k2n4 0 Report post Posted January 21, 2008 w zeszłym tygodniu byli na 33. Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted January 21, 2008 w zeszłym tygodniu byli na 33. To może jakiś błąd albo awaria DNSów.. http://top100.pl/domeny.com.htm DD Share this post Link to post Share on other sites
k2n4 0 Report post Posted January 21, 2008 DD mam wrażenie, że te statystyki są trochę przekłamane. Jednego dnia pokazują jedno, drugiego całkiem co innego. A nie wiesz jak działają statystykidomen.pl - bo tam już w ogóle nie idzie się połapac Share this post Link to post Share on other sites
meble.biurowe 0 Report post Posted January 21, 2008 Witam, mam pomysł jak pokonać domeny.pl Ale potrzebuje odpowiedź na jedno pytanie. Czy jestem konsumentem jeżeli zakupiłem usługę na firmę ale nie wykorzystałem jej bezpośrednio do działalności gospodarczej, nie zaksięgowałem tej faktury, ani nei odliczyłem VATu? Wtedy wg definicji art.384 par.3 kc - "Za konsumenta uważa się osobę, która zawiera umowę z przedsiębiorcą w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością gospodarczą" Czyli w myśl tego artykułu nawet jak coś zakupiłem i na fakturze są dane firmy to jestem konsumentem, tak? bo to jest ważne. Pozdrawiam Share this post Link to post Share on other sites
DD 731 Report post Posted January 21, 2008 DD mam wrażenie, że te statystyki są trochę przekłamane. Jednego dnia pokazują jedno, drugiego całkiem co innego. A nie wiesz jak działają statystykidomen.pl - bo tam już w ogóle nie idzie się połapac Zasada jest bardzo prosta - top100.pl działa na podstawie delegacji domen na serwery DNS. Kiedy jeszcze strefa .pl była publikowana, wtedy statystyki były dość dokładne. Odkąd przestała być publikowana strefa - top100.pl opiera się na tych domenach, które już ma w bazie a nowe mogą dodawać zainteresowani z listy. Ale coraz mniej firm to robi. ACTIVE 24 na przykład nie przysyła danych do top100.pl ani do statystykidomen.pl statystykidomen.pl zliczają ilość domen obsługiwanych przez poszczególnych rejestratorów - nie ma tutaj znaczenia na jakie DNSy skierowana jest domena - liczy się kto jest jej rejestratorem. Niestety podobnie jak w przypadku top100.pl ponieważ nie jest już umieszczany plik strefy w Internecie - dane są coraz mniej adekwatne do rzeczywistości. Poprawne są tylko dane nazwa.pl, bo ta właśnie firma prowadzi te statystyki. W top100.pl aktualne są statystyki home.pl - ta firma zajmuje się tymi statystykami. DD Share this post Link to post Share on other sites
dariush 54 Report post Posted January 22, 2008 Kiedy ten punkt regulaminu zostanie uznany za niezgodny z prawem (co pewnie wkrótce nastąpi), będziesz mógł odstąpić od umowy bez żadnych konsekwencji. Póki co, nic nie możesz zrobić. @pb orientujesz się może tak mniej więcej kiedy ten pkt zostanie uznany za niezgodny z prawem? czy już ktoś się tym zajmuje? Share this post Link to post Share on other sites
pb 2,626 Report post Posted January 22, 2008 @pb orientujesz się może tak mniej więcej kiedy ten pkt zostanie uznany za niezgodny z prawem? czy już ktoś się tym zajmuje? Kilku użytkowników pisało, że sprawę zgłosili do UOKiK, ale nie wiem w jakim tempie działa ta instytucja. Może RPK byłby szybszy? Innych informacji nie mam. Share this post Link to post Share on other sites
k2n4 0 Report post Posted January 23, 2008 Pewnie niewiele im zrobią. promocja była dla firm, firmy nie podlegają pod UOKiK Share this post Link to post Share on other sites
