Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/28/2017 in all areas

  1. 2 points
    Brakuje więcej, ale forex.pl to fajny przykład. Nie oceniając jej wartości, warto zauważyć, że katalog wartościowych domen nie jest zamknięty raz na zawsze. Jedne z czasem tracą swą wartość a inne, niespodziewanie mogą stać się atrakcyjne. Nawet jeśli do niedawna nie były w ogóle zarejestrowane.
  2. 1 point
    Chyba już herbataświatła.pl byłaby lepsza
  3. 1 point
    L. mn. może jeszcze, dla mnie l. poj. = 0 zł.
  4. 1 point
  5. 1 point
    Ponieważ za każdą z w/w domen zupełnie inną cenę zapronowałbym: a). Mając dokładnie 1 mln PLN w kieszeni, b). Mając 1 mld PLN w kieszeni... c). Mając 100 mld PLN w kieszeni... d). Nie mając nic w kieszeni, a jedynie dysponując czyimś majątkiem... To ankieta generalnie jest bezprzydatna. O cenie domeny decyduje ponadto nie tylko biznes, stopa zwrotu z jej posiadania. Często dochodzi prestiż, widzimisię, chęć podebrania jej konkurencji (skoro do tej pory jej nie wykupiła), oraz inne humory i powody. Można owszem rozważać, czy ze względu na końcówkę i nazwę oraz bieżące trendy, adres jest atrakcyjny sam w sobie dla bardzo sporej grupy docelowej, czy atrakcyjny dla ograniczonej grupy klientów, czy może, musi czekać bardzo długo na tego konkretnego klienta. Nigdy jednak nie wiemy, kto jakim budżetem na zakup naprawdę dysponuje. Np. mając domenę rezerwacje*pl mogę mieć problem, aby sprzedać ją za sumę większą niż 5 000 PLN, z kolei, posiadając domenę parapetex*pl mogę ją sprzedać za 8 000 PLN... tylko dlatego, że producent okien i parapetów z Gęsiej Wólki dokładnie tak nazwał swoją firmę, i ma tyle kasy i jest zdeterminowany aby taką cenę wyłożyć. To czyni wartość domeny rzeczą nieprzewidywalną, a jedynie szacowalną, a i to w pewnych granicach, ze sporym zakresem błędu i nieprecyzyjności... Ps. Niedługo Andrzejki, ta ankieta to chyba taka sama zabawa jak wróżenie z wosku...
  6. 1 point
  7. 1 point
    Wszystko zależy od modelu biznesowego. Dobre domeny same się obronią. Słabe domeny też można sprzedać ale więcej trzeba się nalatać. Parkowanie totalnie nie dla laika. Trochę chaos widzę w Twoim poście. Zadaj jakieś konkretne pytanie to uzyskasz może konkretną odpowiedź.
  8. 1 point
  9. 1 point
    zapominając przy okazji, że była to transakcja przejęcia dobrze prosperującej konkurencji, nie zaś samej domeny Swoją drogą, nawiązując do dyskusji w pierwotnym wątku, sklep miał się dobrze działając pod generykiem opony.pl, to samo tyczy się gazeta.pl, sport.pl, dom.pl, meble.pl i wielu innych, które niektórzy zaczęli uważać za domeny wątpliwej jakości marketingowej. Dla jednego domena dom.pl będzie warta milion słów, inny postawi na otodom.pl i przy odpowiedniej motywacji / funduszach / know-how / zapleczu obaj wyjdą na tym dobrze, trzeci zaś wtopi mając nieruchomosci.pl bo zabraknie mu innych zmiennych lub nazwa zwyczajnie nie będzie zazębiać się z prowadzonym biznesem, grupą docelową itd. Podsumowując, jeden biznes będzie łatwiej budować korzystając z nazwy generycznej, inny z nazwy własnej, w trzecim przypadku nawet najtrafniej dobrana nazwa nie pomoże.
  10. 1 point
    Co ta zabawa ma wnieść? Ma pokazać jak bardzo ludzie sugerują się wcześniejszymi transakcjami, np. tak jak w przypadku opony.pl ? Gdyby tylko kraj obiegła wiadomość o ciekawej transakcji np. na domeny handel.pl, ogloszenia.pl , oferty.pl, moda.pl, dom.pl, samoloty.pl, auta.pl czy samochody.pl , a nie było informacji o zakupie opony.pl, to ktoś by ją w takiej ankiecie w ogóle umieścił?
  11. 1 point
    Korzystając z okazji chciałbym zapytać o stanowisko firmy odnośnie https://www.wykop.pl/link/3905319/nazwa-pl-przejmuje-ranking-firm-hostingowych-i-manipuluje-nim-na-swoja-korzysc/
  12. 1 point
    Dla porządku wspomnę jeszcze o takiej domenie jak biznes.pl
  13. 1 point
    To teraz powinno być trochę łatwiej. ;-)
  14. 1 point
    Jest jakaś szansa na to, że ogólnodostępny pokój na babble ruszy? Jakieś wpisowe za klucz do pokoju prywatnego?
×