Jump to content
pb

premium.pl - nowa jakość domainingu

Recommended Posts

ESCROW najlepsze :)

 

To moja ulubiona sekcja. ;-) Myślę że taka forma "wytłumaczenia" klientowi (chcącemu np. kupić domenę z giełdy) o co chodzi będzie dużo skuteczniejsza niż jakiekolwiek opisy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No fajnie fajnie. Będziecie też przechwytywać .com'y?

 

Wszystko co podleci! ;-) Ale to jeszcze nie teraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślę, że wrócimy do dyskusji jak Premium.pl zakończy betatesty i okaże się, że większość z klientów PPD przeniosło swoje domeny do Dropped.pl dzięki kuszącej ofercie bonusów... Wtedy to Premium.pl, które zapewne musi spełnić jakieś wymagania postawione przez Home.pl, a więc posiadać na swojej giełdzie dużo domen i najlepiej tych topowych zacznie kusić intratnymi ofertami z bonusami klientów Dropped.pl ;)

 

Ja postanowiłem poczekać na ten moment, a pozostali, więksi gracze tej sceny co postanowiliście? :)

Nie chciałem robić off-topica ale zmuszasz mnie do tego:

 

Czy to nie ty czasem chciałeś wzniecić strajk bo dropped cię "za dużo kroił"? Teraz chcesz buntować przeciwko Przemkowi. Ogarnij się.

gaks tak to byłem ja i co uważasz, że źle postąpiłem? Uważam, że wszyscy domain'erzy na tym skorzystali, a przy okazji została poprawiona funkcjonalność serwisu. Doskonale wiesz, że zwrot "Dropped mnie za dużo kroi" był napisany w przenośni i z przekąsem, żeby wzbudzić jakieś poruszenie i żeby temat został zauważony. Tak też się stało.

 

Jeśli chodzi o buntowanie przeciwko Przemkowi to nie mam takich zamiarów, wiele razy pomógł on mi w innych tematach i mam do niego szacunek za to co wie i tworzy. Bardziej rozważam tutaj sytuację walki o klienta pomiędzy firmami, nie biorę pod uwagę konkretnych osób. Cieszę się niezmiernie, że powstaje konkretna konkurencja dla Dropped z tak ciekawym rozwiązaniem współpracy z home.pl. Jak widać są już tego efekty w postaci zaproponowania przez Michau'a ciekawych bonusów, czym skrzętnie nie omieszkał wykorzystać sytuacji zdenerwowania użytkowników i przymusowego transferu domen z PPD. Jeżeli sprawy potoczą się tak jak myślę i czytam w tym temacie to Premium bez zaoferowania ciekawych bonusów będzie miało ciężki orzech do zgryzienia na starcie. Według mnie Premium prędzej czy później musi zacząć grać tak samo przebiegle jak Dropped, bo inaczej mało ugrają mimo tak ciekawych rozwiązań. To się nazywa nowoczesny marketing i walka o każdego klienta bez skrupułów wykorzystująca każde potknięcie się konkurencji.

 

Tyle ode mnie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli sprawy potoczą się tak jak myślę i czytam w tym temacie to Premium bez zaoferowania ciekawych bonusów będzie miało ciężki orzech do zgryzienia na starcie. Według mnie Premium prędzej czy później musi zacząć grać tak samo przebiegle jak Dropped, bo inaczej mało ugrają mimo tak ciekawych rozwiązań.

Nie wiem jak do tego podchodzi Przemek, ale ja to widzę tak:

 

To co mówisz to jest punkt widzenia klienta, który wartość widzi tylko w 5 PLN bonusie. Dla biznesu wartość jest w lojalnych klientach a nie klientach-chorągiewkach którzy idą tam, gdzie dostaną coś 20 czy 50gr taniej. A tej lojalności nie da się zbudować "płacąc" klientom za przejście do siebie. Już e-commerce zapędził się w ślepy zaułek zwany wyniszczarkami cenowymi (przez niektórych nazywane porównywarkami) . Jedyne czym sklepy ze sobą tam konkurują to cena, przez co schodzą z marżą (i tym samym zyskiem) praktycznie do zera - na granicę opłacalności. Cierpi na tym jakość usług.

 

Jeżeli nie widzisz korzyści w dostępie do KK u największego detalicznego sprzedawcy domen, to nie wiem już czego oczekujesz. Bo jeżeli liczysz na najniższe ceny na rynku jednocześnie ze świetnym rynkiem zbytu dla swoich domen - to nie pozostaje ci nic innego jak ogłosić strajk.

