Jump to content
xsawery

O co chodzi z lekarze.pl ?

Recommended Posts

jak to mozliwe, że netmedia osiagnęła sukces ze swoim portalem. jest jednym z potentatów - ile nie liderem - w branzy rezerwacji hotelowych w Polsce, więc jak to do cholery mozliwe skoro posatwili serwis na gneryku: hotele.pl ??

 

Zarówno strategia budowania marki na generyku, jak i tworzenia osobnego brandu mają sens jeśli są odpowiednio przemyślane i chyba nie ma sensu przerzucać się przykładami w obie strony, a zdaje się, że do tego zmierza ta dyskusja. Ci którzy, twierdzą, że domena jest niewarta swojej ceny pewnie nie zmienią zdania podobnie jak i Ci, którzy uważają odwrotnie. Moim zdaniem domena jest warta takich pieniędzy, chociaż mam wątpliwości, czy uda się ją wiele drożej sprzedać, a chyba taki jest zamiar kupca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wrażenie, że podobne dyskusje toczyły się na zagranicznych forach po tym jak Freddy kupił voodoo.com za 30 tys. dolarów... żeby po kilku miesiącach sprzedać za 300 tys. dolarów.

 

W tym przypadku pewnie tak nie będzie, ale naprawdę uważacie, że 135k PLN za lekarze.pl to tak dużo? Nie jest to mało, ale kupujący nie stracił. Zresztą drugi licytujący już drugiego dnia żałował, że nie licytował wyżej..

 

Czyli oboje się mylili?

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
i mnóstwo innych ...

 

Właśnie przypomniało mi się.. skądinąd wiem, że właściciel rynekmedyczny kropka pl żyje z tego serwisu na całkiem dobrej stopie :-) Pewien znany lokalizator płaci mu sporo siana za informacje tam zawarte :-)

To tak, jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości jaki potencjał drzemie w omawianej tutaj domenie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
przedstawiałeś się jako spec od marketingu, ale już jako spec od budowania marki, wprowadziłbyś LuxMed na rafę, ...

 

Po pierwsze nie przedstawiam się jako spec od niczego. Mogę tylko rozmawiać o tym co wiem, reszty się uczę od mądrzejszych lub na sprawdzonych przykładach. Jeżeli 99% rynku dział ana takich a nie innych zasadach to instynkt samozachowawczy mówi mi że w tej metodzie coś jest. Reszta to logika wyboru i obserwacja rynku.

 

... wprowadziłbyś LuxMed na rafę, i to taką z całkowitym zatopieniem, co parę firm z tej branży już spotkało, choć z innych powodów, i nikt nie zauważył ich upadku, ani nawet żadna wartościowa domena po nich nie pozostała, a szkoda,

 

mógłbyś rozwinąć dlaczego promocja własnej marki jest według ciebie destrukcyjna?

 

 

 

nie mówiąc już nawet o tym, że te strategie marketingowe powstawały w czasach kiedy nie było internetu, więc teraz Twitter korzysta z zupełnie innych pomysłów marketingowych, niż to drzewiej bywało, także w kwestii budowania marki, z powodu istnienia internetu, przydałby się też nowy punkt widzenia,

 

strategie marketingowe się nie zmieniają uwierz mi. Podlegają rozbudowie i adaptacji ale meritum jest podobne, dlatego Twitter nazywa się twitter a facebook facebook. Mechanizmy promowania własnej Marki i argumenty jakie za nimi stoją zmieniły się chyba najmniej.

 

powinieneś odczuć to na własnej skórze mieszkając w kraju gdzie do tj pory na sportowe buty mówi się Adidasy :)

 

 

 

*

jeszcze mam jedno pytanko, bo tak mnie na spacerku z psem naszło:

 

jak to mozliwe, że netmedia osiagnęła sukces ze swoim portalem. jest jednym z potentatów - ile nie liderem - w branzy rezerwacji hotelowych w Polsce, więc jak to do cholery mozliwe skoro posatwili serwis na gneryku: hotele.pl ??

 

to inna para kaloszy :P

generyk na portal tematyczny a na stronę firmową nie możemy rozpatrywać jedną miarą.

Tak jak lekarze.pl moim zdaniem nie nadają się na stronę dla LUXMED tak nadają się na portal o lekarzach.

