Jump to content
umberto

Czy w agencjach reklamowych pracują bezmózgi?

Recommended Posts

Ostatnio pojawiło sie kilka kontrowersyjnych reklam. Oczywiście wymyslonych po to, aby zwrocic uwage? Jednak musze przyznac, ze mnie osobiscie zaczynaja takie reklamy po prostu denerwowac, by nie powiedziec dosadniej. Mam tu na mysli kampanie:

 

- Marki Axe: "Maturzystki lubią zaliczać", "Wychowawczynie lubią sprawdzać", "Nauczycielki uczą nocami"

- Marki CroppTown: krochmalenie poszwy, obciąganie guzików, Obrabianie dziurek - czyli kampania "szyjemy inaczej"

- Marki House (Virginity.pl): "Pokój dziewic. Jak pukać, to palcem!", „O promocji dziewictwa i miłości czystej na 69 sposobów”, "Cnota jest sexy i pobudza kreatywnie, a dziewictwo to bardzo pożądany skarb" (???) - kampania ocierająca się o pornografię chyba, ktora mogłaby z powodzeniem być wykorzystywana np. na RedTube.com

- a teraz jeszcze marki Zdrovit firmy farmaceutycznej Natur Produkt Zdrovit Sp z o.o - Pobudz-Faustyne.pl - czochraj bobra, "ciągnij druta", "kladz na lache" - no po prostu pogratulowac firmie strzalu we wlasne kolano! Godne polecenia jest rowniez obejrzenie zasobu slownictwa zgromadzonego na stronie pobudz-faustyne.pl w pliku http://pobudz-faustyne.pl/list.xml Pomine fakt, ze strona www pobudz-faustyne.pl (vel. pobudzfaustyne.pl) no jest po prostu fatalnie zrobiona technicznie i mi np. w FireFoxie nie chodzi!

 

Czy naprawdę tworcy tych reklam maja juz wypalone mozgi, zeby wymyslac takie prostackie kampanie reklamowe o konsystencji g...a i kolorze zgnilych jablek? Naprawde nie stac juz ludzi na nic kreatywnego, tylko wulgarne hasla wyprowadzane na ulice, bo mlysla sobie, ze mlodziez i studenci to takie same tępaki jak ci w agencjach reklamy i że wsrod nich to chwyci? I nie chodzi mi tu o pruderyjnosc, tylko zastanawiam sie, co takie tępaki w agencjach reklamowych myślą sobie kreując takie kampanie będące chłamem i papką po prostu i gó...m w najczystszej postaci. Dla mnie firma, która zgadza się na taką kampanie strzela sobie po prostu samobója...i żadne public relations tego nie naprawi. Gdybym miał wspołpracowac z takimi firmami (pozwalajacymi wykreowac sobie takie kampanie), to bym po prostu odmowil. A was rusza ta cala bezmózgowa papka serwowana już prawie na co dzień? moze sa jeszcze jakies kampanie ktore pominalem. Widac jednak, ze niektorych to rusza, np. antykampanie "Gówno jest zjadliwe" - artysta walczy z seksizmem czy "Nasze szmaty są tanie" - przeciwko chłamowi CroppTown (wyrazonemu przecież nie tylko ta ostatnią seksistowską kampania, ale konsekwentnie wszystkimi wcześniejszymi.

Edited by umberto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli tego typu kampanie utrzymują sprzedaż na wysokim poziomie, a co gorsza ją (sprzedaż) zwiększają, to uwierz mi takich kampanii będzie coraz więcej.

 

Temat seksu (seksualności) sprzedaje się najlepiej <<- takie stwierdzenie jest powtarzane jak mantra w niemalże każdej agencji reklamowej, więc jeżeli trafia się klient, którego kampania może otrzeć się o tą sferę, to motywu przewodniego kampanii nie trzeba już wymyślać.

