Jump to content
necik

Nowy cennik w Dropped.pl ?

Recommended Posts

Pragnę podkreślić, że opinie wyrażane przez osoby współpracujące z PPD.pl są ich własnymi i niekoniecznie odzwierciedlają opinie właściciela Serwisu.

 

A jako moderator proszę o niekontynuowanie off-topicu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Przechwytywanie domen. Skuteczność już teraz jest na poziomie Dropped. Jeszcze chwilka i ilość partnerów NASK łapiących dla PPD będzie znacznie większa niż konkurencji

Liczę w takim razie na więcej aukcji domen przechwyconych ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pragnę podkreślić, że opinie wyrażane przez osoby współpracujące z PPD.pl są ich własnymi i niekoniecznie odzwierciedlają opinie właściciela Serwisu.

 

A jako moderator proszę o niekontynuowanie off-topicu. ;)

 

Mam nadzieję, bo można odnieść inne wrażenie.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nieźle! ;) Przedłużenia jeszcze taniej ... ;) Jutro będę musiał przedłużyć jedną domenę, załapię się już na nowy cennik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak, ale nie dzisiaj, bo nowy cennik nie jest jeszcze gotowy.

Ale tu nie ma nad czym zastanawiać się. Lecimy z cenami 10 zł. / 40 zł. nie ma VAT-u i wszyscy zadowoleni klienci zostają ;)

 

Po prostu trzeba poświęcić ten zarobek z rejestracji / odnowień dla zarobku z giełdy. Bo gdy nie będzie klientów to i giełda nie zarobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i zaczęła się ostra jazda na zimowisku mimo, iż zima wcale nie jest 'latoś' pewna.

W każdej chwili może pojawić się w tej grze jakiś 'bałwan', który przegoni wszystkich walczących "kulomiotów' na z góry upatrzone pozycje, nawet jeśli perfekcyjnie obrzucają się oni obecnie nawzajem śnieżkami ;)

I zapewne dopiero w obliczu wspólnego 'wroga', obecni konkurenci podpiszą pakt o nieagresji i zaczną wspólnie ładować te same armatki śnieżne ...

 

Snowboardziści/deskarze nie sprawdzają kto zasiada za sterami ratraków i już nie mogą doczekać się uruchomienia kolejnych gondoli ;)]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba najbardziej ucierpią na tym home.pl i nazwa.pl. Ze względu na biurokrację i duże budżety reklamowe. Klienci prędzej czy później dowiedzą się, że dropped nic nie zarabia.

 

edit: Zakładam oczywiście, że ceny bedą bez prowizji.

Edited by korneliusz.com (sylyx.com)

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i zaczęła się ostra jazda na zimowisku mimo, iż zima wcale nie jest 'latoś' pewna.

W każdej chwili może pojawić się w tej grze jakiś 'bałwan', który przegoni wszystkich walczących "kulomiotów' na z góry upatrzone pozycje, nawet jeśli perfekcyjnie obrzucają się oni obecnie nawzajem śnieżkami ;)

I zapewne dopiero w obliczu wspólnego 'wroga', obecni konkurenci podpiszą pakt o nieagresji i zaczną wspólnie ładować te same armatki śnieżne ...

 

Snowboardziści/deskarze nie sprawdzają kto zasiada za sterami ratraków i już nie mogą doczekać się uruchomienia kolejnych gondoli ;)]

 

Lepiej bym tego nie ujął ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale tu nie ma nad czym zastanawiać się. Lecimy z cenami 10 zł. / 40 zł. nie ma VAT-u i wszyscy zadowoleni klienci zostają ;)

 

Po prostu trzeba poświęcić ten zarobek z rejestracji / odnowień dla zarobku z giełdy. Bo gdy nie będzie klientów to i giełda nie zarobi.

Ja tam nawet bym dał Michałowi te 2 zeta z każdej domeny (czyli 42 PLN przedłużenie) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lepiej bym tego nie ujął ;)

Tak to jest jak dwóch dorosłych facetów okłada się po pysku ręcznikami a pozostali obserwują walkę z antresoli i obstawiają którego z nich leśniczy przegoni pierwszego z pogranicza lasu zgarniając główne wygrane ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

popieram przedmowce!

