Jump to content
networker

jogurty.pl

Recommended Posts

W tym konkretnym przypadku liczba mnoga in minus. Wycena bez szaleństwa, myślę maksymalnie średnie/niższe x.xxx

Edited by Cockney

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym konkretnym przypadku liczba mnoga in minus. Wycena bez szaleństwa, myślę maksymalnie średnie/niższe x.xxx

 

 

Mam podobna zdanie ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym konkretnym przypadku liczba mnoga in minus. Wycena bez szaleństwa, myślę maksymalnie średnie/niższe x.xxx

A Wedel i Czekolada.pl? To przecież też minus, bo firma robi czekolady, więc l. mn. powinni mieć.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Wedel i Czekolada.pl? To przecież też minus, bo firma robi czekolady, więc l. mn. powinni mieć.

 

Jestem podobnego zdania i według mnie l. mn. nie jest w tym wypadku minusem dla domeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem domeną może być kiedyś zainteresowany producent lub... nikt nigdy. Z tego względu cena w okolicach średniego xx.xxx wydawałaby mi się bardziej adekwatna. Opłaciłbym domenę na 10 lat i czekał :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem domena idealna dla sieciówek i franczyz tzw. "jogurtów mrożonych", których rynek dynamicznie się ostatnio rozwija...

 

Producentowi zwykłych jogurtów na cel kampanii to bardziej potrzebna domena Jogurt.pl, chociaż najwięksi niegdyś gracze coraz częściej tracą rynek na rzecz produktów własnych marketów oraz lokalnych spółdzielni mleczarskich, które łatwo wbijają się w rynek jogurtów pitnych. W takiej sytuacji Jogurty.pl również chętnie mogą zostać "przytulone". Absolutne minimum to kilkanaście tysięcy zł. 1X XXX

 

Ogólnie jogurt to bardzo zdrowy posiłek, regulujący pracę układu pokarmowego... Posiłek przyszłości, człowieka zaganianego i dużo pracującego.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W reklamie Bakomy, czy Jogobelli wolałbym zobaczyć w adresie domeny "jogurty" niż "jogurt". 8-12k

 

dla dużych graczy na rynku,takich jak firmy które wymieniłeś i inne,bez znaczenia jest to czy mieliby kupić jogurt czy jogurty...dla nich taka domena może być tylko pod zaplecze,a popularność obu tych fraz też wiele mówi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla nich taka domena może być tylko pod zaplecze

Jogurty.pl na zaplecze dla Bakomy lub Danone? Zaplecze pozycjonerskie? :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domena generyczna , napewno dobra ale wg mnie moze byc dosc ciezko o KK jest to tylko pewien asortyment ktory produkuja mleczarnie , napewno nie ustawiaj ceny nizszej niz 8-10k zeby nie bylo powtorki jak z kabanosy.pl ktory od Ciebie kupil Tarczyński za żenujące (jak dla nich) 2.000zł za tyle to ja tych kabanosow sprzedaje tygodniowo :P

 

Daniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

".., napewno nie ustawiaj ceny nizszej niz 8-10k zeby nie bylo powtorki jak z kabanosy.pl ktory od Ciebie kupil Tarczyński za żenujące (jak dla nich) 2.000zł za tyle to ja tych kabanosow sprzedaje tygodniowo "

 

Co za obrzydliwe, ograniczone, nieuczciwe podejscie do businessu - dostosowywanie ceny do kieszeni klienta.

Swoja droga co sie spodziewac po osobie ktora gustuje w typos, ktore zeruja na pracy, kreatywnosci innych (dostanie pare UDRPs, albo sprawe przed sadem to go moze otrzezwi).

Oczywiscie, zycze osobie z takim podejsciem (bo na uczciwosc nie zasluguje), aby wszedzie gdzie weszla do sklepu, sprzedawcy stwierdzali, ze ma pieniadze i podwyzszali jej ceny na wszystko np chlebek za 50zl, jogurcik za 35zl, tanie wino w londynskim Lidl-u za 600zl, cena za wynajem room box z 12 Polakami w Londynie za 10K, prowizja od wyslania 100 funtow z UK do polskiej wsi 2K itd.

Edited by jedna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rynek mleczarski mamy mocno rozwinięty ale i rozdrobniony. Może to ewentualnie działać na plus.

 

Jogurt to zazwyczaj brand w który wpompowano środki o znacznej wartości celem wypromowania lub obrony przed konkurencją.

 

Nie widzę raczej zainteresowania dla tej domeny ze strony rekinów tego rynku. Chyba, że dla celowego oddzielenia od swojego brandu i zagospodarowania adresu np pod spółkę zajmującą się podwykonawstwem dla marek własnych sieci handlowych.

 

Biorąc pod uwagę rozdrobnienie rynku mleczarskiego jogurty.pl widzę też dla np spółdzielni producentów. Bo dla indywidualnego producenta małej średniej - wielkości, samodzielne wejście w rynek produkcji dla dużej sieci jest bardzo często niemożliwe z uwagi na różnicę w skalach możliwości i potrzeb.

