Jump to content
xsawery

O co chodzi z lekarze.pl ?

Recommended Posts

Myślę że za 35tyś zł można by kupić bardzo dobrą domenę pod portal/serwis. Resztę czyli 100 tyś zł wydać na promocję/reklamę/pozycjonowanie/budowę serwisu - myślę że taki sposób przyniósłby lepsze efekty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekceważenie nazwy domeny najczęściej idzie w parze z lekceważeniem wagi treści, a opieranie ruchu głównie na Google to kierunek spamowania, liczy się wtedy tylko wyciąganie kasy z ruchu

 

gdyby więcej domen było tylko na parkingach lub byłyby bez żadnej treści, to dużo łatwiej można by wtedy znaleźć wartościowe treści poprzez wyszukiwarki, a internet nie byłby takim śmietnikiem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślę że za 35tyś zł można by kupić bardzo dobrą domenę pod portal/serwis. Resztę czyli 100 tyś zł wydać na promocję/reklamę/pozycjonowanie/budowę serwisu - myślę że taki sposób przyniósłby lepsze efekty.

 

Fajnie. Tylko te 100 to nie jest wydatek jednorazowy. Musisz w kolko wydawac na reklame i pozycjonowanie. I co na koniec Ci zostanie? Jakas :) , z ktora nie wiadomo co zrobic. W przypadku takiej domeny sama w sobie stanowi jednak zawsze jakas wartosc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dlaczego zatem duża sieciowa klinika typu luxmed, scanmed czy inne planująca/otwierająca swoje placówki w 10 największych miastach polski ma nie zrobić podbnie z domeną lekarze.pl. jaki to będzie wydatek w stosunku do kosztów całej kampani, jesteście pewni, ze dzieki intuicyjnosci i treści takiego bilbordu nie siągną lepszej zapamiętywalności, większego prestiżu etc ?

 

Nie zrobią tego prawdopodobnie dlatego że każda firma stara się promować swój brand, który odróżnia ich od ogółu. To jest podstawa w planowaniach kampanii reklamowych. Powiedz mi jaki byłby profit merytoryczny w promowaniu nazwy lekarze na bilboardach firmy LUXMED? Kowalski zapamięta LEKARZE ale dalej brand awareness dla nazwy LUXMED będzie równy zeru, a to jest katastrofa jeżeli firma wydaje tyle pieniędzy i myśli poważnie o swoim rozwoju.

 

Moim zdaniem zamiast wydawanie setek tysięcy na potoczną nazwę o wiele bardziej na miejscu byłoby wykupienie po prostu większej ilości billboardów / reklam i utrwalenie nazwy LUXMED w świadomości klienta. Tak zrobiła CocaCola, Pepsi, MacDonalds, czy setki innych dzisiejszych wielkich koncernów.

 

Najwidoczniej ta metoda działa i taki McDonalds nie potrzebuje dzisiaj domeny hamburgers.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok, zrozumiałem. Pytań z mojej strony nie będzie. Mogę tylko podejrzewać, dlaczego tak mało "gości" było z zagranicy :)

 

Widzisz, nie uda sie ukryc, kryzys w jakies tam formie z cala pewnoscia istnieje .

Jednak porownujac ten ostatni (a pierwszy w mojej domenowej "karierze") z przelomu 2000/2001, to widac wyraznie, iz wowczas na rynek trafilo b.duzo niezwykle atrakcyjnych domen w miare przystepnych cenach, podczas gdy chwili obecnej domeny 1a na rynku wtornym pojawiaja sie bardzo rzadko i jesli juz to zostaja praktycznie od reki sprzedane za ceny, ktore imho nie sa wcale tak atrakcyjne .

Staram sie o tym nie pisac, gdyz zdaje sobie sprawe z tego, ze tego typu informacje sa bardzo trudne do zweryfikowania. Jednak jeszcze w zadnym (nawet tym pozakryzysowym) okresie czasu nie otrzymywalem, az tyle zapytan o domeny, b. czesto ze stosunkowo wysokimi ofertami, zarowno na Sedo jak i poprzez support Home.pl .