 

W takiej konfiguracji nie istnieje konflikt pomiędzy marką a domena .. a wręcz przeciwnie domena staje się marką.

 

Takich schematów jest więcej: cars.com na przykład czy hotels.com czy właśnie hotele.pl

 

Ale uwierz mi że żadna sieć hoteli nie stawiałaby swojej strony pod hotele.pl bo to osłabia brand.

 

 

 

 

 

Ale Ty mówisz o kompletnie czymś innym :-) Nikt nie karze Luxmedowi kupować domeny lekarze.pl.

 

jak zauważyłeś przkład z LUXMED to odpowiedź na post w którym ta nazwa została poruszona

 

 

Chodzi o to, że ktoś na hotele.pl zrobił serwis pozwalający ludziom zarezerwować sobie pokój w jakimkolwiek hotelu na świecie :-) Urlop.pl nie musi należeć do Itaki czy Alfa-star, ale możesz tam kupić wycieczkę z oferty wielu touroperatorów :-)

Lekarze.pl może być marką nie konkurującą z Luxmedem, ale z np. znanylekarz.pl! Dostrzegasz różnicę?

Firmie Dominos może nie być potrzebna wcale domena pizza.com, ale ktoś może kupić domenę za kilka mln i postawić tam serwis, gdzie będziesz mógł zamówić pizzę od 3000 pizzeri na całym świecie gdziekolwiek jesteś, m.in. od Dominos :-)

itd itd itd :)

 

dokładnie..przeczytaj to co napisałem powyżej (zaznaczyłem czerwoną gwiazdką)

 

 

 

 

Mam wrażenie, że podobne dyskusje toczyły się na zagranicznych forach po tym jak Freddy kupił voodoo.com za 30 tys. dolarów... żeby po kilku miesiącach sprzedać za 300 tys. dolarów.

 

W tym przypadku pewnie tak nie będzie, ale naprawdę uważacie, że 135k PLN za lekarze.pl to tak dużo? Nie jest to mało, ale kupujący nie stracił. Zresztą drugi licytujący już drugiego dnia żałował, że nie licytował wyżej..

 

Czyli oboje się mylili?

 

DD

 

Nie 135K to dobra cena, ....obserwując tylko ironiczny ton jednych wobec drugich należy przytoczyć pewne fakty spoza klosza w jakim co poniektórzy domainerzy żyją. Keywordy to świetne domeny ale padanie pokotem w pokłonach bez uzmysłowienia sobie całości mechanizmu rynku serwisów internetowych i realnego zastosowania domen, może wypatrzyć niektórym spojrzenie i realną ocenę ich wartości.

 

Nas zainteresowanych domenami rozpalają takie ceny i sprzedaże , ale w chłodzie biur gdzie zapadają decyzje o wyborze domeny schematy tutaj poruszane nie bardzo się sprawdzają.

 

 

Warto mieć na uwadze spojrzenia z kilku perspektyw a nie maniakalne powtarzanie superlatyw o generykach.

Dobre TAK ..ale w specyficznych zastosowaniach...dlatego uważam że wszyscy poniekąd maja trochę racji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Właśnie przypomniało mi się.. skądinąd wiem, że właściciel rynekmedyczny kropka pl żyje z tego serwisu na całkiem dobrej stopie :-) Pewien znany lokalizator płaci mu sporo siana za informacje tam zawarte :-)

To tak, jakby ktoś jeszcze miał wątpliwości jaki potencjał drzemie w omawianej tutaj domenie...

I niech Mu będzie na zdrowie :) Wiemy już, że rynek medyczny/lekarski/farmaceutyczny jest bogaty. Tylko, że możliwości zarabiania dotyczą potencjalnie każdej domeny i serwisu o tym profilu, niekoniecznie generyków pierwszej klasy - vide Twój przykład.