gtone 54 Report post Posted January 23, 2008 Muszę wyprowadzić cię z błędu. Wcześniejsze promocje których regulaminy są niezgodne z prawem lub co do których z regulaminami postąpiono tak jak w moim pierwszym poście swoim zasięgiem OBEJMOWAŁY również KONSUMENTÓW. Share this post Link to post Share on other sites
Mich@ł 0 Report post Posted January 24, 2008 Czy jestem konsumentem jeżeli zakupiłem usługę na firmę ale nie wykorzystałem jej bezpośrednio do działalności gospodarczej, nie zaksięgowałem tej faktury, ani nei odliczyłem VATu? Wiesz może coś już na ten temat:>? Bo ja zrobiłem tak samo, kupiłem domenę na firmę lecz jej nie zaksięgowałem bo nie było sensu księgować takiej kwoty. Więc w takim wypadku jak to jest:>? Share this post Link to post Share on other sites
jawarti 0 Report post Posted January 28, 2008 Ponieważ coś tam zarejestrowałem w Domenach.pl a nowy regulamin promocji na rok 2008 w niektórych punktach jest całkowicie sprzeczny z prawem, przynajmniej moim zdaniem (znalazłem orzeczenia w podobnych sprawach, ktróe by na to wskazywały), więc właśnie przygotowuję pismo do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o wszczęcie postępowania. Mam nadzieję, że niektóre z tych postanowienień regulaminowych zostaną uznane za niedopuszczalne, w szczególności zobowiązanie klientów do kontynuowania płatności przez min. 3 lata. Właśnie dziesiaj poszło zawiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie praktyk Domen.pl naruszącących zbiorowe interesy konsumentów. Zobaczymy co będzie dalej. UOKiK ma teraz kilka tygodni na podjęcie decyzji. Share this post Link to post Share on other sites
jazda_2008@o2.pl 0 Report post Posted February 21, 2008 Właśnie dziesiaj poszło zawiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie praktyk Domen.pl naruszącących zbiorowe interesy konsumentów. Zobaczymy co będzie dalej. UOKiK ma teraz kilka tygodni na podjęcie decyzji. Minęło już pare tygodni - jakie efekt ? bo wielu nas czeka z gotowymi wnioskami aby zalać UOKIK Niestety kupilem w Domeny.pl "SERVER za 1zł" jak sie okazuje NIE na 3 mies ale na 3 lata za 800PLN - dlaczego? bo regulamin usług jest mniej ważny niz regulamin promocji (niedotępny przez linki a występujący jedynie na ostatniej stronie podczas zakupu , napisany rozmiarem 4 w okienku które trzeba prewijac oby przeczytac wiecej niz 5 wierszy). ktos sie wściekł i opisał to tu http://two.xthost.info/domeny/ Od tego czasu wprowadzili tez nowy regulami - czy ktos z was wypowiedział go i zerwał tym samym umowe? Odpowiadajcie prosze tu lub na priva. PS Tak wiem ze PROMOCJE są dla naiwniaków , ale jeśli firma ukrywa rzeczywiste koszty, to czy to jest moja naiwność czy ich manipulacja. Jeśli pozwolimy by praktyki Domeny.pl pozostały codziennością to stanie się normą że KAŻDA firma sprzedająca COKOLWIEK (długopisy, komputery czy karme dla psa) będzie oszukiwała i wiązała klientów nieuczciwymi umowami. Przecież właściciele Domeny.pl już otwierają księgarnię internetową, sklep z zabawkami, i hurtownię gaci. Share this post Link to post Share on other sites
domainer 285 Report post Posted February 21, 2008 Za tak cwaniackie i bezczelne praktyki domeny.pl powinny być bojkotowane przez klientów i ludzi z branży - wtedy dostaliby po dupsku i kieszeni. Share this post Link to post Share on other sites
