Jump to content
hsqva

opony.pl za 13,2 mln. zł

Recommended Posts

Ktoś już tu napisał, że klienci będą dalej wchodzili na domenę, jak kiedyś, niezależnie od tego, kto będzie jej właścicielem, byle ceny były dobre.

Nie koniecznie - ale tu jest sedno sprawy. Przy tym stopniu penetracji rynku, po przejęciu największego konkurenta Oponeo może sobie pozwolić na zmianę polityki cenowej. Naturalnie zmianę mniej korzystną dla klientów, którzy mają utrudniony dostęp do słabej konkurencji i są skazani na jednego dostawcę, tym sposobem wyeliminowano niemal zupełnie ryzyko konkurencji cenowej na tym rynku na dzień dzisiejszy.

 

Oczywiście można za to podziękować jednej z najbardziej interwencjonalistycznych gospodarek w historii cywilizacji, czyli Unii Europejskiej :)

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
..., jeżeli będziesz odnosił się do mojej wypowiedzi, prośba o niecytowanie, gdyż jak już wcześniej pisałem w innych tematach, nie chciałbym byś sprowadzał dyskusję głównie do emocji. :)

 

Nie ma się czym emocjonować fakty są faktami a pobożne życzenia to prywatna sprawa każdego z osobna :)

Podaruję sobie cytaty skoro o to prosisz :) Zresztą już po przeczytaniu drugiego zdania, zdaję sobie sprawę że moje postrzeganie rynku jest za daleko racjonalne aby komentować tak tendencyjny tekst.

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
Podaruję sobie cytaty skoro o to prosisz :) Zresztą już po przeczytaniu drugiego zdania, zdaję sobie sprawę że moje postrzeganie rynku jest za daleko racjonalne aby komentować tak tendencyjny tekst.

 

nie udało ci się powstrzymać, twoja wypowiedź brzmi jak porażka, a w rewanżu, przypomnę ci co wcześniej napisałem, forma twoich wypowiedzi, okraszonych co chwila <lol>, dyskredytuje całkowicie ich wartość, chciałem ci tego oszczędzić

Edited by Andro

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie udało ci się powstrzymać, twoja wypowiedź brzmi jak porażka, a w rewanżu, przypomnę ci co wcześniej napisałem, forma twoich wypowiedzi, okraszonych co chwila <lol>, dyskredytuje całkowicie ich wartość, chciałem ci tego oszczędzić

 

porażka, rewanż ....czy to na pewno ja emocjonalnie podchodzę do tematu?

Pozatym dobrze by było abyś uświadomił sobie co jaki emotikon znaczy, bo bzdury piszesz niemiłosierne :) <-- info: to nie jest <lol>

 

....no i oczywiście dziękuję za troskę ale jedynego czego możesz mi oszczędzić to patronizującego tonu twojej wypowiedzi :) <-- info: to też nie jest <lol>

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z toku rozumowania członków forum nie zamierzam wyciągać nowych wniosków, dodając nadto, że zgadzam się z opiniami Andro i Daniela :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A, ile warta jest domena opony.pl bez firmy opony.pl? Myślę, że tyle co standardowa top-domena.

No to sobie wybierz co wolisz. Domenę opony.pl czy całą firmę opony.pl ale bez domeny?

 

Keyword pisał o cenie xxx xxx w 2004 roku! Wartość wielu sprzedanych domen wzrosła bardziej. Sam miałem nawet większą przebitkę parokrotnie. Cena tej domeny jest adekwatna do jej wartości, bo to rynek ją wycenił. Jak przy określaniu wartości każdej domeny ważny jest ruch, pr, wypozycjonowanie, wartość marketingowa, potencjał itd i wszystkie te parametry ta domena ma doskonałe. Myślę, że nawet baza klientów im nie potrzebna, gdyż klienci i tak by się zarejestrowali ponownie. Możemy więc stanowczo mówić, że była to sprzedaż domeny opony.pl. Za to firmy nie przejęli dlatego iż nie była nic warta.

 

Każda domena generyczna nawet jeżeli jest niewypozycjonowana ma jakiś procent rynku.

Edited by korneliusz.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
No to sobie wybierz co wolisz. Domenę opony.pl czy całą firmę opony.pl ale bez domeny?

Pytanie typu: co byś wolał złotówkę, czy 10 zł? Jasne, że wybrałbym w tym wypadku firmę z jej majątkiem, ale bez domeny. Oczywiście, jeżeli nie jest obciążona do tego stopnia długami, że jej wartość jest mniejsza niż wartość samej domeny. Każda osoba osadzona w realiach gospodarki tak by wybrała.