A ja pytałem co drzemie w TEJ domenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
xsawery daj już spokój. I tak nieźle namieszałeś :)

Chyba masz rację :) Spodziewałem się czegoś więcej niż "bez komentarza", "to wzór domeny o olbrzymim potencjale", "domena ma potencjał, bo ma!" czy mądrości ludowych: potencjał jest mierzony wielkością zakupu oraz kupujący tej klasy nie może się mylić. To słabe analizy, ale dostałem co chciałem, dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie zastanawia, dlaczego wszyscy spece od namingu - brandingu - marketingu - domainingu pozostaja glusi na argumenty @Novitza, z ktorymi wydaje zgadzac sie @Heden no i ja ;-P. Tak jak jedna jest Coca-Cola, tak i nazwa lekarze*pl jest tylko i wylacznie jedna. Przystepujac do rozmowy na temat wartosci tej domeny, a zbaczajac w tym jakze dlugim juz temacie w strone wywodow na temat marek, zdecydowana wiekszosc rozmowcow zapomniala chyba ze rozmowa dotyczy nazwy domeny INTERNETOWEJ. Co wazne - tak jak wielu uzytkownikow tego forum nie rozumie, albo udaje ze nie rozumie sily domen generycznych, tak i swiadomosc KK na ich temat jest slaba, czemu nie ma sie co dziwic, jesli sami "domainerzy" powatpiewaja! A przeciez latwo uzmyslowic sobie to, o czym zdaje sie juz kiedys pisalem w innym watku. Jednym z podstawowych argumentow swiadczacych o sile generykow jest to, ze ich znaczenia uczymy sie juz od dziecka. Dla kazdego w Polsce zdrowie to zdrowie, medycyna to medycycna, lekarz to lekarz a pacjent to pacjent, tego kazdy uczy sie juz od Kajtka kreslac "kulfony" pod ilustracjami w elementarzu :)! Wszystkie *-medy, i inne tego typu to nazwy SZTUCZNE, ktore juz same z siebie wymagaja wysilku, wytezenia pamieci (przez skad inad leniwych z natury ludzi) aby zapamietac je i kojarzyc z odpowiednimi instytucjami, firmami, rodzajem prowadzonej dzialalnosci... ** Lekarze*pl ** to ** lekarze*pl ** i tyle, a kto tego nie rozumie, niech nie przedluza swoich najlepszych generykow!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chyba masz rację :) Spodziewałem się czegoś więcej niż "bez komentarza", "to wzór domeny o olbrzymim potencjale", "domena ma potencjał, bo ma!" czy mądrości ludowych: potencjał jest mierzony wielkością zakupu oraz kupujący tej klasy nie może się mylić. To słabe analizy, ale dostałem co chciałem***, dzięki.

 

No tak, jak nie umiesz czytać ze zrozumieniem to tak się kończy Twoja prowokacja do utopijnych dyskusji bez końca!

 

Już wiele przykładów potencjału (jeśli wiesz co oznacza to określenie) tej domeny zostało przytoczonych a nie można ich bez końca powtarzać a Ty nadal go nie widzisz to wygląda na to, że marnujesz tylko czas osób, które to wyjaśniają.

 

Cały czas odnoszę wrażenie, że chcesz słyszeć, że kupujący "utopił" pieniądze i tyle ale mało kto Ci przyznaje rację bo po prostu te pieniądze NIE zostały utopione.

 

Myślę, że nie ma co dalej kontynuować tej farsy bo i tak nastawienie zainteresowanego jest jasne.

 

*** - cyt.: "...dostałem co chciałem..." czyli np. od maryuse ( praktycznie tylko Wy głaskacie się nawzajem :) ) i może jeszcze ktoś tam Ci dał co chciałeś, reszta jednak była odmiennego zdania.

Edited by mdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
to inna para kaloszy :)

generyk na portal tematyczny a na stronę firmową nie możemy rozpatrywać jedną miarą.

Tak jak lekarze.pl moim zdaniem nie nadają się na stronę dla LUXMED tak nadają się na portal o lekarzach.

W takiej konfiguracji nie istnieje konflikt pomiędzy marką a domena .. a wręcz przeciwnie domena staje się marką.

Takich schematów jest więcej: cars.com na przykład czy hotels.com czy właśnie hotele.pl

Ale uwierz mi że żadna sieć hoteli nie stawiałaby swojej strony pod hotele.pl bo to osłabia brand.

o widzisz udało sie jednak dojśc do wniosku, że mozna wykorzystać domenę lekarze.pl i nawet na niej zbudowac markę. bardzo się cieszę, bo o to mi chodziło:

 

na lekarze.pl da się zbudować markę !