 

Dobrze napisał wcześniej @Naming; "Ogólnie jogurt to bardzo zdrowy posiłek, regulujący pracę układu pokarmowego... Posiłek przyszłości, człowieka zaganianego i dużo pracującego."

 

Warto pomyśleć nad opcją dzierżawy domeny, DomDomen.pl ma już swoja markę i nie jest anonimowy na rynku.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem 6k PLN to max. dla tej domeny (i podejrzewam, że do czasu takiej sprzedaży trzeba ją będzie z 3-4 razy odnowić).

 

Sebastian

alpine5

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co za obrzydliwe, ograniczone, nieuczciwe podejscie do businessu - dostosowywanie ceny do kieszeni klienta.

Na jogurtach się nie znam ;), domeny tej nie potrzebuję ale lubię czytać gdy piszesz. Masz takie nieskażone rzeczywistością podejście do biznesu.

Pisz proszę częściej - może dzięki takiemu podejściu, przedsiębiorcy obniżą ceny dóbr luksusowych, których produkcja i dystrybucja wcale nie musi kosztować dużo więcej niż dużo tańszych i mniej luksusowych zamienników.

Sprzedawcy, którzy oferują np. flakoniki perfum za ponad 100 tys. a nawet za milion dolarów, a w dodatku znajdują na nie nabywców, to pewnie ci obrzydliwi, którzy dostosowują ceny do kieszeni klienta.

Edited by Kangur
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem 6k PLN to max. dla tej domeny (i podejrzewam, że do czasu takiej sprzedaży trzeba ją będzie z 3-4 razy odnowić).

 

Sebastian

alpine5

Tak tylko delikatnie zauważę, że aby sprzedać naprawdę dobrą, czy bardzo dobrą domenę 3-4 odnowienia, to raczej minimum ;) i pewnie nie ma to większego znaczenia dla kogoś kto posiada tego typu domenę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Wedel i Czekolada.pl? To przecież też minus, bo firma robi czekolady, więc l. mn. powinni mieć.

 

Jeśli naprawdę nie widzisz różnicy, rozwijanie wątku l.p. / l.mn. nie ma najmniejszego sensu :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Sprzedawcy, którzy oferują np. flakoniki perfum za ponad 100 tys. a nawet za milion dolarów, a w dodatku znajdują na nie nabywców, to pewnie ci obrzydliwi, którzy dostosowują ceny do kieszeni klienta.

 

Nie zlapales co napisalem. Wystawianie wysokich cen, i walenie cen z ksiezyca nie jest niczym niemoralnym a raczej nalezy do rzeczy smieszno-absurdalnych

Zadna z tych firm o ktorych piszesz nie zmieni ceny jak wejdzie klient biedny albo bogaty do ich sklepu. Cena pozostanie taka sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zlapales co napisalem. Wystawianie wysokich cen, i walenie cen z ksiezyca nie jest niczym niemoralnym a raczej nalezy do rzeczy smieszno-absurdalnych

Zadna z tych firm o ktorych piszesz nie zmieni ceny jak wejdzie klient biedny albo bogaty do ich sklepu. Cena pozostanie taka sama.

 

w zaleznosci od tego jak podchodzisz do swoich domen i czy dywersyfikujesz portfolio na klienta warto wziasc pod uwage na jakiego kupca sie nastawiasz. czy jest to kupiec masowy (podobne domeny ktore oferujesz wzglednie latwo mozesz rejestrowac)? jesli tak to wowczas duzymi skokami cen mozesz narobic wiecej szkod niz benefitow, bo na rynku mozna przebierac na prawo i lewo.

 

przyklad: majac 20 dzialek np: 20 km od centrum miasta mozesz je sprzedawac 20 roznym klientom po wzglednie niskiej rynkowej cenie. natomiast jesli wiesz ze w poblizu ma zamiar przyjsc kiedys duzy inwestor (a moze nie przyjdzie - tego nie wiesz, ale masz plotki na ten temat) i ma on zamiar np: wybudowac np: luksusowe osiedla albo lotnisko to mozesz sprzedac dzialki tanio i niech sobie zarabia ten inwestor albo inny drobni ciulacze (bo nie nalezy przeciez zmieniac ceny jesli chodzi o klienta) albo podniesiesz ceny i zarobisz tylko na sprzedazy kilku dzialek (albo nawet jednej za dobre pieniadze). Z reszta poczekasz na lepsze czasy. Oczywiscie ryzyko zawsze mozna skalkulowac w zaleznosci od zasobonosci wlasnego portfela i innych czynnikow policzalnych na oko.

 

popyt tj zainteresowanie produktem/usluga i jego podaz wplywa na cene. poczawszy od podrozy taksowka przez studenta w obcym miescie po biznesmena ktoremu sie spieszy, wynajem tancerki na wieczor kawalerski przez studenta (vs gigolo z kasa i sloma w butach), rowniez w przypadku sprzedazy ciupagi swojemu chlopowo (vs turystom) - chca zarobic trzeba ceny dostosowac do klienta. tak samo jest w domenach - dobrze by nie traktowac zawsze wszystkich jednakowo (chyba ze ktos uprawia wolontariat, albo sprzedaje domeny w duzych ilosciach).