 

Wygląda na to, że Przemek nie ma kompleksów ze swoim nowym projektem, jest pewny tego co zrobił i zna tego wartość. I świetnie - tak trzymać!

 

To się nazywa nowoczesny marketing i walka o każdego klienta bez skrupułów wykorzystująca każde potknięcie się konkurencji.

To co ty nazywasz "nowoczesnym marketingiem" (o matko!) ja nazywam:

- czarnym PR

- drogą po trupach do celu

- brakiem zasad

- ... i może jeszcze desperacją

Share this post


Link to post
Share on other sites
To co mówisz to jest punkt widzenia klienta, który wartość widzi tylko w 5 PLN bonusie. Dla biznesu wartość jest w lojalnych klientach a nie klientach-chorągiewkach którzy idą tam, gdzie dostaną coś 20 czy 50gr taniej. A tej lojalności nie da się zbudować "płacąc" klientom za przejście do siebie.

 

Pisac, ze ktos widzi tylko 5zl w bonusie od Michala wydaje mi sie ze nie tylko posrednio "ublizasz" niektorym nieswiadomie, albo z przekora piszesz bo boli Cie ze konkurencyjna firma oferuje wlasnie taka forme wynagrodzenia dla klientow.

Jesli w takim momencie jak teraz ktoras z firm stosuje taka polityke to tylko i wylacznie jest to jej biznes i dzialanie marketingowe.

 

Porownanie klientow i choragiewki jest raczej nie na miejscu. Co powiesz gdy klient przejdzie do dropped odnowi wszystkie domeny za nizsze ceny niz moglby dostac w premium i potem odejdzie np do AZ.pl? To tez u Ciebie bedzie nielojalne?

 

Nawiazujac do tego co piszesz, ktos moglby posunac sie do stwierdzenia, ze w dobie kryzysu firma 1&1 tez nieetycznie postepuje oferujac swoje uslugi w cenach dumpingowych. Jesli jakas firme stac to jak dla mnie i dla wielu moze nawet oferowac produkty za darmo. Kto zauwazy dla niego korzysc pewno przejdzie. Lojalni klienci na pewno zostana z dotychczasowym uslugodawca, no bo przeciez nie mozna w "biedzie" go opuscic ;)

 

Czy lojalnosci nie da sie zbudowac placac klientom za przejscie do Ciebie?

To dlaczego wiele osob przeszlo z Home.pl czy Nazwa.pl do dropped czy ppd jakis czas temu? Pomijajac oczywiscie cesje papierkowe.

Gdzie ta lojalnosc? Jesli bylo by mozliwe posiadanie bazy danych klientow home czy nazwa i prawne mozliwosci wyslania tanszej oferty cenowej to uwazasz ze AZ czy 1&1 by z tego nie skorzystalo?

 

Michal dbajac o swoich klientow (oczywiscie rowniez majac na uwadze zwiekszenie swojego udzialu w rynku domen) zaoferowal to co mi sie wydaje najlepsze. Szybka reakcja. Konkretny bonus. Dropped nie zmusza Cie umowami zebys byl z nimi cale zycie. Ale jak zauwazysz konsekwentnie powieksza swoj udzial i sa tacy co maja cale portfolio w dropped (czy to dlatego ze lubia ten serwis/obsluge, czy to z przyczyn VAT czy innych).

 

 

Już e-commerce zapędził się w ślepy zaułek zwany wyniszczarkami cenowymi (przez niektórych nazywane porównywarkami) . Jedyne czym sklepy ze sobą tam konkurują to cena, przez co schodzą z marżą (i tym samym zyskiem) praktycznie do zera - na granicę opłacalności. Cierpi na tym jakość usług.

 

Nokaut czy Ceneo to chyba swietne narzedzie dla klientow. Czemu przeplacac skoro ta sama rzecz w sklepie fizycznym kosztuje drozej.

Czujesz sie lojalny? Pokrzywdzony bo ktos oferuje taniej ten sam produkt na NETcie? Wezmy np: AGD zobacz ceny w sklepie EURO a wejdz na porownywarke i zobacz o ile taniej kupisz to w NETcie. Czy majac karte rabatowa w Euro jako staly/lojalny klient mam tam kupowac zeby ich nie pokrzywdzic?