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Chłopaku, panuj nad sobą, któryś już raz wkładasz mi do głowy jakieś słowa i myśli a pośrednio obrażasz. Dosyć. Swoje imaginacje przedstaw na forum jasnowidzów. Nie chcesz - nie komentuj, straty nie odczuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak, tak... im większa zawartość "cukru w cukrze" tym cukier słodszy.

 

Rozumiem Cie i zgadzam sie ze stwierdzeniem, ze "tylko zdrowe ryby plyna pod prad". Nie znaczy to jednak, ze z pradem plyna tylko te slabe i chore :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
o widzisz udało sie jednak dojśc do wniosku, że mozna wykorzystać domenę lekarze.pl i nawet na niej zbudowac markę. bardzo się cieszę, bo o to mi chodziło:

 

na lekarze.pl da się zbudować markę !

A np. na ZnaniLekarze.pl nie da sie ? :) albo DobryLekarz.pl ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co wazne - tak jak wielu uzytkownikow tego forum nie rozumie, albo udaje ze nie rozumie sily domen generycznych, tak i swiadomosc KK na ich temat jest slaba, czemu nie ma sie co dziwic, jesli sami "domainerzy" powatpiewaja! A przeciez latwo uzmyslowic sobie to, o czym zdaje sie juz kiedys pisalem w innym watku. Jednym z podstawowych argumentow swiadczacych o sile generykow jest to, ze ich znaczenia uczymy sie juz od dziecka.

 

wytłumacz zatem dlaczego szukaj.pl nie jest najbardziej kojarzoną wyszukiwarką w Polsce tylko Google.pl?

Chyba nie ma bardziej naturalnej domeny do tego typu serwisu niż szukaj.pl?

 

 

 

zdecydowana wiekszosc rozmowcow zapomniala chyba ze rozmowa dotyczy nazwy domeny INTERNETOWEJ.

 

w dzisiejszych czasach każda nazwa ma odzwierciedlenie w domenie internetowej a w szczególności marka firmowa.

Temat generyków jest bardzo często zapleciony w dyskusje o markach. Nie myślę że by dyskusja odbiegała znacząco od meritum.

 

 

 

o widzisz udało sie jednak dojśc do wniosku, że mozna wykorzystać domenę lekarze.pl i nawet na niej zbudowac markę. bardzo się cieszę, bo o to mi chodziło:

 

na lekarze.pl da się zbudować markę !

 

powiem więcej....można na niej PRZEDE WSZYSTKIM budować nową markę.

Ale o ile pamiętasz to nie o to ci chodziło....

 

...dlaczego zatem duża sieciowa klinika typu luxmed, scanmed czy inne planująca/otwierająca swoje placówki w 10 największych miastach polski ma nie zrobić podbnie z domeną lekarze.pl. [...] ?

 

...A w takim schemacie użycie domeny lekarze.pl to osłabiania marki i w moim przekonaniu strata pieniedzy.

Tak wiec nieśmiale zauważę że najpierw przedstawiłeś jeden scenariusz a teraz jesteś zadowolony z konkluzji na temat który nie rozpoczął tej dyskusji :)

Edited by Alex (MisUszatek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że panuje tutaj pogląd, że klientami docelowymi dla domen generycznych mają być już rozpoznawalne przedsiębiorstwa(najlepiej liderzy branży), co jest błędne gdyż powinniśmy liczyć raczej na nowo powstające firmy lub takie które do tej pory omijały Internet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym nawet zaryzykowal stwierdzenie ze dobrylekarz.pl czy znanilekarze.pl nadaja sie lepiej na kreowanie marki niz lekarze.pl.. Dlaczego? Bo ludzie indentyfikuja serwis po jego nazwie (i ucinaja koncowke), przyklad: "Nasza klasa" a nie nasza-klasa.pl, "Fotka" a nie fotka.pl, "Onet" a nie onet.pl.. W ten sposob promujemy jakas tam marke a przy "lekarze.pl" propowany jest sam adres..

Co nie zmienia faktu ze sam wolalbym postawic serwis pod lekarze.pl niz pod dobrylekarz.pl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chłopaku, panuj nad sobą, któryś już raz wkładasz mi do głowy jakieś słowa i myśli a pośrednio obrażasz. Dosyć. Swoje imaginacje przedstaw na forum jasnowidzów. Nie chcesz - nie komentuj, straty nie odczuję.

