynaniom", polecam przyglądać się komentarzom z linku który sam zamiesciłeś:

 

 

 

a tu komentarze:

 

The Godaddy move actually confused many people. People thought they got desired .com domain when it was .co.
com will rule the kingdom of domains for a long long time because corporations have invested over a Trillion into advertising, marketing and branding their .com's. Nothing now or on the horizon can even come close to competing with that kind of enormous global investment to displace .com.
I think the change back was based out of stupidity by the GoDaddy customers who actually thought they were buying a .com when they were buying a .co

 

After reading the article yesterday I picked up a couple .co addresses and a few other .net and .org's I have been meaning to get and last night about 9pm I got a call from GoDaddy saying they were having to call every person who bought a .co to verify they indeed wanted a .co and not the .com

 

He did not indicate one bit that this was just a test but he did say GoDaddy was receiving complaints all day from people who registered the "wrong" domain.

 

Goddady wycofało .co jako główną domenę ponieważ wprowadzała klientów w błąd. I tak własnie jest postrzegana (jako typo), co zresztą można przeczytać prawie na kazdym blogu o domenach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zamiast "przyglądać się moim poczynaniom", polecam przyglądać się komentarzom z linku który sam zamiesciłeś:

 

Jak widac na tym forum, kazdy moze pisac bzdury. Jesli komentatorzy mieliby wiecej pojecia o internecie od mashable, to oni byliby mashable, nie sadzisz? :) Poza tym zadziwia mnie Twoja niezwykle selektywna percepcja, bo wychwyciles tylko te nieliczne negatywne komentarze, a duza czesc komentarzy pod tym postem jest bardzo przychylna .co

 

Polecam lekture tego artykulu:

The .co Domain Registry Gaining in Popularity

http://www.pehub.com/88319/the-co-domain-r...-in-popularity/

 

"... the new domain is proving to be popular with startup entrepreneurs."

 

“The new domain has an edge to it that .com doesn’t,” she (travel enterpreneur) says. “It looks sexier and cooler, and it’s a lot cheaper than haggling for an existing .com domain.”

 

"Naval Ravikant, an angel investor and an early investor in Twitter, says that the registry is here to stay. Ravikant says he encourages all startups to register using the .co domain. And he recommended to Twitter that it register the t.co domain for its URL shortening service."

 

“Every domain launch in history has been focused on by domain investors,” says Lori Anne Wardi, director of .CO Internet. “But we’re pricing the .co domain high so the person with the greatest use would buy it or win it in auction.”

 

"No doubt, i.co will sell for big bucks. And I expect more entrepreneurs, as they are exposed to the .co domain, will clamor for new registrations because there are fewer and fewer .com names left."

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest "błędna domena", i właśnie dlatego jest taki ruch wokół tej domeny, mając wartościową domenę com warto zabezpieczyć typo, reszta to czysta spekulacja, jak ktoś szybko kupi i szybko wyjdzie to pewnie zarobi, ale domena absolutnie nie nadaje się w tej fazie rynku na inwestycję, chyba, że generuje konkretny ruch dzięki com, ale takich danych to na forum jeszcze nie spotkałem

 

ale to co istotne dla forum, to fakt, że jest tu więcej szumu o .co niż o .pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal
ale to co istotne dla forum, to fakt, że jest tu więcej szumu o .co niż o .pl

Pewnie z racji tego, że .co posiada fachowców od marketingu, a rejestr .pl chyba nie rozumie, do czego tacy mogą się przydać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak widac na tym forum, kazdy moze pisac bzdury.

 

Tu akurat (czytając co poniektóre Twoje wpisy) muszę się z Tobą zgodzić ;)

 

 

Jesli komentatorzy mieliby wiecej pojecia o internecie od mashable, to oni byliby mashable, nie sadzisz? ;)

 

To są głosy zwykłych userów, KK itp. Uważasz że Mashable wie lepiej co internauta potrzebuje?

Myślisz, że Mashable ma więcej pojęcia o internecie niż interauci i każdy chce być jak mashable :D phleeease

 

Poza tym zadziwia mnie Twoja niezwykle selektywna percepcja, bo wychwyciles tylko te nieliczne negatywne komentarze, a duza czesc komentarzy pod tym postem jest bardzo przychylna .co

 

Powiem Ci wprost , jesteś zwykłym hipokrytą. Sam wkleiłeś wyselekcjonowany komentarz który pasował do Twojej teorii, a teraz zarzucasz mi coś takiego?

Poza tym, o jakiej "dużej ilości" przychylnych komentarzy w podanym przez Ciebie linku piszesz?

 

Sprawdzam i ....

 

Negatywne: 11

Neutralne: 8

Pozytywne: 3 (MediaIN5, Kenneth, Beckey Jane)

 

 

Te 3 komentarze to jest ta duża ilość?

 

 

 

Polecam lekture tego artykulu:

The .co Domain Registry Gaining in Popularity

http://www.pehub.com/88319/the-co-domain-r...-in-popularity/

 

"... the new domain is proving to be popular with startup entrepreneurs."

 

?The new domain has an edge to it that .com doesn?t,? she (travel enterpreneur) says. ?It looks sexier and cooler, and it?s a lot cheaper than haggling for an existing .com domain.?

 

"Naval Ravikant, an angel investor and an early investor in Twitter, says that the registry is here to stay. Ravikant says he encourages all startups to register using the .co domain. And he recommended to Twitter that it register the t.co domain for its URL shortening service."

 

?Every domain launch in history has been focused on by domain investors,? says Lori Anne Wardi, director of .CO Internet. ?But we?re pricing the .co domain high so the person with the greatest use would buy it or win it in auction.?

