Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/09/2019 in all areas

  1. 3 points
    Omawiany problem jest o wiele bardziej złożony. Firma Google co raz bardziej przypomina "Walled Garden". Ci z was, którzy zawodowo zajmują się pozycjonowaniem, z pewnością już wiedzą, że wspomniany koncern od września (w Azji i USA) a w chwili obecnej w Europie Zachodniej, testuje sposób wyświetlania wyników swojej wyszukiwarki bez udostępniania URL. Ma to oczywiście na celu spowodowanie, aby jak największa grupa userów, zamiast wchodzić bezpośrednio na adres internetowy, wchodziła tam za pośrednictwem wyszukiwarki, po to by ich jeszcze bardziej uzależnić od "googlowego kosmosu" i maksymalnie zwiększyć ilość ruchu unikalnego, który mógłby tam trafić. To, że google robi wszystko, ażeby domeny stały się obsolet, my domeniarze wiemy już od bardzo dawna. Jednak w chwili obecnej (jeśli dać wiarę temu co piszą specjaliści), wprowadzone zmiany algorytmu mogą spowodować, że domeny opisowe (generyczne) staną się jeszcze bardziej wartościowe. Upraszczając, może to wyglądać w sposób następujący. Duże firmy, posiadające duży budżet reklamowy i wydające sporo na reklamę w wyszukiwarce G, utrzymają swoje pozycje w rankingu. Te mniejsze, mniej zamożne, jeśli nie wykupią reklam w G, nie będą miały szans na to aby ich adresy się w ogóle pojawiły w wynikach wyszukiwania. Do tej pory wystarczało zarejestrować "z palca" jakąś tam fantazyjną blabla-gym.pl lub blabla-fit.pl a user (nie pamiętając adresu) wpisywał to co mu się kojarzyło i adres/domena się w wyszukiwarce wyświetlała. Co będzie jednak w wypadku, jeśli G przestanie udostępniać/wyświetlać adresy www ? Wtedy może się okazać, że korzystanie z łatwej do zapamiętania domeny silownia.pl będzie znaczącym atutem.
  2. 2 points
    My tu nie omawiamy sposobu działania biznesu, a domeny którą dana firma się firmuje. Mimo, być może dobrze funkcjonującej firmy wyszła typowa Januszerka i człowiek pożałowal kilka złotych. Sprzedałem kilka lat temu meblezpalet.pl za 4k PLN bodajże. Zainteresowanie branży było zerowe. Drutex też sobie bardzo dobrze radzi, a domenę i nazwę ma okropną.
  3. 2 points
    Nie zgodzę się. Generyki łatwiej się pozycjonuje. A teraz jak jeszcze wejdzie artykuł 13, gdzie google będzie wyświetlało tylko linki do stron bez opisu, tym bardziej opłaca się mieć domenę, która odpowiada działalności, a nie jakąś losową nazwę. Poza tym nikt nie broni nazwać siłowni jak tam sobie się chce i używać 2-ch adresów. Ja np. osobiście obecnie nie kojarzę ŻADNEJ nazwy własnej sieci siłowni. Mimo tego, że się reklamowały na billboardach w Wawie dość ostro różne. Adres silownia.pl bym zapamiętał. PS. Muszę zaznaczyć, że o tyle o ile domenami to już dość dawno się nie zajmuję, to zawodowo pracuję w badaniach rynku oraz marketingu, zatem mam trochę inne spojrzenie na problem.
  4. 2 points
    MebleSpalęT.pl - tak to widzę... ani domena, ani stronka mi się nie podoba (to już ja lepszą na WP machnę).
  5. 1 point
    Serio?, jesteś na forum domainerów?
  6. 1 point
    Przeczytaj resztę mojej wypowiedzi. Poza tym gwarantuję, że dużo łatwiej będzie wypozycjonować "siłownia Poznań" na adres silownia.pl niż na fitsrutututudupablada.pl. Chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego, jakie pieniądze większe firmy wydają na marketing. Jakieś tam 20k za domenę to przy tym grosze.
  7. 1 point
    kontrowersyjna, dla jednych wariacka nazwa, a dla innych ma sens.. wydaje mi się, że producent ma spore wyczucie stylu, ale i dystans do świata.. "spatel" to marka sama w sobie utworzona od frazy "z palet" .. i to ma jakiś sens.. poza tym strona bardzo estetyczna i mebelki też
  8. 1 point
    kiedyś klient kupił meblezdrewna*pl, miałem dużo szczęścia że nie wpadł na pomysł, żeby zarejestrować meblesdrewna*pl swoją drogą ciekawe jak podaje adres strony: "meble z palet kropka pl, z pisane przez s"?
  9. 1 point
    Parę miesięcy temu pomagałem pewnej lokalnej siłowni wejść do świata internetu, więc jestem na bieżąco Klient chciał kupić domenę i był w stanie wyłożyć za nią nawet 10k. Niestety właściciel domeny, która go interesowała kwotę tę odrzucił. Inna sprawa, że domena była bardzo dobra (mario.pl), świetnie pasowała klientowi, więc i skłonność do wydawania sporych kwot była całkiem spora. Pytanie teraz, czy ten klient byłby w stanie kupić silownia.pl. Nie chcąc teoretyzować, spytałem się go o to Powiedział, że taka domena go nie interesuje, że "silownia" nic nie mówi, zwłaszcza że ma problematyczny zapis z literką Ł. I ja się niestety z nim zgadzam... Generyk w tym przypadku nie daje jakiejś specjalnej możliwości zrobienia brandu, a jeszcze jest problem z polskimi znakami (to ważne, zwłaszcza jeżeli chodzi o maile). Bardziej celowałbym więc nie w siłownię jako taką, a może w stronę o siłowniach? Może program do zarządzania biznesem jakim jest siłownia? Może aplikacja do zapisywania efektów treningu? Czegoś w ten deseń prędzej bym się spodziewał.
  10. 0 points
×