Jump to content

blazej

Użytkownik
  • Content Count

    1478
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

blazej last won the day on July 25

blazej had the most liked content!

Community Reputation

66 Excellent

About blazej

  • Rank
    Uzależniony
  • Birthday 12/18/1983

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Kujawy/Toruń
  • Zainteresowania
    domeny, historia, sport, muzyka

Recent Profile Visitors

9829 profile views
  1. Był kiedyś taki polski zespół Roan. W sumie roa.pl to literówka :-) A tak na poważnie, te trzy literki ciężko dać na jakiś brand, dziwne w wymowie... Biorąc pod uwagę obecną koniunkturę, sprzedałbym bez żalu za każdą ofertę powyżej 200 zł.
  2. Kilka pytań do autora: 1. Ilu przeciętnych Polaków wie co oznacza akrót AI ? 2. Tym bardziej: ilu z nich potrafi go rozszerzyć i skojarzyć ze sztuczną inteligencją? 3. Czy zauważasz tutaj problem możliwych literówek? 4. 22 znaki. Nie za dużo? 5. Kto kupi tę domenę? Jakie widzisz dla niej zastosowanie? Wszelkiego typu wynalazki z reguły promowane są na nazwie własnej, a nie ogólnej. Podsumowując, cieszyłbym się z jakiejkolwiek oferty na jakąkolwiek kwotę.
  3. Nie wierzę w aż takie przypadki... :/
  4. Gdyż mamy większy potencjał w tym temacie (rynku domen) i powinniśmy lepiej potencjał ludnościowy wykorzystać. Gwarantuję Ci, że NASK by zauważył. Po obniżonych przychodach. My prawdopodobnie też, gdyż biorąc pod uwagę ich irracjonalną politykę względem cen przedłużeń, pewnie stawki poszłyby jeszcze w górę
  5. Nie wiem na podstawie jakich danych wysnułeś hipotezę o mniejszej liczbie domen .fr od .pl https://www.afnic.fr/en/resources/statistics/detailed-data-on-domain-names/ 3402032 stan na 23.07 https://dns.pl/statystyki/liczba_aktywnych_nazw_domeny_pl_z_podziałem_na_strefy 2597212 stan na 25.07 Widzę ponad 800 tys. więcej nazw. Kolejna kwestia. Domeny .pl zostały udostępnione do powszechnej rejestracji w 2003 r. (bez ograniczeń) Domeny francuskie dopiero w 2011 r. (i to tylko dla obywateli UE). Osiem lat w internecie to przepaść. Do absolutnej czołówki jednak nam delikatnie rzecz ujmując trochę brakuje. W przyszłości staraj się podać wiarygodne źródło swoich teorii. Na marginesie sprawdź sobie również rejestr choćby Holandii i porównaj do naszego. Możemy i powinniśmy mieć więcej zarejestrowanych domen. I jeszcze jedno: ilość istniejących stron a zarejestrowanych domen to dwie skrajnie różne rzeczy. Faktycznie handel się kurczy, domen i klientów mniej, nie ma powodów do niepokoju pb: Nie zawsze rok trzymania domeny bez ofert oznacza od razu konieczność jej porzucenia. A jeśli porejestrujesz sobie lub zakupisz inną drogą z 10-20 domen, to przy niskim wkładzie wejścia , przy odnowieniu za ponad 110 zł widzę pewien problem. Ale nie musimy się w tym zgadzać
  6. Pozwól, że nie będę cytował, bo później tutaj posty na pół strony się pojawiają. Moim zdaniem Polska nadal nie osiągnęła zadowalającej liczby rejestracji domen .pl . W przeliczeniu na głowę daleko nam do Niemiec, Holandii czy nawet Francji. Czesi mają raptem nieco ponad połowę mniej domen, a przecież jest ich blisko 4-krotnie mniej. Tu bym dyskutował. O rynku domen mówi się u nas coraz mniej. Ja rozumiem Przemek, że piszesz to z punktu widzenia doświadczeń rejestratora, ale dla mnie jest to jest stagnacja. Strasznie chwytasz mnie za słówko wrogość (od środowiska mało przyjaznego, do wrogości niewielki krok) Poza tym cesję domen utrudniali zawsze (kierując się jak zawsze "względami bezpieczeństwa"), więc jak dla mnie jest to mało przyjazne podejście, ba w kontekście swobodnemu handlu domenami, bez zbędnej papierologii, wręcz wrogie stanowisko. Z całym