 

"No doubt, i.co will sell for big bucks. And I expect more entrepreneurs, as they are exposed to the .co domain, will clamor for new registrations because there are fewer and fewer .com names left."

 

 

Przeczytałem ten artykuł i nie moge wprost uwierzyć ze chcesz podpierać się tymi cytatami.

 

Ot choćby ?It looks sexier and cooler, and it?s a lot cheaper than haggling for an existing .com domain.? Poważnie???? :) Kupujesz domeny bo wygladają sexy i cool?

No to chyba stąd te różnice w naszych pogladach bo moje domeny muszą zarabiać i muszą być funkcjonalne. To jak wygladają kompletnie mnie nie interesuje.

 

Nastepne: "... the new domain is proving to be popular with startup entrepreneurs."

OK, chętnie poznam strony .co na których powstają te nowe startupy.

Skoro pisze że jest to udowodnione że nowa końcówka jest taka popularna wśród startupów to zakładam że z dowodami nie powinno być problemu :)

 

dalej "Naval Ravikant, an angel investor and an early investor in Twitter, says that the registry is here to stay. Ravikant says he encourages all startups to register using the .co domain. And he recommended to Twitter that it register the t.co domain for its URL shortening service."

Dokładnie to co pogrubiłem. Kluczowym słowem jest tu "shortening service" a co za tym zazwyczaj idzie, przekierowanie na główną domenę, a w tym konretnym przypadku .co używane jako filter dla serwisu w .com

http://support.twitter.com/entries/109623

 

dalej ..."Every domain launch in history has been focused on by domain investors," says Lori Anne Wardi, director of .CO Internet. "But we're pricing the .co domain high so the person with the greatest use would buy it or win it in auction." ....cóż za "ciekawa" logika. Od kiedy cena domeny gwarantuje greater use? ;)

Zaś druga cześć jest prawdą. Wywołują hype aby wycisnąć jak najwięcej w aukcjach, (w których BTW KK jak na lekarstwo)

 

i w końcu .... "No doubt, i.co will sell for big bucks. And I expect more entrepreneurs, as they are exposed to the .co domain, will clamor for new registrations because there are fewer and fewer .com names left."

Argument powatarzany przez fanboys .co w kółko. ok.... chce kupić keyword lub dobrą nazwę .co .... ups zajęta pna parkingu z cenąkilka tyś $. Wiec wytłumacz mi teraz czym różni się sytuacja pomiędzy .co i .com?

Bo ja osobiscie wolę zapłacić wiecej za .com w rynku wtórnym niź za .co w rynku wtórnym.

 

Pomijam aspekt że ten niby "brak domen" .com nie przeszkadza milionom firm rejestrować domeny tzw. typu web 2.0

Dobrych keywordów od dawna i tak nie ma wolnych w żadnych końcówkach.

 

 

Tak jak pisałem tysiace razy.... końcówka .co ma jedyną szansę jak KK złapie się w trend (co na razie nie ma miejsca). Jeżeli nie powstanie content, końcówka umrze tak jak .cc, .ws i inne cuda tak promowane swego czasu przez rejestratorów.

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, naprawde bardzo milo mi sie z Toba dyskutuje, no moze poza Twa nadmierna emocjonanoscia, polaczona ze sklonnoscia do oczerniania rozmowcy, ale prosze streszczaj sie, bo malo kto ma czas czytac to wszystko. Nie bierz mi za zle, jesli odniose sie do tego bardzo pobieznie, tylko hasla. Musi wystarczyc, ufam w Twa inteligencje.

 

Powiem Ci wprost , jesteś zwykłym hipokrytą. Sam wkleiłeś wyselekcjonowany komentarz który pasował do Twojej teorii, a teraz zarzucasz mi coś takiego?

 

Ja zacytowalem artykul (i potem drugi artykul), ty komentarze do tego artykulu. Widzisz roznice? Poza tym nie zarzucam Ci niczego, tylko stwierdzam, ze komentarze moze pisac kazdy i pisac tam dowolne bzdury, a Mashable ma jednak pewien know how i autorytet w branzy, w przeciwnym wypadku nie osiagneloby takiego zasiegu.

 

Poza tym, o jakiej "dużej ilości" przychylnych komentarzy w podanym przez Ciebie linku piszesz?

 

Sprawdzam i ....

 

Negatywne: 11

Neutralne: 8

Pozytywne: 3 (MediaIN5, Kenneth, Beckey Jane)

 

 

Te 3 komentarze to jest ta duża ilość?

 

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Tak samo ocena, czy komentarz jest pozytywny, neutralny czy negatywny. Ja np. widze:

Negatywne: 4

Neutralne: 10

Pozytywne: 8

I co z tego wynika? Tak jak mowilem: to sa tylko komentarze

 

Tak jak pisałem tysiace razy.... końcówka .co ma jedyną szansę jak KK złapie się w trend. Jeżeli nie powstanie content, końcówka umrze tak jak .cc, .ws i inne cuda tak promowane swego czasu przez rejestratorów.

 

To sa oczywiste truizmy, dlatego cieszy mnie ze KK lubia .co bardziej od domainerow. Z drugiej strony mozna tez zarabiac na hypie, krotkoterminowo, niezaleznie od dlugoterminowego sukcesu. Internet SAS to robi i mysle ze jeszcze pare ludzi poza nimi. No i nie zapominajmy o kolumbijczykach, ktorzy sila rzeczy beda uzywali .co niezaleznie od globalnego powodzenia tej koncowki. Takze jak widzisz jest pare strategii zarabiania na .co. Ktore z nich uwienczone zostana sukcesem zobaczymy w przyszlosci.

Edited by Alexis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×