 

Do reszty postu nie będę się odnosił bo za dużo trzeba by pisać. Warto tylko wspomnieć o tym, że nie jest łatwo oddzielić wartość domeny i reszty przedsiębiorstwa. Po odjęciu jednej z tych części druga traci drastycznie. Dlatego podejrzewam, że oponeo.pl dalej będzie utrzymywać 2 marki: dotychczasową oponeo.pl i nowo przejętą opony.pl, próbując kreować je na 2 konkurencyjne podmioty. To byłoby najrozsądniejsze posunięcie i całkowicie obaliłoby śmieszne poglądy, że spółka ta wydała na domenę ponad 13 mln PLN.

Edited by Pan_Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Możemy więc stanowczo mówić, że była to sprzedaż domeny opony.pl. Za to firmy nie przejęli dlatego iż nie była nic warta.

Naprawdę w to wierzysz, że Oponeo kupiło firmę Opony.pl tylko dla domeny? Lub przede wszystkim dla domeny? :) A firma nic nie była warta? Ehh :)

 

Każda domena generyczna nawet jeżeli jest niewypozycjonowana ma jakiś procent rynku.

Nie bardzo rozumiem i nie bardzo się z tym zgadzam. Że niby domena opony.pl gdyby była na parkingu i miała ileś tam wejść dziennie to miałaby jakiś udział w rynku opon? Wolne żarty. Jeśli już to miałaby udział w rynku reklamowym.

 

Nie zgodzę się też, że każda domena to przede wszystki PR, wypozycjonowanie, ruch itd. Już wielokrotnie chyba rozmawialiśmy o tym, że jak się ktoś zgłasza do nas po domenę i używa argumentu, że nasza domena ma PR 0, to nie jest to jednak argument za tym, żeby dobrą domenę sprzedać za 100 zł :) Domena na parkingu ma PR 0, ruch może mieć mały, wypozycjonowanie żadne, a i tak może być warta kilkadziesiąt - kilkaset tysięcy PLN.

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Możemy więc stanowczo mówić, że była to sprzedaż domeny opony.pl.

 

Bez urazy ale stanowczo to jak na razie możemy mówić o Twoim niedoinformowaniu. Tak jak co poniektórzy powtarzasz jak mantrę że firma nie jest nic nie warta.

 

Zastanów sie co opowiadasz...

 

Możemy więc stanowczo mówić, że była to sprzedaż domeny opony.pl. Za to firmy nie przejęli dlatego iż nie była nic warta.

 

przy okazji dołącze wypowiedź w podobnym tonie...

 

Klienci - podobno to był czynnik decydujący, tylko na jakiej podstawie. Czy mają podpisane umowy o określonej wartości lub terminie, tak jak abonenci telewizji kablowych, gdzie można wycenić klientów wg gniazdka. Otóż zapewne nie działa to w ten sposób.

 

 

 

 

Firma Opony.pl ma wyłaczność na handel i dystrybucję na terenie Polski opon marek Cooper, Firenza, Minerva, Starfire i Zeetex oraz akumulatorów Silver.

Obsługują floty samochodowe takich firm jak Browary Żywiec, Elbrewery Browary Elbląskie, Arval, Business Lease Poland, Wrigley Poland, Samset, Wurth Polska, Cleio Cars, Dalgety Agra Polska, Gaspol, Multimedia Polska, Orlen Gas, Profix, Sprint, Torsystem, Global CFM, Rywal RHC, Agis, Shell Gas, Coca Cola.

 

To są setki tysięcy opon / zamówień i lata pracy nad pozyskiwaniem klienta / kontraktów.

Dla Ciebie i niektórych to może nie ma żadnej wartości, ale w biznesie jest to wartość ogromna i to między innymi decyduje o kwocie przejęcia.

Edited by Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pytanie typu: co byś wolał złotówkę, czy 10 zł? Jasne, że wybrałbym w tym wypadku firmę z jej majątkiem, ale bez domeny. Oczywiście, jeżeli nie jest obciążona do tego stopnia długami, że jej wartość jest mniejsza niż wartość samej domeny. Każda osoba osadzona w realiach gospodarki tak by wybrała.

