Jump to content
krystekm

Tysiące firm jest zainteresowanych własnymi domenami najwyższego poziomu

Recommended Posts

Wielu ekspertów twierdziło, że wprowadzenie przez ICANN możliwości rejestrowania od 2009 roku własnych domen najwyższego poziomu (gTLD) wcale nie grozi Sieci powodzią nowych rozszerzeń. Jednak według opracowanego przez ABC Namebank raportu, zatytułowanego „Ekonomia nowej nazwy i strategie budowania cybermarek do roku 2010”, już w tej chwili około 18 700 firm z całego świata będzie zainteresowanych wykupieniem własnych rozszerzeń.

 

http://webhosting.pl/Tysiace.firm.jest.zai...yzszego.poziomu

Źródło: TheDomains.com Webhosting.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i niezla kasa dla ICANN.

 

Mozemy zpaomniec ze agora da nam 50k za domene gdyż wszystko będzie robiła tak:

 

plotki.agora

news.agora

komputer.agora

kobieta.agora

moto.agora

itd

 

Zamiast szukac stron pod .pl będziemy szukać pod .agora :lol:

 

 

Troche przesadziłem ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli wciskali ciemnotę, że gTLD będzie kosztować 100k USD to wcale się nie dziwie, że takie wielkie liczby im wyszły. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i niezla kasa dla ICANN.

 

Mozemy zpaomniec ze agora da nam 50k za domene gdyż wszystko będzie robiła tak:

 

plotki.agora

news.agora

komputer.agora

kobieta.agora

moto.agora

itd

 

Zamiast szukac stron pod .pl będziemy szukać pod .agora :lol:

 

 

Troche przesadziłem ;]

 

Na pewno.

I po to wywaliła ponad 70k na deser.pl zamiast trzymać serwis na swojej ;) deser.gazeta.pl ;)

Edited by heden.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
To ciekawe czemu li.com poszedł za 500k $?

Z tego samego powodu dla ktorego firmy placa dzisiaj grube $ za biuro w "Prestizowej lokalizacji X' a za 10 lat zaplaca za "Jeszcze Bardziej Modna lokalizacje Y".

.com beda duzo warte za rok za dwa ale ten kto przewidzi ile beda warte za 5-10 lat bedzie baaardzo bogatym czlowiekiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na pewno.

I po to wywaliła ponad 70k na deser.pl zamiast trzymać serwis na swojej :lol: deser.gazeta.pl ;)

 

dokladnie, nie siejcie paniki. Koncerny chca miec swoje domeny z jednej przyczyny: zeby nikt im ich nie podprowadzil, a kwoty rzedu kilkaset tys. sa po prostu dla nich smieszne, wiec nie ma zadnej tragedii

 

juz sobie wyobrazam jak agora zmienia wszystkie adresy swoich stron i w promocje ktorych zainwestowali mase kasy bo kupili sobie domene .agora ;)

 

zreszta skad nagle taki konsument mialby wiedziec co wpisac, zeby przejsc na strone np. pepsi?

 

biuro.pepsi

glowna.pepsi

napoje.pepsi ;)

 

nic z tego, wpisze pepsi.com, a w Polsce pepsi.pl i tyle na ten temat.

 

rozszerzenia firmowe nie maja zadnej mocy marketingowej, stanowia jedynie wymuszony i przykry obowiazek ich wykupienia w celu utrzymania prestizu i nie stracenia szansy wykupu tychze przez konkurencje, czy kogos tam innego

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu firmy raz na jakiś czas zmieniają np swoje logo albo markę? Chociaż wydali na poprzednie miliony dolarów?

 

Jasne, że firmy Pepsi czy Coca Cola przejdą na inne adresy.

 

Choćby po to, żeby w każdej reklamie była ich nazwa : np konkurs.pepsi albo coś podobnego.

(I nici z typosów :lol:

 

I pewnie część mniejszych firm też to zrobi.

Pytanie które mnie nurtuje to czy będzie można zarezerwować końcówkę np .bank albo .money

Bo dopiero takie końcówki poważnie zmieniłyby rynek.

 

A co do wartości com czy pl (w Polsce) to wiele zależy od strategii marketingowych największych reklamodawców.