 

Michal zaoferowal bonus i tyle. Kto sie zalapie ten skorzysta. Kto nie chce skorzystac to nic nie robi.

Jak dla mnie to zalezy kim jestes zeby mowic o tym ze taki bonus to nic. Jesli masz swoje powody to super. Ale nie kazdy mysli tak jak napisales (rowniez wiem ze pewno sa tacy co z moim zdaniem sie nie zgadzaja).

 

Aaaa.. Dodam ze jesli Dropped mnie kiedys zawiedzie to nie mam problemu z tym, zeby przeniesc moje domeny do innego rejestratora i jestem przekonany ze dropped czy inni rejestratorzy o tym sa przekonani. Wiec Ameryki nie odkrywamy.

 

Jeżeli nie widzisz korzyści w dostępie do KK u największego detalicznego sprzedawcy domen, to nie wiem już czego oczekujesz. Bo jeżeli liczysz na najniższe ceny na rynku jednocześnie ze świetnym rynkiem zbytu dla swoich domen - to nie pozostaje ci nic innego jak ogłosić strajk.

 

Strajk? A czemu chcesz oglosic strajk? Myslisz, ze jakby u nas rynek pracy byl taki jak w Chinach (tania sila robocza) to koniecznie jakosc obslugi by spadla?

Jesli ktos ma swietny zespol ludzi to oczywiscie to fajnie jest placic pracownikom duzo. Jednak zeby byc na rynku trzeba oferowac produkt lepiej niz konkurencja. W przypadku ponoszonych kosztow (ktore wplywaja m.in. na cene) dziala efekt skali. Dobrze jest miec wielu klientow i obnizyc cene - po prostu nas na to stac. Jesli zalozmy dropped dojdzie do 20% udzialu w rynku to myslisz ze wszyscy ich klienci beda miec kiepska jakosc produktu bo cena bedzie niska? Zycie zweryfikuje nasza opinie.

 

Kwestia czasu jest rowniez to to jak zachowaja sie klienci Home.pl widzac mozliwosci gieldy i kupna/odnowien domen taniej. Czy zaczna szukac dalej? Czy strach i obawa przed zmianami ich zatrzyma tam gdzie sa? Zobaczymy...

 

Wydaje mi sie ze w niedlugim czasie zostnie przez kogos (moze DD sie skusi) uruchomiona platforma ktora bedzie miala w swojej bazie wszystkie domeny "od kazdego" operatora rynku wtornego (przez API) rownoczenie dajac mozliwosc zwrocenia w wynikach wyszukiwania wolnych domen kazdej z zarejestrowanej domeny obslugiwanej wlasnie przez taka platforme. Wowczas stanie sie oczywistym ze klient bedzie mial dostep do najwiekszej bazy domen na sprzedaz, a tym samym rejestratorzy dotra do nowych klientow.

 

*FANTAZJA...

Wyobrazmy sobie ze wchodzac na strone dns.pl w bazie whois wpisujemy nazwe domeny. Jesli jest wolna wybieramy najtansza oferte rejstracji (byla by porownywarka cennikow/promocji na zywo), Jesli domena jest zajeta a dany rejestrator udostepnia takie info o sprzedazy to wtedy pokazuje sie automatyznie link z mozliwoscia zakupu/negocjacji/kontaktu z wlascicielem domeny. Co prawda wiele osob nie lubi NASK ale powyzsza uwaga to tylko jeden z wielu przykladow co moze sie stac :)

 

Wygląda na to, że Przemek nie ma kompleksów ze swoim nowym projektem, jest pewny tego co zrobił i zna tego wartość. I świetnie - tak trzymać!

 

Dropped.pl chyba tez nie ma kompleksow jesli chodzi o ich projekt i wdrazanie nowych rozwiazan i jestem przekonany, ze rownie dobrze znaja swoja wartosc.

 

 

To co ty nazywasz "nowoczesnym marketingiem" (o matko!) ja nazywam:

- czarnym PR

- drogą po trupach do celu

- brakiem zasad

- ... i może jeszcze desperacją

 

Czy dropped stosuje czarny PR?

Raczej to konkurencja.

Uwazasz, ze 1&1 by takiej okazji od innych polskich rejestratorow nie wykorzystalo gdyby mialo juz baze swoich klientow i zauwazajac taka potencjalna mozliwosc?

Co Ci szkodzi zeby wszyscy zeszli z ceny?