 

Do reszty postu nie będę się odnosił bo za dużo trzeba by pisać. Warto tylko wspomnieć o tym, że nie jest łatwo oddzielić wartość domeny i reszty przedsiębiorstwa. Po odjęciu jednej z tych części druga traci drastycznie. Dlatego podejrzewam, że oponeo.pl dalej będzie utrzymywać 2 marki: dotychczasową oponeo.pl i nowo przejętą opony.pl, próbując kreować je na 2 konkurencyjne podmioty. To byłoby najrozsądniejsze posunięcie i całkowicie obaliłoby śmieszne poglądy, że spółka ta wydała na domenę ponad 13 mln PLN.

Ja bym wybrał domenę. Tak jak napisałeś po odjęciu domeny firma traci drastycznie. W tym przypadku w drugą stronę to nie działa, gdyż oponeo.pl nie potrzebuje balastu w postaci tej firmy.

 

Nie bardzo rozumiem i nie bardzo się z tym zgadzam.

:)

 

Jeżeli domena generyczna ma 5% ruchu to po postawieniu serwisu automatycznie zdobędziesz 5% rynku.

 

Zakładajmy, że mamy dwie identyczne domeny. Jedna ma pr=7, jest 10 lat pozycjonowana i reklamowana , druga leżała na parkingu. Dalej są to te same domeny, ale wartość jes inna.

 

Bez urazy ale stanowczo to jak na razie możemy mówić o Twoim niedoinformowaniu. Tak jak co poniektórzy powtarzasz jak mantrę że firma nie jest nic nie warta.

 

Firma Opony.pl ma wyłaczność na handel i dystrybucję na terenie Polski opon marek Cooper, Firenza, Minerva, Starfire i Zeetex oraz akumulatorów Silver.

Obsługują floty samochodowe takich firm jak Browary Żywiec, Elbrewery Browary Elbląskie, Arval, Business Lease Poland, Wrigley Poland, Samset, Wurth Polska, Cleio Cars, Dalgety Agra Polska, Gaspol, Multimedia Polska, Orlen Gas, Profix, Sprint, Torsystem, Global CFM, Rywal RHC, Agis, Shell Gas, Coca Cola.

 

To są setki tysięcy opon / zamówień i lata pracy nad pozyskiwaniem klienta / kontraktów.

Dla Ciebie i niektórych to może nie ma żadnej wartości, ale w biznesie jest to wartość ogromna i to między innymi decyduje o kwocie przejęcia.

Te firmy oponiarskie to dziadostwo na przyczepę do traktora. Nowy właściciel podpisze te umowy i umowy z klientami zapewnie na lepszych warunkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli domena generyczna ma 5% ruchu to po postawieniu serwisu automatycznie zdobędziesz 5% rynku.

Ale bzdury pleciesz. Sorry, ale już mi się czytać tego nie chce. Jaka domena ma 5% ruchu danej branży - to znaczy sama domena na parkingu?? Gadasz głupoty i próbujesz to jeszcze udowadniać. sex.com nie ma nawet promila ruchu całego rynku adult w Sieci. kredyty.pl gdyby były na parkingu nie miałyby promila ruchu finansowego czy kredytowego. Więc o czym Ty opowiadasz?

 

DD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ja pisałem o nowozarejestrowaniej domenie, która cały czas była na parkingu? Odwrotnie niż opona - domena używana jest lepsza od nowej.

 

Domyślam się, że 100% rynku opon to internet, gdyż z tego co wiem to nawet duże firmy się tak zaopatrują. Sama domena opony.pl wystarczy żeby zdobyć te 15%, bo to 15% ruchu w branży. Przecież to jest idealne przejęcie! Nie ma odpraw, wierzytelności, bałaganu i straconego czasu, a tak by było gdyby kupili całą firmę.

Edited by korneliusz.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli domena generyczna ma 5% ruchu to po postawieniu serwisu automatycznie zdobędziesz 5% rynku.

 

lol.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy ja pisałem o nowozarejestrowaniej domenie, która cały czas była na parkingu? Odwrotnie niż opona - domena używana jest lepsza od nowej.

 

Domyślam się, że 100% rynku opon to internet, gdyż z tego co wiem to nawet duże firmy się tak zaopatrują. Sama domena opony.pl wystarczy żeby zdobyć te 15%, bo to 15% ruchu w branży.