Co raz to pojawiaja sie informacje o wyprzedazy duzych portfolio (glownie .com), jednak jak sie im czlowiek blizej przyjrzy, okazuje sie, ze ktos probuje sprzedac domenowy smietnik za relatywnie sporo kasy .

Jednak jeszcze raz potwierdza sie teza, szeroko juz omawiana na tym forum . Domaining w miedzyczasie stal sie "sportem" niekoniecznie ubogich ludzi . Jesli ktos ma czas i odpowiednia plynnosc finansowa, pozwalajaca mu na wyszukiwanie ciekawych ofert (vide : Marion/Sedo/lekarze*pl), zyski w skali xxx % sa nadal mozliwe .

Share this post


Link to post
Share on other sites
[...]Tak zrobiła CocaCola, Pepsi, MacDonalds[...]
No tak, ale jak zrezygnują z reklamy i pozycjonowania to zostaną im same ninje, z którymi nie wiadomo co zrobić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fajnie. Tylko te 100 to nie jest wydatek jednorazowy. Musisz w kolko wydawac na reklame i pozycjonowanie. I co na koniec Ci zostanie? Jakas :) , z ktora nie wiadomo co zrobic. W przypadku takiej domeny sama w sobie stanowi jednak zawsze jakas wartosc.

 

Domenę za 35 tyś zł uważasz za :) ? Za 100 tyś zł starczy na wystarczająco długo. A sama domena lekarze i tak bez reklamy/pozycjonowania nie osiągnie sukcesu, więc dodatkowe wydatki i tak muszą zostać wzięte pod uwagę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moim zdaniem zamiast wydawanie setek tysięcy na potoczną nazwę o wiele bardziej na miejscu byłoby wykupienie po prostu większej ilości billboardów / reklam i utrwalenie nazwy LUXMED w świadomości klienta. Tak zrobiła CocaCola, Pepsi, MacDonalds, czy setki innych dzisiejszych wielkich koncernów.

 

Najwidoczniej ta metoda działa i taki McDonalds nie potrzebuje dzisiaj domeny hamburgers.com

 

jako spec od marketingu powinieneś chyba zauważyć różnice, branży i parę innych, ale przede wszystkim różnicę skali, czy Luxmed ma brać przykład z CocaColi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
No tak, ale jak zrezygnują z reklamy i pozycjonowania to zostaną im same ninje, z którymi nie wiadomo co zrobić :)

Ale co im po mega wypasionych keywordach, jak oni nie handlują nazwami tylko burgerami?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie zrobią tego prawdopodobnie dlatego że każda firma stara się promować swój brand, który odróżnia ich od ogółu.

ale ja im nie karze zmieniać brandu.

 

przecież to żaden wyjatek, że marka ma też swoją domenę topgeneryka:

 

wedel.pl - czekolada.pl, chibo.pl - kawa.pl etc nie wiem jak je nabyli, za ile. ale nie smiałbym autorytatywnie stwierdzić, że popełnili błąd i niepotrzebnie wydali kasę bo mcdonald nie ma domeny hamburger.com

Edited by networker

Share this post


Link to post
Share on other sites

każdy topgeneryk czeka na endusera z pomysłem, wizją i kasą. jedni sa mniej cierpliwi i domena trafia d kolejnego domainera, inni bardziej, albo lepiej wstrzelili się z domeną/branżą/tematyką i eu znajduje sie szybciej. a mże są mniej "zachłanni". przecież nie tak dawno sprzedała się candy.com, pizza.com - czy ludzie, któzy wydali grubą kasę i postawili na nikomu niepotrzbnych topgenerykach serwisy są marketingowymi ignorantami ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
No tak, ale jak zrezygnują z reklamy i pozycjonowania to zostaną im same ninje, z którymi nie wiadomo co zrobić :)

 

Nie mogę kontynuować dyskusji jeżeli nie wiesz co to jest brand recognition czy brand awareness.