 

teraz to mysle, ze chyba nie tylko Peja i Tede robia cyrk z siebie ale i firmy tez sie potrafia

nie potrzebnie tylko wkrecaja w glupie dyskusje inwestorow i ludzi z zewnatrz, ktorzy sami maja rozum i dobra wole i potrafia stwierdzic ktora firma lepsza dla nich

 

Wydaje mi sie ze trzeba dorosnac aby nie dac sie sprowokowac..

 

Zawsze zadac nalezy sobie pytanie: Czy naprawdę słonia powinno obchodzić, że mucha bzyczy?

 

BTW:

Home.pl nie jezdzi po Nazwa.pl gdyz wie ze wisi na tej samej galezi tj wie jak nalezy prowadzic biznes i ze nawet w kosciele nie ma nic za darmo. Do tego trzyma fason i dobry Public Relation (nie mylic z Page Rank LOL). To ze u nich uslugi sa drogie nie wyklucza tego ze wszyscy przejda do taniej konkurencji.

 

reszta..

no comment

Edited by metu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Home.pl nie jezdzi po Nazwa.pl bo chyba wie jak nalezy prowadzic biznes i co do dobry Public Relation (nie mysli z Page Rank LOL)

offtopując

 

Miałeś na mysli "dobry wizerunek" a nie "Public Relation"s. Public Relations jest jedynie narzędziem do zapewnienia dobrego wizerunku i właściwej komunikacji. A to różnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
offtopując

 

Miałeś na mysli "dobry wizerunek" a nie "Public Relation"s. Public Relations jest jedynie narzędziem do zapewnienia dobrego wizerunku i właściwej komunikacji. A to różnica.

 

 

jako narzedzie mialem na mysli to forum jako forme autoprezentacji Dropped i PPD

 

ale masz racje

Edited by metu

Share this post


Link to post
Share on other sites
popieram przedmowce!

 

teraz to mysle, ze chyba nie tylko Peja i Tede robia cyrk z siebie ale i firmy tez sie potrafia

nie potrzebnie tylko wkrecaja w glupie dyskusje inwestorow i ludzi z zewnatrz, ktorzy sami maja rozum i dobra wole i potrafia stwierdzic ktora firma lepsza dla nich

 

Wydaje mi sie ze trzeba dorosnac aby nie dac sie sprowokowac..

 

Zawsze zadac nalezy sobie pytanie: Czy naprawdę słonia powinno obchodzić, że mucha bzyczy?

 

BTW:

Home.pl nie jezdzi po Nazwa.pl gdyz wie ze wisi na tej samej galezi tj wie jak nalezy prowadzic biznes i ze nawet w kosciele nie ma nic za darmo. Do tego trzyma fason i dobry Public Relation (nie mylic z Page Rank LOL). To ze u nich uslugi sa drogie nie wyklucza tego ze wszyscy przejda do taniej konkurencji.

 

reszta..

no comment

Mają się dogadać z cenami i zdzierać z klintów jak home.pl i nazwa.pl? Do tego musiało dojść. I gdyby nie oni to byłby ktoś inny. Skoro klient wybiera, a dropped ma największy przyrost to jest najlepszy. I dobrze, że od razu reaguje na zagrożenie, gdyż wiadomo, że jego sukces nie jest przypadkowy. Czy może ma czekać, aż mu konkurencja urośnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mają się dogadać z cenami i zdzierać z klintów jak home.pl i nazwa.pl? Do tego musiało dojść. I gdyby nie oni to byłby ktoś inny. Skoro klient wybiera, a dropped ma największy przyrost to jest najlepszy. I dobrze, że od razu reaguje na zagrożenie, gdyż wiadomo, że jego sukces nie jest przypadkowy. Czy może ma czekać, aż mu konkurencja urośnie?

 

Moim zdaniem histeryczna reakcja na obniżkę w PPD polegająca na obcięciu cen w Dropped, tylko by Dropped zaszkodzila. Po pierwsze pokazałoby to słabość Dropped i obawę przed utratą klientów a po drugie stanowiłaby niejako przyznanie publiczne do tego że PPD jest grającym główne skrzypce, co przecież nie jest prawdą.