 

Przecież to jest jakaś kosmiczna bzdura. Rok temu 47% Polaków miało dostęp do internetu, ale wszyscy Twoim zdaniem kupują opony online? Muszę Cię zmartwic bo choc należę do grupy, która ma stały dostęp do internetu i przeprowadza regularnie transakcje online to jednak opony kupuję u wulkanizatora (dodam, że takiego, który nie ma sklepu internetowego) i jakoś zawsze widzę tam sporo kierowców, którzy robią podobnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak widzę zdania co zostało sprzedane są podzielone. A została sprzedana firma wraz z dodatkami w skład których wchodzą również w/w domeny. Firma, która na swój udział w rynku pracowała parę dobrych lat. Oczywiście jakąś tam wartością składową owej firmy są domeny ale nie przesadzałbym z twierdzeniu iż to domeny nie firma poszły za 13,2 mln. Moim zdaniem RP miał na myśli domeny i wszystko co z nimi związane. A pismaki jak to pismaki...zwietrzyły sensacyjną transakcję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal

Kończąc mój udział w tym temacie zacytuję moją wypowiedź wysłaną jako odpowiedź na Daniela komentarz na Facebooku:

 

"A jak skasowali konkurencję i zmonipolizowali rynek sprzedaży opon w Internecie? Właśnie przez przejęcie domeny opony.pl. Bez tej domeny nie byliby w stanie osiągnąć nawet przybliżonego efektu.

 

Jakbyś prowadził odpowiednio działający sklep internetowy sprzedający opony i ktoś dałby Tobie w prezencie domenę opony.pl, również byłbyś w stanie przejąć udziały rynkowe byłego abonenta domeny opony.pl—bez tego, że byś go również przejął.

 

Nie porównujmy domeny opony.pl do domen widniejących od początku ich rejestracji na parkingach czy ministronach. W domenę (a właściwie już markę) opony.pl wpłynęły bardzo pokaźne inwestycje różnej natury, które doprowadziły do pewnej renomy tej domeny (marki) w polskim społeczeństwie. Te wszystkie efekty już nieodłącznie przyrosły do domeny opony.pl—jedynie nowy abonent może je zniszczyć przez nieprzemyślaną strategię, ale tylko do pewnego stopnia. A więc wystarczy stać się abonentem takiej domeny, aby przejąć wszystkie kwestie dołączone, posiadając już odpowiednią infrastrukturę potrzebną do zapanowania nad zamówieniami. Domena opony.pl po prostu została wprowadzona w inny wymiar, przez co nie można jej sprzedaży bezpośrednio porównywać do zdecydowanej większości sprzedaży domen opublikowanych na CenyDomen.pl. Ale wciąż jest to w gruncie rzeczy sprzedaż domeny, tylko że już innego rodzaju.

 

Gdyby firma Home.pl miałaby możliwość przejęcia samej domeny nazwa.pl i by doszło do takiej transakcji, również byśmy mówili o sprzedaży z innego wymiaru (nie tylko finansowego). Problem w tym, iż nie będzie takiej możliwości jeżeli się nie kupi całej firmy NetArt. Poza tym rynek hostingu+domen działa na innych zasadach niż rynek sprzedaży opon, przez co przejęcie domeny nazwa.pl nie będzie skutkować dla Home.pl w takiej procentualnie wysokiej możliwości przejęcia udziałów rynkowych jak w przypadku transakcji domeny opony.pl.

 

Moim zdaniem kwota 13,2 mln PLN za domenę posiadającą takie walory jest racjonalna. A do tych walorów właśnie należy możliwość przejęcia pokaźnych udziałów rynkowych—z tym że ten walor jest już ściśle przyklejony do samej domeny.

 

Podsumuwując cały temat stwierdzam, iż bardzo się opłaca budować przedsiębiorstwa na swoich domenach generycznych. Ja właśnie już zacząłem się na tym koncentrować. Uważam to za słuszną drogę rozwoju—no bo ileż to można zbierać? :-)"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michał: LOL :)

 

Uśmiałem się i ciężko mi już komentować :) W każdym bądź razie jak ktoś kupi Nazwa.pl, Home.pl, Allegro.pl albo Home.pl też będziemy mogli powiedzieć, że została sprzedana domena, no bo przecież bez domeny nabywca nie przejąłby rynku :) Oj, Michał, Michał - na pewno miałeś zajęcia z logiki, ale chyba nie uważałeś ;)

 

Dyskusja do tej pory była dość produktywna, bo każdy przedstawił jakieś argumenty i można było ocenić na ile domena wpłynęła na wartość transakcji Oponeo - Opony.pl. Ale niestety argumenty Michała do mnie zupełnie nie trafiają. Podobnie jak argumenty Korneliusza..

