Ponieważ za każdą z w/w domen zupełnie inną cenę zapronowałbym:
a). Mając dokładnie 1 mln PLN w kieszeni,
b). Mając 1 mld PLN w kieszeni...
c). Mając 100 mld PLN w kieszeni...
d). Nie mając nic w kieszeni, a jedynie dysponując czyimś majątkiem...
To ankieta generalnie jest bezprzydatna.
O cenie domeny decyduje ponadto nie tylko biznes, stopa zwrotu z jej posiadania. Często dochodzi prestiż, widzimisię, chęć podebrania jej konkurencji (skoro do tej pory jej nie wykupiła), oraz inne humory i powody.
Można owszem rozważać, czy ze względu na końcówkę i nazwę oraz bieżące trendy, adres jest atrakcyjny sam w sobie dla bardzo sporej grupy docelowej, czy atrakcyjny dla ograniczonej grupy klientów, czy może, musi czekać bardzo długo na tego konkretnego klienta. Nigdy jednak nie wiemy, kto jakim budżetem na zakup naprawdę dysponuje. Np. mając domenę rezerwacje*pl mogę mieć problem, aby sprzedać ją za sumę większą niż 5 000 PLN, z kolei, posiadając domenę parapetex*pl mogę ją sprzedać za 8 000 PLN... tylko dlatego, że producent okien i parapetów z Gęsiej Wólki dokładnie tak nazwał swoją firmę, i ma tyle kasy i jest zdeterminowany aby taką cenę wyłożyć. To czyni wartość domeny rzeczą nieprzewidywalną, a jedynie szacowalną, a i to w pewnych granicach, ze sporym zakresem błędu i nieprecyzyjności...
Ps.
Niedługo Andrzejki, ta ankieta to chyba taka sama zabawa jak wróżenie z wosku...