 

Oto czego szukają Polacy w internecie: http://boksy.onet.pl/ranking.html?n=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam nic przeciwko ciekawy kampaniom odbiegającym od szarej masy zwykłych reklam, ale faktycznie agencje reklamowe idą po najniższej linii oporu. Ani w tych reklamach inteligencji ani pomysłowości nie widać. Do zrobienia takich kampanii wystarczy zatrudnić parę dzieciaków z podstawówki, które są na bieżąco z takimi tekstami. Masz rację umberto - ręce opadają :)

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie widziałem tych reklam i jakoś nie kusi mnie żeby im się przyglądać choć sam często mam erotyczne skojarzenia :)

 

Widać tak zdefiniowano zainteresowania docelowego klienta.

Dawniej nie chciałem wierzyć gdy ktoś mi opowiadał, że w USA ludzie ( przynajmniej ci, z którymi spotykali się moi rozmówcy ) są na tyle ograniczeni, że poza seksem i ulubionym sportem rzadko mają jakiekolwiek inne zainteresowania.

Możliwe, że i do tych, którzy są odbiorcami tych reklam takie treści przemawiają najlepiej.

Być może lepiej przyzwyczaić się do tego niż z tym walczyć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Być może lepiej przyzwyczaić się do tego niż z tym walczyć ?

O nie - będę walczył do upadłego z przejawami debilizmu :) Sorry, ale ja się tak łatwo nie poddam :)

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
O nie - będę walczył do upadłego z przejawami debilizmu :) Sorry, ale ja się tak łatwo nie poddam :)

 

DD

 

Chodzi o to by te minusy nie przesłoniły nam plusów :)

Jeśli bowiem uda się dzięki takim skojarzeniom przekonać i przyzwyczaić młodzież do uzywania dezodorantów i innych środków higieny osobistej, to można to będzie zaliczyć do społecznych plusów.

 

A co do ubrań, to wcale nie dziwią mnie kontrowersyjne kampanie reklamowe kierowane do młodych ludzi.

Po pierwsze jest tak dużo marek na rynku, że trudno zapaść w pamięć nabywców szarą, grzeczną kampanią.

Po drugie ubranie bez wątpienia wyraża po części ludzką seksualność.

Kto z nas mógłby z ręką na sercu napisać, że nie podobają mu się zmysłowe ubrania na ładnych ciałkach ?

Po trzecie branża ta ma doskonały przykład do naśladowania - Benetton.

Wiele ludzi oburzało się na ich kontrowersyjne reklamy ( np. pocałunek księdza z zakonnicą ) a oni dalej robili szum wokół siebie i dzięki temu stali się bardzo rozpoznawalną marką i osiągnęli silną pozycję rynkową.

Nie mam wątpliwości, że w biznesie ( także w domenobiznesie ) wiele osób podpisze się pod stwierdzeniem, że cel uświęca środki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Temat seksu (seksualności) sprzedaje się najlepiej <<- takie stwierdzenie jest powtarzane jak mantra w niemalże każdej agencji reklamowej, więc jeżeli trafia się klient, którego kampania może otrzeć się o tą sferę, to motywu przewodniego kampanii nie trzeba już wymyślać.

To oczywiste, ze temat seksu sprzedaje sie najlepiej, ale...

Co innego ladna, ponetna reklama o zabarwieniu erotycznym, a co innego seksitowska reklama w stylu rynsztokowym z prostackimi debilnymi skojarzeniami prosto z glowy tepego półgłówka, ktorego mysli kraza tylko wokół jednego czyli zapchajdziury...poruszylem temat, bo o ile kampania taka jeszcze ujdzie takim sprzedawcom szmat jak cropptown czy house, o tyle sorry, ale co ma wspolnego "czochranie bobra" ze Zdrovitem - ktos chyba powaznie zachorowal na umysl wymyslajac taka kampanie tabletek musujacych

Share this post


Link to post
Share on other sites
To oczywiste, ze temat seksu sprzedaje sie najlepiej, ale...