 

Oj, czyżbym tak Cię uraził faktami?

 

Człowieczku wróć się do początku tego tematu i poczytaj też komentarze innych a nie tylko z dumą swoje własne.

 

Z błotem mieszasz innych opinie, o które sam prosiłeś.

 

Twoje słowa świadczą o tym, że nie akceptujesz odmiennych a swoje twierdzenia wciskasz i wciskasz na siłę nam aż niedobrze się robi i równie dobrze zacytowane przez Ciebie stwierdzenie dotyczące spornej domeny "ma potencjał, bo ma" można odczytać Twoje "nie ma potencjału, bo nie ma" bez obiektywnych argumentów - ot takie to Twoje podejście do całej dyskusji.

 

Jeśli zmęczyłeś się opiniami to nie musisz ich czytać, nikt nie zmusza Cię też do zadawania pytań, na które odpowiedzi nie zawsze będą takie jakich oczekiwałeś!

Edited by mdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Widzę, że panuje tutaj pogląd, że klientami docelowymi dla domen generycznych mają być już rozpoznawalne przedsiębiorstwa(najlepiej liderzy branży), co jest błędne gdyż powinniśmy liczyć raczej na nowo powstające firmy lub takie które do tej pory omijały Internet.

 

Tak tu też się zgadzam.

 

A nie możemy przyjąć scenariusza, gdzie Luxmed kupuje lekarze.pl i NIE ZASTĘPUJE zakupioną nazwą nazwy wypromowanej - Luxmed (bo i po co) ale tworzy pod nią (pod Lekarze.pl) serwis porad medycznych, gdzie ekspertami są lekarze zatrudnieni w luxmedzie (taki przyklad - pominmy kwestie prawne), jest forum, jest jakis sklep z kosmetykami - i to wszystko działa pod marą Lekarze.pl (niby - tu puszczam oko - autonomicznym serwisie). O korzyściach dla marki Luxmed np. pozycjonowaniu marki nie trzeba chyba pisac..

 

Dodałbym jeszcze kwestię prestizu z posiadania top generyka ze swojej branży. Nie wiem jak jest teraz w USA, ale w Polsce za 5 lat, będzie można usłyszeć: Słuchaj, a kto ma domenę kawa.pl? - Jak to kto, nie wiesz (gazet nie czytasz :)) - no Tchibo!! Ooo oni muszą być potęgą w swojej branży.. :);)

Edited by novitz

Share this post


Link to post
Share on other sites
A np. na ZnaniLekarze.pl nie da sie ? :) albo DobryLekarz.pl ? :)

 

Moze ja sie wtrace. Pewnie ze sie da, tak samo jak pod LekarzZPrawdziwegoZdarzenia*pl. Zwroc jednak uwage na to, ze dlugosc adresu wplywa chociazby na ilosc mozliwych do popelnienia literowek. To tylko jeden z argumentow. Wogole dyskusja kieruje sie na jakies niezdrowe tory, zaprzeczajace idei istnienia nazw domenowych. Przeciez rownie dobrze moglibysmi wszyscy zapamietywac adresy IP. Celem stworzenia calego systemu nazw bylo UPROSZCZENIE. Taki jest czlowiek, czy nam sie to podoba czy nie - dazy do maksymalizacji wygody swojego zycia. Prawda, kazdy kij ma dwa konce - mowie tu o braku ruchu, otylosci, chorobach cywilizacyjnych. Jednak zauwaz jak nieliczna tylko grupa osob potrafi zrezygnowac z WYGODNEGO, pelnego wygod stylu zycia na rzecz bardziej "spartanskich" warunkow, ile osob jest w stanie trzymac diete, uprawiac NA WLASNA REKE sport, uczyc sie jezyka W DOMU, samemu, bez niczyjej pomocy, sluchajac kaset i czytajac czasopisma? Moze to zabrzmi smiesznie - bo moze i takie jest - ale swiat idzie w ta strone -> po co mam wpisywac dobrylekarz*pl, skoro lekarze*pl ma mniej znakow :P;) ? (domene lekarz*pl uwazam osobiscie za lepsza niz lekarze*pl). Argument moze i dziwny, ale mozna dostrzec tez analogie do zlotych, srebrnych, platynowych czy innych tam nrow telefonow... zreszta... kazdy swoje wie, a ja na podstawie obserwacji (przypominam, ze jest to jedno z podstawowych narzedzi badania marketingowego! ;)) uwazam tak a nie inaczej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Widzę, że panuje tutaj pogląd, że klientami docelowymi dla domen generycznych mają być już rozpoznawalne przedsiębiorstwa(najlepiej liderzy branży), co jest błędne gdyż powinniśmy liczyć raczej na nowo powstające firmy lub takie które do tej pory omijały Internet.