Jeśli będą reklamowane końcówki tv, to, me czy inne w poszczególnych projektach - to w świadomości przeciętnego Kowalskiego utrwali się tylko, że są różne końcówki i że końcówkę też trzeba zapamiętać. Nie będzie miał natomiast zupełnie pojęcia że to końcówki innych krajów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A czemu firmy raz na jakiś czas zmieniają np swoje logo albo markę? Chociaż wydali na poprzednie miliony dolarów?

:lol: dobre, zmiany marki nastepuja nieznaczne tak, zeby klienci nie dostrzegli roznicy, ale jak nie wiesz po co to sie robi to niech pozostanie to tajemnica tych co wiedza ;) no chyba, ze nastepuja polaczenie marek, przejecia itd, ale to juz inna historia..

Share this post


Link to post
Share on other sites
:lol: dobre, zmiany marki nastepuja nieznaczne tak, zeby klienci nie dostrzegli roznicy, ale jak nie wiesz po co to sie robi to niech pozostanie to tajemnica tych co wiedza ;) no chyba, ze nastepuja polaczenie marek, przejecia itd, ale to juz inna historia..

 

 

 

Moje pytanie było retoryczne.

Powody zmiany loga są w miarę oczywiste. I zdecydowanie klienci różnicę widzą.

Powody zmiany marki - mogą byc bardzo różne.

 

Zmiana adresu bardziej przypomina zmianę loga czy barw firmowych niż zmianę marki.

 

Klienci na stronę pepsi nie wchodzą sprawdzać składu.

Wchodzą w czasie konkursów.

A wtedy wpisującemu jest obojętne co wpisze.

a dla Pepsi lepiej będzie jeśli wpisze konkurs.pepsi niź konkurs.pepsi.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

najpierw bedzie pepsi.pl kierowalo na pepsi.pepsi a potem jak ludzie sie naucza bedziemy mogli sobie zlapac pepsi.pl :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Domaining wkrótce może stać się tonącym statkiem.

 

 

poslowie pisu tez sie modlili o deszcz :lol:

 

Czy uwazasz ze biznes ktory jest warty tyle kasy tak porostu przestanie istniec ? Poki co domeny sa fundamentem netu i jesli nie bedzie czegos zastepczego a przez najblizsze 10-15 lat nie wydaje mi sie to domeny beda tylko mogly zyskiwac na wartosci .Czy dojdzie 3 czy 100 innych nowych koncowek to jest bez zacznia dla globalnego rozwoju tego rynku ktory co niektorzy chcieliby nazwac statkiem co tonie ;) Zeby wszystkie dziedziny gospodarki tak tonely jak domaining !

Edited by kilofek

Share this post


Link to post
Share on other sites
poslowie pisu tez sie modlili o deszcz :lol:

 

Czy uwazasz ze biznes ktory jest warty tyle kasy tak porostu przestanie istniec ? Poki co domeny sa fundamentem netu i jesli nie bedzie czegos zastepczego a przez najblizsze 10-15 lat nie wydaje mi sie to domeny beda tylko mogly zyskiwac na wartosci .Czy dojdzie 3 czy 100 innych nowych koncowek to jest bez zacznia dla globalnego rozwoju tego rynku ktory co niektorzy chcieliby nazwac statkiem co tonie ;) Zeby wszystkie dziedziny gospodarki tak tonely jak domaining !

 

To, że sam sobie dodajesz otuchy nie zmienia faktu, że MasterofPoland ma rację !

Myślę, że to już ostatni dzwonek i powinieneś wreszcie skorzystać z okazji i odsprzedać mi tą bezwartościową literówkę domeny małpa*pl, domenę mapa*pl ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Za rok ani złotówki nie bedzie warta, szkoda kasy pchać w ten biznes

 

O proszę . Widzisz Robert, czy swoj-chlop i MasterofPoland mogą się mylić ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To oczywista prawda i fakt autentyczny ukrywany przez wielu "ludzi z branży" że domaining ma przed sobą jeszcze tylko kilka miesięcy życia, właśnie przez wprowadzenie wielu wspaniałych końcówek w 2009 roku. Dlatego bardzo chętnie odkupię domeny generyczne, po cenie rejestracji tak aby nikt nie był stratny :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×