 

Aaa... Mozna snuc wnioski, ze NASK tez nie obnizy cen bo niskie ceny to wg wypowiedzi niska jakosc (przejaskrawiajac oczywiscie) + za duzo ludzi bylo by stac na wiele domen :P

 

 

- drogą po trupach do celu

nie za bardzo wiem jak na tym cierpi klient czy rynek domen

 

 

- brakiem zasad

??

zasady sa okreslone w regulaminach

+ rynek reguluje popyt i podaz

albo milczysz i ciupiesz swoja dzialke tak jak do tej pory

albo walczysz (czasem agresywnie) zeby pokazac na co Cie stac

 

 

- ... i może jeszcze desperacją

Desperacja to sie okaze ruch gdy plan spolki nie zostanie wykonany bo strony zawarly wygorowane dane w biznes planie i wtedy zacznie sie dopiero "przedstawienie"

 

 

 

Dodam tylko, ze jestem klientem a nie rzecznikiem prasowym.

Dla mnie liczy sie najlepsza oferta. Za taka uwazam dropped. Krok z cena - Swietny pomysl.

 

To czy ktos wybierzez dropped czy premium zalezy od wielu rzeczy.

Czas pokaze kto na tym najwiecej zyskal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pisac, ze ktos widzi tylko 5zl w bonusie od Michala wydaje mi sie ze nie tylko posrednio "ublizasz" niektorym nieswiadomie, albo z przekora piszesz bo boli Cie ze konkurencyjna firma oferuje wlasnie taka forme wynagrodzenia dla klientow.

Nic mnie nie boli, też dostałem ofertę Michała i mogłem z niej skorzystać. Nazywanie rzeczy po imieniu nazywasz ubliżaniem? Przecież to prawda - jak ktoś przeniósł domeny korzystając z oferty Michała poleciał na 5 PLN (od domeny). Jeżeli uważasz moje mówienie o tym za obelgę to musisz w takim razie uważać też samo takie działanie za obelżywe. Kto tu kogo obraża :D

 

Co powiesz gdy klient przejdzie do dropped odnowi wszystkie domeny za nizsze ceny niz moglby dostac w premium i potem odejdzie np do AZ.pl? To tez u Ciebie bedzie nielojalne?

Oczywiście że tak. Chociaż rozumiem, że każdy optymalizuje koszty jak może.

 

Nawiazujac do tego co piszesz, ktos moglby posunac sie do stwierdzenia, ze w dobie kryzysu firma 1&1 tez nieetycznie postepuje oferujac swoje uslugi w cenach dumpingowych.

Nie znam oferty tej firmy, ale dumping jest przejawem nieuczciwej konkurencji - więc tak.

 

Jesli jakas firme stac to jak dla mnie i dla wielu moze nawet oferowac produkty za darmo.

Ciekawe czy nadal będziesz tak twierdził, jak kiedyś wpakujesz kilka mln PLN w budowanie biznesu (przykład: nawigacja na komórkę) a potem przyjdzie google i da wszystkim to samo za darmo. Przecież ich stać - pociągną tak i 10 lat jak będzie trzeba, a zarabiać zaczną jak wszyscy inni na około zbankrutują. Ale to już jest off-topic off-topica i bez sensu chyba rozwijać ten temat w tym wątku.

 

Nokaut czy Ceneo to chyba swietne narzedzie dla klientow. Czemu przeplacac skoro ta sama rzecz w sklepie fizycznym kosztuje drozej.

Czujesz sie lojalny? Pokrzywdzony bo ktos oferuje taniej ten sam produkt na NETcie? Wezmy np: AGD zobacz ceny w sklepie EURO a wejdz na porownywarke i zobacz o ile taniej kupisz to w NETcie. Czy majac karte rabatowa w Euro jako staly/lojalny klient mam tam kupowac zeby ich nie pokrzywdzic?

Dziękuję Ci za wytłumaczenie mi jak działają porównywarki cenowe :) Ale nie rozumiesz jednej rzeczy. Ja nie wymagam od klientów zmiany zachowań. To jest naturalne, że część klientów idzie zawsze tam, gdzie jest taniej. Ja mówiłem o tym, że długoterminowo ciężko jest biznes budować stosując tylko strategię "zawsze X% taniej niż konkurencja". To jest prosta droga do działania na granicy opłacalności.

 

To był argument dla krzykaczy, że premium.pl powinno obniżyć ceny i straszenie strajkami. Nie powinno.