K_r 5 Report post Posted February 21, 2008 Polecam przeczytać wątek na forum PiO, w którym przedstawiciele Domeny.pl wypowiadają się na ten temat: http://www.forum.optymalizacja.com/index.p...=47722&st=0 Miłej lektury życzę. Share this post Link to post Share on other sites
pzl 0 Report post Posted February 21, 2008 Przecież takie praktyki powinne być zgłoszone z paragrafu wyłudzenia i celowego wprowadzania w błąd do prokuratora ! Czy nikt z pokrzywdzonych nie ma wystarczających dowodów na to że został oszukany ? Dzięki temu forum nigdy nie wejdę nawet na ich stronę ,ale klientów szukających hostingu jest multum. Powinno się to nagłośnić w mediach, zgłosić jako temat do programu "Uwaga" lub "Interwencja" i raz na zawsze wywalić naciągaczy z rynku ! Share this post Link to post Share on other sites
jawarti 0 Report post Posted March 1, 2008 Właśnie dziesiaj poszło zawiadomienie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie praktyk Domen.pl naruszącących zbiorowe interesy konsumentów. Zobaczymy co będzie dalej. UOKiK ma teraz kilka tygodni na podjęcie decyzji. Dopiero kilka dni temu dostałem informację z UOKiK, że zajęli się sprawą. Co będzie dalej? Zobaczymy. Jak coś mi znowu przyślą, to dam znać. Share this post Link to post Share on other sites
Anna_1 0 Report post Posted March 30, 2008 Fajny regulamin firmy DOMENY.PL tak go napisali że nie muszą nic robić tylko kase zbierać 6) Domeny.pl sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do:* a) okresowego wyłączania dostępności usług w ramach serwisu strony www.domeny.pl, w celu jego rozbudowy lub konserwacji, * b ) sporadycznych, krótkich przerw w dostępie do usług w przypadku zaistnienia awarii, * c) wysyłania na podane konta pocztowe komunikatów związanych z funkcjonowaniem usług oraz listów informujących o bieżących działaniach Domeny.pl sp. z o.o. związanych ze świadczeniem usług, * d) do ograniczenia, zawieszenia lub zaprzestania świadczenia usług, jeśli przed rozpoczęciem kolejnego okresu rozliczeniowego nie stwierdzi wpływu opłaty za ten okres, * e) ograniczeń w zakresie możliwości wykorzystania sieci i usług Domeny.pl sp. z o.o. wynikających z ochrony poprawnej pracy sieci, * f) automatycznego zablokowania świadczenia usługi, w przypadku przekroczenia dostępnego miesięcznego limitu transferu. Ten regulamin już świadczy o usłudze którą oferują.Komunikaty wysyłają ale tylko mało istotne !!! Gdy zmienili regulamin to nie raczyli poinformować o tym nikogo. Tylko zrobili to cichaczem 2. Prawa i obowiązki Abonenta1) Abonent jest zobowiązany do korzystania z usług w sposób zgodny z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego Szkoda że to nie dotyczy DOMENY.PL ;( oni łamią dobre obyczaje i zasady współżycia społecznego Share this post Link to post Share on other sites
m-d 0 Report post Posted April 23, 2008 (edited) Przecież takie praktyki powinne być zgłoszone z paragrafu wyłudzenia i celowego wprowadzania w błąd do prokuratora ! Czy nikt z pokrzywdzonych nie ma wystarczających dowodów na to że został oszukany ? Dzięki temu forum nigdy nie wejdę nawet na ich stronę ,ale klientów szukających hostingu jest multum. Właśnie dostałem wezwanie do zapłaty z domeny.pl (domena ***.net - 122,00 pl/za rok!!!) wraz z groźbą wpisania do KRD! Poniewaz domena została zakupiona na firmę w promocji "urodzinowa superoferta", nie można skorzystać z pomocy Rzecznika Konsumentów (jestem po rozmowie tel). Jego zdaniem w przypadku konsumenta sprawa "wymuszania" opłaty za rezygnację z odnowienia przed upływem 3 lat to zdecydowanie praktyka niedozwolona i konsument bez problemu wygra sprawę. W przypadku relacji firma - firma sprawa nieco się komplikuje - rzecznik radził wynająć prawnika... Mam niestety tylko 1 domenę (a może stety) i nie wiem czy warto uruchamiać sprawę - nie mam w tym doświadczenia. Czy koszty nie przewyższą opłat za tę domenę. Te cwaniaczki z domeny.pl zapewne zdają sobie sprawę, że ludzie będą płacić żeby uniknąć problemów. Jeśli ktos z Was ma zacięcie prawnicze to może coś doradzi... Edited April 23, 2008 by m-d Share this post Link to post Share on other sites
fredster 6 Report post Posted April 24, 2008 Czy pogodziłeś się z utratą domeny? - jeśli TAK to nic nie rób. Pożegnaj domenę, ignoruj wszelką korespondencję z Domeny.pl. Nie przegap żadnej korespondencji z sądu, jeśli się taka pojawi. Prawdopodobieństwo działań innych niż pogróżki nikłe. - jeśli NIE to --- czeka Cię batalia sądowa, w czasie której będziesz musiał opłacać domenę. Czas uzyskania prawomocnego wyroku może być nawet dłuższy niż Domeny.pl wymagają utrzymywania domeny. Nie ma pewności korzystnego rozstrzygnięcia, możliwe jakieś kurioza w stylu oddalenie powództwa, bo domena niepolska, z uzasadnieniem, byś roszczeń dochodził przez amerykańskim sądem. Nie polecam. lub --- opłacenie domeny na czas jaki Domeny.pl wymagają i niezwłoczny transfer domeny do innego rejestratora. Share this post Link to post Share on other sites
domainmaniac 0 Report post Posted April 27, 2008 Ja również mam podobny problem. Zarejestrowałem rok temu domenke *.info która okazała się totalna klapą. Teraz przyszło mi 122zł do zapłaty albo w przeciwnym wypadku wpis do KRD Co robić ? Nie zależy mi na tej domenie ponieważ już jej nie chce (okazała się totalną klapą) Z jednej strony nie chce mieć problemów z KRD (domena jest na os. prywatna - prawdziwe dane - chce coś kiedyś wziąć na raty, a wpis do KRD mi to uniemożliwi) a z drugiej strony to paranoja płacić 122zl za domene *.info Co robić aby wyjść z tego obronną ręką i nie mieć problemów w KRD ? Share this post Link to post Share on other sites
grafik31 0 Report post Posted April 27, 2008 Ja również mam podobny problem.Zarejestrowałem rok temu domenke *.info która okazała się totalna klapą. Teraz przyszło mi 122zł do zapłaty albo w przeciwnym wypadku wpis do KRD Co robić ? Nie zależy mi na tej domenie ponieważ już jej nie chce (okazała się totalną klapą) Z jednej strony nie chce mieć problemów z KRD (domena jest na os. prywatna - prawdziwe dane - chce coś kiedyś wziąć na raty, a wpis do KRD mi to uniemożliwi) a z drugiej strony to paranoja płacić 122zl za domene *.info Co robić aby wyjść z tego obronną ręką i nie mieć problemów w KRD ? Witajcie, dołączam jako następna ofiara regulaminowej pułapki domen.pl. Najpierw jako osoba fizyczna kupiłem 2 domeny i serwer w promocji "Wiosna przynosi tanie domeny" później jako firma skorzystałem z niepowtarzalnej super oferty: 2 domeny za grosze no i serwer na 3 miesiące. Żyłem sobie w nieświadomości do pewnego czasu ... No i się zaczęło - promocja się kończy i nagle emaile, telefony, faktury proforma z nakazem opłacenia. Z niepokojem patrzę w niebo czy czasem nie nadleci nad mój dom helikopter z napisem domeny.pl i ktoś przez megafon nie będzie krzyczał, że