Jump to content
gucia

Kilka pytań n/t utraconej domeny + prawo autorskie

Recommended Posts

Mam pytanie, a jestem kompletnie początkująca i do ubiegłego tygodnia nie kupowałam domen dla zarobku. Starałam się trochę pogooglać ale robi mi to w głowie tylko zamęt. Stąd moich kilka pytań które pozwolą mi trochę uporządkować rozumienie domen.

 

Zarezerwowałam sobie jednak kiedyś domenę. Po upływie terminu nie przedłużyłam jej. Oczywiście okazało się już że już jej nie ma - nie widać jej w spisie na tronie na której ją rezerwowałam...

 

Chciałam po prostu ją jeszcze raz zarezerwować na inne konto zaraz po tym jak ona wygaśnie. Czemu nie mogę?

 

 

1- Jak to się stało, że wylądowała na jakiejś takiej stronie mapadomen.pl pod nazwiskiem jakiegoś gościa za kilkanaście zł? Skąd akurat wpadło by jakiemus dzieciakowi do głowy żeby rejestrować moją domenę? Co to jest za strona? Automatyczne podkupująca wszystkie kończące się domeny?

 

2- Aha na whois jest przy niej napisane, że ona czeka na rejestrację i że została zarezerwowana.

Czeka już dosyć długo – czy to możliwe że ktoś ją zarezerwował i jeżeli nikt jej nie kupił na tym serwisie mapadomen.pl na którym są aukcje, to jej nie wykupi?

 

3- Jak sprawdzić kiedy kończy się rezerwacja tej domeny i kiedy będę ją mogła sobie ponownie zarezerwować. ? Czytam i czytam to forum i cholera nic z tego nie rozumiem.

 

4- Co to znaczy mieć opcję na domenę?

 

6- Pytanie z innej beczki – zarezerwowałam domenę która jest: 1- sloganem pewnej firmy? 2-ma w sobie nazwę tej wielkiej miedzynarodowej firmy? Jak to wygląda od strony prawnej?I czy ma znaczenie że jestem pracownikiem jednago z oddziałów tej firmy :)

Edited by gucia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mile powitanie ;)

 

Nie ma co :P

Ciekawe ile lat ma dziewczynka? ;)