szacunkiem Przemek, ale pod adresem cennika premium.pl nie ma informacji o możliwości negocjacji cen, są sztywne kwoty dla ustalonych liczb posiadanych domen. To nie bazar z warzywami, gdzie można ew. negocjować cenę, albo nawet sami sprzedawcy proponują, by wziąć więcej bo będzie mniej. Szanuje ustalenia sprzedawców i staram się do nich stosować. A już zwłaszcza poważnych firm-rejestratorów.To nie kwestia ryzyka, to dla mnie powszechna praktyka i do głowy by mi nie przyszło, by prosić w mailu o obniżenie ceny, skoro dokładna rozpiska ile trzeba zapłacić za określoną liczbę posiadanych domen jest w cenniku premium.pl zamieszczona.
  7. Tak, ruch zmalał wszędzie. Gro jednak osób przeszło na dyskusje w mediach społecznościowych. A jak wyglądają grupy poświęcone domenom choćby na FB? O domenach rozmawiają już niemal wyłącznie tacy ludzie jak my. Rynek domen .pl się ustabilizował? Jeśli brać pod uwagę w jak martwym punkcie stoi rejestr domen.pl (czyt. słabo rosnąca ogólna liczba domen w rejestrze, a do niedawna spadająca) to ja bym określił tę sytuację co najwyżej słowem stagnacja. Stawki za kliki to jedno. Ruch type-in przejmuje Google (wiele osób nie widzi różnicy pomiędzy wpisywaniem adresu w pasku adresu a w pasku wyszukiwania, nieraz już się o tym przekonałem). Ludzie szukają info i grup na mediach społecznościowych. Znaczenie domen spada. Jak najbardziej na temat. Powtórzę się: znaczenie domen spada. Kluczowe dla firm jest dziś to by dotrzeć do jak największej ilości osób w możliwie jak najkrótszym odstępie czasu i to właśnie dają social media. Kiedyś ludzie dopisywali do generyka końcówkę .pl licząc, że coś pod domeną znajdą, teraz masz Google czy FB. Czy my się to podoba? Nie, ale takie realia, to media społecznościowe skutecznie neutralizują znaczenie domen i posiadania własnych stron www. Smutne, ale prawdziwe. A ilu domainerów trzyma tam jeszcze domeny? Wysokie ceny odnowień to dla domeniarzy mało przyjazne środowisko. Czy to nie zdaje się home.pl i nazwa.pl są najbardziej odradzanymi platformami do rejestracji domen dla domainerów? Dla rozwoju rynku potrzebny jest niski cennik detaliczny, by zachęcić nowych, a nie starych wyjadaczy przenoszących domenę z miejsca do miejsca, bo odnowienie będzie przykładowo o kilkadziesiąt groszy tańsze na domenie (przy ilości kilkuset/tysięcy). I to jest właśnie problem (tutaj jeszcze dodałbym wielce "otwartą" postawę NASK w kontekście przedłużenia domen). Osoby które chcą wejść w rynek, porejestrować domeny, ba kupić kilka z rynku wtórnego, mają problem. 110,70 zł cena przedłużenia poniżej 25 domen w premium.pl. Do home.pl cenowo to jeden krok. W AM jest taniej. Kiedyś Przemek zrzucałeś tą kwestię na braku VAT w AM (nie będę się rozwodził, wiadomo o chodziło) A teraz? Cypr? Myślę, że jednak za bardzo zbaczam z tematu. Premium.pl po zmianach właścicielskich nie jest już takie samo jak kiedyś, nie zachęci do utrzymywania mniejszej ilości domen. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego osoba która powiedzmy przykładowo utrzymuje 20 czy 22 domeny, musi płacić o 50 zł więcej niż ta, która powiedzmy rzutem na taśmę osiągnęła 25? Widełki cenowo moim zdaniem są rażąco niewspółmierne.