mam im kasę zapłacić. Dopiero wtedy zacząłem czytać Wasze wypowiedzi na forach internetowych. Ludzie ... z tego co widzę afera z TELE2 to mały pikuś w porównaniu do domen.pl. to - jakiś koszmar. Co za kraina? Aż się boję czytać obecny regulamin, może znajduje się tam zapis, że jak nie zapłacę to mieszkanie moich rodziców przejmą domeny.pl a moje dzieci będą musiały pracować na ich rzecz przez 5 lat po zakończeniu studiów. Tak na poważnie to sam nie wiem co mam zrobić, wysłałem do niech poleconym rezygnację, odpowiedz emailem dostałem z klauzulą tajne/poufne (prawnik się z tego ubawił po pachy) że nie mam prawa i jeszcze 2 lata płacić, płaciććć. Zgłosiłem sprawę do UOKiK, media w najbliższym czasie też się tym zajmą. Zobaczymy co się dalej będzie działo, rodzinę wysłałem do teściów, a sam zrobiłem zapas żywności i zabarykadowałem się w domu. Przepraszam Was za te żarty ale po kilku dnach wertowania netu i czytania tego wszystkiego o domenach dostałem głupawki. Nie chcę wam nawet pisać ile musiałbym im zapłacić. Pozdrawiam i łączę się w bólu ze wszystkimi poszkodowanymi przez ekipę z Krakowa. Share this post Link to post Share on other sites
icered 4 Report post Posted April 27, 2008 No i wreszcie prawidłowo. UOKIK się nimi dobrze zajmie. Te ich kruczki powinny łapać się w klauzule niedozwolone. Share this post Link to post Share on other sites
umberto 1,049 Report post Posted April 27, 2008 wystarczy czytac warunki umowy i w razie watpliwosci udac sie do konkurencji, do wyboru do koloru. Ja zrezygnowalem gdy probowalem zglebic przy procesie testowego zamowienia, ile u nich domeny ostatecznie beda mnie kosztowalyi gdy widzialem, ile jakichs tam opcji mi sie zalacza dodatkowego zakupu a to serwerow, a to innych pierdół...po prostu udalem sie do konkurencji, ot chociazby do ovh.pl, active24.pl, domenytanio.pl, rejestracjadomen.pl dropped.pl, home.pl czy nazwa.pl Share this post Link to post Share on other sites
Kornel 0 Report post Posted April 28, 2008 (edited) Nie macie się z czym zbytnio martiwć ; ) Jezeli to jest domena PL to co sie martwicie 1 meil do NASKU i chlopaki leza. Kliknij pkt 3. Możesz przenieść obsługę nazwy domeny od Partnera X do Partnera Y. Na Twoje żądanie Partner zobowiązany jest niezwłocznie wydać kod "authinfo", który umożliwi przeniesienie obsługi. Partner nie może uzależniać wydania kodu od dodatkowych warunków. Napisz meila o wydanie auth info jako prawowity wlasciciel domeny, tzn klient niech napisze. Jak odpisza ze nie wydadza. Zglos do NASKu oni sie juz tym odpowiednia zajac potrafia. Pozdro Edited April 28, 2008 by Kornel Share this post Link to post Share on other sites
qba.guzik 17 Report post Posted April 28, 2008 Możesz przenieść obsługę nazwy domeny od Partnera X do Partnera Y. Na Twoje żądanie Partner zobowiązany jest niezwłocznie wydać kod "authinfo", który umożliwi przeniesienie obsługi.Partner nie może uzależniać wydania kodu od dodatkowych warunków. Napisz meila o wydanie auth info jako prawowity wlasciciel domeny, tzn klient niech napisze. Jak odpisza ze nie wydadza. Zglos do NASKu oni sie juz tym odpowiednia zajac potrafia. NASK już się w tej sprawie wypowiadał. Rejestrując domenę u Partnera NASKu akceptujesz jego regulamin, więc godzisz się na jego warunki. NASK raczej nic z tym nie zrobi (było to gdzieś na forum, chyba endrju o tym pisał). Share this post Link to post Share on other sites