To że PPD postanowiło pojechać dumpingiem, nie oznacza ciosu dla Dropped. W biznesie było wiele podobnych historii i nie zdziwiłbym się jakby Dropped poczekało teraz aż rywal się sam wykrwawi ;)

Co do dogadania się to pisałem kiedyś w innym topiku już, że zamiast się naparzać między sobą, powinni się dogadać i tak zorganizować aby czerpać jak najwięcej z rynku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
To że PPD postanowiło pojechać dumpingiem, nie oznacza ciosu dla Dropped. W biznesie było wiele podobnych historii i nie zdziwiłbym się jakby Dropped poczekało teraz aż rywal się sam wykrwawi ;)

Weź pod uwagę fakt że PPD liczy teraz na znaczny przyrost domen na giełdzie. A jak będą domeny na giełdzie to i 5% prowizji od sprzedaży będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to niezły offtopic nam się zrobił, ale temat wynikł bardzo ciekawy i pouczający dla wszystkich, więc prośba do Moderatora o przyzwolenie na kontynuowanie ;)

 

Jeżeli chodzi o mnie to zaliczam się do grupy "świeżych" domainerów, co zresztą można wywnioskować z niewielkiej ilości napisanych postów na tym forum. Jednak z tego co obserwuję, grupa ta jest bardzo liczna, a przez to równie znacząca, jak "starzy wyjadzacze", których jest ilościowo mniej, ale którzy posiadają w swoich portfoliach setki domen. Tak więc pozwolę sobie przedstawić moje zdanie, aby padł głos również z tej strony ;)

 

Po pierwsze nie uważam żeby wyścig na zasadzie "kto da mniej" miał jakikolwiek sens marketingowy czy sprzedażowy. Ceny, zarówno w PPD, jak i Dropped są tak niskie w porównaniu z "resztą świata", że każdy kto ma pierwszy raz styczność z tymi serwisami, robi wielkie "woooow" ;) Dopóki nie trafiłem na to forum, nie wiedziałem, że za przedłużenia domen można płacić 50zł i wydawałem dwa razy tyle + VAT. A miałem w tym czasie już kilkanaście sztuk, więc jak łatwo policzyć nadpłacałem jakieś kilkaset złotych rocznie.

 

Bardziej istotną sprawą niż jakieś groszowe obniżki na rejestracji czy przedłużaniu, są dla mnie takie tematy jak profesjonalna obsługa i niezawodność, do których ja i pozostali "młodzi" przywykneliśmy utrzymując domeny w Home, Nazwa czy Kei... W Dropped jednak brakuje mi tej niezawodności w obsłudze panelu i działaniu serwisu, który niestety często zalicza zwiechy. Sprzedane domeny często nie znikają z folderu "sprzedane", co narzuca konieczność prowadzenia własnych notatek i własnej niezależnej bazy domen. Nie jest to wygodne, jednak trzeba podkreślić, że wszelkie maile wysyłane w tej sprawie do obsługi, są systematycznie odbierane, a zalegające domeny szybko usuwane. Nie mam doświadczenia z PPD, więc na ten temat się nie wypowiem, ale przypuszczam że tam sprawa wygląda podobnie. Dlatego mimo wszystko pozostaję w Dropped i nie zamierzam się stamtąd wyprowadzać. Na pewno nie skusi mnie lepsza oferta cenowa u konkurencji, bo przy mojej skromnej ilości domen 2-5 zł obniżki na prawdę nie robi wielkiej różnicy. Jedyne co mogłoby mnie skusić, to coraz większe problemy techniczne u aktualnego rejestratora, brak chęci ich naprawy i jednocześnie niezawodny system u konkurencji. Dopiero wtedy rozpatrzyłbym możliwość przeniesienia.

 

Poza tym standardowo już brakuje u obu rejestratorów wystawiania tradycyjnych faktur VAT. Wiem, że można to jakoś tam księgować, ale nie oszukujmy się - nie jest to wygodne jak wszędzie indziej w Polsce.