 

Michał: inaczej. Jaką wartość miałaby domena opony.pl, gdyby zawsze leżała tylko na parkignu, a jaką miałaby wartość firma opony.pl, gdyby działała na domenie superopony.pl, ale miała podobny udział w rynku, podobne obroty itd.? Różnica będzie wartością samej domeny opony.pl.

 

Jeśli uważasz, że opony.pl są warte 13,2 mln PLN, to w takim razie sama firma superdomeny.pl z 15% udziałem rynku itd. warte byłyby 0 PLN. Rozumiem, że tak właśnie uważasz?

 

DD

Edited by Daniel Dryzek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Michal

Jeżeli już pojawił atak od tak zdaje się niby obeznanej osoby, jednak pozwolę sobie na dalszy komentarz:

Michał: LOL :)

 

Uśmiałem się i ciężko mi już komentować :) W każdym bądź razie jak ktoś kupi Nazwa.pl, Home.pl, Allegro.pl albo Home.pl też będziemy mogli powiedzieć, że została sprzedana domena, no bo przecież bez domeny nabywca nie przejąłby rynku :)Oj, Michał, Michał - na pewno miałeś zajęcia z logiki, ale chyba nie uważałeś ;)

 

Dyskusja do tej pory była dość produktywna, bo każdy przedstawił jakieś argumenty i można było ocenić na ile domena wpłynęła na wartość transakcji Oponeo - Opony.pl. Ale niestety argumenty Michała do mnie zupełnie nie trafiają. Podobnie jak argumenty Korneliusza..

 

DD

Daniel, zaniżasz w tym momencie poziom tej dyskusji dość głęboko. Brakuje Tobie już argumentów, więc zaczynasz korzystać z narzędzi personalnego obrażania dyskutantów. Nie moja wina, że nie jesteś w stanie pojąć pewnych ideii/teorii. Najłatwiej wrzucić wszystko do jednego worka i się upierać przy swoim zdaniu. Akurat pewne argumenty Korneliusza są dość logiczne, co do Ciebie tak samo nie dociera/nie chce dotrzeć.

 

Nie masz racji w Twoich twierdzeniach, które próbujesz opierać na mojej teorii, gdyż są one błędne, co udowadnia brak Twojego rozumowania pewnych kwestii. Nie mam już czasu żeby Tobie i innym tłumaczyć podstawowe kwestie biznesowe. Jeżeli ich nie pojmujesz, zalecam zapisanie się do dobrej szkoły biznesowej.

 

Jeżeli w stosunku do Andrzeja Bartosiewicza stosujesz podobną taktykę prowadzenia rozmowy, to ja mu się nie dziwię, że Cię blokuje np. na Twitterze albo nie odwiedza Twojej konferencji. Ja Tobie w tym momencie również serdecznie dziękuję, gdyż nie zamierzam inwestować mojego czasu w stosunki personalne z osobami, które śmią publicznie obrażać w bezkulturalny sposób swoich "znajomych".

Edited by Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli już pojawił atak od tak zdaje się niby obeznanej osoby, jednak pozwolę sobie na dalszy komentarz:

 

Daniel, zaniżasz w tym momencie poziom tej dyskusji dość głęboko. Brakuje Tobie już argumentów, więc zaczynasz korzystać z narzędzi personalnego obrażania dyskutantów. Nie moja wina, że nie jesteś w stanie pojąć pewnych ideii/teorii. Najłatwiej wrzucić wszystko do jednego worka i się upierać się przy swoim zdaniu. Akurat pewnie argumenty Korneliusza są dość logiczne, co do Ciebie tak samo nie dociera/nie chce dotrzeć.

 

Jeżeli w stosunku do Andrzeja Bartosiewicza stosujesz podobną taktykę prowadzenia rozmowy, to ja mu się nie dziwię, że Cie blokuje np. na Twitterze albo nie odwiedza Twojej konferencji.

Przepraszam Michał, że się uniosłem i zaniżam poziom dyskusji ;) Po prostu nie lubię jak ktoś mi wciska kit - niestety w tym wątku głosisz teorie, z którymi żywotnie nie mogę się zgodzić, tak jak żywotnie nie zgadzam się z pewnymi teoriami i sposobami działania Andrzeja Bartosiewicza. Nie musicie mnie lubić za to, niektóre rzeczy przez Was głoszone są przeze mnie jawnie krytykowane. Mówię co myślę, czasem za szczerość się płaci, a czasem prawda w oczy kole.