 

Czy lojalnosci nie da sie zbudowac placac klientom za przejscie do Ciebie?

To dlaczego wiele osob przeszlo z Home.pl czy Nazwa.pl do dropped czy ppd jakis czas temu? Pomijajac oczywiscie cesje papierkowe.

Gdzie ta lojalnosc? Jesli bylo by mozliwe posiadanie bazy danych klientow home czy nazwa i prawne mozliwosci wyslania tanszej oferty cenowej to uwazasz ze AZ czy 1&1 by z tego nie skorzystalo?

Sorry, ale nic nie zrozumiałem z tego akapitu. Musisz to przeformułować jakoś czytelniej.

 

Michal dbajac o swoich klientow ...

... przekupił klientów PPD ;)

 

Jak dla mnie to zalezy kim jestes zeby mowic o tym ze taki bonus to nic. Jesli masz swoje powody to super. Ale nie kazdy mysli tak jak napisales (rowniez wiem ze pewno sa tacy co z moim zdaniem sie nie zgadzaja).

Ten akapit to zwykłe lanie wody (podobnie jak pozostałe, które wyciąłem). To chyba oczywiste, że to co napisałem to moja opinia? :P Proponuję ograniczyć się do merytorycznych argumentów. I tak już wystarczająco zaśmieciliśmy ten wątek. Chętnie przeniósłbym się z tą dyskusją do osobnego tematu. Uwielbiam takie polemiki ;)

 

Strajk? A czemu chcesz oglosic strajk? Myslisz, ze jakby u nas rynek pracy byl taki jak w Chinach (tania sila robocza) to koniecznie jakosc obslugi by spadla?

To była kąśliwa uwaga w stronę @CzarnyElo. To nie ja chciałem ogłaszać strajki.

 

Czy dropped stosuje czarny PR?

Raczej to konkurencja.

Nie jestem pewny czy dobrze zrozumiałem. To nie jest chyba odpowiedź w stylu "wcale że nie bo ty"? :P

 

Co Ci szkodzi zeby wszyscy zeszli z ceny?

Mi oczywiście nic. Staram się tylko pokazać, że istnieje jeszcze inny (słuszny) punkt widzenia - niż klienta nastawionego na taniość.

 

- drogą po trupach do celu

nie za bardzo wiem jak na tym cierpi klient czy rynek domen

Nie cierpi. Cierpi opinia tego, kto to robi. Znowu źle zrozumiałeś moją wypowiedź. Ja nie przedstawiam w niej punktu widzenia klienta.

 

- ... i może jeszcze desperacją

Desperacja to sie okaze ruch gdy plan spolki nie zostanie wykonany bo strony zawarly wygorowane dane w biznes planie i wtedy zacznie sie dopiero "przedstawienie"

E? O czym Ty mówisz? :)

 

Dla mnie liczy sie najlepsza oferta. Za taka uwazam dropped. Krok z cena - Swietny pomysl.

Już wiem dlaczego poczułeś się dotknięty moją wypowiedzią. Nie bierz tego do siebie - nic osobistego :)

 

Czas pokaze kto na tym najwiecej zyskal.

Jeszcze raz zaznaczę, że mi nie chodziło o to czyj klient więcej zyska.

 

Chętnie jeszcze pociągnę tę dyskusję, ale pod warunkiem, że ktoś to przeniesie do oddzielnego tematu - w tym już nie będę się wypowiadał nie na temat. Przepraszam zainteresowanych za tak długi off-topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gaks Czyli operator sieci komórkowej PLAY też się zachował nieładnie, że wprowadził dużo tańszą ofertę na rynek?

 

W każdej branży firmy walczą o klientów - również "przekupując" ich specjalnymi ofertami, żeby odebrać konkurencji. Tak robią często nowe firmy, które muszą odbierać klientów innym, żeby same mogły istnieć. Na tym polega konkurencja i gospodarka kapitalistyczna.

 

Apple ze swoim iTunes też zachował się nieładnie, bo zaczął sprzedawać muzykę online i firmy tłoczące CD poczuły się zagrożone. Nieładny Apple :)

 

Taka konkurencja to chleb powszedni w każdej branży. W domenach do tej pory było trochę inaczej, bo rynek był bardzo nierozwinięty, więc firmy przede wszystkim starały się pozyskiwać nowych klientów. Teraz jednak wchodzimy w okres walki o klienta już utrzymującego domeny. Dlatego działania rejestratorów zmieniają się i będą się zmieniać. Nie ma w tym nic złego!! Klient może tylko skorzystać. A i sami rejestratorzy dzięki konkurencji rozwijają się i działają efektywnie. Typowa sytuacja win-win.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh, zmuszacie mnie do dalszego spamowania tego wątku :P Naprawdę dobrze by było przenieść tę dyskusję poza ten wątek.