 

Podsumowując:

1. Na pierwszym miejscu jakość usługi i wygoda korzystania.

2. Na drugim możliwość otrzymania standardowej faktury VAT.

3. Dopiero na trzecim miejscu cena, bo u obu rejestratorów jest i tak dostatecznie niska, więc zmiana nie robi tu wielkiej różnicy. Oczywiście mówię o sobie, a nie o wszystkich, bo rozumiem, że ktoś kto ma 500 domen odczuje różnicę nawet przy obniżce 1zł ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moim zdaniem histeryczna reakcja na obniżkę w PPD polegająca na obcięciu cen w Dropped, tylko by Dropped zaszkodzila. Po pierwsze pokazałoby to słabość Dropped i obawę przed utratą klientów a po drugie stanowiłaby niejako przyznanie publiczne do tego że PPD jest grającym główne skrzypce, co przecież nie jest prawdą.

To że PPD postanowiło pojechać dumpingiem, nie oznacza ciosu dla Dropped. W biznesie było wiele podobnych historii i nie zdziwiłbym się jakby Dropped poczekało teraz aż rywal się sam wykrwawi ;)

Co do dogadania się to pisałem kiedyś w innym topiku już, że zamiast się naparzać między sobą, powinni się dogadać i tak zorganizować aby czerpać jak najwięcej z rynku.

 

może podpowiadaj więcej jak mają prowadzić biznes?

Na czyją korzyść chcesz działać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

5% od wypłaty, za sprzedaż nie ma opłat. Przyrost przyrostem, ale prowizję na sprzedaży domen zgarniać będzie ten kto zapewni ich najlepszą sprzedawalność. Do tego jednak potrzebny jest marketing, który kosztuje a którego brakuje. Ja bym nie bawił się w obniżanie cen tylko pakował w reklamę. No ale to nie moje zabawki. ;)

 

@Bert: Na korzyść moją i twoją. Nie trzymam żadnej strony, uważam jednak że konkurencja powinna iść w innym kierunku. Chcę lepszej sprzedawalności domen i chętnie zapłacę większą prowizję za lepsze efekty. To że Dropped i PPd będą się mordować między sobą zamiast docierać do NASZYCH potencjalnych klientów jest dla ciebie lepszym rozwiązaniem?

Edited by przemowild

Share this post


Link to post
Share on other sites
To że Dropped i PPd będą się mordować między sobą zamiast docierać do NASZYCH potencjalnych klientów jest dla ciebie lepszym rozwiązaniem?

 

Faktycznie coś w tym jest - niższe odnowienia przyciągną raczej sprzedawców domen, utrzymujących większe ich ilości, a takich osób jest wciąż o wiele więcej niż potencjalnych kupujących - klientów końcowych, chociaż nie wiadomo czy PPD.pl czy dropped.pl byłyby w stanie coś z tym zrobić nawet kosztowną reklamą, tu raczej jest potrzebna cięższa praca "u podstaw".

 

W sumie prowizja od dużych transakcji prowadzonych dla klienta końcowego jest dużo większa niż ta od małych transakcji w gronie d2d to może i to kiedyś będzie leżało w interesie naszych rodzimych giełd, żeby przekonać jakoś bardziej, a może i masowo kupujących do korzystania z ich usług pośrednictwa i zabezpieczenia transakcji, a może i nawet do samej wartości jaką stanowi dobra domena zakupiona na rynku wtórnym, a nie "z palca". Kto ma taki szeroko zakrojony plan na 2010 a może i końcówkę 2009? PPD.pl czy dropped.pl? ;)

 

A co do odnowień - dziś odnowiłem dwie domeny po 43 zł w dropped.pl i zarejestrowałem kilka po 15 zł, w sumie ciężko mi sobie wyobrazić, by mogło być jeszcze taniej, ale trzymam za słowo. ;)

Edited by thomaso

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moim zdaniem histeryczna reakcja na obniżkę w PPD polegająca na obcięciu cen w Dropped, tylko by Dropped zaszkodzila. Po pierwsze pokazałoby to słabość Dropped i obawę przed utratą klientów a po drugie stanowiłaby niejako przyznanie publiczne do tego że PPD jest grającym główne skrzypce, co przecież nie jest prawdą.