Co innego ladna, ponetna reklama o zabarwieniu erotycznym, a co innego seksitowska reklama w stylu rynsztokowym z prostackimi debilnymi skojarzeniami prosto z glowy tepego półgłówka, ktorego mysli kraza tylko wokół jednego czyli zapchajdziury...

Dokładnie. Chodzi o smak i wyczucie. Nie porównujmy reklam United Colors of Benetton z House czy Cropp... nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych :)

 

[...] ale co ma wspolnego "czochranie bobra" ze Zdrovitem - ktos chyba powaznie zachorowal na umysl wymyslajac taka kampanie tabletek musujacych

Skoro te tabletki tak działają na umysł, to ja nie zaryzykuję z nich skorzystać :)

 

I nie myślcie, że jestem obłudnikiem - nie mam nic przeciwko ładnym ubraniom na ładnych ciałach :) Ale przydałby się dobry gust i wyczucie smaku, którego tym reklamom brakuje.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Widać tak zdefiniowano zainteresowania docelowego klienta.

 

Dawniej nie chciałem wierzyć gdy ktoś mi opowiadał, że w USA ludzie ( przynajmniej ci, z którymi spotykali się moi rozmówcy ) są na tyle ograniczeni, że poza seksem i ulubionym sportem rzadko mają jakiekolwiek inne zainteresowania.

Możliwe, że i do tych, którzy są odbiorcami tych reklam takie treści przemawiają najlepiej.

Być może lepiej przyzwyczaić się do tego niż z tym walczyć ?

 

Zgadzam się z założycielem tego tematu - i mnie tego typu reklamy się nie podobają, są po prostu niskich lotów. Chciałbym jednak nawiązać do cytowanej wypowiedzi. Skoro grupą docelową dla tego typu badziewia są osoby które - można tak chyba powiedzieć - dopiero się rozwijają, to ktoś wcześniej musiał zbadać że właśnie tego typu kampanie będą najlepsze właśnie dla nich. O czym to świadczy? A no właśnie o tym, że zaczynamy mieć w Polsce doczynienia z pokoleniem, o którym pisał kiedyś @keyword, pokoleniem którego świadomość kształtują beznadziejne kreskówki, programy czy wulgarne seriale i media zagraniczne ukierunkowane na zysk (przecież oni (te właśnie media) nie będą się przejmować tym, że w Polsce rośnie pokolenie matołów którym łatwo później sterować, które nie posiada punktu odniesienie dla swojej kulturowej identyfikacji i dla których takie rzeczy jak państwo, narodowość czy historia (daleki tutaj jestem od poglądów stricte nacjonalistycznych) jest be. Wręcz przeciwnie - jest im to na rękę. Skoro ww. kampanie reklamowe są, to znaczy że jest na nie klient, bo nikt chyba przecież nie zrobił ich w tym stylu opierając się o dane o migracji ptaków?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale co ma wspolnego "czochranie bobra" ze Zdrovitem - ktos chyba powaznie zachorowal na umysl wymyslajac taka kampanie tabletek musujacych

Wystarczy samo (absurdalne) skojarzenie z czochraniem żeby wybrać z półki tą markę a nie jedną z 5 innych bez skojarzeń.

Dodatkowo może być też taki przekaz: strzel sobie zdrowit to więcej/dłużej poszalejesz z Faustynką ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

niektóre reklamy są robione jako coś przyjemnego, ale reklamy najczęściej działają jak wirusy (denerwują, irytują, co oznacza obronę), i to jest wykorzystywane, jedyna skuteczna to unikać, mijać, nie wnikać, inaczej następuje infekcja, tak samo jest z wieloma "przebojami" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wystarczy samo (absurdalne) skojarzenie z czochraniem żeby wybrać z półki tą markę a nie jedną z 5 innych bez skojarzeń.