 

może i jest w tym ziarno prawdy,

 

ale ....sprawdź kto kupił najlepsze polskie generyki pod serwis, poza paroma wyjątkami nie widzę tam ani jednej małej lub nowo powstałej firmy

Przy cenach na takim poziomie własnie nowo powstałe firmy decydują się na alternatywne nazwy (chociaż dla nich nie zawsze są postrzegane jako alternatywne)

 

W przypadku rynku już rozwiniętego jak .com sprawa ma się jeszcze bardziej wyraziście.

Zobacz kto kupuje generyki i co się z nimi dzieje.

 

 

 

 

 

 

Tak tu też się zgadzam.

 

A nie możemy przyjąć scenariusza, gdzie Luxmed kupuje lekarze.pl i NIE ZASTĘPUJE zakupioną nazwą nazwy wypromowanej - Luxmed (bo i po co) ale tworzy pod nią (pod Lekarze.pl) serwis porad medycznych, gdzie ekspertami są lekarze zatrudnieni w luxmedzie (taki przyklad - pominmy kwestie prawne), jest forum, jest jakis sklep z kosmetykami - i to wszystko działa pod marą Lekarze.pl (niby - tu puszczam oko - autonomicznym serwisie). O korzyściach dla marki Luxmed np. pozycjonowaniu marki nie trzeba chyba pisac..

 

 

nie trzeba bo nie ma o jakich korzyściach pisać. Wprowadzanie zamentu w głowie klienta i rozdrabnianie brandu na drobne działa na szkodę marki a nie na jej korzyść. Ja wiem że z pozycji domainera wygląda to nieco inaczej ale jest powód dla którego Microsoft nie wykupuje setek tysięcy domen reklamujac sie w wyszukiwarkach :)

 

Inna sprawa jak Wedel przekierowuje czekolada.pl na wedel.pl ...można by się tam doszukiwać pobudek opartych na przejęciem jakiegoś tam ruchu z palca, ale stawianie osobnego serwisu czy strony o czekoladzie aby promować markę Wedel? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jednym z podstawowych argumentow swiadczacych o sile generykow jest to, ze ich znaczenia uczymy sie juz od dziecka.

To zdanie zasługuje wg mnie na szczególne wyróżnienie.

Nie ma chyba lepszego utrwalacza i tańszej promocji domeny niż wieloletnie, dobrze kojarzone, naturalne i częste powtarzanie przez dużą część populacji / targetu słowa użytego w domenie jako keyword.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wytłumacz zatem dlaczego szukaj.pl nie jest najbardziej kojarzoną wyszukiwarką w Polsce tylko Google.pl?

Chyba nie ma bardziej naturalnej domeny do tego typu serwisu niż szukaj.pl?

 

"No wez" - jak to mowila jedna z bohaterek kabaretowego skeczu. Pytasz o stan faktyczny, TERAZNIEJSZY, ktory wynika z bardzo wielu czynnikow, a nie o to, ktora domena bardziej nadaje sie na postawienie wyszukiwarki od zera, bo tu jest chyba uczywiste ze szukaj*pl. Jesli sadzisz inaczej, to pozwol, ze wymysle, zarejestruje web-dwazerową nazwę pod portal turystyczny, a potem zamienie sie z Toba za wycieczki*com, co :)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

to samo pytanie do Kangura :)

 

To zdanie zasługuje wg mnie na szczególne wyróżnienie.

Nie ma chyba lepszego utrwalacza i tańszej promocji domeny niż wieloletnie, dobrze kojarzone, naturalne i częste powtarzanie przez dużą część populacji / targetu słowa użytego w domenie jako keyword.

Edited by Alex (MisUszatek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×