Rozpoznawalna marka osiąga wartość która nie zanika po osłabieniu natężenia reklam.

Dobrym przykładem może tu być Lamborghini które praktycznie się nie reklamuje, a brand jest globalnie rozpoznawalny.

 

 

jako spec od marketingu powinieneś chyba zauważyć różnice, branży i parę innych, ale przede wszystkim różnicę skali, czy Luxmed ma brać przykład z CocaColi ?

 

tak bo mówimy o schemacie budowania rozpoznawalności marki.

LUXMED to taka COCA COLA kilkadziesiat lat temu czy Google kilka lat temu (pomijam oczywiście profil, zakres i skalę działalności)

 

Nie widzę profitu w inwestowaniu w nazwę nie odróżniająca vs. inwestycji w swój własny brand.

Dlatego własnie lista najwiekszych firm wyglada jak wygląda...

 

nie pizza.com tylko dominos.com

nie hamburgers.com tylko mcdonalds.com

nie health.com tylko webmd.com

nie trading.com tylko archipelago.com

nie planetickets.com tylko orbitz.com

nie tickets.com tylko ticketmaster.com

nie search.com tylko google.com

itd itd itd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale ja im nie karze zmieniać brandu.

 

przecież to żaden wyjatek, że marka ma też swoją domenę topgeneryka:

 

wedel.pl - czekolada.pl, chibo.pl - kawa.pl etc nie wiem jak je nabyli, za ile. ale nie smiałbym autorytatywnie stwierdzić, że popełnili błąd i niepotrzebnie wydali kasę bo mcdonald nie ma domeny hamburger.com

 

oczywiście, tym bardziej jeżeli kupili je okazjonalnie.... ale zauważ jak dobrze działa ich brand promo.

Jak usłyszysz Wedel to o czym myślisz?

Jak usłyszysz Tchibo to o czym myślisz?

 

a jak usłyszysz "kawa" to może to być każda jedna firma na rynku produkująca kawę.

I tu własnie wchodzi w grę wartość odróżniająca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

misiu z całym szacunkiem, ale w zasadzie dyskutujesz chyba sam z sobą i piszesz truizmy. ja już napisałem parę razy: nie każę zmieniać marki chibo na kawa, nie uważam, że generyk jest jedyny/najlepszy/wspaniały, wiem co to jest brand, wiem jak nazywa się najwieksza wyszukiwarka etc

 

pokazuje tlyko sposoby i przykłady zastosowania i wykorzystywania topdomengenerycznych

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie mogę kontynuować dyskusji jeżeli nie wiesz co to jest brand recognition czy brand awareness.

Rozpoznawalna marka osiąga wartość która nie zanika po osłabieniu natężenia reklam.[...]

Ty tak serio czy naprawdę nie łapiesz? Przeczytaj raz jeszcze co napisałem i do kogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
oczywiście, tym bardziej jeżeli kupili je okazjonalnie....

a co to znaczy okazjonalnie ? 5, 10,100,500 tys ? a moze wcale nie okazjonalnie ? z tego co pamietam jeszcze w 2005/2006 roku była na sprzedaż

Share this post


Link to post
Share on other sites
tak bo mówimy o schemacie budowania rozpoznawalności marki.