 

@gaks Czyli operator sieci komórkowej PLAY też się zachował nieładnie, że wprowadził dużo tańszą ofertę na rynek?

Jest różnica między atrakcyjną ofertą dla wszystkich swoich klientów a hasłem "zapłacę ci 5 PLN jak przejdziesz z Orange do nas". Nie uważasz? :)

 

Tak robią często nowe firmy, które muszą odbierać klientów innym, żeby same mogły istnieć.

Zgoda, ale czy to nie jest desperacja?

 

Apple ze swoim iTunes też zachował się nieładnie, bo zaczął sprzedawać muzykę online i firmy tłoczące CD poczuły się zagrożone. Nieładny Apple ;)

To akurat zupełnie nietrafiony przykład. Apple sprzedaje zupełnie inny produkt - w innej postaci i formie, z innym modelem dystrybucji i rozliczeń. To tak jakby porównać MPK z BMW :P

 

edit: poza tym, akurat Apple to jest właśnie doskonały przykład na to, że nie trzeba konkurować ceną. Ich produkty są akurat absurdalnie drogie (1 USD / track? 3000 PLN za telefon?) - mają za to inne zalety.

 

Taka konkurencja to chleb powszedni w każdej branży. W domenach do tej pory było trochę inaczej, bo rynek był bardzo nierozwinięty, więc firmy przede wszystkim starały się pozyskiwać nowych klientów. Teraz jednak wchodzimy w okres walki o klienta już utrzymującego domeny. Dlatego działania rejestratorów zmieniają się i będą się zmieniać. Nie ma w tym nic złego!!

I świetnie! Każdy lubi jak się jego branża rozwija (chyba, że jest monopolistą). Tylko jak w każdej branży i na całym świecie: są etyczne i nieetyczne metody zdobywania klientów. Niektóre działania są owszem skuteczne, ale z fair-play mają mało wspólnego.

 

Klient może tylko skorzystać. A i sami rejestratorzy dzięki konkurencji rozwijają się i działają efektywnie. Typowa sytuacja win-win.

Klient może i skorzysta, ale śmiem wątpić, że pójście w wojnę cenową zrobi któremukolwiek z rejestratorów dobrze w długim terminie.

 

Będę wałkował ten przykład z porównywarkami i e-commerce do upadłego - bo to idealna ilustracja tego do czego prowadzą takie akcje. Przy takiej strategii nie może być mowy o budowaniu lojalności klienta i sensownej retencji. Jak tylko sklep przestaje być w stanie schodzić coraz niżej z ceną zaczyna mieć kłopoty, bo wszyscy jego klienci poszli do tego "pierwszego z ceneo". Ma więc wybór: 1) zejść z ceną poniżej progu opłacalności 2) oddać wszystkich klientów.

 

Oczywiście nie muszę wam tłumaczyć, że schodzenie w nieskończoność z cenami w dół odbija się mocno na jakości usługi - także korzyść tego klienta jest tylko jednostronna.

 

DD

GA ;)

Edited by gaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Życie składa się z okazji. Biznes jest wtedy, gdy taką okazję zauważasz i ją wykorzystujesz. W tej sytuacji Michau okazję spostrzegł w braku jednoznacznych, oficjalnych informacji, które powinny być skierowane do klientów PPD przed stworzeniem tego wątku na forum; a także w wymuszającym akcję użytkowników sposobie transferu.

 

Ja nie widzę w tym nic niestosownego, a ewentualne pretensje można mieć tylko do ppd/premium, które o planowanych zmianach winno było oficjalną korespondencją lub wiadomością na stronie/w panelu poinformować swoich użytkowników, min. o planowanym na luty zamknięciu, sposobach transferu itd. itp. Zamiast tego mamy sytuację jak z komedii, gdzie bohater z gazety dowiaduje się, że otrzymał wypowiedzenie z pracy.

 

Niestety, mimo całej mojej sympatii do ppd (utrzymywałem, a raczej wciąż utrzymuję, tam 90% swoich domen) takie postępowanie uważam za niedopuszczalne z perspektywy marketingu i pr.