To że PPD postanowiło pojechać dumpingiem, nie oznacza ciosu dla Dropped. W biznesie było wiele podobnych historii i nie zdziwiłbym się jakby Dropped poczekało teraz aż rywal się sam wykrwawi ;)

Co do dogadania się to pisałem kiedyś w innym topiku już, że zamiast się naparzać między sobą, powinni się dogadać i tak zorganizować aby czerpać jak najwięcej z rynku.

To nie jest dumping. Dobrze, że Michał reaguje błyskawicznie, gdyż to pokazuje, iż jego sukces nie jest przypadkiem. Czy uważasz, że powinien poczekać, aż konkurencja urośnie jego kosztem?

 

Na obecnym etapie rozwoju rynku bardziej potrzebna jest edukacja, a nie marketing, gdyż najperw ludzie muszą

widzieć potrzebę posiadania dobrej domeny. Oczywiście marketing jest niezbędny, ale można to robić tanio i cena też jest jego elementem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcisne i ja swoj kijek w mrowisko ;-)

 

Testowo przenioslem wszystkie domeny z dropped do ppd.pl z kilku powodow.Najwazniejszym bodzcem byla faktycznie obnizka cen. Paradoksalnie teraz bede placil troche wiecej, ale przynajmniej nie bede mial problemu z fakturami. VAT jest w firmach "przezroczysty", zatem przy rozliczaniu mimo wszystko wychodze na plus, bo pomniejszam cene domen o ten wlasnie odliczony VAT. Dla osob nie bedacych VATowcami, PPD nadal jest ciutke drozsze.

 

Przypomina mi to troche wejscie Play. Zeszli z ceny dosyc mocno, a i tak nie zrobilo to rewolucji. Plusem byla jedynie poprawa oferty pozostalych opow,ale drastycznych obnizek (oprocz Orange i MVNO) nie zauwazylem.

 

Podobnie i tu - czy home.pl albo Nazwa obnizyly chociaz o zlotowke cene odnowien? Nie, bo nie widza sensu, skoro nadal maja dojne krowy, ktore daja im mleko. Gdyby dropped zszedl jeszcze nizej, nic by nie zyskal, bo musialby faktycznie zejsc z cenami do cen NASK.

Mysle, ze dropped nie powinien isc na wojne cenowa, bo i tak to nic nie zmieni. Jedyne wyjscie, to polepszenie jakosci swiadczonych uslug. Chcoby przeniesienie serwera na jakiegos porzadnego dedyka i zatrudnienie powaznego admina, a nie takiego, ktory bedzie robil takie razace byki, jak brak backupu skryptow ;)

 

Uwazam, ze wojna powinna sie zaczac na linii lapania domen - kto bedzie skuteczniejszy, ten bedzie zyskiwal.Odnosnie ppd, to tez nie dramatyzowalbym, ze stracili na obnizce. Na rejestracjach i odnowieniach moze nie zarobia, ale za to maja kilka fajnych uslug, ktore pokryja im te straty. W ich przypadku, kasa na reklame bylaby kasa wyrzucona w bloto, bo do kogo mieliby kierowac reklame? Oni trafili w swoja nisze i w tym chca sie specjalizowac. Trzeba zauwazyc, ze aktualnie sie wlasnie promuja dzieki "darmowosci i taniosci". Jak juz urosna, to tez wprowadza oplaty - kwestia czasu ;)

Nie balbym sie ani o dropped, ani o ppd - oba maja swoich zwolennikow, a konkurencja nikomu jeszcze nie zaszkodzila... No chyba ze dropped przejmie ppd - to juz nie byloby wesolo ;) Przypominaloby to czasy przejecia WizjaTV przez Cyfra+ ;)

 

Tak juz OT, to osobiscie "złapane.pl" bardziej mi sie podobalo i lepiej kojarzylo ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
To że Dropped i PPd będą się mordować między sobą zamiast docierać do NASZYCH potencjalnych klientów jest dla ciebie lepszym rozwiązaniem?

 

I nad tym właśnie teraz pracujemy - szczegóły niebawem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×