 

oczywiscie krzywa popytu i podazy jest inna w przypadku dobr / domen masowych a inna w przypadku domen "lepszych" tak samo polityka cenowa dla tych domen "lepszych" jest inna (i zalezy od klienta).

 

jesli chcesz wszystkich klientow traktowac jednakowo to masz do tego prawo, jednak nie zawsze to jest oplacalne. w PRLu wszyscy powinni miec po rowno w gospodarce rynkowej juz tak nie jest... popyt i podaz to najlepiej reguluje.

 

ps. walenie cen z ksiezyca czasem sie oplaca... byc moze np: domena play.pl sprzedala by sie za 50k zamiast za "cene z ksiezyca" jesli ktos traktowal by wszystkich klientow jednakowo..

Edited by limo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadna z tych firm o ktorych piszesz nie zmieni ceny jak wejdzie klient biedny albo bogaty do ich sklepu. Cena pozostanie taka sama.

Jesteś tego absolutnie pewien ?

Naprawdę nie spotkałeś się z nigdy z sytuacją sprzedaży tych samych produktów w różnych cenach w tym samym miejscu dla różnych osób ?

Np. podczas imprez masowych takich jak Euro2012 gdzie prawie wszystkie ceny w dobrych lokalizacjach poszybowały w górę na kilka tygodni tylko dlatego, że zjechało się tam mnóstwo ludzi ( zwłaszcza obcokrajowców ) z pieniędzmi w portfelu ?

Wystarczy też sięgnąć do literatury i przypomnieć sobie np. jak traktowano ludzi z większymi pieniędzmi w tym samym lokalu: "frajerzy idą".

 

http://www.youtube.com/watch?v=BetDf3Xvdpc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Np. podczas imprez masowych takich jak Euro2012 gdzie prawie wszystkie ceny w dobrych lokalizacjach poszybowały w górę na kilka tygodni tylko dlatego, że zjechało się tam mnóstwo ludzi ( zwłaszcza obcokrajowców ) z pieniędzmi w portfelu ?

Wystarczy też sięgnąć do literatury i przypomnieć sobie np. jak traktowano ludzi z większymi pieniędzmi w tym samym lokalu: "frajerzy idą".

Do czego odnoszą się te przykłady bo chyba nie zrozumiałeś o co chodzi ? Przecież te towary nadal dla wszystkich osób przyjeżdzających na euro będą w takiej samej cenie. Raczej chodzi tutaj o sytuację kiedy w czasie euro2012 do spozywczego wchodzi polak i placi za piwo 3 zł a po nim angol i sprzedawca każe mu zapłacić 10 zł za to samo piwo - to byłby idiotyzm. Jedna ma w większości racje, ale trzeba się z tym pogodzić, taki jest ten biznes, nie ma tutaj miejsca na etykę czy współczucie.

 

Co do domeny to też uważam że l.poj o niebo lepsza i też zgadzam się że domena raczej pod zaplecze, jako dodatek, mieć żeby mieć no bo raczej nikt nie nazwie swojego jogurtu "jogurty", w reklamach też uzywa się "jogurt jogobella" , "jogurty danone", co nie znaczy że któraś z dużych korporacji nie wyłoży na nią 10k+ tylko po to żeby ją trzymać nawet nieużywaną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zlapales co napisalem. Wystawianie wysokich cen, i walenie cen z ksiezyca nie jest niczym niemoralnym a raczej nalezy do rzeczy smieszno-absurdalnych

 

Myślisz poważnie, że kilka tysięcy zł to jest cena z księżyca za domenę jogurty.pl? To za ile Bartek miałby sprzedać taką domenę? Kilkaset złotych? Kilkaset złotych za jogurty.pl to pewnie dałoby z kilka osób z tego forum (ja bym na pewno tyle dał, jak nie więcej), a jednak polscy i zagraniczni producenci jogurtów mają spore budżety reklamowe i mogą mieć dużo większą determinację do zdobycia jakiejś domeny ze swojej branży niż domainerzy - wtedy w dostosowaniu ceny do portfela klienta końcowego dla domeny nie ma tu dla mnie nic dziwnego. Cena z księżyca dla jogurty.pl to zaczynałaby się od kilkuset tysięcy zł, a kończyła na jakichś kilkunastu milionach zł - wtedy można by dopiero uzyskać ten śmieszno-absurdalny efekt, a tysiące złotych to nawet jeszcze nie jest stratosfera. ;-)

 

Domena jogurty.pl jest według mnie super pod jakąś większą kampanię reklamową i tanio nie warto się z taką domeną rozstawać, minimum to środkowe kilka tysięcy złotych, a i wyceny powyżej 10 tys. zł nie wydają się wcale jakieś przesadzone. Osobiście wolałbym też jogurty.pl od jogurt.pl, bo producenci mają w ofercie z reguły kilka różnych rodzajów jogurtów, a nie jeden rodzaj jogurtu.

 

@networker - zawsze zadbasz o to, żeby coś ciekawego znalazło się w tym dziale "wycena i opinia" i praktycznie nigdy nie zawodzisz. :)

Edited by thomaso
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×