  8. Owszem, ale jest to jeden z mierników jego kondycji. Spadek popularności największego w kraju forum dotyczącego domen musi być jakimś odzwierciedleniem zastoju lub wręcz kurczeniu się rynku domen internetowych w Polsce. Otóż to Przemek. Skoro nie ma popytu na towar (domeny), to trudno by rynek się rozwijał. W tej chwili podaż zdecydowanie przewyższa popyt. A ujawnianie transakcji (a że są takie , które nieraz przewyższają kilka średnich krajowych to jestem niemal pewien) byłoby sygnałem, że na rynku domen nadal można coś ugrać. Patrz bitcoin. Ludzie zorientowali się, że można na tym zarobić, więc kurs za BTC bardzo szybko poszybował do góry. Być może, z PP nie korzystam. Skoro jednak parking umarł, to masz również odpowiedź jaka jest tendencja na rynku domen. Gdyby była koniunktura to jedno napędzałoby drugie. A tak nie jest. Małe firmy często pukają o dobre domeny. A ile z nich kończy swoje poszukiwanie tylko na pytaniach? Świadome, duże firmy nie zaprzepaszczą szansy nabycia dobrego generyka. Jednak te, które nie stawiają na domeny, poradzą sobie. Jestem w stanie zaryzykować twierdzenie, że poradzą sobie równie dobrze (jak nie lepiej) od tych, które inwestują w domeny. Liczy się pomysł, pieniądze i fachowcy od marketingu. Wypromować da się wszystko, za określoną ilość $. Domena jest dodatkiem, może zwiększyć prestiż, ale nie zastąpi skutecznej kampanii promujący dany towar/usługę. Sam walor produktu/usługi też jest niezwykle istotny. Byłem ostatnio na spotkaniu VI Seminarium Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych w Toruniu. Odbyło się ono na Wydziale Prawa i Administracji UMK. I co? Było ok. 30 osób, a przecież tematyka jednak mimo wszystko mocno ukierunkowana na zagadnienia prawne. Bardziej luźne spotkanie, jednak z zachowaniem formy oficjalnej, może zgromadzić większą liczbę osób. Jeśli nie oficjalne branżowe spotkania, to jak inaczej promować rynek wtórny domen? Spotkania przy piwie domeniarzy są jak najbardziej OK, ale pozostajemy wówczas sami ze sobą. W złotej klatce. Trzeba wyjść do innych. Premium.pl i home.pl Hmm... Jeśli papierowe cesje w home i ceny przedłużeń niewiele odbiegające od dwukrotności cen przedłużeń np. w AM są przyjazne do domeniarzy to ja nie wiem...(żeby nie było, często to powtarzam, nie mam z AM nic wspólnego) Cennik premium.pl nader szybko dogonił cennik home.pl, zwłaszcza dla tych, którzy nie mają kilku setek/tysięcy domen na koncie. Nie sadzę, że są to przyjazne rozwiązania. A! I nigdy nie jest tak, że wszystko co zostało do zrobienia, jest zrobione. Jeśli tak jest, to znaczy, że projekt przestaje się rozwijać. Taki luźny przykład. Z telefonów komórkowych z klawiszami też się dobrze rozmawiało, wszystko było zrobione. I co? Nokia się zadowoliła tym co miała. I gdzie jest? Żeby przypadkiem firmy związane z domenami nie obudziły się za kilka lat z ręką w nocniku. Facebook i Google nie śpią.
  9. Nie chciałbym tutaj siać jakiegoś defetyzmu, ale faktycznie rynek domen w naszym kraju stracił sporo na znaczeniu. Na taki stan rzecz wpłynęło oczywiście co najmniej kilka czynników. Trudno też mi tutaj zrozumieć hurraoptymizm niektórych z forumowiczów, którzy nie zauważają postępującej już od dłuższego czasu tendencji. 1. Nie trzeba daleko szukać. Spójrzcie na sam dział Wycena i Opinie na di.pl. Kiedyś było tak, że nie minęło dobrych kilka godzin, a post z dodaną do wyceny domeną był już na końcu pierwszej strony listy tematów. A teraz? Na froncie są nawet posty sprzed miesiąca. Di.pl to największe forum poświęcone domenom internetowym w naszym kraju. Każdy, kto chce dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego specyficznego rynku, prędzej czy później powinien tutaj trafić (czy to z chęcią zapoznania się z wypowiedziami, czy chęcią dodania domeny do wyceny) Wniosek nasuwa się sam. Spadło zainteresowanie rynkiem domen. Drastycznie wręcz spadło... 2. Coraz mniej informacji o głośnych sprzedażach domen. Tak, wiem, część z nich objęta jest klauzulą poufności, ale... Portal cenydomen.pl nie publikuje nowych sprzedaży zdaje się od chwil zmian przeprowadzonych w serwisie Aftermarket.pl. Osoby spoza branży nie mają nawet choć częściowej możliwości sprawdzić, jak na chwilę bieżącą wygląda kształtowanie się cen domen na rynku wtórnym. 