Dodatkowo może być też taki przekaz: strzel sobie zdrowit to więcej/dłużej poszalejesz z Faustynką ...

To może być całkiem rozsądne tłumaczenie tej koncecji - Zdrovit jako tańszy zamiennik w segmencie Viagry.

 

Przeczytałem właśnie w gazecie informacje o billboardach, które są przyczyną częstych wypadków samochodowych.

Ich przyczyną są gigantyczne billboardy przedstawiające obfity biust.

Jest to reklama jednej z linii żeglugi promowej łączącej Neapol z Sycylią.

Pod fotografią piersi zakrytych rękami umieszczono dwuznaczny slogan:

Wezuwiusz i Etna jeszcze nigdy nie były tak blisko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nowego. Stary i sprawdzony sposob, czyli "nie wazne co sie mowi, byle sie mowilo". Czy odniesli zamierzony cel? Oczywiscie. Czy im sie to oplaca? Pewnie tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem wczoraj artykuł o firmie Mars (batony, etc.), która od 98 lat jest w rękach rodzinnych i spodobało mi się bardzo rozumienie pojęcia wolności wyznawane przez klan Marsów:

 

"Wiele innych firm rozpoczęło życie, jak Mars, ale rosły i potrzebowały nowych źródeł finansowania. Dlatego emitowały akcje lub zaciągały kredyty. Aby się rozwijać, zrzekły się części swojej wolności."

 

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,60846,5193280.html

 

I tak to niestety wygląda, że gdy firma się rozwija i z firmy jednoosobowej lub spółki rodzinnej staje się spółką akcjonariuszy, wówczas nie liczy się już nic poza zyskiem i dywidendą!

Nie liczą się koszta serwowania młodym ludziom papki reklamowej, etc. ... żal

 

 

Ale po cichu mam nadzieję, że część z nas gdy już zobaczy na swoim koncie liczbę z sześcioma cyframi, wówczas odrobinę przystopuje i postanowi zrobić coś dla innych. Internet obrodzi wówczas w wartościowe serwisy promujące właściwe postawy i zachowania, a dla właścicieli tych serwisów (filantropów ?) wystarczy aby zarabiały one na swoją działalność (serwery, kadra).

Nie za bardzo sie rozmarzyłem ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale po cichu mam nadzieję, że część z nas gdy już zobaczy na swoim koncie liczbę z sześcioma cyframi, wówczas odrobinę przystopuje i postanowi zrobić coś dla innych. Internet obrodzi wówczas w wartościowe serwisy promujące właściwe postawy i zachowania, a dla właścicieli tych serwisów (filantropów ?) wystarczy aby zarabiały one na swoją działalność (serwery, kadra).

Nie za bardzo sie rozmarzyłem ? :)

Brzmi utopijnie, ale mam nadzieję, że chociaż częściowo Twoje marzenia się spełnią :)

 

EDIT:

 

Koncern Mars ma przejąć Wrigley za 23 mld dolarów

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,49621,5163794.html

 

"Część środków na zakupienie Wrigley dostarczy amerykański magnat finansowy Warren Buffet, który otrzyma za to udział w powstałej w wyniku fuzji spółce."

 

:)

 

DD

Edited by Daniel Dryzek

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Część środków na zakupienie Wrigley dostarczy amerykański magnat finansowy Warren Buffet, który otrzyma za to udział w powstałej w wyniku fuzji spółce."

Dzisiaj trudno utrzymać silną pozycję bez połączeń czy emisji akcji.

Nie wiem jak teraz ale do niedawna udawało się to jeszcze firmom: Heineken i Alois Dallmayr choć pewnie jest ich więcej.

Ale mniejsze przedsiębiorstwa, bez wsparcia tradycji, muszą szukać innych rozwiązań i znajdują często te mniej wybredne by szybko osiągnąć cel.

Edited by Kangur

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Część środków na zakupienie Wrigley dostarczy amerykański magnat finansowy Warren Buffet, który otrzyma za to udział w powstałej w wyniku fuzji spółce."