 

Zauważ jednak, że od kretynów nikogo nie wyzywam, a krytykuję tylko te teorie a nie Ciebie czy Andrzeja personalnie. Mam nadzieję, że to dostrzegasz. Nie wiem więc, na czym to moje zaniżanie poziomu dyskusji się objawia.

 

I tak np. w przypadku zakupu Opony.pl zgadzam się z Andrzejem Bartosiewiczem, który w komentarzy na Facebooku napisał, że firma Oponeo SA ewidentnie chce ukryć przed UOKiK monopolizację rynku, dlatego zasłania się domeną :)

 

EDIT: No to Michał teraz pojechałeś - tak wziąć i usunąć mnie ze znajomych na Facebooku :) Widzę, że bierzesz przykład z niezłych wzorców :) No nic - wiedz, że ja do Ciebie personalnie nic nie mam, a serwis CenyDomen.pl fajnie się zapowiadał, ale niestety informacja o sprzedaży opony.pl za 13,2 mln PLN skreśla jego wiarygodność.

 

DD

Edited by Daniel Dryzek

Share this post


Link to post
Share on other sites
EDIT: No to Michał teraz pojechałeś - tak wziąć i usunąć mnie ze znajomych na Facebooku :) DD

 

Ostro pojechał... lepiej uważaj, bo z NK też Cię usunie :)

 

Sorki za OT :)

Najzwyczajniej śmieszą mnie takie zagrywki.

 

 

Podzielam zdanie Daniela...jak większość osób na tym forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile czesto nie zgadzam sie z teoriami i propaganda Daniela, to tym razem tylko podpisuje sie pod jego wpisami. Oczywiste jest, ze sama nazwa domeny opony.pl nie sprzedalaby sie prawdopodobnie ani za 1/30 kwoty z tej glosnej transakcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
EDIT: No to Michał teraz pojechałeś - tak wziąć i usunąć mnie ze znajomych na Facebooku :) Widzę, że bierzesz przykład z niezłych wzorców :) No nic - wiedz, że ja do Ciebie personalnie nic nie mam, a serwis CenyDomen.pl fajnie się zapowiadał, ale niestety informacja o sprzedaży opony.pl za 13,2 mln PLN skreśla jego wiarygodność.

DD

 

Odniosłem wrażenie, że informacja o tym przejęciu na stronie Michała ma na celu promocje serwisu cenydomen.pl lub rynek, pomijając że jest to informacja nieprawdziwa.

 

Przeczytałem wszystkie posty, ale nawet bez ich czytania oczywiste jest, że nie chodzi tu o samą domenę.

 

Jak patrzę na trawę to widzę, że jest ona zielona i wiem, że dalsze tłumaczenie osobie, która twierdzi inaczej nie ma sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyłączyłem się z tej dyskusji już wcześniej ale widzę, że duże pieniądze potrafią szybko dzielić ludzi.

Nawet te, które należą do kogoś innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak patrzę na trawę to widzę, że jest ona zielona i wiem, że dalsze tłumaczenie osobie, która twierdzi inaczej nie ma sensu.

 

Trafne porównanie :)

Jak widać na tej transakcji chcieli mieć argument przy sprzedaży swoich mocnych generyków i sami nie wierzą w to co mówią. Zachęcanie do czytania książek o biznesie albo zapisania się do dobrej szkoły biznesowej oznaczają głupotę i snobizm.

Wątpię żeby jakakolwiek domena z parkingu sprzedała się kiedykolwiek za taką kwotę.

 

Nie kieruję tego personalnie tylko zgodnie z wypowiedziami w tym temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trafne porównanie :)

Nie czytałem całej dyskusji ale w takim przypadku można chyba użyć też innego porównania - domeny do człowieka.

Bo zarówno człowiek jak i domena mają do wykonania pewną pracę.

 

Zatrudniając kogoś na ważne i prestiżowe stanowisko daje się inne pieniądze komuś ambitnemu ale wykształconemu i doświadczonemu niż tylko komuś kto poza ambicjami nie może wykazać się ani kontaktami ani umiejętnościami.

 

Domena opony.pl jednak już troszkę w życiu się napracowała - ma nie tylko popularne "nazwisko" ale i mnóstwo kontaktów oraz wyrobioną "markę" na rynku.

To jest wartość, za którą płaci się dużo większe pieniądze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×