LUXMED to taka COCA COLA kilkadziesiat lat temu czy Google kilka lat temu (pomijam oczywiście profil, zakres i skalę działalności)

 

przedstawiałeś się jako spec od marketingu, ale już jako spec od budowania marki, wprowadziłbyś LuxMed na rafę, i to taką z całkowitym zatopieniem, co parę firm z tej branży już spotkało, choć z innych powodów, i nikt nie zauważył ich upadku, ani nawet żadna wartościowa domena po nich nie pozostała, a szkoda, natomiast jak zabraknie CocaColi to w USA wybuchnie rewolucja, więc lepiej by FBI nie uznało, że do niej zachęcasz, można by więcej podobnych argumentów wytoczyć w tej pasjonującej dyskusji, ale chyba ten wystarczy, by zrozumieć różnicę pomiędzy LuxMed i CocaColą, także w kwestii strategii marketingowej

 

nie mówiąc już nawet o tym, że te strategie marketingowe powstawały w czasach kiedy nie było internetu, więc teraz Twitter korzysta z zupełnie innych pomysłów marketingowych, niż to drzewiej bywało, także w kwestii budowania marki, z powodu istnienia internetu, przydałby się też nowy punkt widzenia,

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może kompromisowym rozwiązaniem jest budowanie marki pod nazwą "Lekarze.pl" (lekarze kropla peel) i wtedy mamy brand tożsamy z top generykiem.

I analogicznie np. Kawa.pl :)

Edited by novitz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze mam jedno pytanko, bo tak mnie na spacerku z psem naszło:

 

jak to mozliwe, że netmedia osiagnęła sukces ze swoim portalem. jest jednym z potentatów - ile nie liderem - w branzy rezerwacji hotelowych w Polsce, więc jak to do cholery mozliwe skoro posatwili serwis na gneryku: hotele.pl ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
To może kompromisowym rozwiązaniem jest budowanie marki pod nazwą "Lekarze.pl" (lekarze kropla peel) i wtedy mamy brand tożsamy z top generykiem.

I analogicznie np. Kawa.pl :)

Np. vodka.pl. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
To może kompromisowym rozwiązaniem jest budowanie marki pod nazwą "Lekarze.pl" (lekarze kropla peel) i wtedy mamy brand tożsamy z top generykiem.

I analogicznie np. Kawa.pl :)

 

Tylko różnica polega na tym że kawa to po prostu kawa, nie wiele to mówi komuś kto szuka dobrej kawy...zaś wypromowana marka typu Tchibo , daje do myślenia konsumentowi że zakupuje kawę markową, sprawdzoną...

Share this post


Link to post
Share on other sites
misiu z całym szacunkiem, ale w zasadzie dyskutujesz chyba sam z sobą i piszesz truizmy. ja już napisałem parę razy: nie każę zmieniać marki chibo na kawa, nie uważam, że generyk jest jedyny/najlepszy/wspaniały, wiem co to jest brand, wiem jak nazywa się najwieksza wyszukiwarka etc

 

pokazuje tlyko sposoby i przykłady zastosowania i wykorzystywania topdomengenerycznych

 

ale ja nie dyskutuje per-persona z tobą... mój post był wynikiem przekomarzania się obu stron gdy w zasadzie taki spór nie ma w realu żadnych podstaw.

Tylko to chciałem uwypuklić komentując przy tym teorie o dominacji domen keywordowych.

 

 

Ty tak serio czy naprawdę nie łapiesz? Przeczytaj raz jeszcze co napisałem i do kogo.

 

co napisałeś to jest w cytacie a że cytowałeś mnie wiec rozumiem że post skierowałeś do mnie.

czy czegoś może ...jak to zgrabnie ująłeś...nie "złapałem" :)

 

 

 

 

 

a co to znaczy okazjonalnie ? 5, 10,100,500 tys ? a moze wcale nie okazjonalnie ? z tego co pamietam jeszcze w 2005/2006 roku była na sprzedaż

 

może inaczej, zastanawiałeś się dlaczego tego typu domeny jak czekolada.pl są kupowane jeżeli wogóle?

Nie staje na nich żaden serwis tylko w większości przekierowują na brand name... jak choćby czekolada.pl > wedel.pl

 

Wartość jeżeli chodzi o wzmocnienie brand jest nikła lub żadna, jeżeli chodzi o traffic minimalna ale jakaś tam jest, jeżeli chodzi o SEO, SEM ..praktycznie żadna bo przekierowania nie są lubiane przez wyszukiwarki.