 

"Eksperci zajmujący się tym działem uważają przejęcie za znak otwarcia się ze strony Marsa. Może być to związane z Michaelsem, który wcześniej piastował wysokie stanowisko w Johnson & Johnson i jest jedną z pierwszych osób spoza rodziny odpowiedzialnych za codzienne funkcjonowanie firmy.

 

- Do zmiany przywództwa doszło mniej więcej cztery lata temu - dodaje Howard. - Od tego czasu są całkiem agresywni w reklamie i innowacjach, częściej rozszerzane są gamy produktów.

 

Michaels przejął stery w 2004 roku, po odejściu Forresta Marsa juniora i jego brata Johna, którzy wraz z siostrą Jacqueline pozostają właścicielami firmy. Są wnukami Franklina Marsa, przedsiębiorcy z Minnesoty, który stworzył przedsiębiorstwo. Zaczynał od robionych w kuchni cukierków."

 

- czyli tu masz rację, firma zaczyna powoli zmieniać swój dawny charakter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać nie jestes targetem tej kampanii. :rolleyes:

 

EDIT: Mobilking po prostu realizuje założenia całościowe swojej kampanii... To tak jak z MediaMarkt.

Edited by icered

Share this post


Link to post
Share on other sites
Widać nie jestes targetem tej kampanii. :rolleyes:

Wszystko się zgadza tylko jak jeden z drugim wpoi sobie, że kobiece pośladki mozna bezkarnie klepać, to wcześniej czy później dostanie od kogoś po mordzie i nawet nie zrozumie za co ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wszystko się zgadza tylko jak jeden z drugim wpoi sobie, że kobiece pośladki mozna bezkarnie klepać, to wcześniej czy później dostanie od kogoś po mordzie i nawet nie zrozumie za co ...

No to już jego problem :rolleyes: W końcu na pewno sie nauczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, bezmózgowych kampanii końca nie widać, a wręcz wylewa się ich coraz więcej:

 

OJCIEC PŁAĆ

 

Przygotuj się na nowy konkurs [Fotka.pl + Agito.pl], w którym będziesz mógł zgarnąć żywą gotówkę!

 

wyszukaj w domu najgorsze graty, najbardziej obciachowy sprzęt RTV AGD

 

zrób im fotki i pomyszkuj na www.agito.pl, co byś chciał dostać w zamian

 

pokaż rodzicom, że w Agito.pl jest taniej, niż w sklepach tradycyjnych (bo jest! Serio!)

 

urabiaj ich na nowy sprzęt, niech ojciec płaci!

 

żenada. wszystko ok, gdyby nie to, że musi to być koniecznie "obciachowy" sprzęt, a "twój stary będzie bulił za to"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym zobaczyć, jaka część, z Was potrafi trafić do klienta. Jak wg. was, ma wyglądać dzisiaj reklama?

 

Poza tym czy "czochraj bobra" jest wulgaryzmem?

Edited by MasterofPoland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Najnowsze posty na forum