 

A przyroda nie znosi pustki...

Edited by Cockney

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jest różnica między atrakcyjną ofertą dla wszystkich swoich klientów a hasłem "zapłacę ci 5 PLN jak przejdziesz z Orange do nas". Nie uważasz? :)

To chyba nie wiesz co oferują klientom by przenieśli się do innego operatora. Poszukaj innych przykładów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym podziękować niektórym za wyręczenie mnie w odpisywaniu gaksowi.

 

Jednak muszę dodać coś od siebie.

 

gaks, nie ma nic do Ciebie, ale po przeczytaniu Twoich wypocin odczuwam silne poczucie, że albo jesteś rejestratorem, albo masz bliskie relacje z konkretnym rejestratorem. A może za bardzo wczuwasz się w rolę rejestratora i marzy Ci się kiedyś otworzyć swoją własną firmę o takim profilu. Nie wiem...

 

Z tego co widzę to jesteś na razie klientem i powinieneś zacząć wczuwać się w rolę klienta. Natomiast klienta w tej branży powinny interesować dwie zasadnicze rzeczy, mianowicie cena i jakość obsługi. W skład ceny wchodzą wszelkie promocje, bonusy itp. W skład jakości obsługi wchodzą obsługa techniczna, support i innowacyjność rozwiązań. Mnie osobiście w ogóle nie interesują problemy rejestratorów, dopóki te problemy nie uderzają we mnie jako ich klienta.

 

W swoich wypowiedziach ewidentnie i niestosowanie uderzasz w serwis Dropped, który ma już wyrobioną markę, a wynosisz pod niebiosa serwis Premium, który tak naprawdę jeszcze nie ruszył i do końca nie wiadomo czego można się spodziewać. A może masz w tym ukryty cel, mianowicie liczysz na jakieś indywidualne bonusy lub zatrudnienie w dziale PR? :)

 

Jak zauważyłeś ja nie faworyzuję żadnej z powyższych Firm. Jeżeli mam coś do Dropped i czuję, że ma to sens i mogę zostać poparty przez innych, bardziej doświadczonych (jednostka jak wszędzie nic sama nie osiągnie) to otwarcie o tym piszę i nie ukrywam swoich zarzutów tak jak w tym temacie do którego uszczypliwie odniosłeś się na początku tej dyskusji. Pomysł został wyraźnie poparty i Dropped podjął słuszne decyzje.

 

W tym temacie podchwytliwie zarzuciłem Premium zbyt pasywny marketing w stosunku do konkurencji, a sprowokowało mnie do tego wyraźne oburzenie stałych klientów ich poprzedniego serwisu PPD. Upatruję w tym korzyści dla wszystkich domainerów, również dla siebie. Każdy postąpi jak uważa, a co się okaże to życie pokaże ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

Przyznam się bez bicia, że nie przeczytałem tych wszystkich 18 stron tematu w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie.

 

Czy jeśli nie jestem jeszcze klientem hurtowym w PPD, to czy mogę zarejestrować jutro 20 domen, by zachować zniżki w premium.pl?

 

Czy obecne ceny hurtowe PPD będą obowiązywać już na zawsze, czy tylko do jakiegoś czasu?

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy jeśli nie jestem jeszcze klientem hurtowym w PPD, to czy mogę zarejestrować jutro 20 domen, by zachować zniżki w premium.pl?

 

Nie, kody do cennika były wygenerowane 20.01.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy tylko u mnie strona premium.pl nie laduje sie od wczorajszego popoludnia? Bo akurat w momencie gdy zalozylem tam konto i wpisywalem pozniej swoje dane strona padla. I do dzisiaj nie dziala...

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy tylko u mnie strona premium.pl nie laduje sie od wczorajszego popoludnia? Bo akurat w momencie gdy zalozylem tam konto i wpisywalem pozniej swoje dane strona padla. I do dzisiaj nie dziala...

 

 

...u mnie śmiga i huczy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy tylko u mnie strona premium.pl nie laduje sie od wczorajszego popoludnia? Bo akurat w momencie gdy zalozylem tam konto i wpisywalem pozniej swoje dane strona padla. I do dzisiaj nie dziala...

działa u mnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, faktycznie na Mozilli strona odpalila, a na Chrome u mnie nadal nie dziala i wyswietla blad "Błąd 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): Nieznany błąd.".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×