Teraz spróbuj sobie wyobrazić na tej podstawie motywację działu marketingowego firmy do wydania kilkuset tysięcy / kilku milionów aby przejąć ruch z domeny generycznej?

 

Czy jest to warte? tak i nie... jeżeli domena pizza.com kosztowałaby kilkadziesiąt tysięcy to pewnie takie dominos by to kupiło, ale 2.6 miliona nie jest warte ruchu generowanego przez tę domenę. Z autopsji wiem że zamawiając pizze online nie zdażyło mi się ani razu wpisać pizza.com aż do momentu jak usłyszałem o transakcji. Ale i tak korzystam ciągle z tej samej strony bo jest to siła przyzwyczajenia do marki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
oczywiście, tym bardziej jeżeli kupili je okazjonalnie....

Jak usłyszysz Wedel to o czym myślisz?

Jak usłyszysz Tchibo to o czym myślisz?

 

a jak usłyszysz "kawa" to może to być każda jedna firma na rynku produkująca kawę.

I tu własnie wchodzi w grę wartość odróżniająca :)

Być może Wedel i Tchibo kupili lub zarejestrowali swoje domeny okazjonalnie ale jak wpiszę np.

snack.pl

czeko.pl

czekolada.pl

czekolada.com.pl

to trafiam na stronę Wedla

 

A kawa.pl kieruje mnie na stronę Tchibo

 

Czy będą gotowi je tanio sprzedać ?

 

Nie zapominajmy też, że powyższe marki pojawiają się także w świecie realnym dlatego warto walczyć o rozpoznawalność brandu aby konsumenci, którzy idą do sklepu, potrafili odróżnić i wybrać produkt spośród innych.

 

Ile byłby w stanie zapłacić duży koncern medyczny za lekarze.pl żeby wszyscy lekarze kojarzyli tą domenę z ich firmą ?

Edited by Kangur

Share this post


Link to post
Share on other sites
To może kompromisowym rozwiązaniem jest budowanie marki pod nazwą "Lekarze.pl" (lekarze kropla peel) i wtedy mamy brand tożsamy z top generykiem.

I analogicznie np. Kawa.pl :)

 

Dobry pomysl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie widzę profitu w inwestowaniu w nazwę nie odróżniająca vs. inwestycji w swój własny brand.

Dlatego własnie lista najwiekszych firm wyglada jak wygląda...

 

nie pizza.com tylko dominos.com

nie hamburgers.com tylko mcdonalds.com

nie health.com tylko webmd.com

nie trading.com tylko archipelago.com

nie planetickets.com tylko orbitz.com

nie tickets.com tylko ticketmaster.com

nie search.com tylko google.com

itd itd itd :)

 

Ale Ty mówisz o kompletnie czymś innym :-) Nikt nie karze Luxmedowi kupować domeny lekarze.pl. Nikt nie karze kupować Marriottowi domeny hotele.pl. Chodzi o to, że ktoś na hotele.pl zrobił serwis pozwalający ludziom zarezerwować sobie pokój w jakimkolwiek hotelu na świecie :-) Urlop.pl nie musi należeć do Itaki czy Alfa-star, ale możesz tam kupić wycieczkę z oferty wielu touroperatorów :-)

Lekarze.pl może być marką nie konkurującą z Luxmedem, ale z np. znanylekarz.pl! Dostrzegasz różnicę?

Firmie Dominos może nie być potrzebna wcale domena pizza.com, ale ktoś może kupić domenę za kilka mln i postawić tam serwis, gdzie będziesz mógł zamówić pizzę od 3000 pizzeri na całym świecie gdziekolwiek jesteś, m.in. od Dominos :-)

itd itd itd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×