    • Dobra wycena Przemka. Moim zdaniem bliżej nawet tej dolnej granicy niż górnej. Porównywanie rynku i trendów pomiędzy .com a .pl nie ma sensu, to tak jakby porównywać polską gospodarkę do amerykańskiej lub chińskiej.
    • archiwizacja.pl   Dobra domena w dobrej cenie.   https://www.aftermarket.pl/aukcja/2606689/?utm_source=market_redirect&_track=249a42ce335537159e067eec5d1c68a9
    • Każda z niżej wymienionych domen .com.pl po 90 zł netto w opcji "kup teraz" na AM. Oferta ważna do jutra do godziny 19:00. Promocją objąłem te domeny, które uważam, że mają dużą szansę na znalezienie KK. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany zakupem większej ilości domen (od 3 sztuk wzwyż) to proszę o wiadomość na priv (lista domen + login). Robię wtedy escrow i daję  rabat 20 zł netto/domenę.   Dla osób, które przestały wierzyć w moc domen .com.pl informacja; sprzedaje dużo domen tego typu (całkiem niedawno: kret*com*pl za niskie XXXX netto i nie było to 1000 zł). Zapraszam do zakupów. --- Alfabetyczna lista 50 domen.   alternatory.com.pl autolak.com.pl carrental.com.pl culture.com.pl cynamon.com.pl dexterity.com.pl dladzieci.com.pl dobrykredyt.com.pl dobrywegiel.com.pl drukarkifiskalne.com.pl fuga.com.pl gabinetylekarskie.com.pl granitex.com.pl habitat.com.pl harcowka.com.pl instalacjegazowe.com.pl instalgaz.com.pl invitro.com.pl knowledge.com.pl koks.com.pl kolektorysloneczne.com.pl kotlyweglowe.com.pl lighters.com.pl maszynypakujace.com.pl meblenierdzewne.com.pl ocieplenie.com.pl oryginalneprezenty.com.pl orzeszki.com.pl paragon.com.pl pcv.com.pl phone.com.pl piwokraftowe.com.pl posrednictwopracy.com.pl radek.com.pl raki.com.pl rarytas.com.pl rozruszniki.com.pl serwisklimatyzacji.com.pl silikony.com.pl systemykominowe.com.pl szkoleniastrzeleckie.com.pl t-shirts.com.pl + tshirts.com.pl taniekredyty.com.pl tanieogrzewanie.com.pl testing.com.pl tukan.com.pl wrozbyonline.com.pl wycinki.com.pl wyrobyskorzane.com.pl wystrojwnetrz.com.pl
    • gasior.pl techma.pl   Zapraszam na aukcje domen od 69 PLN bez ceny minimalnej:   gasior.pl   https://ddregistrar.pl/aukcje/10368/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-05-14 14:00:41) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 89 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-05-20 godz. 19:15   techma.pl   https://ddregistrar.pl/aukcje/10370/   Domena została świeżo przechwycona w serwisie ddregistrar.pl.   Każdy kto złoży ofertę w aukcji w ciągu pierwszych 24 godzin trwania licytacji (do 2024-05-14 14:11:27) otrzyma 25% rabat na cenę końcową, jeśli wygra licytację. Kwota, po rabacie, nie może być niższa od ceny początkowej,  która dla tej domeny wynosi 69 PLN netto. Klienci, którzy zlecili przechwycenie domeny, mają zagwarantowany rabat 50%.   Data zakończenia aukcji: 2024-05-20 godz. 19:15   DD
    • Ja już sobie przestawiłem myślenie i wycenę. Widzę jak to się zmieniło dla rynku .com, gdzie domeny, które kiedyś kosztowały po kilkadziesiąt tysięcy dolarów, teraz schodzą po 150-200k USD.   50-100k PLN to już nie ta sama kwota co parę lat temu.   Myślę, że dla tego typu domeny co ogrodzenia.pl, to cena 50k+ PLN może spokojnie mieć zastosowanie w handlu między inwestorami. Ale nie oczekiwałbym, że ktoś chciałby ją w tej cenie sprzedać.   DD
    • Miałem na myśli PLN, ale może masz rację, że za tanio. Zależy jak bardzo kupujący będzie chciał ją kupić i jak bardzo sprzedający będzie chciał sprzedać. ;-)
    • Poszedłeś bardzo minimalnie z tą wyceną  Można by rzec konserwatywnie. Ale myślę, że przy odpowiedniej cierpliwości ten przedział, ale w euro, jest możliwy.   W sumie nie podałeś waluty, więc może nie chodziło Ci o PLNy    DD
  • Oferty sprzedaży użytkowników

  • Member Statistics

    • Total Members
      19,182
    • Most Online
      902

    Newest Member
    garfieldfilm
    Joined
×