3. Spadek wpływów z parkowania domen. Stawki są coraz niższe. Obecnie coraz częściej trzeba dopłacać do domen, która kiedyś "zarabiały na siebie" poprzez parking. 4. Wszechobecne media społecznościowe (oczywiście głównie chodzi mi o FB, choć nie tylko) Nie oszukujmy się, mały i średni przedsiębiorca patrzy na koszta, zwłaszcza na starcie biznesu. Chcesz profesjonalne logo? (1000-1500 zł), przygotowanie prostego serwisu? (3.000-5000 zł), pozycjonowanie? (zapewne niemało $), często byłaby to połowa wartości np. dofinansowania na start biznesu z UP czy innych programów pomocowych. A sprzęt? Materiały marketingowe? Nic dziwnego, że coraz więcej firm wybiera obecność tylko i wyłącznie na portalach społecznościowych. Bo za darmo, a z zaoszczędzonych środków też można się w szybki sposób wypromować. Moim zdaniem uzależnianie się całkowite od obcego portalu nie jest oczywiście dobre. Ostatnio jednak usłyszałem dość trafne stwierdzenie, że "Polak myśli kieszenią". Coś w tym jest...Wystarczy spojrzeć na sytuację w kraju. Wystarczy dać 500 zł, a pół obywateli Polski się sprzedała/sprzeda, nie licząc się z konsekwencjami za kilka/naście lat. Przepraszam za polityczną aluzję, ale to pierwsza, która mi przyszła na myśl. A duże firmy z pokaźną gotówką na marketing? Zarejestrują takie mubi.pl i tak długo będą bombardować reklamami, że wkrótce znaczna część Polaków będzie nucić mubi, zubi, bubi etc. i naprawdę będzie miała w głębokim poważaniu, że np. ubezpieczenia kupuje na mubi.pl zamiast ubezpieczenia.pl. A pamiętacie casus zmiany tablica.pl na olx.pl? Wszyscy lamentowali co to za domena, że generyk lepszy. Kto dziś pamięta, mowa o przeciętnych użytkownikach olx, na jakiej wcześniejszej domenie postawiono ten serwis? 5. W ostatnim czasie całkowity brak ogólnopolskich konferencji poświęconym rynkowi domen internetowych (zwłaszcza wtórnemu) Gdzie kolejne edycje MeetDomainers, DomainMeeting? 6. Osoby będące twarzami rynku domen, "zapadły się" pod ziemię. Daniel praktycznie już sporadycznie się tutaj udziela, swojego bloga o domenach nie aktualizuje już odprawie dwóch lat (a jeszcze kilka lat temu w kwestii domen niemalże "wyskakiwał z lodówki") Premium.pl, swego czasu oczko w głowie Przemka, sprzedane jednej z najbardziej wrogich firm wobec domeniarzy (wiem, biznes to biznes, nie oceniam) Jak się do tego odnieść? Na końcu prośba do adminów. Możecie podać statystyki odwiedzin di.pl za np. 2009, 2011, 2014 i 2018? Może nam się to wszystkim należy? Coraz więcej serwisów prowadzi jawną politykę statystyk odwiedzin. Myślę, że spadek uu jest zatrważający. (główny powód jasny - patrzcie punkt 4.) Przepraszam, edytowałem jeszcze post, dodając jeszcze refleksje na temat dużych firm.
  10. Z czystej ciekawości: możecie podać nazwy tych grup na FB? Oczywiście tych, na których najwięcej się dzieje.
  11. 5249 PLN brutto: 6456.27 PLN Link jeszcze działa.
  12. Mam to samo. Np. z @warszawa*co.pl, @amdinvest*co.pl, @lublin*co.pl
  13. Dzięki, postaram się być. Ktoś jeszcze z forumowiczów się wybiera?
  14. Prawda. Kto wie, może ruch botów nie jest zliczany lub w znaczącym stopniu ograniczony?
  15. Rozumiem, że oczekujesz live stream domen w HD? Może być ciężko Taki żart, który moim zdaniem jednak trafnie podsumowuje Twoją wypowiedź. AM ma być narzędziem do rejestracji i obsługi domen w szerszym zakresie niż u innych rejestratorów. Widzę jednak, że jesteś na forum dość krótko, więc może również i nie do końca jesteś zorientowany po co istnieje AM. Na pewno nie ma być "wieszakiem" na grafikę i video. Co innego jest tu ważne.
×